Rubens framtid i Ferrari?
-
-
Ska trampa till i getingboet igen.
Rubens är väldigt duktig, men vad är det för en förare som accepterar att vara andraförare in absurdum? Något år eller två, visst men for life??? Eller lägger Schumi av efter den här säsongen? Man kan ju hoppas, för han är inte så snabb längre.
Rubens är väldigt duktig, men vad är det för en förare som accepterar att vara andraförare in absurdum? Något år eller två, visst men for life??? Eller lägger Schumi av efter den här säsongen? Man kan ju hoppas, för han är inte så snabb längre.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
-
-
-
-
- Utvisad
Jag fattar faktiskt inte en dels resonemang. Ta en titt på Tjack till exempel. Han är ju den outtalade försteföraren, men vad ger det för utdelning??? Han har ett helt stall byggt kring sig, men inga segrar och ytterst sporadiska besök på pallen.On 2002-05-10 14:55, El Scorcho wrote:
Ska trampa till i getingboet igen.
Rubens får säkerligen en ganska fet lön och han får köra den i särklass bästa bilen.
Betänk lite vad ni själva har för jobb och lön! Är det verkligen någon som tycker att det är synd om Rubens.
"Här! Ratta den här bilen! Du får 50 miljoner om året (bara en gissning?). Släpp förbi den här killen när vi säger åt dig!"
Ojoj... synd om den killen! Vem skulle vilja jobba under de förhållandena???
Det är säkert mycket roligare att vara försteförare åt Minardi men 2 miljoner om året... *NOT*
/E
-
För oss normala dödliga resonerar vi ju alltid i termer lön kontra arbetsinsats och bedömer hur bra eller dåligt vi har det. Men med idrottsstjärnor är det ju lite annorlunda - det är personer med en extrem vinnarinstinkt. För racingförare är det särskilt så eftersom hela racingen bygger på att man hela tiden vill om den framför och sen vara först och öka avståndet. Dvs racingförare är för mig de idrottsmän med absolut max vinnarinstinkt.
Visst är det så att andra Ferrarin är en betydligt bättre sits än många andra, bland annat då BAR
Visst är det så att andra Ferrarin är en betydligt bättre sits än många andra, bland annat då BAR
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
Lucy:
Men iofs så har ju Tjack accepterat att vara bland den sämre hälften mot att i betalning få en hög lön. Tror du verkligen inte att Tjack vet om att BAR aldrig kommer att komma i topp?
F1-förare är inte idrottsmän, enligt min synvinkel. De är anställda som har betalt för att göra ett jobb. Att jobbet kräver ett visst mått av fysisk "fitness" är en annan sak.
Respekt eller inte, för den lön som en del av förarna uppbär så skulle jag nog kunna leva med att du inte respekterar mig...
Va faan, få en massa pröjs för att sitta och tokköra runt en bana och efter loppet ha tillgång till hur många brudar som helst... är det bara jag som inte ser nåt negativt med den bilden?
Det är nog faan bara Öjvajn som har rätt inställning...
Se på mig och ¤F1: efter ett träningspass på Järfälla så flockas ju brudarna kring oss... fick vi nu bara pröjs för att köra så var det ju perfekt.
/E
Men iofs så har ju Tjack accepterat att vara bland den sämre hälften mot att i betalning få en hög lön. Tror du verkligen inte att Tjack vet om att BAR aldrig kommer att komma i topp?
F1-förare är inte idrottsmän, enligt min synvinkel. De är anställda som har betalt för att göra ett jobb. Att jobbet kräver ett visst mått av fysisk "fitness" är en annan sak.
Respekt eller inte, för den lön som en del av förarna uppbär så skulle jag nog kunna leva med att du inte respekterar mig...
Va faan, få en massa pröjs för att sitta och tokköra runt en bana och efter loppet ha tillgång till hur många brudar som helst... är det bara jag som inte ser nåt negativt med den bilden?
Se på mig och ¤F1: efter ett träningspass på Järfälla så flockas ju brudarna kring oss... fick vi nu bara pröjs för att köra så var det ju perfekt.
/E
-
BAR kommer nog att komam dit om Richards lyckas - han är ialla fall rätt man. Däremnot tror jag nog att Tjack vet att han inte är kvar då tyvärr. Med facit i hand var inte hans flytt till BAR det mest begåvade han gjort fast 99 såg det ju lite annorlunda ut. Då hade BAR samma motorer som Williams, och dessutom hade Tjack chansen att både få grymt bra betalt och dessutom vara med att utveckla ett stall från början. Men men frikst vågat hälften vunnet.On 2002-05-11 12:47, EnzoF1 wrote:
Du måste ha sett för mycket på TV4 där tror det ju att F1-förare bara kör runt i bil i några timmar och så är det med det. För mig är racingförare, eller särskilt F1-förare, extrema idrottsmän som måste vara både vältränade och ha en väl utvecklad vinnarinstinkt. Jag anser F1-förare vara optimala idrottsmän - vältränade, indvidualister OCH lagspelare på en gång.F1-förare är inte idrottsmän, enligt min synvinkel. De är anställda som har betalt för att göra ett jobb. Att jobbet kräver ett visst mått av fysisk "fitness" är en annan sak.
Samma här .. fast jag misstänker att varke du eller jag har en särskilt extrem vilja att alltid vinna oavsett vad... tror att vi båda skulle vara rätt nöjda med extrem lön, glamoörst liv och allmänt väldigt väldigt braRespekt eller inte, för den lön som en del av förarna uppbär så skulle jag nog kunna leva med att du inte respekterar mig...
Fast jag tror nog att det är ytterst få av dagens F1-förare somn är i F1 av just den anledningen. Det råkar bara vara en trevlig bonus som kommer med positionen.Va faan, få en massa pröjs för att sitta och tokköra runt en bana och efter loppet ha tillgång till hur många brudar som helst... är det bara jag som inte ser nåt negativt med den bilden?
Och därför är han också jagad av alla toppstallen år efter år som vill ha honom i sin bil
De står bara där för att undra hur den där pajasen såg ut som snurrade hela tiden och var i särklass långsammast runt bananSe på mig och ¤F1: efter ett träningspass på Järfälla så flockas ju brudarna kring oss... fick vi nu bara pröjs för att köra så var det ju perfekt.
/E
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Med den motiveringen så är ju inte heller fotbolls-sparkare, ishockeyspelare eller någon annan typ av utövare av idrottsliknandetillställningar heller idrottsmän. Det skulle ju sluta med att vi endast fick kalla Nisse i korplaget för idrottsman, han får i bästa röra på sig helt grattis.On 2002-05-11 12:47, EnzoF1 wrote:
Lucy:
/E