Silly Season inför 2010
-
- Moderator
Kommentarer om Kimi som inte är relevanta för trådämnet och påhopp mellan olika medlemmar kommer att plockas bort. Vill man skriva om Kimi så får man göra det i Kimi slutar-tråden.
Jag har plockat bort en del inlägg, men inte alla. Har inte haft tid.
Enzo, nu får du en varning om ett förestående gult kort. Ska du skriva om Kimi, gör det på rätt ställe.
Moderaten
Jag har plockat bort en del inlägg, men inte alla. Har inte haft tid.
Enzo, nu får du en varning om ett förestående gult kort. Ska du skriva om Kimi, gör det på rätt ställe.
Moderaten
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
Chefen för nya Lotusstallet har hotat med att ta livet av sig om dom får mindre poäng än Virgin racing.
Branson har kontrat med att den som får minst poäng skall jobba som flygvärdinna med damuniform hos konkurentens flygbolag en dag.
Jag tror dom får vara glada om dom överhuvudtaget får några poäng alls.
Branson har kontrat med att den som får minst poäng skall jobba som flygvärdinna med damuniform hos konkurentens flygbolag en dag.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Tott har ju bestämt att alla ska få poäng enligt NASCAR-skalan i princip, tydligen redan klubbat och klart. fullkomligt vansinnigt tycker jag. Det skall vara lite kärvt att få poäng i F1.Christoffer skrev:Chefen för nya Lotusstallet har hotat med att ta livet av sig om dom får mindre poäng än Virgin racing.
I was misled and that is the way it went
-
Instämmer!Cheever skrev:Tott har ju bestämt att alla ska få poäng enligt NASCAR-skalan i princip, tydligen redan klubbat och klart. fullkomligt vansinnigt tycker jag. Det skall vara lite kärvt att få poäng i F1.Christoffer skrev:Chefen för nya Lotusstallet har hotat med att ta livet av sig om dom får mindre poäng än Virgin racing.
När "småteamen" lyckades ta något ströpoäng var det större än när McLaren eller Ferrari vann.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Var inte allt för säker på att det verkligen blir så.Cheever skrev:Tott har ju bestämt att alla ska få poäng enligt NASCAR-skalan i princip, tydligen redan klubbat och klart. fullkomligt vansinnigt tycker jag. Det skall vara lite kärvt att få poäng i F1.
Det finns uppgifter om att beslutet inte är giltigt och därmed kan rivas upp.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Så förvånande...Razor skrev:Var inte allt för säker på att det verkligen blir så.Cheever skrev:Tott har ju bestämt att alla ska få poäng enligt NASCAR-skalan i princip, tydligen redan klubbat och klart. fullkomligt vansinnigt tycker jag. Det skall vara lite kärvt att få poäng i F1.
Det finns uppgifter om att beslutet inte är giltigt och därmed kan rivas upp.
I was misled and that is the way it went
-
-
Visst får man lov att tycka att Richard Branson är larvig.platt skrev:Nästa gång ni ska ut och flyga köp en biljett med Lotus travel så får ni se en snygg flygvärdinna
Själv, däremot, har jag läst hans självbiografi och tycker att han är värd all beundran...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Enl. Bernie E. har både US F1, och Campos problem att få ordning på grejorna.
För Campos verkar pengarna fattas helt enkelt.
Får verkligen hoppas det löser sig,, vore tråkigt för Bruno Senna annars, som så sent som för ett år sedan var en hårsmån från kontrakt med årets världsmästarteam..
För Campos verkar pengarna fattas helt enkelt.
Får verkligen hoppas det löser sig,, vore tråkigt för Bruno Senna annars, som så sent som för ett år sedan var en hårsmån från kontrakt med årets världsmästarteam..
Saknar de gamla mästarna...
-
- Moderator
Campos har ju fått sitt chassi godkänt i FIA:s kraschtester så därvidlag har de inga problem. Frågan är bara om budgeten finns att driva stallet. lär väl visa sig. USF1 däremot, de verkar ju helt klart ha bekymmer.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Ja, nu börjar ju bitarna falla på plats..
Vad dom än säger. Schumachers återkomst var tydligen planerad sen länge..
Rubens visste, och sökte sig tidigt till Williams. Mercedes som senare tar över Brawn, ville toppa med Schumi o Button, och Rosberg skulle till McLaren, precis som snacket gick vid den tiden.
Sen väljer Button oväntat att hoppa över till att tampas med Hamilton hos McLaren, och gör en rockad med Rosberg.
Nu vet vi ju varför,, att alternativet var att försöka överglänsa Schumacher i Mercedes, så avhoppet framstår ju i dagens ljus, inte så underligt längre.
I och för sig tror jag inte det blir lätt att jämföras med Hamilton heller...
Rubens visste, och sökte sig tidigt till Williams. Mercedes som senare tar över Brawn, ville toppa med Schumi o Button, och Rosberg skulle till McLaren, precis som snacket gick vid den tiden.
Sen väljer Button oväntat att hoppa över till att tampas med Hamilton hos McLaren, och gör en rockad med Rosberg.
Nu vet vi ju varför,, att alternativet var att försöka överglänsa Schumacher i Mercedes, så avhoppet framstår ju i dagens ljus, inte så underligt längre.
-
Låter ganska rimligt. Men vad gjorde Mercedes för att McLaren skulle välja Button i stället för Rosberg?Lenny skrev:Ja, nu börjar ju bitarna falla på plats..
-
Tror som sagt, att Button valde..ANFRAN skrev:Låter ganska rimligt. Men vad gjorde Mercedes för att McLaren skulle välja Button i stället för Rosberg?Lenny skrev:Ja, nu börjar ju bitarna falla på plats..
Brawn och MB ville nog, som Tärnan påpekat, ha kvar sin världsmästare,, men knappast som försteförare..
-
Jag har precis avnjutit ett GP från San Marino allá -85 vilken bana underbar. Men det som slog mig vilken kamp nästa säsong kommer att bli anngående tank stopet Jag välkomnar detta med glädje och samtidigt så hoppas jag att San Marino kommer till baks en mycket bra och publik vänlig bana
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Nu har Bernie Ecclestone tittat för djupt i kristallkulan igen, han påstår att Sebastian Vettel blir världsmästare 2010.. Ett av de första tecknen på senilitet är en viss verklighetsflykt och minnesförlust eftersom han utsåg Schumacher som mästare veckan innan.
Eller har han kunskap om något som vi andra dödliga inte har?
http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/100/183.2.jpg
-
Ecclet är i alla fall överens med sig själv om att det blir en Weltmeister nästa år...Gurney skrev:Nu har Bernie Ecclestone tittat för djupt i kristallkulan igen, han påstår att Sebastian Vettel blir världsmästare 2010.. Ett av de första tecknen på senilitet är en viss verklighetsflykt och minnesförlust eftersom han utsåg Schumacher som mästare veckan innan.
-
En liten ordbok för Ferrari-tifosi:
"Kimi Raikkonen har kontrakt för 2010" = "Han har fått sparken"
"Alonso måste ta en Schumacher-roll i stallet" = "Gör han inte lika bra ifrån sig som Schumacher får han sparken"
"Massa gör framsteg" = "Han är och förblir en andreförare"
"Schumacher är inte en förrädare" = "Han är en förrädare"
Piero Ferrari, enda sonen till Enzo Ferrari har gått ut till media angående Schumachers flytt till Mercedes. Han erkänner att Ferrari blev besvikna när beslutet att Schumacher skrivit på för ett konkurrerande stall men poängterar att de inte ser honom som en förrädare. Samtidigt erkänner Piero att Ferrari tog illa vid sig över flytten, men att Schumacher under årer gett mycket till stallet. (5 individuella VM-titlar och 6 konstruktörs-VM)
Piero Ferrari är också övertygad om att Alonso och Massa kommer att utmana Schumacher eftersom Alonso har slagit honom vid flera tillfällen och att Massa vuxit sedan han tog över efter Schumacher.
"Kimi Raikkonen har kontrakt för 2010" = "Han har fått sparken"
"Alonso måste ta en Schumacher-roll i stallet" = "Gör han inte lika bra ifrån sig som Schumacher får han sparken"
"Massa gör framsteg" = "Han är och förblir en andreförare"
"Schumacher är inte en förrädare" = "Han är en förrädare"
Piero Ferrari, enda sonen till Enzo Ferrari har gått ut till media angående Schumachers flytt till Mercedes. Han erkänner att Ferrari blev besvikna när beslutet att Schumacher skrivit på för ett konkurrerande stall men poängterar att de inte ser honom som en förrädare. Samtidigt erkänner Piero att Ferrari tog illa vid sig över flytten, men att Schumacher under årer gett mycket till stallet. (5 individuella VM-titlar och 6 konstruktörs-VM)
Piero Ferrari är också övertygad om att Alonso och Massa kommer att utmana Schumacher eftersom Alonso har slagit honom vid flera tillfällen och att Massa vuxit sedan han tog över efter Schumacher.
-
Saab närmar sig F1...?
http://www.e24.se/business/ovrig-indust ... 779419.e24
-
-
-
Jo, när han hoppade in i McLaren som ersättare för sparkade JP Montoya var han en frisk fläkt,, skulle tro takterna sitter i..kanotisten skrev:Jag fattar inte det här med Pedro de la Rosa! Är det något som tyder på att han skulle vara bättre i race än Luca Badoer?
Luca B har aldrig visat framfötterna varken förr eller senare (speciellt inte senare ).
-
-
-
-
För att fortsätta Gurneys översättningar..
Att Shu ska köra för oss, är och förblir en dröm (Haug) = Vi har kontraktet klart..
Rallymästerskapet är mera värt än VM-titeln i Formula 1 (Kimi) = Rönnbären är sura sa räven..
Vi kommer ha samma status i stallet (Nico) = Det begriper väl minsta barn, att vi inte kan ha..
Jag är inte oroad av att alla tror jag ska bli utklassad av Hamilton (Jenson) = Ja, vad tror ni..
Att Shu ska köra för oss, är och förblir en dröm (Haug) = Vi har kontraktet klart..
Rallymästerskapet är mera värt än VM-titeln i Formula 1 (Kimi) = Rönnbären är sura sa räven..
Vi kommer ha samma status i stallet (Nico) = Det begriper väl minsta barn, att vi inte kan ha..
Jag är inte oroad av att alla tror jag ska bli utklassad av Hamilton (Jenson) = Ja, vad tror ni..
-
- Varnad
-
http://www.e24.se/business/verkstadsind ... 782375.e24PC: skrev:Saab närmar sig F1...?
Mer om SAAB och F1. "Formel 1-miljardären som hyllat Hitler " lägger bud på SAAB.
-
GO TO NEXT STORYJari skrev:Nä Lenny, det där Kimicitatet får du nog leta fram, för såvitt jag vet har han aldrig sagt så.
Det blir roligare om man raljerar utifrån riktiga citat!
Raikkonen: WRC title more valuable
By Pablo Elizalde Tuesday, January 5th 2010, 11:07 GMT
Kimi Raikkonen says winning the World Rally Championship would mean more to him than having taken the Formula 1 title.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80735
-
- Varnad
Så går det när man drar ut saker ur sitt sammanhang och det blir inte ett dugg bättre om du fortsätter att skala av fakta. Antingen begriper man inte VAD det är han försöker säga och gör en fisk av en fjäder eller så vill man hellre få till ett uttalande som säljer tidningar.
Han säger exakt; "More than my F1 world championship title," Raikkonen said when asked what a WRC title would mean to him.
"I'm just starting out and I can sense what a long journey it would be to get to that point."
Raikkonen said his move to the WRC will be the greatest challenge he has faced so far in his career.
"It's definitely the biggest challenge yet," he added. "I've got to learn everything from scratch. But I want the challenge. I have to get to know the car, the rallies, how to work with my co-driver [Kaj Lindstrom], everything.
Jag kan ha fel, men jag tycker det verkar som han menar som utmaning, angående titeln i Rally. BAna är han skolad och uppvuxen med, medan rally är något helt annat.
Han säger exakt; "More than my F1 world championship title," Raikkonen said when asked what a WRC title would mean to him.
"I'm just starting out and I can sense what a long journey it would be to get to that point."
Raikkonen said his move to the WRC will be the greatest challenge he has faced so far in his career.
"It's definitely the biggest challenge yet," he added. "I've got to learn everything from scratch. But I want the challenge. I have to get to know the car, the rallies, how to work with my co-driver [Kaj Lindstrom], everything.
Jag kan ha fel, men jag tycker det verkar som han menar som utmaning, angående titeln i Rally. BAna är han skolad och uppvuxen med, medan rally är något helt annat.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
-
Det är ingen idé att ens försöka diskutera fakta med Jari, han skulle inte ens känna igen fakta om det så hoppade upp och bet honom i arslet.Lenny skrev:"Skala av fakta"
Jari... jag har ju bara klistrat in länken du bad om..
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
Om nu Fisi går till Sauber, kan man ju undra vart de la Rosa tar vägen..
Kan ju hamna i Campos trots allt, och i så fall får väl Heidfeld kampera ihop med samma trätobroder som innan,, lite fantasilöst, men troligt.
Till Jari vill jag tillägga, att den här strängen inte handlar om din person (läs längst upp), så strunta i personangrepp och öppna gärna en annan sträng, och döp den till exempel till "Prinsessan på ärten diskuterar Kimis storhet".. hälsn. L.
Kan ju hamna i Campos trots allt, och i så fall får väl Heidfeld kampera ihop med samma trätobroder som innan,, lite fantasilöst, men troligt.
Till Jari vill jag tillägga, att den här strängen inte handlar om din person (läs längst upp), så strunta i personangrepp och öppna gärna en annan sträng, och döp den till exempel till "Prinsessan på ärten diskuterar Kimis storhet".. hälsn. L.
-
- Varnad
Lenny, jag har inte försvarat min person eller gett mig in på några personangrepp mot dig i den här tråden så du kan behålla ditt famlande i mörkret för dig själv. Jag tror inte du har så mycket att hämta i en sån diskussion och jag leker inte den leken med amatörer eller såna jag inte känner väl nog.Lenny skrev:Till Jari vill jag tillägga, att den här strängen inte handlar om din person (läs längst upp), så strunta i personangrepp och öppna gärna en annan sträng, och döp den till exempel till "Prinsessan på ärten diskuterar Kimis storhet".. hälsn. L.
Kan du inte bekänna att du tolkat Kimis uttalande fel bara så är hela saken ur världen? Jag ska inte ens ge mig på att beskylla dig för att vara usel på engelska eller bristande läsförståelse. Det får helt enkelt vara som det vill med det där och den enda som lider av det är du och dina närmaste möjligen.
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Ursäkta, men jag fattar ofta redan första gången.Lenny skrev:Ursäkta Jari,, men jag menade att du ska strunta i personangrepp mot dig...
Jag är inte så känslig för det mesta och är knappast överkänslig i det här heller.
Jag äör lite känslig för dålig faktaunderbyggnad eller slarviga tolkningar och kan nog vara lite "messerschmitt" ibland om någon försöker förlusta sig med fakta genom att ha fel. När man kan ha rätt och ha roligt åt det i stället.
-
-
Om nu Pedro de la Rosa ska köra första test rundan för McLaren så är det väl inte troligt att han ska köra för något annat stall en McLaren (som test förare. )
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Det är bara tre förare med fler testdagar i en F1 bil än Pedro så han är allt annat än oerfaren. Sauber har kickat Heidfeld förut, vet inte om han har nått horn i sidan på han men kan också tycka att Heidfeld annars kännts 'mer logisk' än Pedro. Pedro sägs ha dragit in 1 mn euro via ett bolag i Santander sfären så det känns inte som han är en köpeförare heller.