Nu vore det trevligt att toppa detta med en vinst i Macao i november!

Verbatim skrev:Mackan snabbast på GP2 test idag (Loeb långsammast...)
Marcus Ericsson set the fastest time of the final day of this week's GP2 testing at Jerez, while Sebastien Loeb was slowest on his category debut.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79340
Jag känner att det finns tre punkter här att adressera men jag tar det lite pö om pö.Verbatim skrev:Hörde från en källa men rätt bra insyn att Kenny Bräck just nu lägger all sin kraft på att få in Mackan i F1. Känns bra att alla goda krafter samverkar.
Min egen uppfattning av Mackan från kartingtävlingar mm är odelat positivt. Killen kommer in till besiktningen kl 07.00 (då alla andra förare ser ut som ett nyvaket pentroll) och är hur trevlig som helst. När hans motor skär på näst sista varvet i Viking Trophy 2006 (i ledning givetvis) så är han fortfarande väldigt professionell (dvs han kastar inte sin hjälm i backen som all andra) när han promenerar in depån.
Känns som att detta kan bli jävligt bra. Snabb förare som dessutom är proffsig ut i fingerspetsarna.
Varför är det ironiskt att Kenny siktar Marcus Ericsson till F1?Jari skrev:Jag känner att det finns tre punkter här att adressera men jag tar det lite pö om pö.Verbatim skrev:Hörde från en källa men rätt bra insyn att Kenny Bräck just nu lägger all sin kraft på att få in Mackan i F1. Känns bra att alla goda krafter samverkar.
Min egen uppfattning av Mackan från kartingtävlingar mm är odelat positivt. Killen kommer in till besiktningen kl 07.00 (då alla andra förare ser ut som ett nyvaket pentroll) och är hur trevlig som helst. När hans motor skär på näst sista varvet i Viking Trophy 2006 (i ledning givetvis) så är han fortfarande väldigt professionell (dvs han kastar inte sin hjälm i backen som all andra) när han promenerar in depån.
Känns som att detta kan bli jävligt bra. Snabb förare som dessutom är proffsig ut i fingerspetsarna.
1. Alla goda krafter = Kenny Bräck? Vart är Lövis, Örnulf, Eje osv?
2. Bräck siktar på "mackan" till F1, inte Indy? (lite ironiskt va?)
3. Professionell på den nivån ska nog va mer än vart han gör av hjälmen om det går dåligt. Vinnrskallar har olika uttryck.
Han valde själv den amerikanska scenen och sågade i princip F1 efter att han själv bara fick bud hos Arrows som han nobbade med något i stil med, jag vill inte köra någon jävla skitbil.Pepparkvarnen skrev:Varför är det ironiskt att Kenny siktar Marcus Ericsson till F1?Jari skrev:Jag känner att det finns tre punkter här att adressera men jag tar det lite pö om pö.Verbatim skrev:Hörde från en källa men rätt bra insyn att Kenny Bräck just nu lägger all sin kraft på att få in Mackan i F1. Känns bra att alla goda krafter samverkar.
1. Alla goda krafter = Kenny Bräck? Vart är Lövis, Örnulf, Eje osv?
2. Bräck siktar på "mackan" till F1, inte Indy? (lite ironiskt va?)
3. Professionell på den nivån ska nog va mer än vart han gör av hjälmen om det går dåligt. Vinnrskallar har olika uttryck.
Jag tror knappast att det spelar någon större roll hur någon är, så länge han kör under finskt flagg rinner det nog till för Jari och många av hans chauvinistiska landsmän.Bopper skrev:4:e-placerade Bottas är lite lik Kimi enligt Eje, så det kan ju bli kul för digEnzoF1 skrev:Jag har inte kollat resultaten, men var det nån finne som slog Marcus?
Nu var det ju EnzoF1's kommande hatobjekt jag tänkte mig Bottas som...AndersF1 skrev:Jag tror knappast att det spelar någon större roll hur någon är, så länge han kör under finskt flagg rinner det nog till för Jari och många av hans chauvinistiska landsmän.Bopper skrev:4:e-placerade Bottas är lite lik Kimi enligt Eje, så det kan ju bli kul för digEnzoF1 skrev:Jag har inte kollat resultaten, men var det nån finne som slog Marcus?
Marcus kom tvåa, för den som undrar.
Annars verkar det ju inte vara någon jättehit att vinna Macau, med tanke på hur få av de senaste dussintalet segrare som fått några större F1-framgångar, eller tagit sig till F1 ö.h.t..
Då verkar det bättre att göra som årets världsmästare plus några andra F1-förare och komma tvåa.
Jo, men nu befinner sig Ericsson i ett läge när den typen av förklaringar inte kommer att stärka hans aktier. Det kan man göra fram till en viss punkt men den är nu passerad för hans del. Lite som Alx. det gick att klättra vidare och vinna förtroende trots att resultaten inte låg på topp men efter segern i WSR så fanns inget annat än ännu bättre resultat på högre nivå. Tyvärr fanns inte resurserna för att ta honom vidare. Det var nära, men när man inte har mer resurser än att man måste lägga alla ägg i samma korg och någon tappar korgen så tar det stopp.SunnyRikard skrev:Femma eller fyra är kanske inte så viktigt, men nu blev han faktiskt fyra i loppet. En dålig start och extra laddade folkvagnar blev hans fall.