Har inte A1 officiellt 9 kurvor men kanske egentligen bara 7? Kurva 4 och 7 har väl inget namn(?) och dessutom tveksamt om någon släpper gasen för att ta sig igenom dem?
Första och sista är givna Sato-kurvor. De verkade även populära ifjol, för andra förare, så varför inte Sato?
Castrol, Remus, Gösser, Niki Lauda, Gerhard Berger, Jochen Rindt, Mobilkom, 7st sammanlagt. Sen finns det juh som sagt vissa kurvor där man inte släpper gasen tex utgången på Gerhard Berger.
A1-Ring tillhör en av mina favoriter mycket pga den vackra naturen omkring banan!
Hmm... Ozikahn ditt inlägg är lite luddigt tycker jag. Först säger du att Sato INTE kommer köra av, sedan säger du att han ska visa sin talang, hur ska du ha det?
Så banan har bara sju kurvor (även om jag får det till nio när jag kollar på banan). Spelar ingen roll i alla fall. Sato åker definitvt av i en eller flera av dom.
Det är ju lite mystiskt att de inte räknar vissa kurvor på F1-banor, bara för att de kör fullt där. Men ibland räknas de trots att de kör fullt järn igenom dem. Om de helt plötsligt skulle få mindre downforce samt mer hästar och skulle måsta hålla igen i nåt som tidigare kallades raka, skall de börja räkna om kurvorna då? Eller om bara nåt enstaka stall/förare skulle måsta hålla igen?
Det finns några asfaltsstumpar här och var, men de är i princip borta och det går inte att köra runt den gamla banan. Jag är inte helt säker på att den gamla hade gett bättre race med dagens bilar, lite väl många högfartskurvor där dagens F1-or inte kan ligga så nära varandra.
Jaha, vilken kurva blev det då?
Han borde väl åtminstone ha åkt av någon g[ng under fredagsträningarna. Idag gjorde han iallafall minst en rejäl avåkning. Tyvärr pratade jag i telefon då, så jag hann inte riktigt med och se var det var, men ett stort dammmoln blev det. Nu är ju inte Sato ensam om att köra av på träningarna, både Räkan och Schumi var av idag, men de kunde utan problem fortsätta medan Sato oftast kör av tämligen rejält med flera snurrningar och gärna i ett räcke. De andra brukar mer sladda ut på gruset/gräset och sedan fortsätta utan större problem. Det är väl kanske som Ekblom sa att Sato och Yoong tror det skall gå ändå och känner inte hur mycket de har missat, utan forstätter ladda medan Schumi och andra släpper direkt när de märker att de missat och därför inte åker av lika rejält.
Lite lustigt annars att han inte tar det lite lugnare Sato, utan fortsätter att satsa lika hårt trots ständiga avåkningar.
Nu var det ju inte en avåkning som han orsakade själv.
Ser inte helt bra ut för Satos del, kunde slutat riktigt riktigt illa.
Även Montoya var väl nara att träffas.
ok Sato åkte av..men kan vara svårt att hålla sig kvar på banan när man blir påkörd sådär...fast det kanske inte spelar någon roll i detta forum... ta av N.H kortet....
ok...vill inte anklaga någon....ville mest bara säga att det är svårt att hålla sig på banan när något sådan inträffar...men det verkar inte spela någon roll för vissa...bara han åker av...
jo, men det är ju lika illa att anklaga nån för att ha skadat nån annan, det klarar nog den föraren av helt själv för det mesta, att anklaga sig själv alltså.
Sen gjorde väl Ankan en Anka, det tror jag han förstår själv.
Sato har ju åkt av rätt ofta så såna här gissningtävlingar dyker alltid upp, man kan ju i fortsättningen gissa på vilket värv Kimi bryter. Det verkar ju hända i varje lopp i varje fall. Eller när Yoong blir varvad första gången osv. Det är bara på kul med såna här gissningar. Hoppades att Sato skulle vara förste japan att vara bra i F1, tyvärr har han inte infriat förväntningarna i de första 5 loppen, eller tycker du han har varit bra?
Hoppas han kan vara med i nästa lopp.