Följ Marcus Ericsson
-
Följ Marcus Ericsson
Är du intresserad av vårt största svenska hopp inom motorsport just nu?
Gå med i Marcus Ericssons fan klubb på Facebook!
Här kan du:
- diskutera allt om Marcus Ericsson och hans framfart på banorna
- titta/lägga upp på bilder på Marcus
- titta/lägga upp på videoklipp med Marcus
- lägga upp länkar till intressanta material om Marcus
Men framförallt visa ditt stöd för "Kometen från Kumla"!
Du hittar Facebookgruppen, som heter "Marcus Ericsson Fan Club", här:
http://www.facebook.com/group.php?gid=207333651624
Du kan också följa Marcus via hans blogg på Aftonbladet:
http://blogg.aftonbladet.se/30404/
Läs mer om Marcus på Wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marcus_Ericsson
Kort CV för Marcus:
2000-2006 Tävlade i karting och blev bland annat svensk mästare och nordisk mästare i ICA Junior
2007 Vann som rookie Formel BMW mästerskapet i England
2008 5:a i brittiska F3 mästerskapet
2009
- Vann F3 mästerskapet i Japan
- Testade GP2 (klassen under F1) på Jerez för iSport och ART och blev, första gången han satt i bilen, snabbast före flera rutinerade GP2-förare som kört 1-2 fulla säsonger i GP2
- Tävlade i GP2 Asia i Abu Dhabi
- Testade i december för det vinnande F1-stallet 2009, Brawn/Mercedes
Välkomna allihop!
/Jörgen "Bowe" Bevonius, admin "Marcus Ericsson Fan Club"
Ps. Tack till 14-årige Alexander Jönsson som fick den brillianta idén att starta fan gruppen!
Gå med i Marcus Ericssons fan klubb på Facebook!
Här kan du:
- diskutera allt om Marcus Ericsson och hans framfart på banorna
- titta/lägga upp på bilder på Marcus
- titta/lägga upp på videoklipp med Marcus
- lägga upp länkar till intressanta material om Marcus
Men framförallt visa ditt stöd för "Kometen från Kumla"!
Du hittar Facebookgruppen, som heter "Marcus Ericsson Fan Club", här:
http://www.facebook.com/group.php?gid=207333651624
Du kan också följa Marcus via hans blogg på Aftonbladet:
http://blogg.aftonbladet.se/30404/
Läs mer om Marcus på Wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marcus_Ericsson
Kort CV för Marcus:
2000-2006 Tävlade i karting och blev bland annat svensk mästare och nordisk mästare i ICA Junior
2007 Vann som rookie Formel BMW mästerskapet i England
2008 5:a i brittiska F3 mästerskapet
2009
- Vann F3 mästerskapet i Japan
- Testade GP2 (klassen under F1) på Jerez för iSport och ART och blev, första gången han satt i bilen, snabbast före flera rutinerade GP2-förare som kört 1-2 fulla säsonger i GP2
- Tävlade i GP2 Asia i Abu Dhabi
- Testade i december för det vinnande F1-stallet 2009, Brawn/Mercedes
Välkomna allihop!
/Jörgen "Bowe" Bevonius, admin "Marcus Ericsson Fan Club"
Ps. Tack till 14-årige Alexander Jönsson som fick den brillianta idén att starta fan gruppen!
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
Om du hade kunnat utveckla ditt påstående så kunde det kanske ha gått att föra en diskussion om saken men istället så blir det som vanligt, d v s att du går till personangrepp efter att ha duckat på en direkt fråga.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Det var du som började med personangreppen och jag sa att jag viss kan utveckla de där, men är inte intresserad i ditt fall. Det är tid jag aldrig kan få tillbaks...Razor skrev:Om du hade kunnat utveckla ditt påstående så kunde det kanske ha gått att föra en diskussion om saken men istället så blir det som vanligt, d v s att du går till personangrepp efter att ha duckat på en direkt fråga.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det kan du ju inte få oavsett vad du gör så vad är skillnaden?Jari skrev:Det var du som började med personangreppen och jag sa att jag viss kan utveckla de där, men är inte intresserad i ditt fall. Det är tid jag aldrig kan få tillbaks...Razor skrev:Om du hade kunnat utveckla ditt påstående så kunde det kanske ha gått att föra en diskussion om saken men istället så blir det som vanligt, d v s att du går till personangrepp efter att ha duckat på en direkt fråga.
Utvecklar du resonemanget om t ex Pastis eller någon annan ber dig då?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Men för mig då? Vad menar du?Jari skrev:Ja, men inte för dig.Razor skrev:Kan du utveckla det där?Jari skrev:T.ex din mail är inte i textform...
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Är det någon som tror att Marcus kommer till F1? isåfall inom hur många år.
Jag personligen tror att han aldrig kommer dit.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
Jag säger som Marcus gjort i flera intervjuer, man får ta ett steg i taget och inte tänka för mycket på F1. Jag tror att det är helt rätt tänkt. Det är trots allt ett extremt fåtal som tagit sig hela vägen men jag tror att det är de närmaste 2 åren som bestämmer hans chanser.platt skrev:Är det någon som tror att Marcus kommer till F1? isåfall inom hur många år.
Förutsättningen för att ta sig till F1 är troligtvis att först hamna i GP2, göra en bra rookie-säsong, vinna eller bli 2:a under hans andra säsong.
Man måste komma ihåg att från och med GP2 så ökar exponeringen enormt vilket är positivt. Det är först då som stora sponsorer får upp ögonen för någon och utan stora, stabila och gärna internationella sponsorer så är det svårt. Sen får vi väl se hur F2 och GP3 kommer att påverka det "normala" sättet att ta sig till F1.
-
-
- Varnad
För att en (ro)bot ska kunna läsa e-postadresser skall de vara i textform. På facebook är de omvandlade till bild och går inte att klippa och klistra hur som helst.platt skrev:Men för mig då? Vad menar du?Jari skrev:Ja, men inte för dig.Razor skrev: Kan du utveckla det där?
Och t.ex en gif-bild duger inte som adress.
Och, jag vill inte döma ut Marcus chanser till en plats i F1. Dels för att jag faktiskt vill att han tar sig dit (önsketänkande kanske).
Jag tror dock inte att detta är något man kan utröna såhär på två eller tre dimensioner utan det är många fler parametrar som måste uppfyllas.
Bland annat skall man kanske visa framfötterna och visa sig ha exceptionella egenskaper i hanterandet av en bil. Att komma femma, sexa på ett test där någon kör fortare i en likadan bil vore helt förödande t.ex.
Jag tror att om man inte ser skillnaden på Hamilton-Kovalainen i år i förutsättningar utan är beredd att döma ut Heikki, så skall man nog se sig i spegelen när man bedömer Marcus nu.
-
Ja, jag tror att han kommer dit, om två eller tre år kanske.platt skrev:Är det någon som tror att Marcus kommer till F1? isåfall inom hur många år.
Äntligen!
Äntligen!
-
Vet att de fyllt upp Kovalainens bil med extra stora tankar och gett honom däck som han kört alla träningsvarv med. Dessutom ställde de om vingarna så att det skulle bli så illa som möjligt. För att bättra på det hela valde de alltid sämsta tillfälle för depåbesöken.Jari skrev:Jag tror att om man inte ser skillnaden på Hamilton-Kovalainen i år i förutsättningar utan är beredd att döma ut Heikki, så skall man nog se sig i spegelen när man bedömer Marcus nu.platt skrev:Men för mig då? Vad menar du?Jari skrev: Ja, men inte för dig.
Tror du på det själv.
-
-
- Varnad
Nej, det där har du precis hittat på själv, men du gör dig en otjänst när alla kan läsa innantill bland startvikterna för årets lopp här på Forza.Nisse skrev:Vet att de fyllt upp Kovalainens bil med extra stora tankar och gett honom däck som han kört alla träningsvarv med. Dessutom ställde de om vingarna så att det skulle bli så illa som möjligt. För att bättra på det hela valde de alltid sämsta tillfälle för depåbesöken.Jari skrev:Jag tror att om man inte ser skillnaden på Hamilton-Kovalainen i år i förutsättningar utan är beredd att döma ut Heikki, så skall man nog se sig i spegelen när man bedömer Marcus nu.platt skrev: Men för mig då? Vad menar du?
Tror du på det själv.
-
Ja, för annars hade de ju tagit en massa otäcka konstruktörspoäng. Men då hade ju konstruktörerna bara blivit kaxiga och det vill inte McLaren veta av.Nisse skrev: Vet att de fyllt upp Kovalainens bil med extra stora tankar och gett honom däck som han kört alla träningsvarv med. Dessutom ställde de om vingarna så att det skulle bli så illa som möjligt. För att bättra på det hela valde de alltid sämsta tillfälle för depåbesöken.
Tror du på det själv.
-
-
-
- Moderator
Det där med testförarkontraktet har jag inte kunnat hitta någon bekräftelse på. Aftonbladet har ett förnekande från Ericsson att så skulle vara fallet.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Men du brukar ju säga att ett förnekande egentligen är en bekräftelse när det gäller f1.JTarnstrom skrev:Det där med testförarkontraktet har jag inte kunnat hitta någon bekräftelse på. Aftonbladet har ett förnekande från Ericsson att så skulle vara fallet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Moderator
Beror på vem som förnekar och i vilket sammanhang. Det här är komplicerade grejer, vettu.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
-
VIKTIGT MEDDELANDE!
Igår flyttade vi över från den gamla "Marcus Ericsson Fan Club"-gruppen till en ny Fan Page. Vi ses där allihop!
http://www.facebook.com/home.php#/pages ... 838?ref=ts
Igår flyttade vi över från den gamla "Marcus Ericsson Fan Club"-gruppen till en ny Fan Page. Vi ses där allihop!
http://www.facebook.com/home.php#/pages ... 838?ref=ts
-
Breaking News
från Super Nova Racings hemsida:
"The nineteen year old driver came over to do a seat fitting and get to know the team ahead of his Super Nova debut in February. Having signed for the main series, Ericsson will also race in Abu Dhabi as a one off appearance with the team in the Asia championship.
Next round: GP2 Asia
Abu Dhabi 4th – 6th February"
Bra jobbat Kenny och Eje!
från Super Nova Racings hemsida:
"The nineteen year old driver came over to do a seat fitting and get to know the team ahead of his Super Nova debut in February. Having signed for the main series, Ericsson will also race in Abu Dhabi as a one off appearance with the team in the Asia championship.
Next round: GP2 Asia
Abu Dhabi 4th – 6th February"
Bra jobbat Kenny och Eje!
"No-one deserved a win more than Ronnie"