Silly Season inför 2010

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nu är Rosberg bekräftad av MGP.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Ja, Rosberg så klart, det visste vi.

Men om andra sitsen säger Haug, till en tysk tidning, att deras läsare kommer att bli mycket nöjda med deras val..

Kan väl rimligen bara handla om två alternativ..

Och även om jag håller alla tummar jag har för att det blir Schumacher, så.. är jag tämligen övertygad om att han menar Sebastian Vettel.
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lenny skrev:Ja, Rosberg så klart, det visste vi.

Men om andra sitsen säger Haug, till en tysk tidning, att deras läsare kommer att bli mycket nöjda med deras val..

Och även om jag håller alla tummar jag har för att det blir Schumacher, så.. är jag tämligen övertygad om att han menar Sebastian Vettel.
Bra teori. Och sedan Kimi till Red Bull. Tänkbart. Och det vore sannerligen en överraskning.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Jo, skulle ju kunna passa en arbetslös finländsk förare som sagt.

(i ett stall, sponsrat av ett företag i dryckesbranchen, så att säga.. :wink: )
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Lenny skrev:Men om andra sitsen säger Haug, till en tysk tidning, att deras läsare kommer att bli mycket nöjda med deras val..

Nu har du glömt Frentzen.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

ANFRAN skrev:
Lenny skrev:Men om andra sitsen säger Haug, till en tysk tidning, att deras läsare kommer att bli mycket nöjda med deras val..

Nu har du glömt Frentzen.
Frenzen kommer väl lite längre ned på önskelistan.. :D
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Kimi till Red Bull och Vettel till Mercedes blir det. Efter en invecklad byteskarusell som jag återkommer till. :idea:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nisse skrev:Kimi till Red Bull och Vettel till Mercedes blir det. Efter en invecklad byteskarusell som jag återkommer till. :idea:
En leksaksbil mot en rostig skruv, en rostig skruv mot en cykelpump, en cykelpump mot en morakniv, en morakniv mot en basfiol,
en basfiol mot en yllefilt, en yllefilt mot en pappershatt, en pappershatt mot en fingerborg, en fingerborg mot en gul ballong, en gul ballong mot en gaspolett, en gaspolett mot en elgitarr, en elgitarr mot en pillerburk?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Razor skrev:
Nisse skrev:Kimi till Red Bull och Vettel till Mercedes blir det. Efter en invecklad byteskarusell som jag återkommer till. :idea:
En leksaksbil mot en rostig skruv, en rostig skruv mot en cykelpump, en cykelpump mot en morakniv, en morakniv mot en basfiol,
en basfiol mot en yllefilt, en yllefilt mot en pappershatt, en pappershatt mot en fingerborg, en fingerborg mot en gul ballong, en gul ballong mot en gaspolett, en gaspolett mot en elgitarr, en elgitarr mot en pillerburk?

Ferrari tröttnar på Kimi och vill bli av med honom.
Kimi och bihang leker tysta leken och sitter med ett kontrakt på x antal euro för 2010. Samtidigt för de lite vid sidan av snack med McLaren och tror sig ha ett kontrakt där, om Ferrari löser ut Kimi.
Kimi och bihang ger Ferrar i ett bud som Ferrari till slut nappar på efter att ha fått till en paragraf om att ifall Kimi tar en annan styrning så får han bara X% av pengarna.
McLaren blir dumpat av Mercedes och står plötsligt inför problemet att de behöver fixa pengar själva och inser att en chansning med Kimi kan kosta för mycket. Tar ett snabbt samtal med Button och ger honom ett kontrakt . Får dessutom ett mervärde eftersom Button trots allt kan ge lite tillbaka i pr.
Kimi med polare kollar runt och Haug nappar. Mercedes vill ha Vettel och gör en bytesaffär med Red Bull, där de levererar motorer och står för Kimis lön eller del ett tag mot Vettel.
Kimi får inte så mycket att det blir nån större förtjänst att köra men gör ett deal med Ferrari som kommer undan med en del av avgångsvederlaget.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Tja, Nisse..

Din historia verkar ju lite onödigt komplicerad tycker jag, skulle föredra, att MB ville ha Vettel (ännu hellre.MS) och dom andra brickorna föll på plats så att säga,

Men vad händer nu om en polack dyker upp.. kan han få anställning som provsmakare i Red Bull :quest:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

MB vill ha Vettel och får lämna något i byte. En finne + ett gäng motorer. Alla nöjda i slutändan. :up:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Kul om det stämmer, Kobayashi var en friskus och jag vill se mer.

http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 4141.shtml
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Nisse skrev:MB vill ha Vettel och får lämna något i byte. En finne + ett gäng motorer. Alla nöjda i slutändan. :up:
Motorerna vet jag inte.. men det här är nog Kimis enda chans till en vettig styrning.

Men kommer Schumi eller Kubica ut på marknaden så är det kört för Kimi lik förbaskat..
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Trots Renaults tveksamhet till Formel 1 har tre förare fått testa för stallet, Bertrand Baguette, Lucas di Grassi and Ho-Ping Tung. Tung har tidigare kört A1GP och öven provat på F1 hos Williams. Testet körs på Jerez och ingår i en serie av tester av nya lovande förare.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nisse skrev:MB vill ha Vettel och får lämna något i byte. En finne + ett gäng motorer. Alla nöjda i slutändan. :up:
Hoppas det blir många motorer då... då finnen bevisligen sliter hårt på dem.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Jaha, då kan man räkna bort Kimi i konkurrensen om den andra sitsen hos Mercedes :( Heidfeld känns ju som en klar kandidat, tryggt men kanske lite tråkigt.. Vem tror ni det blir?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

kanotisten skrev:Jaha, då kan man räkna bort Kimi i konkurrensen om den andra sitsen hos Mercedes
Han har väl aldrig varit aktuell för en sits hos Mercedes?
De har enligt honom själv, aldrig fört några samtal om det med Brawn/Mercedes.

Good riddance.

Äntligen!
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Razor skrev:
kanotisten skrev:Jaha, då kan man räkna bort Kimi i konkurrensen om den andra sitsen hos Mercedes

Good riddance.
Vet ej, men det har ju varit en hel del spekulationer..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:

Good riddance.
Är inte det en definitionsfråga?
Om man står med facit i hand så var inga stall aktuella, men före allt annat var han väl aktuell för alla lediga platser eller mer.
Eller är det du som bestämmer hur långt gångna samtal och från vilka håll intresset måste komma innan man kan säga "aktuell"?
Jag hade nog Brawn som ett outsidekort när det började knaka med Mercedes/McLaren.
Jag tror inte den soppan är klar än på länge och i väntan på att Whitmarsch av någon anledning måste lämna över till Mr Dennis igen så är platsen öppen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kanotisten skrev:
Razor skrev:

Good riddance.
Vet ej, men det har ju varit en hel del spekulationer..
Ja det är väl allt som varit.

Fakta är att Kimi övervärderar sig själv oerhört mycket. Han är helt enkelt inte värd mer än som den mittfältsförare han är. En del stall verkade fundera på honom som just det, men då han själv verkar se sig som en försteförare så får vi en ekvation som inte går att lösa.

F1 har sagt sitt, de vill inte ha Kimi så nu blir han paydriver i sunkrally istället.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Jag tycker det låter oroande att det bara snackas om "nybörjare" när det gäller andra sätet hos Campos.

Dom kan ju verkligen behöva någon med lite rutin,, skulle haffat Barri på direkten..
Får verkligen hoppas vi inte får en ryss eller en halvtokig venzuelanare i sittbrunnen av ekonomiska skäl. (nästan så man hoppas på Trulli, fast man längtat efter den dagen han slutar i tio år nu, känns det som).
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Paydrivers is the new shit...
hazze

Inlägg av hazze »

Kovalainen och Trulli till Lotus
meddelas måndag morgon enl TS
hazze m-sport
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Nu är det bekräftat. Rosberg är en finne enligt Expressen i dag :roll:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

hazze skrev:Kovalainen och Trulli till Lotus
Verkar bli ett jobbigt år för "Lotus". Fast vem vet, Kova kanske tar sig i kragen och kan vara bra i ett nybörjarstall utan större utsikter.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Cheever skrev:
Verkar bli ett jobbigt år för "Lotus". Fast vem vet, Kova kanske tar sig i kragen och kan vara bra i ett nybörjarstall utan större utsikter.
Han är ingen dålig chaffis, men vem bryr sig de startvikter han haft under året jämfört med sin världsmästarstallkamrat?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jari skrev:
Cheever skrev:
Han är ingen dålig chaffis, men vem bryr sig de startvikter han haft under året jämfört med sin världsmästarstallkamrat?
HAn är en strålande chaffis, ingen som sagt något annat - men vad som gjort att han inte lyckas i F1 är en gåta, det kan knappast vara startvikter. Jag tror snarare att grabben har haft det lite för bra i sin F1-karriär. Han behöver en utmaning och det lär han få nu...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:Han är ingen dålig chaffis, men vem bryr sig de startvikter han haft under året jämfört med sin världsmästarstallkamrat?
Ingen bryr sig om några startvikter utan all ser till slutresultatet och där framstår Kovalainen i ungefär samma klass som Badoer och Fisichella. Dvs sopor som fått pisk både fram och baklänges av sina teamkamrater. Kovalainen har visat med all tydlighet i världen att han inte platsar i ett toppstall. Med lite tur kan han kanske göra en Alesi eller Fisichella och hanka vidare i ett blåbärsstall ytterligare några säsonger.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:
Jari skrev:Han är ingen dålig chaffis, men vem bryr sig de startvikter han haft under året jämfört med sin världsmästarstallkamrat?
Ingen bryr sig om några startvikter utan all ser till slutresultatet och där framstår Kovalainen i ungefär samma klass som Badoer och Fisichella. Dvs sopor som fått pisk både fram och baklänges av sina teamkamrater. Kovalainen har visat med all tydlighet i världen att han inte platsar i ett toppstall. Med lite tur kan han kanske göra en Alesi eller Fisichella och hanka vidare i ett blåbärsstall ytterligare några säsonger.
Ehh, spelar det ingen roll vem man har som stallkamrat? Ingen sågar ju Irvine eller barret fast de fått stryk av alla andra också?
Han är fortfarande färsk i F1 enligt mig och har inte fått en ärlig chans ännu.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Cheever skrev:
I ärlighetens namn skulle jag inte saknat någon av dom..
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jari skrev:
Lemon skrev:
Ehh, spelar det ingen roll vem man har som stallkamrat? Ingen sågar ju Irvine eller barret fast de fått stryk av alla andra också?
Han är fortfarande färsk i F1 enligt mig och har inte fått en ärlig chans ännu.
Irvine och Barrichello presterade ungefär tio ggr bättre än vad Kovalainen mäktade med under liknande förhållanden. Dom enda av Schumachers teamkompisar som gav ett lika blekt intryck som Kovalainen var Verstappen, JJ Lehto och Johnny Herbert. Och efter utskåpningen fick dessa herrar nöja sig med att köra för sunkstallen resten av sina karriärer.

Verstappen var för övrigt lika hypad på sin tid av sina holländska fans som finska förare är idag. Minns att man kunde läsa på Atlas forum mellan varven att Verstappen var på g till alla toppteamen flera gånger om. Allt var bara lösryckta fantasier!
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Lemon skrev: Verstappen var för övrigt lika hypad på sin tid av sina holländska fans som finska förare är idag. Minns att man kunde läsa på Atlas forum mellan varven att Verstappen var på g till alla toppteamen flera gånger om. Allt var bara lösryckta fantasier!
Med den lilla yttepytte skillnaden att två finska förare tog tre VM-titlar, kanske en till om man räknar några år tillbaka i tiden.

Verstappen hade fanatiska fans, möjligen tre trodde att han var världmästarämne. Är det konstigt att finnarna hypar sina förare? Bevisligen har några av dom lyckats dessutom. Det är BS på hög nivå att finska fans skulle ha mer skygglappar än andra, enda skillnaden är att ni hör mer av dom och retar er mer på dom här.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nä, jaaag e inte bitter........
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Hmmm börjar låta som på en, nu kommer ett fult ord, fotbollsmatch på Råsunda mellan Bajen o AIK. Nivån börjar snart hamna på samma intellektuella nivå som deras "supporerts" har

Verstappen låg på samma nivå som Fisichella, Trulli och Piquet jr, det går inte att jämföra honom med tre finska världsmästare. Hans fans var lika fanatiska som ovannämda lags supporters är idag.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Gurney skrev:Verstappen låg på samma nivå som Fisichella, Trulli och Piquet jr, det går inte att jämföra honom med tre finska världsmästare. Hans fans var lika fanatiska som ovannämda lags supporters är idag.
Jag jämförde Verstappen med Kovalainen, ingen annan.

Kovalainen har fått sin chans, han tog den inte. Nu är hans plats bland blåbären där han hör hemma.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Kovalainen är säkert en bra förare men i Formel 1 passar han inte, saknar den rätta inställningen. Med honom och Trulli hos Lotus så kommer den satsningen gå lika bra som Toyotas. Fast Toyota hade en enorm budget visserligen.
Senast redigerad av Gurney den sön dec 13, 2009 21:44, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Kovalainen har verkligen fått chansen att visa vad han går för i ett absolut toppstall, vilket inte är alla förunnat. Jämför med nästan vem som helst, han har absolut inte imponerat.

Dock ser jag hellre honom köra än en krasch-Sato eller en stopkloss-Trulli..
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Bild :D :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Ferrariboys

Inlägg av Ferrariboys »

Kovalainen?
Jag har hoppas att inte få se honom i F1 mer ...
Men han har en förmåga att hitta rätt på på nått vis..
Hänger kvar till varje pris Vem betala? Hans Körning :xmas1: Tomten från Findland..Det här är inte Gratis för han..Får nog betala en bra slant.. :P
Nu kommer han att köra i ett Mindre stall..
Jag säger lycka till :cry:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lemon skrev:
Gurney skrev:Verstappen låg på samma nivå som Fisichella, Trulli och Piquet jr, det går inte att jämföra honom med tre finska världsmästare. Hans fans var lika fanatiska som ovannämda lags supporters är idag.
Jag jämförde Verstappen med Kovalainen, ingen annan.
Kovalainen har fått sin chans, han tog den inte. Nu är hans plats bland blåbären där han hör hemma.
I världens genom tiderna fjärde mest framgångsrika stall med Mike Gascoine som stallchef, Trulli som backup-gubbe och obegränsat med deg?
I och för sig är även poäng det första året att räknas som framgångar men se vad Brawn gjorde i år...
Kontraktet är flerårigt och visar han framfötterna mot Trulli kommer han få en chans till, till skillnad mot om han inte varit kvar på gridden nästa år.
Ni kommer visas ha haft fel tror jag.

Med fans som ferrariboys behöver man inga motståndare.
Senast redigerad av Jari den mån dec 14, 2009 06:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kovalainen har kört i världsmästarstall och fått mer pisk av stallkamraten än någon annan. Att han ens orkar förnedra sig igen är en gåta, man kan ju bara gissa sig till vilken roll han har i bastun.

Ett är säkert, och det är att han får pisk, oavsett vem han ev. ställs emot. Han borde def. lämna plats åt någon med talang och hunger.

kanotisten

Inlägg av kanotisten »

För första gången på länge håller jag med Enzo.. Det här kommer att bli pinsamt för Heikki, att få storpisk av Trulli..

Trulli är enligt min mening ofta riktigt snabb och på hugget, men också tidvis lite Schumi-aktig i sin körning. Det sista är inte avsett som en komplimang..
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ofattbart, hur många chanser ska Kovalainen ha? Snacka om fått en sista chans...
Bild
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Han var rätt OK andra halvan av säsongen i Renault. Ingen som undrar hur många chanser Trulli ska få? Han borde ha fått lägga av för flera år sen.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

El Scorcho skrev:Han var rätt OK andra halvan av säsongen i Renault. Ingen som undrar hur många chanser Trulli ska få? Han borde ha fått lägga av för flera år sen.
Tack!
Han vann race med McLaren också. Som 28-åring har han kört ihop 105 poäng på 52 starter. Inte ens illa av en trähäst. Sen att han är en riktig solstråle i depån, något Kimi ofta kritiseras för att inte vara, borde ge vissa sympatier.
Ska vi skjuta ut någon får det väl bli den sämre av de två, HK och JT?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det finns inte så många förare att välja på och det är Kovalainens räddning. Han verkar lite vek i psyket och det är möjligt att året i Renault knäckte självförtroendet. Han är inte den ende som har haft problem med Briatore (och vad den mannen är kapabel till, det fick vi ju svart på vitt på i år). Sedan hamnade Kovalainen i skuggan av Hamilton. Inte lätt att att vända på steken där, en lose-lose-situation. Det är bara att hoppas på att Kovalainen kan få tillbaka en del av självförtroendet i Lotus. Han kommer inte att ha samma press på sig. Normalt sett skulle han ha varit ute ur F1 vid det här laget men nu får han chansen och då är det bara att önska honom lycka till. Det är ju en trevlig kille och sådana finns det alldeles för få av.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev: Det är ju en trevlig kille och sådana finns det alldeles för få av.
Instämmer, såna som Kova behövs i F1. Speciellt med tanke på den comeback som verkar förestående, burr...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Förstår inte riktigt varför Kovalainen skulle ha fått sin sista chans i F1 när killar som Trulli och Fisichella har hängt med i över 10 år.

Killen har kört tre år i F1, under sin första säsong spöade han Fisichella som hade kört i stallet sen två år tillbaks. Under säsong två och tre ställdes han mot en världsmästare form av Hamilton som redan under sin debutsäsong körde jämnt med Alonso.

Världsmästare kommer han med all säkerhet aldrig bli men att han skulle vara förbrukad i F1 efter dessa tre år kan jag inte hålla med om.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag tror vi har en ny kandidat till "den snabbaste" nästa år.

Kovalainen kommer nog att få axla den manteln ska ni se. :D

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Kova har varit en besvikelse, främst för att det var någon jag trodde på innan F1 debuten. Han har verkligen inte imponerat hittills, men vi får se hur det går i Lotus.
Kova är ju lite ofinskt munter och trevlig. Eller han var det åtminstone innan F1. Har inte märkt av honom mycket på senare tid.