Säsongen 2010

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Dagon

Säsongen 2010

Inlägg av Dagon »

Vad tror ni om säsongen 2010? Kommer alla stallen till start eller blir det som många tror, att USF1 och Campos bara var luftslott?

Vilken förare tar hem VM och vilket stall tar konstruktörs-VM?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vete fan om jag går med på att kategorisera Campos som ett luftslott. De har ju i alla fall en bil, till skillnad från USF1. USF1 verkar snarare vara ett luftslott i ordets rätta bemärkelse. Bakom fasaden ser det rätt tomt ut.

Risken är stor att vare sig USF1 eller Campos kommer till start. Utöver dessa stall hissar jag varningsflagg för Sauber, Force India och Renault. Mallya brottas med ekonomiska problem, Sauber ser ut att sakna sponsorer och även Renaults bil ser oroväckande sponsorbefriad ut.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Campos har ju dock svårt med finanserna så det kvittar ju egentligen om de har en bil eller inte. USF1 är ju snäppet värre, det verkar endast vara mycket snack i liten verkstad vad gäller det stallet.

Sauber tycker jag känns allmänt som en överlevare och tror nog de håller hela vägen ut. Renault har ju känts tvivelaktiga i flera säsonger nu så jag skulle inte bli ett dugg förvånad om de är puts väck en vacker dag.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Campos verkar ha varit ärligare i sin kommunikation (under förutsättning att USF1 inte kommer till start, förstås). USF1 jobbar hårt med att försöka påskina att allt fortlöper som det ska. Stämmer spekulationerna kommer de att framstå som riktiga hästhandlare...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Hmm, får se om Peddo Rosa fortfarande ger hundra gånger fläsket efter veckans test.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Patrik L skrev:Hmm, får se om Peddo Rosa fortfarande ger hundra gånger fläsket efter veckans test.
Varenda krona satsad på honom är bortkastad...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Sneglar på dagens tester och inte ska man läsa in för mycket men Virgin är 7 sekunder efter näst sämsta bil än så länge. Det är rätt mycket.