Marcus Ericsson testar för Mercedes

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Tillbaka efter en dryg veckas "semester/arbete" utan Internet. Jodå, fick veta om testet via SMS, men orkade inte leta reda på någon dator utan njöt av friheten.

Hoppas hans kommunikation med ingenjörer och andra imponerade på stallet. Helt klart det största svenska F1-hoppet på mången dag eftersom Alx var för gammal när han var på tapeten för några år sedan...
Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Markus nu bara nån tiondel efter "stallkamraten" trots mindre än hälften så många varv. Jag är övertygad om att hans insats värderas för vad den är, han har trots allt inte alls lika mkt erfarenhet som Conway, så kan Markus avsluta bra imorgon så får man nog säga att han presterat riktigt riktigt bra.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Testtider dag två

1. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1min 18.718secs 80 laps
2. Nico Hülkenberg Williams-Toyota 1min 19.184secs 94 laps
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1min 19.243secs 92 laps
4. Paul di Resta Force India-Mercedes 1min 19.411secs 58 laps
5. Esteban Gutierrez BMW Sauber 1min 20.190secs 68 laps
6. Mike Conway Brawn GP-Mercedes 1min 20.222secs 83 laps
7. Marcus Ericsson Brawn GP-Mercedes 1min 20.440secs 37 laps
8. J.R. Hildebrand Force India-Mercedes 1min 20.517secs 49 laps
9. Jules Bianchi Ferrari 1min 20.586secs 113 laps
10. Lucas di Grassi Renault 1min 20.898secs 54 laps
11. Ho-Pin Tung Renault 1min 21.492secs 67 laps
12. Mirko Bortolotti Toro Rosso-Ferrari 1min 21.761secs 79 laps
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Brawn-stallet verkar rätt så nöjda och det sägs att Marcus ska få lite friare tyglar imorgon.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Det absolut viktigaste nu är hans kommunikation med ingenjörerna och hans attetyd i allmänhet. Tider, jo det måste han ju också visa, men kanske inte helt nödvändigt just nu.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Nisse skrev:15:48 h Di Resta and Ericsson to track. Por otro lado, Oliver Turvey sustituye a Gary Paffet para esta última hora de la jornada. Moreover, Oliver Turvey replaces Gary Paffett for the last hour of the day.

15:46h Ricciardo y BIanchi salen a pista. 15:46 h Ricciardo and Bianchi out on track. Le sigue Rossi. Rossi remains.

15:45h 15:45 h Se reanuda la sesión. The meeting resumed.

15:44h Tiempos provisionales: Provisional time 15:44 h:

G. Paffet (GB/McLaren) 1:19.426-54v
D. Ricciardo (AUS/Red Bull) 1:19.534-85v
A. Soucek (ESP/Williams) 1:19.738-62v
M.Conway (GB / BrawnGP) 1:19.920-58v
A. Rossi (USA / BMW-Sauber) 1:20.227-60v
J. Bianchi (FRA / Ferrari) 1:20.247-64v
JR Hildebrand (USA / Force India) 1:20.537-49v
B.Hartley (NZL / Toro Rosso) 1:21.325-45v
P. Di Resta (GB / Force India) 1:21.387-18v
B. Baguette (ITA / Renault) 1:22.461-83v
M. Ericsson (SWE BrawnGP) 1:22.817-16v
Fortfarande blixtsnabb. :roll:

Dock 3 sek långsammare än Conway i en likadan bil. :D
http://www.automotorsport.se/news/19861 ... -good-job/

Det är tur att de som jobbar i Brawn/Mercedes är lite mer kompetenta på att avgöra saker än Gösta.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Nalle spik

Inlägg av Nalle spik »

Gösta skrev:Alonso hade Telefonica (tror jag det var) i bagaget samt en attityd till racing som var övertygande. Vi får se hur det går. Jag hoppas jag har fel, och att vi ÄNTLIGEN får en svensk förare i F1. Men jag tror det krävs antingen exeptionell tallang eller lite tallang och mycket sponsorpengar. Jag tror inte att något av detta finns hos den unge svensken. Men jag hoppas jag har fel.

Det finns så otroligt många duktiga talanger i världen i stora racingnationer (England, Brasilien, Tyskland, Frankrike, Italien, Finland, mfl) att hans chanser tyvär är mycket små. Åter igen, hoppas jag har fel och att han får en styrning i F1 om än i ett skitstall.
Det här var inte helt väntat; Gösta hyllar den "råa farten", en förare som går ut och sätter snabbaste varv direkt i vilken bil som helst, det är uppenbarligen det som gör en bra förare enligt Gösta. Detta har vi ju inte upplevt sedan Peter Sauber såg Kimi första gången och likt arenaägarna i Tjuren Ferdinand kastade hatten och skrek: -Honom ska vi ha!

Dessutom insinuerar Gösta att Michael Schumachers hårdaste konkurrenter bla en flerfaldig världsmästare skulle vara simpla paydrivers, vilket definitivt tar bort glansen på nämnda tysks titlar. Det var kanske ännu mer oväntat.

Det enda man skulle bli förvånad över nu skulle väl vara om det föll ut ett signerat foto på Ron Dennis ur plånboken när Gösta står i systemkassan här i Solna och betalar en pava rött på lill-lördan.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nalle spik skrev:
Gösta skrev:Alonso hade Telefonica (tror jag det var) i bagaget samt en attityd till racing som var övertygande. Vi får se hur det går. Jag hoppas jag har fel, och att vi ÄNTLIGEN får en svensk förare i F1. Men jag tror det krävs antingen exeptionell tallang eller lite tallang och mycket sponsorpengar. Jag tror inte att något av detta finns hos den unge svensken. Men jag hoppas jag har fel.

Det finns så otroligt många duktiga talanger i världen i stora racingnationer (England, Brasilien, Tyskland, Frankrike, Italien, Finland, mfl) att hans chanser tyvär är mycket små. Åter igen, hoppas jag har fel och att han får en styrning i F1 om än i ett skitstall.
Det här var inte helt väntat; Gösta hyllar den "råa farten", en förare som går ut och sätter snabbaste varv direkt i vilken bil som helst, det är uppenbarligen det som gör en bra förare enligt Gösta. Detta har vi ju inte upplevt sedan Peter Sauber såg Kimi första gången och likt arenaägarna i Tjuren Ferdinand kastade hatten och skrek: -Honom ska vi ha!

Dessutom insinuerar Gösta att Michael Schumachers hårdaste konkurrenter bla en flerfaldig världsmästare skulle vara simpla paydrivers, vilket definitivt tar bort glansen på nämnda tysks titlar. Det var kanske ännu mer oväntat.

Det enda man skulle bli förvånad över nu skulle väl vara om det föll ut ett signerat foto på Ron Dennis ur plånboken när Gösta står i systemkassan här i Solna och betalar en pava rött på lill-lördan.
Tror du verkligen Gösta köper rödvin?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta köper Nouveaux för att han har hört att det ska vara hippt och intalar sig att det är gott.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Gösta köper Nouveaux för att han har hört att det ska vara hippt och intalar sig att det är gott.
Spär han ut den?

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Troligtvis.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Har man hört något mer om vad Mercedesfolket tycker om Marcus insatser så här långt?
Förutom det som har gått att läsa från AMS och AB?

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

EnzoF1 skrev:
Nalle spik skrev:

Tror du verkligen Gösta köper rödvin?
Ja, på låda.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Blomman

Inlägg av Blomman »

Razor skrev:Har man hört något mer om vad Mercedesfolket tycker om Marcus insatser så här långt?
Överlag goda omdömen.....varken mer eller mindre

Kan också berätta att det är raceteamet som är på plats med Andrew Shovlin (Buttons ingenjör) som ansvarig. Visar hur viktig Brawn (Mercedes) tycker att denna rookietest är, inte bara ur ett förartestperspektiv....

Idag kommer, om allt går som det ska, Mackan att ha tillgång till bilen från kl 13
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kul att höra, bara att hålla tummarna för att han fortsätter göra bra ifrån sig idag.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Blomman skrev:
Razor skrev:Har man hört något mer om vad Mercedesfolket tycker om Marcus insatser så här långt?
Överlag goda omdömen.....varken mer eller mindre

Kan också berätta att det är raceteamet som är på plats med Andrew Shovlin (Buttons ingenjör) som ansvarig. Visar hur viktig Brawn (Mercedes) tycker att denna rookietest är, inte bara ur ett förartestperspektiv....

Idag kommer, om allt går som det ska, Mackan att ha tillgång till bilen från kl 13
:up:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

1. D. D. Ricciardo (AUS/Red Bull) 1:17.418-77v
2. P. P. Di Resta (GB/Force India) 1:18.736 (+1.318)-53v
3. G. G. Paffett (GB/McLaren) 1:18.746 (+1.328)-59v
4. M. M. Conway (GB/BrawnGP) 1:19.096 (+1.678)-77v
5. N. N. Hulkenberg (ALE/Williams) 1:19.226 (+1.808)-106v
6. B. B. Baguette (BEL/BMW-Sauber) 1:19.356 (+1.938)-70v
7. O. O. Turvey (GB/McLaren) 1:19.358 (+1.940)-32v
8. M. M. Ericsson (SUE/BrawnGP) 1:19.382 (+1.964)-49v
9. L. L. Di Grassi (BRA/Renault) 1:19.602 (+2.184)-123v
10. JR Hildebrand (EE.UU./Force India) 1:19.873 (+2.455)-41v
11. P. P. Sánchez López (MEX/Ferrari) 1:21.452 (+3.650)-39v
12. D. D. Zampieri (ITA/Ferrari) 1:21.279 (+3.861)-42v
13. M. M. Zipoli (ITA/Ferrari) 1:21.725 (+4.307)-41v
14. B. B. Hartley (NZE/Toro Rosso) 1:22.493 (+5.075)-50v
15. M. M. Bortolotti (ITA/Toro Rosso) 1:23.271 (+5.853)-34v
16. Ho-P. Ho-Q. Tung (CHN/Renault) 1:32.477 (+15.059)-04v
Användarens profilbild
SunnyRikard

Inlägg av SunnyRikard »

Ross Brawn:

Marcus had his first opportunity in a Formula One car this week and he has performed very well showing exceptional maturity in his approach and feedback.”

http://www.brawngp.com/readstory.asp?bg ... A%C0rZ%7Db
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
Jippe

Inlägg av Jippe »

Kul bara det att han testar i ett kanonstall.
Killen är 19, det är bra!
Sit Rubens sit!
- Good boy
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Jag saknade en bild på Marcus i Brawnbilen.

Bild
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister