Vad händer med det "finska undret"?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jacob

Vad händer med det "finska undret"?

Inlägg av Jacob »

Och då menar jag inte att kunna dricka ett helrör på 20 minuter, Om att Enzo inte gillar sina landsmän eller att man kan tappa en 5-1 ledning i ishockey.

Kimi är borta och Kova verkar inte få någon ratt. Vad ska det bli av detta månne?
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Re: Vad händer med det "finska undret"?

Inlägg av EnzoF1 »

Jacob skrev:Och då menar jag inte att kunna dricka ett helrör på 20 minuter, Om att Enzo inte gillar sina landsmän eller att man kan tappa en 5-1 ledning i ishockey.

Kimi är borta och Kova verkar inte få någon ratt. Vad ska det bli av detta månne?
Nu går det 21 år innan nästa finska paydriver får chansen.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, det ser lite tunt ut bakom Kimi och Kovalainen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Nisse

Re: Vad händer med det "finska undret"?

Inlägg av Nisse »

Jacob skrev:Och då menar jag inte att kunna dricka ett helrör på 20 minuter, Om att Enzo inte gillar sina landsmän eller att man kan tappa en 5-1 ledning i ishockey.

De ligger 15-20 år efter Sverige. :idea:
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Med lite tur (för finnarna alltså) så får de följa Salo i Nascar nästa år.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80184
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Härligt! Om nu inte någon finne kör i F1 nästa år slipper vi finska fans? Eller kommer de att höja någon annan förare över alla rim och reson.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Pepparkvarnen skrev:Med lite tur (för finnarna alltså) så får de följa Salo i Nascar nästa år.
Trodde aldrig jag skulle tvingas intressera mig för Nascar, men men nöden har ingen lag :D
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Silverkatten skrev:Härligt! Om nu inte någon finne kör i F1 nästa år slipper vi finska fans? Eller kommer de att höja någon annan förare över alla rim och reson.
Jag tycker du ska börja använda termen finländare.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Silverkatten skrev:Härligt! Om nu inte någon finne kör i F1 nästa år slipper vi finska fans? Eller kommer de att höja någon annan förare över alla rim och reson.
Tror nog man kommer sakna finntjafset lite grann. Det var lite lyteskomik över det ändå.

Förresten, är det någon som vet vad som händer med Kovalainen? Annars blir det nog ingen finne i F1 nästa år.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nico har skrivit på, Kovalainen förhandlar med flera stall, men det lutar åt Renault, om de nu beslutar sig för att köra någon gång och Kimis manager jagas av Nick Fry och co i Mercedesstallet. En finnfri säsong får ni nog vänta på ett tag framåt.
Som tur är har ni ju alltid mig som sällskap. F1 har inte råd att inte ha finnar som förare. Det kanske handlar om mellan en halv och en miljon biljetters bortfall i så fall.
Senast redigerad av Jari den lör nov 21, 2009 10:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lemon skrev:
Tror nog man kommer sakna finntjafset lite grann. Det var lite lyteskomik över det ändå.

Förresten, är det någon som vet vad som händer med Kovalainen? Annars blir det nog ingen finne i F1 nästa år.
Jag förutspår att Rosberg i de finska fansen ögon nästa år kommer att upphöjas till 100% finne. Och att ev visningar av den tyska flaggan i teve kommer att förklaras bort med tekniska fel då det egentligen är den finska flaggan som avses.

Jag erkänner också att jag kommer att sakna snacket om "den snabbaste" lite, det var som sagt lyteskomik över det.

Just nu är det hur som helst helt finnfritt i nästa års uppställning då både Kimi och Kovalainen verkar iskalla på marknaden.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jo, en övergång till Rosberg skulle ju verkligen visa att de är mer beroende av att dyrka en "landsman" än av F1. Vi får väl se.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är väl iofs inte så konstigt om finnar håller på finska förare men Jaris nationalchauvinism är så hysteriskt överdriven att det blir tragikomiskt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Det är väl iofs inte så konstigt om finnar håller på finska förare men Jaris nationalchauvinism är så hysteriskt överdriven att det blir tragikomiskt.
Nej, det tragikomiska i det här fallet är att det i flera fall verkar handla mer om mig än F1-förarna. Komiken i det är att jag faktiskt kan känna mig lite smickrad samtidigt som ni därför också kan uppfattas som ganska tragiska av samma skäl.

Jag vet exakt vilka knappar jag ska trycka på och flera av er går på det varje gång. Ni tappar koncepten och fokus och då finns bara en vinnare. Du och dina kompisar och silverpussy körs över dagligen och ni kommer hela tiden tillbaks för mer.
:D
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jari skrev:
Jag tycker du ska börja använda termen finländare.
Ah, "the minority card"!? Patetiskt. Om du inte vill att andra använder det så sluta med det själv (tom i denna tråd?).
Ska Finair bli Finlänska-air nu då eller? Lägg ner!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Den vinnaren är garanterat inte du i alla fall.
Jag har aldrig skådat någon mer tragisk forumperson än du, inte heller någon som är mer förblindad av sin nations påstådda, ickeexisterande storhet och framför allt inte någon som har fel så ofta som du.

Du ska ha cred för att du står för mycket av humorn här på Forza, även om det är ofrivillig humor.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jari skrev:Nico har skrivit på, Kovalainen förhandlar med flera stall, men det lutar åt Renault, om de nu beslutar sig för att köra någon gång och Kimis manager jagas av Nick Fry och co i Mercedesstallet. En finnfri säsong får ni nog vänta på ett tag framåt.
Som tur är har ni ju alltid mig som sällskap. F1 har inte råd att inte ha finnar som förare. Det kanske handlar om mellan en halv och en miljon biljetters bortfall i så fall.
Finnar eller Finländare?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bopper skrev:
Jari skrev:Nico har skrivit på, Kovalainen förhandlar med flera stall, men det lutar åt Renault, om de nu beslutar sig för att köra någon gång och Kimis manager jagas av Nick Fry och co i Mercedesstallet. En finnfri säsong får ni nog vänta på ett tag framåt.
Finnar eller Finländare?
Kör du den med negrer som säger nigger till varandra också?
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

EnzoF1 skrev:
Lemon skrev:

Jag förutspår att Rosberg i de finska fansen ögon nästa år kommer att upphöjas till 100% finne. Och att ev visningar av den tyska flaggan i teve kommer att förklaras bort med tekniska fel då det egentligen är den finska flaggan som avses.

Jag erkänner också att jag kommer att sakna snacket om "den snabbaste" lite, det var som sagt lyteskomik över det.

Just nu är det hur som helst helt finnfritt i nästa års uppställning då både Kimi och Kovalainen verkar iskalla på marknaden.

Varför skulle jag inte heja på Nico? hans pappa är ju en finländsk WDC i F1 :up:
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
Bopper skrev:
Finnar eller Finländare?
Ja, vi vet ju var du står i frågan om ordet neger. Självmål, eller som vi brukar säga: nu har du fått noggern uppkörd sär solen aldrig lyser.

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jari skrev:
Bopper skrev:
Finnar eller Finländare?
Ok, då vet jag. Bara Finländare får säga Finne.
(hoppas inte Silverkatten är finne)
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nej, ganska många här med en hyggligt sund bild på människor får säga vad de vill tycker jag, men när man har uppenbara problem med att skilja på glimten i ögat och ren illvilja kan en markering av "kan uppfattas som stötande" vara på sin plats.
Jag vill inte begränsa någons språk. Finne är bara ett skällsord i vissas mun.
Silverkatten kan omöjligt vara finne, precis som vissa andra har de antagit formen av antifinne och därmed trillat av den stora vagnen av kärlek och förbrödring mellan alla människor.
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Jari skrev:Nej, ganska många här med en hyggligt sund bild på människor får säga vad de vill tycker jag, men när man har uppenbara problem med att skilja på glimten i ögat och ren illvilja kan en markering av "kan uppfattas som stötande" vara på sin plats.
Jag vill inte begränsa någons språk. Finne är bara ett skällsord i vissas mun.
Silverkatten kan omöjligt vara finne, precis som vissa andra har de antagit formen av antifinne och därmed trillat av den stora vagnen av kärlek och förbrödring mellan alla människor.
Bra! Jag har inget emot dig. Det kan inte vara lätt när man, oavsett vad man skriver, får mothugg från (nästan) alla håll. Ofta har du gjort dig förtjänt av det, men inte alltid :wink:

Jag hoppas också att Kimi kör i Mercedes GP nästa år. Är bilen lika bra som i år, så skulle det kunna bli riktigt kul. Kunde Button bli världsmästare med den så... ja, vem vet vad som skulle kunna hända.
Risken är väl att de andra kommit ifatt till nästa säsong, men med tanke på tankförbudet, så går väl ingen säker... :up:
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Så här skrev Jari i en tråd om rasism:

viewtopic.php?p=133449#133449

Andra frågan:
Anser ni att uttrycken neger, indian, kines, finne, arab, jude, skåning, lapp osv är uttryck för rasism? Somliga verkar ha väldigt lätt för att skrika "varg".

2. Nej. Dessa uttryck i sig har inga laddade värden och står att finna i SAOL, Nationalencyklopedin osv. I sina renaste former (utan värdeladdning) kan ordens innebörder vara bra för var och en att kolla upp ibland.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:Nej, ganska många här med en hyggligt sund bild på människor får säga vad de vill tycker jag
Varför klagar du då?
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Tärnstrom gjorde ju det klart och tydligt för ett tag sen att det var slut med tjafs om svarta och tjocka n och sånt larv och vad jag vet så slutade bla. Jari med det då.

Men tydligen gäller inte det alla.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Finnar är beteckningen på folk ifrån Finland och inte precis samma sak som negrer, som bland de flesta/många svarta upplevs som en nedsättande beteckning på folk av en viss hudfärg och har inget med nationalitet att göra.
Skall ryssar betecknas som ryssländare, danskar som danskländare, etc.? Det är helt enkelt enklare att skriva och säga finnar, isf finländare.
Jag har inte sett några andra med finländsk härkomst klaga på att folk skriver finnar, vad jag kan minnas, utan uppfattar det mer som Jaris vanliga gnäll - mannen är en gnällkärring utan like.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Patetiskt, som sagt.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Jag är en Spånga bo (nu mer ) Enzo är en Söderkis :D och Jari är en Finne.
Är det ett problem?
Slutta skjaffla (personligt skämt), Man är det man är Vare sig man är vit röd eller negger eller?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Så här skrev Jari i en tråd om rasism:

viewtopic.php?p=133449#133449

Andra frågan:
Anser ni att uttrycken neger, indian, kines, finne, arab, jude, skåning, lapp osv är uttryck för rasism? Somliga verkar ha väldigt lätt för att skrika "varg".

2. Nej. Dessa uttryck i sig har inga laddade värden och står att finna i SAOL, Nationalencyklopedin osv. I sina renaste former (utan värdeladdning) kan ordens innebörder vara bra för var och en att kolla upp ibland.
Ja, det är precis det jag säger att jag står för fortfarande. Sen finns de såna som har förmågan att värdeladda ordet och då träder en helt annan skala fram. T.ex om man kopplar ihop uttrycken med stereotypa fördomar, som t.ex fylla, knivar och andra negativa egenskaper "finnar" kan tänkas förknippas med. I den senaste trettonde upplagan står det på Neger: person med mörk hy och afrikanskt ursprung (kan uppfattas som stötande)
På Finne står det: finskpråkig inv. i Finland.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Silverkatten skrev:Patetiskt, som sagt.
Kan du inte bemöta argument så är det du som är patetisk.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jari skrev:
Fantastiskt! Säger personen som istället för att svara på frågan, vilka förare finnarna på detta forum kommer övervärdera nästa år, istället hugger på ordet finne. :roll:
Är det så att ni kommer upphöja Rosberg från Tysk till Finsk? Eller hittar ni någon annan med finskt förflutet? Någon som haften en kusin som rest genom Finspång kanske?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Och så här skrev Jari i en annan tråd:

"Jag skiter fullständigt i vart de bor eller vad det står på deras pass. En neger är en neger, hur svensk han än kallar sig. Precis som de blonda är och förblir blonda, även när de flyttar till Marocko med deras nya kille."

Jag brukar själv använda ordet finländare. Tycker att det låter både riktigare och snyggare. Mer respektfullt, om man säger som så. Men att Jari plötsligt ska ha så ömma tår när ordet "finne" används ter sig en aning löjeväckande. Mycket snack är det.

Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Silverkatten skrev:
Jari skrev:
Fantastiskt! Säger personen som istället för att svara på frågan, vilka förare finnarna på detta forum kommer övervärdera nästa år, istället hugger på ordet finne. :roll:
Är det så att ni kommer upphöja Rosberg från Tysk till Finsk? Eller hittar ni någon annan med finskt förflutet? Någon som haften en kusin som rest genom Finspång kanske?
vart är problemet med att Nico är finländsk??
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Silverkatten skrev:
Jari skrev:
Var frågan alltså vilken förare vi "finnar" skall övervärdera?
Frågan är för korkad för att bemöta med ett svar. För det första krävs det minst två personer för att det skall kunna hända, det vill säga en som värderar och någon annan som anser att det är över eller under. Jag kan inte själv göra både och. Visst jag kan värdera både högt och lågt, mycket eller lite, men över eller under kräver relation, dvs relativt till något annat för att kunna vara över eller under.

Eller är frågan huruvida jag/vi kommer upphöja Rosberg från tysk till Finsk?
Den frågan är ju i så fall ännu mer korkad. Har du altså bestämt att tysk står under finsk och att man kan kan gå neråt eller uppåt bland olika nationaliteter? Jag har misstänkt att du har såna tankar, det var därför jag bad dig som första deltagare här att hellre säga finländare av respekt till en hel nation och ett folkslag som garanterat aldrig gjort dig någonting och därför inte gjort sig förtjänt av ditt blinda hat. Jag tror tvärtom att du har en och annan finne att tacka för den status och frihet du åtnjuter varje dag, men det är en annan diskussion som du behöver mogna många år till för att kunna föra.
Det andra stora felet emd fråga två är att det knappast är min eller någon annans uppgift eller möjlighet att upphöja eller sånka någon av någon nationalitet till en annan oavsett riktning. Antingen är Nico något eller så är han det inte. Det jag vet helt säkert är att han är son till sin finske far och äger ett finskt medborgarskap. Vill han, kan han alltså kalla sig finsk och såvitt jag vet är han ganska glad för sina rötter.
Han kör numera sen några år på tysk licens och då spelas den tyska nationalsången när det är dags för segrar för honom och till stora delar beror detta dels på att hans mamma är tyska och att Kekes affärer till största delen sköts i och från tyskland, som ju är en betydligt större marknad än den finska eller svenska. Keke är en affärsman som mycket välförtjänt har stor respekt därute.

Vill du att jag skall såga ner ditt Finspångsnack också, eller är du nöjd så?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

jokan skrev:
Silverkatten skrev:
Jari skrev:Kan du inte bemöta argument så är det du som är patetisk.
vart är problemet med att Nico är finländsk??
' Det är inget problem förutom för Jari och enzo och tärnan och.......................................................................................................................................................och.....................!
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Silverkatten skrev:
Jari skrev:
Du! ta reda på lite fakta innan du öppnar käften :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

jokan skrev:
Silverkatten skrev:
Jari skrev:Kan du inte bemöta argument så är det du som är patetisk.
Fakta: Rosberg är tysk i motorsportsammanhang och är mkt bättre på italienska än finska. Han känner sig dessutom inte det minsta som finne (eller finländare).

Med andra ord: finnfritt i F1 nästa år!

Att finnarna sedan säkert kommer att kalla Rosberg för finne nästa år, det är nog nåt vi kan räkna med.

Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

EnzoF1 skrev:
jokan skrev:
Silverkatten skrev: Fantastiskt! Säger personen som istället för att svara på frågan, vilka förare finnarna på detta forum kommer övervärdera nästa år, istället hugger på ordet finne. :roll:
Fakta: Rosberg är tysk i motorsportsammanhang och är mkt bättre på italienska än finska. Han känner sig dessutom inte det minsta som finne (eller finländare).

EnzoF1 hur vet du detta ? . Har du pratat med honom på festen hos
Ferrari du var på eller var det i bastun hos Keke.
Inte för att jag bryr om Rosberg, men
jag tycker du jämt kommer den här typen av formuleringar.
Du verkar ju ha kontakter i hela F1 världen.
The Dude
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Om jag inte minns fel så är det Rosberg själv som har svarat på frågan om han känner sig som tysk eller finländare.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Ja, dessutom så vill han att efternamet uttalas "Råssbörg". Men visst är ni desperata så kan ni ju göra som Enzo föreslår och hävda att det han är finsk. Nationalsång och flagga är bara tekniska fel.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ett par citat från Rosberg som pekar på att han känner sig som... ... ingenting:

"It would be nice if I felt the same way. When my win here was celebrated with the playing of the German national anthem, it felt kind of weird to me. I don't have that sense of belonging, either to Germany or to Finland. Maybe when I'm driving races I sort of feel a stronger pull towards Finland, since it reminds me of my father's achievements in the sport."

"I had to choose one of my nationalities. Since I am a driver who does not have any big corporate sponsors behind me, it is easier to get into Formula One if you are seen to come from a big country the size of Germany", says Rosberg.
"Still, it's a great situation that in Germany I'm regarded as German, and in Finland as a Finn. And it's quite right, too, since I am my father's son."

"No, I'm a citizen of two countries, and I accept that for what it is."

Det är bara att välja!

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

För egen del bryr jag mig inte om ifall varenda F1-förare vore finländare. Själv är jag lika mycket tysk som många av de finländska fansen i Sverige är finländare. Dock känner jag ingenting speciellt för de tyska förarna. Nationalitetsdebatten är helt ointressant.

Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Så är han German eller Finne?
"Still, it's a great situation that in Germany I'm regarded as German, and in Finland as a Finn. And it's quite right, too, since I am my father's son."
Men Finlander är han tydligen inte :roll:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

thedude skrev:
EnzoF1 skrev:
jokan skrev: Du! ta reda på lite fakta innan du öppnar käften :D

EnzoF1 hur vet du detta ? . Har du pratat med honom på festen hos
Ferrari du var på eller var det i bastun hos Keke.
Inte för att jag bryr om Rosberg, men
jag tycker du jämt kommer den här typen av formuleringar.
Du verkar ju ha kontakter i hela F1 världen.
Jag har läst intervjuer med honom, men visst han kanske blåljög i dem.

Så nej, jag har inte pratat med honom på fest och nej, inte heller i bastun hos Keke (jag är heterosexuell).

Jag läser en hel del motorsportspublikationer och det kan jag tipsa dig om också, så slipper du göra bort dig så här.

Här är ett exempel: http://www.grandprix.com/ft/ft15618.html

""We speak German at home," he says (in very good English). "We watch TV in German and I feel more German that I feel Finnish because I never lived in Finland and I don't speak the language. I don't think of myself as being Finnish but I don't really think of myself as being a German either. It is not like the Brazilians, who have this big patriotic thing. I don't have that and I guess in a way it's unfortunate.""

Så han känner sig inte som finne och han kan inte prata finska. Med andra ord är han som jag.

Törs man fråga dig om du överhuvudtaget försöker ta reda på hur saker ligger till eller om du kör den vanliga finska stilen och förutsättningslöst hyllar allt som har den minsta anknytning till Finland?

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Ett par citat från Rosberg som pekar på att han känner sig som... ... ingenting:

"It would be nice if I felt the same way. When my win here was celebrated with the playing of the German national anthem, it felt kind of weird to me. I don't have that sense of belonging, either to Germany or to Finland. Maybe when I'm driving races I sort of feel a stronger pull towards Finland, since it reminds me of my father's achievements in the sport."

"I had to choose one of my nationalities. Since I am a driver who does not have any big corporate sponsors behind me, it is easier to get into Formula One if you are seen to come from a big country the size of Germany", says Rosberg.

"No, I'm a citizen of two countries, and I accept that for what it is."
Det är bara att välja!
Är det någon som hittar fel i min sammanfattning av hans läge?
Han själv uttrycker sig såhär:
Monaco has been my hometown all my life.
My familys roots are in Finland and Germany. I look forward to seeing where my personal journey will take me.

En sann modern världsmedborgare helt enkelt.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Det är ju rätt uppenbart att detta forum består av två kategorier. Dels "nationalisterna" som bara följer F1 för att de har någon landman där. Den andra kategorin antar jag är mer genuina F1-fans. De följer F1 för sin kärlek till sporten.
Nu när finnarna är på väg ut ur sporten så kanske vi slipper detta ett tag? Risken finns ju att vi får in en svensk och då antar jag att problemet blir etter värre?
(För min del så är tekniken det som står i första rummet. De stall som kör med "mina delar" är så klart intressantas. Annars uppskattar jag rent allmänt bra förare och ingenjörer.)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Att jag inte gillar inte Kimi vid sidan av banan har ingenting att göra med att han är finländare. Jag har jävligt mycket emot Schumacher men det har ingenting att göra med hans nationalitet. Konstigt nog ser jag gärna båda dessa förare på banan, hellre än att de står vid sidan och tittar på.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Silverkatten skrev:Det är ju rätt uppenbart att detta forum består av två kategorier. Dels "nationalisterna" som bara följer F1 för att de har någon landman där. Den andra kategorin antar jag är mer genuina F1-fans. De följer F1 för sin kärlek till sporten.
Nu när finnarna är på väg ut ur sporten så kanske vi slipper detta ett tag? Risken finns ju att vi får in en svensk och då antar jag att problemet blir etter värre?
(För min del så är tekniken det som står i första rummet. De stall som kör med "mina delar" är så klart intressantas. Annars uppskattar jag rent allmänt bra förare och ingenjörer.)
Du kan förneka precis allt du någonsin läst men inte begripit eller bemödat dig att besvara. Tyvärr har det bismaken av "chickenshit" med sig.
Att du börjar raljera över en helt annan vanföreställning du har och tror dig vara starkare där gör inte saken ett dugg bättre. Antingen gör man som Gösta, skjuter tre ankor med ett skott eller så laddar men en stack dynamit och säger: du kan ju hoppas att du har rätt men jag har tittat på F1 sen Ronnie Petersons tid. Jag tyckte nog då att; trots att Kekes titel 83 var riktigt kul, för både honom och det finska intresset för F1, så var det nog allt lite oförtjänt.
Med tanke på att det även nästa år är fler "finnar" eller halvfinnar som kör F1 än kör med "dina delar" så är tipset. Ta två treo och ring igen nästa år...
Det är ju rätt uppenbart att detta forum består av två kategorier.
Hur korkad kan man bli egentligen?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Fan så skönt det ska bli nästa år, både på banan och på forumen!