McLaren förare och dess frisyrer??!!
-
McLaren förare och dess frisyrer??!!
Hittade en gammal biltidningen från 1986 där det handlade om att Keke Rosberg skrivit på för McLaren och då blivit tvingad av Ron Dennis att klippa sitt hår till en kortare frisyr.
Det fick mig att tänak till och kolla lite.
Ayrton Senna kapade sitt hår rejälvt 1988, Kimi var korthårig, Kuben var alltid korthårig, Mika såg för jävlig ut i sin 90 talsfrisyr.
Alonso kapade sitt hår rejält inför 2007 osv osv.
Någon som vet om det verkligen var/är så jävligt att man som McLaren anställd inte får ha håret som man vill??
I så fall spyr jag!
Ayrton Senna kapade sitt hår rejälvt 1988, Kimi var korthårig, Kuben var alltid korthårig, Mika såg för jävlig ut i sin 90 talsfrisyr.
Någon som vet om det verkligen var/är så jävligt att man som McLaren anställd inte får ha håret som man vill??
I så fall spyr jag!
Lite äldre, lite långsammare
-
Ja Ron hade väl en ej-skäggregel också.
Vilket visades tydligast när Alonso var på offensiven efter debaklet med Hamilton och spionhistorian så hade han odlat ett provokationsskägg.
David Coulthard började odlade skägg i samma veva som RedBullkontraktet var påskrivet.
Vilket visades tydligast när Alonso var på offensiven efter debaklet med Hamilton och spionhistorian så hade han odlat ett provokationsskägg.
David Coulthard började odlade skägg i samma veva som RedBullkontraktet var påskrivet.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
- Varnad
-
Psykologen kikar in ..
Enkelt mycket enkelt mina herrar.Herr Dennis sista sommar med trasslet måste varit i trakterna av besluten om hår-reglerna.Hans eget hår på 70talet var en del av Rons image.När han sen såg ut som Lennart Hyland försvann brudarna.Så alla runt honom fick lida för det.Enkelt mycket enkelt.Källa:Handbok över omedvetna reaktioner iF1.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
-
Psykologen igen
Motsvarigheten till Biljardbollen Dennis är Mr Flavio.B där finns brudarna kvar och heller inga hår-regler samt Trasslet på Flavio böljar ännu i framgångsvindarna.
-
Alkoholpolicy i WRC
Ha ha ha kul bild.Det är stenhårda regler för brännvin i WRC.Jag ska kolla om jag hittar några på nätet.
-
Re: Alkoholpolicy i WRC
... och den här bilden kan ju alla se att den var tagen i McLarens depåbox...aikaik skrev: Ha ha ha kul bild.Det är stenhårda regler för brännvin i WRC.Jag ska kolla om jag hittar några på nätet.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Varnad
Det där var offseason och på semestern och knappast i ett representationstillfälle och på en högst privat fest på Teneriffa om jag inte minns fel.Razor skrev:Helt riktigt, se t ex hur representativ Kimi såg ut och uppträdde under McLaren-tiden.Jari skrev:Klart som fan att man ska se representativ ut. Det är inget hippiebolag de leker runt i...
Då får man se ut som man vill, men antagligen torskade han några miljoner på att Johnnie Walker hyrde in Mika i stället. =)
Som man raggar får man ligga.
Är bilden från 2002 eller 2003?
Jag personligen har sett värre ut minst fyra gånger sen dess.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jag trodde att man som hårt sponsrad idrottsman alltid representerade sin arbetsgivare och sina sponsorer.
Därför borde man väl vara hyfsat representativ även off season om man inte vill förlora sponsorer.
Därför borde man väl vara hyfsat representativ även off season om man inte vill förlora sponsorer.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Jo, men så leker du ju runt i ett hippiebolag också.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
Exakt, men jag vill minnas någon här på Forza som ivrigt framhärdade att sånt inte spelar den minsta roll. Det var bara prestationerna på banan som räknades.Nigel skrev:Se bara på Tiger Woods!Razor skrev:Jag trodde att man som hårt sponsrad idrottsman alltid representerade sin arbetsgivare och sina sponsorer.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Annars kan det hända att man får dåligt rykte och vissa ogina kan skämta om det i decennier, menar du?Razor skrev:Jag trodde att man som hårt sponsrad idrottsman alltid representerade sin arbetsgivare och sina sponsorer.
Jag kategoriserar den typen av skvaller i samma sortering som de som fortfarande upprörs av Anna Anka och raljerar fritt över detta.
Nej, på en privat fest behöver man inte representera någon. Ingen minns väl bröderna skum när de söp skallen i bitar på Toyotas fest och kastade mat och kylskåp och körde på fyllan?
-
-
-
- Varnad
Om jag ska gissa så är det väl för att det bedöms lite olika med äktenskapsbrott, bilen kraschad på fyllan och trasig familj med flera vänsterprassel över normen på fyra som en alfahanne högst får ha och "eventuellt onykter på bilden", men det är en högst personlig gissning.Razor skrev:Hur förklarar du då varför Tiger Woods tappar sponsor efter sponsor efter sina högst privata snedsteg?
-
Nä! Bara en finne som försöker uppfostra KimiFredrik i Trollhättan skrev:Är det Mika Häkkinen som drar i Kimi?Razor skrev:Helt riktigt, se t ex hur representativ Kimi såg ut och uppträdde under McLaren-tiden.Jari skrev:Klart som fan att man ska se representativ ut. Det är inget hippiebolag de leker runt i...
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Det kan möjligen inte vara så att du bedömer personer med finskt ursprung efter en annan bedömningsgrund än vad du bedömer andra?Jari skrev:Om jag ska gissa så är det väl för att det bedöms lite olika med äktenskapsbrott, bilen kraschad på fyllan och trasig familj med flera vänsterprassel över normen på fyra som en alfahanne högst får ha och "eventuellt onykter på bilden", men det är en högst personlig gissning.
Nu var det ju inte bara den där bilden det handlade om, Kimis vilda liv under McLaren-åren var ju ganska välkänt (iofs så kan jag förstå honom om han gjorde allt för att fly undan verkligheten i det stallet).
Det gick ju t o m så långt att Kimis farsa gick ut och sa att Kimi "har skruvat på korken" när han gick till Ferrari.
Det är ganska naivt att tro att McLarens sponsorer inte hade åsikter om hans festande och att de inte vädrade åsikterna hos stalledningen... t ex Diageo som ju körde med sina kampanjer om att dricka med måttlighet och "don't drink and drive" under den perioden.
Äntligen!
Äntligen!
-
Re: McLaren förare och dess frisyrer??!!
Vad jag har hört så kör/körde Ron Dennis en hård regim gällade ordming. Han tål inte damm eller kaffekoppar på skrivbord. Skulle inte förvåna mig om han har/hade åsikter om anställdas hår och skägg.Jacob skrev:Hittade en gammal biltidningen från 1986 där det handlade om att Keke Rosberg skrivit på för McLaren och då blivit tvingad av Ron Dennis att klippa sitt hår till en kortare frisyr.
I så fall spyr jag!
Hur som helst skönt att MB lämnar dessa petemetrar.