Silly Season inför 2010
-
-
Erfarenhet? Du brukar väl titta på F1 på Söndagarna räcker inte detDagon skrev:Man kanske skulle söka jobbet som truckie Dock var ju tidigare erfarenhet inom F1-världen ett krav... attans
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
truckie=truck driver inte F1 bil. Men jag har jobbat som långtradar chaufför så jag funderar på att söka jobbet, vad har man att förlora på det. Ett minus med jobbet är att man inte får sitta hemma i soffan och höra Eje och Blomman och det är ett stort minus
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
I stället så kan du få möjligheten att ta en fika med dem vid banan, det är ju trevliga gossar det där så det är ju inte fy skam.platt skrev:Ett minus med jobbet är att man inte får sitta hemma i soffan och höra Eje och Blomman och det är ett stort minus
De är nästan lika trevliga som jag är.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Å fy fan, jag skickar in ansökningen i dagRazor skrev:I stället så kan du få möjligheten att ta en fika med dem vid banan, det är ju trevliga gossar det där så det är ju inte fy skam.platt skrev:Ett minus med jobbet är att man inte får sitta hemma i soffan och höra Eje och Blomman och det är ett stort minus
De är nästan lika trevliga som jag är.
-
Om nu Kimi hamnar i McLaren igen, ska det trots allt bli kul att se vad som händer, (även om Jenson vore ett mera spännande val enligt mig..)
Dock misstänker jag att han kommer se lika blek ut bredvid Hamilton, som han gjort bredvid Massa på senare år..
(ev. skämtsamhet oavsiktlig)
Hur som.. äntligen satsar McLaren på två toppförare, och det är ju kul.
Dock misstänker jag att han kommer se lika blek ut bredvid Hamilton, som han gjort bredvid Massa på senare år..
(ev. skämtsamhet oavsiktlig)
Hur som.. äntligen satsar McLaren på två toppförare, och det är ju kul.
Saknar de gamla mästarna...
-
-
- Moderator
Om Button går till McLaren kommer andra världskriget att dra igång igen i brittisk press. Ett helengelskt team mot tysken (förhoppningsvis ett heltyskt sådant), det är grejer det. Och sedan Ferrari som slåss mot alla. Nästa säsong kommer att bjuda på lite dramaturgi.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Utvisad
Ferrari kommer att börja att samarbeta med Mercedes, för att sedan, när de märker att det inte går bra, kovända och börja samarbeta med McLaren och US F1.JTarnstrom skrev:Om Button går till McLaren kommer andra världskriget att dra igång igen i brittisk press. Ett helengelskt team mot tysken (förhoppningsvis ett heltyskt sådant), det är grejer det. Och sedan Ferrari som slåss mot alla. Nästa säsong kommer att bjuda på lite dramaturgi.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Jag har tyvärr svårt att bli upphetsad över svärmorsdrömmen och Nick i samma stall. Jag tror väl inte heller att Mercedes nöjer sig med den uppställningen som låter misstänkt likt Toyota och det duger inte riktigt för Mercedes. De går vill in för att vinna något och inte bara vara Toyota light? Men jag kan ha fel.
-
-
-
-
-
- Moderator
Det kan ju bli tvärtom också. Om Button är riktigt jäkla långsam.Dagon skrev:Ska bli väldigt kul att se Button svälja Hamiltons avgaser hela säsongen 2010. Jag tror han kommer ångra sig djupt att han gick till McLaren.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Jag tycker inte att det ska bli kul att se Button svälja avgaser jag tycker inte ens att det ska bli kul att se han i en McLaren. Jag tror att det var den sista jag hade hoppas på att få sitta i en McLaren. Han kommer att få så mycket pisk av Hamilton att han kommer att önska sig till baks till farbror Brawn.
-
-
- Mr Forza Motorsport
Historiskt sett har Buttons stallbyten varit katastrofer. Han har nästan alltid gått till stall som sjunkit som stenar i prestanda. Men rent statistiskt kan han väl inte ha samma "otur" ännu en gång?JTarnstrom skrev:Det kan ju bli tvärtom också. Om Button är riktigt jäkla långsam.Dagon skrev:Ska bli väldigt kul att se Button svälja Hamiltons avgaser hela säsongen 2010. Jag tror han kommer ångra sig djupt att han gick till McLaren.
-
-
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6150456.ab
Von Kerpen gör en Paolo Roberto? Eller en Lasse Strömstedt...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Hoppas det. Då slipper man se Vingelpellens fula tryne i rutan.PC: skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6150456.ab
Tröttna nån gång.
Heja Kimi
-
- Varnad
Ferrari visade sig inte ha råd med en dyr gubbe som bara dräller omkring och stör förarna eller kommer med stora löften han inte kan hålla, så han får byta regummerade dubbfria vinterdäck på Ferraris standardbilar i stället....Frankie skrev:Hoppas det. Då slipper man se Vingelpellens fula tryne i rutan.PC: skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6150456.ab
Tröttna nån gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
-
Den gubben heter Kimi och är snart en medioker skogsåkare.Jari skrev:Ferrari visade sig inte ha råd med en dyr gubbe som bara dräller omkring och stör förarna eller kommer med stora löften han inte kan hålla
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
-
-
Kimi ska tydligen få sällskap av en av hans gamla kollegor i hans nya rally karriär.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6148579.abRobert Kubica vidgar sina vyer.
Han kör rally.
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Att man orkar om Von Kerpen. Som förare är han tämligen ointressant i framtiden och har ingenting att vinna på en comeback.
Mercedes vill ha en toppförare och Kimi är ledig. Robertson (på uppdrag av Kimi) har fått som uppgift att höra budet i alla fall.
Bilen är ju i alla fall bevisligen en vinnarbil, dvs det krav Kimi ställt. Pengar är garanterat mindre viktigt, så länge det ger mer än att vara ledig.
Mercedes vill ha en toppförare och Kimi är ledig. Robertson (på uppdrag av Kimi) har fått som uppgift att höra budet i alla fall.
Bilen är ju i alla fall bevisligen en vinnarbil, dvs det krav Kimi ställt. Pengar är garanterat mindre viktigt, så länge det ger mer än att vara ledig.
-
- Utvisad
Det var ett jävla tjafs om föredettarfinnen. Han har fått sparken och trots att han sprungit runt till snart vartenda större stall med hatten i hand så är det ingen som vill ha honom. Hade han varit en storförare som kan leverera så kunde han kanske komma med sina lönekrav och krav på att få köra annan sunkracing, men eftersom man inte är värd mer än sina senaste prestationer i F1 så får den där also-ran finna sig i att bli ratad till förmån för såna som Massa, Button, Alonso, Heidfeld och andra som uppenbarligen anses som bättre förare.
Just nu tillhör Kimi inte ens gruppen F1-förare och kan väl diskuteras i nån nostalgiaforum.
Med andra ord, dags att låsa tråden och gå tillbaka till verkligheten och, för dem som ändå uppskattade Kimi, kanske ta en titt över axeln på löften som aldrig infriades.
Vem vet, om fem år kanske det kör nån finne i F1 igen, men det står inga direkt i kö idag. Under tiden kan väl våra kära grannbröder glädjas åt att det står svenska och knackar på dörren nu.
Just nu tillhör Kimi inte ens gruppen F1-förare och kan väl diskuteras i nån nostalgiaforum.
Med andra ord, dags att låsa tråden och gå tillbaka till verkligheten och, för dem som ändå uppskattade Kimi, kanske ta en titt över axeln på löften som aldrig infriades.
Vem vet, om fem år kanske det kör nån finne i F1 igen, men det står inga direkt i kö idag. Under tiden kan väl våra kära grannbröder glädjas åt att det står svenska och knackar på dörren nu.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Varför låsa denna tråden? Den handlar om alla förareEnzoF1 skrev:Det var ett jävla tjafs om föredettarfinnen. Han har fått sparken och trots att han sprungit runt till snart vartenda större stall med hatten i hand så är det ingen som vill ha honom. Hade han varit en storförare som kan leverera så kunde han kanske komma med sina lönekrav och krav på att få köra annan sunkracing, men eftersom man inte är värd mer än sina senaste prestationer i F1 så får den där also-ran finna sig i att bli ratad till förmån för såna som Massa, Button, Alonso, Heidfeld och andra som uppenbarligen anses som bättre förare.
FIA = Ferrari International Assistance
-
En svensk? Ok, om han är bra på riktigt, men tänk dig en midfielder... Kommentatorerna skulle hylla varje mesigt tilltag och skulle klaga högljutt när vi inte får se honom hela tiden. Kommer ni ihåg SVTs sändningar från IndyCar?EnzoF1 skrev:...Vem vet, om fem år kanske det kör nån finne i F1 igen, men det står inga direkt i kö idag. Under tiden kan väl våra kära grannbröder glädjas åt att det står svenska och knackar på dörren nu.
-
- Varnad
Det finns/fanns bara en förare värd att nämna.olag skrev:Varför låsa denna tråden? Den handlar om alla förareEnzoF1 skrev:Det var ett jävla tjafs om föredettarfinnen. Han har fått sparken och trots att han sprungit runt till snart vartenda större stall med hatten i hand så är det ingen som vill ha honom. Hade han varit en storförare som kan leverera så kunde han kanske komma med sina lönekrav och krav på att få köra annan sunkracing, men eftersom man inte är värd mer än sina senaste prestationer i F1 så får den där also-ran finna sig i att bli ratad till förmån för såna som Massa, Button, Alonso, Heidfeld och andra som uppenbarligen anses som bättre förare.
-
-
-
-
- Varnad
-
-
- Utvisad
Och om jag inte gjort det då? Är det nån särskild kvot som ska uppfyllas?kanotisten skrev:Märkligt uttalande. Har du själv skrivit ett enda inlägg det senaste året utan att nämna Kimi?EnzoF1 skrev:Det var ett jävla tjafs om föredettarfinnen.
-
- Utvisad
Tja, det är väl så det låtit i finsk teve de senaste åren, så det är väl klart det skulle vara nåt liknande i svensk teve, även om svenskar med största sannolikhet är mer objektiva i sin kritik än finnar.Silverkatten skrev:En svensk? Ok, om han är bra på riktigt, men tänk dig en midfielder... Kommentatorerna skulle hylla varje mesigt tilltag och skulle klaga högljutt när vi inte får se honom hela tiden. Kommer ni ihåg SVTs sändningar från IndyCar?EnzoF1 skrev:...Vem vet, om fem år kanske det kör nån finne i F1 igen, men det står inga direkt i kö idag. Under tiden kan väl våra kära grannbröder glädjas åt att det står svenska och knackar på dörren nu.
-
-
-
-
Enligt den schweiziska (puh) tidningen Sonntagszeitung är Qadbaks övertagande av Sauber på väg att kollapsa. Tidningen rapporterar vidare att finansiärerna av Quadbak inte kommer från Mellanöstern (Dubai) utan huvudfigurern Russel King räknade med att pengarna för sjätteplatsen i VM skulle räcka. FIA däremot kräver ekonomiska garantier inför 2010 års säsong pga tvivelaktigheter av finansieringen av Quadbak.
Russel King har tidigare suttit i fängelse för försäkringsbedrägerier och har tillgångar frusna av myndigheter. Han försökte även starta ett Dubai-baserat Formel 1 stall för några år sedan vilket misslyckades.
Källa: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 1224.shtml
Russel King har tidigare suttit i fängelse för försäkringsbedrägerier och har tillgångar frusna av myndigheter. Han försökte även starta ett Dubai-baserat Formel 1 stall för några år sedan vilket misslyckades.
Källa: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 1224.shtml