Rubens framtid i Ferrari?
-
Snacket om att Rubens kommer få gå ner i löneanspråk hos Ferrari om han vill stanna kvar gör mig lite sur... Rubens är ta mej fan ingen dålig förare! Jag vet inte om Massa är rätt man som ersättare, däremot tycker jag Kimi hade passat bra i stallet. Men jag tycker nog att Schumi/Rubens är en riktigt bra kombination. Rubens presterar bra på träningar och gör hyfsade kval och i loppen tycker jag han gör precis vad han ska. Han har haft otur denna säsong och jag hoppas verkligen att han lyckas på Imola!!!
/gringo
/gringo
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
-
Nej, fy vad dumma ni är mot Rubens!
Tänk Damon Hill, inte fan var han lovande och ung en längre tid men nog tusan blev han världsmästare... Rubens kan! Jag lovar!
Bara han inte blir en Övajn. Ska han någon annanstans ska han till Renault eller Williams! Där han har chans att köra ifrån Ferrari och då hoppas jag att Todt och gänget gråter!
/gringo
Tänk Damon Hill, inte fan var han lovande och ung en längre tid men nog tusan blev han världsmästare... Rubens kan! Jag lovar!
Bara han inte blir en Övajn. Ska han någon annanstans ska han till Renault eller Williams! Där han har chans att köra ifrån Ferrari och då hoppas jag att Todt och gänget gråter!
/gringo
-
- Moderator
Gringo, om Rubens skulle bli som Övajn skulle det vara ett steg framåt. Övajn spöade ju Barrichello när de körde i Jordan. Förmodligen, om det stämmer att Rubens står inför en lönesänkning, handlar det om att Ferrari inte är nöjda med vare sig resultat eller uttalanden från Rubens. En förnedring öppnar ju möjligheten att Rubens själv väljer att bryta kontraktet med Ferrari. Rubens problem är att ingen vill han honom.
Sauber - Rubens är för gammal enligt Peter Sauber
Jordan - möjligt att Rubens skulle kunna ta Satos sits om stallet tröttnar på japanen. Samtidigt vet de ju hur det gick när Rubens körde tillsammans med Övajn.
Renault - dörren stängd. Om någon av de nuvarande förarna får kicken så är det Alonso som står på tur.
BAR - Möjligt att någon bedömer Barrichello som bättre än Panis men så länge Villenuve är kvar tror jag Panis sitter säkert.
Jaguar - Varför ersätta Övajn med någon som är söligare?
Arrows - behöver Bernoldis pengar.
Toyota - möjlig ersättare till McNish.
McLaren, Williams - inget av dessa stall är intresserade av Rubens.
Tärnström
Sauber - Rubens är för gammal enligt Peter Sauber
Jordan - möjligt att Rubens skulle kunna ta Satos sits om stallet tröttnar på japanen. Samtidigt vet de ju hur det gick när Rubens körde tillsammans med Övajn.
Renault - dörren stängd. Om någon av de nuvarande förarna får kicken så är det Alonso som står på tur.
BAR - Möjligt att någon bedömer Barrichello som bättre än Panis men så länge Villenuve är kvar tror jag Panis sitter säkert.
Jaguar - Varför ersätta Övajn med någon som är söligare?
Arrows - behöver Bernoldis pengar.
Toyota - möjlig ersättare till McNish.
McLaren, Williams - inget av dessa stall är intresserade av Rubens.
Tärnström
Nu vet ju inte jag vilka pengar du är van att röra dig med, men 5.500.000 USD är en hiskeligt stor summa pengar. Det betyder att han får 3.250.000 SEK / lopp!!! Salo som gjorde ett avsevärt bättre jobb än Rubens fick nöja sig med ca 600.000 SEK / lopp.On 2002-04-09 15:07, Jari wrote:
Hehe, hur många tror på allvar att Schumi skulle vilja ha en Kimi Räikkönen vid sin sida?
Han är ju handplockad Rubens just för att han inte är särskilt snabb och för att han är foglig så länge Ferrari betalar hans spottstyverlön på $5,5 milj.
Räkan har en grundsnabbhet, dock behöver han mogna 1 eller 2 år till för att få ratta den stegrande hingsten. Jag tror att MS skulle varit en god läromästare åt räkan.
Tycker att Fisichella skall få andrastolen i Ferarri.
-
-
-
-
-
Det bästa för Rubens vore om Ferrari gav honom ett anbud han inte kunde säga ja till. Min uppfattning är att Rubens karriär allt snabbare går mot sitt slut så länge han stannar kvar i Ferrari.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg: "Vem bryr sig om Rubens Barrichello?" Med det menar jag att Rubens är fältets mest anonyme förare. Han får väldigt lite medieuppmärksamhet i Ferrari och så länge Schumacher är kvar får han inte heller prestera. Detta anser jag drar ner Rubens värde rejält och vill han ha en fortsatt karriär inom F1 så går han till ett annat stall. Vill han vara bekväm stannar han kvar.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg: "Vem bryr sig om Rubens Barrichello?" Med det menar jag att Rubens är fältets mest anonyme förare. Han får väldigt lite medieuppmärksamhet i Ferrari och så länge Schumacher är kvar får han inte heller prestera. Detta anser jag drar ner Rubens värde rejält och vill han ha en fortsatt karriär inom F1 så går han till ett annat stall. Vill han vara bekväm stannar han kvar.
-
Irvine gick till Ferrari för att det inte fanns några alternativ - att stanna hos Jordan och köra sämre bil för färre pengar var då ologiskt. Därför tog Irvine rätt beslut - och det har ju visat sig efteråt också. Hans Ferraritid ledde till 3 segrar och jättelön hos Jaguar.
Rubens däremot körde en Stewart, hade fullt stöd av stallet och Jackie Stewart och ansågs av många vara en blivande världsmästare. Jackie Stewart avrådde Rubens från att gå till Ferrari och istället avvakta ett McLaren eller Williams kontrakt men Rubens lät känslorna styra och trodde han kunde utmana Schumacher. Och nu sitter han här och har blivit anonym och betraktas redan som lite för gammal, står inför en lönesänkning och med bara en seger trots att han för tredje säsongen i rad kör fältets bästa bil .... ingé vidare karriärutveckling får man säga.
Rubens däremot körde en Stewart, hade fullt stöd av stallet och Jackie Stewart och ansågs av många vara en blivande världsmästare. Jackie Stewart avrådde Rubens från att gå till Ferrari och istället avvakta ett McLaren eller Williams kontrakt men Rubens lät känslorna styra och trodde han kunde utmana Schumacher. Och nu sitter han här och har blivit anonym och betraktas redan som lite för gammal, står inför en lönesänkning och med bara en seger trots att han för tredje säsongen i rad kör fältets bästa bil .... ingé vidare karriärutveckling får man säga.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
-
FÖr att han liksom Räikkönen inte vill köra under stallorder utan istället på lika villkor mot sin stallkamrat .. med andra ord inte vill sluta som en Irvine eller Barrichello...On 2002-04-09 19:00, Ankan wrote:
Varför skulle han inte vilja för?
-
-
-
- Utvisad
-
-
-
Fullt möjligt - och rent statistiskt är ju det också det mest logiska med tanke på antalet plantageägare i relativt mot de andra förarna...On 2002-04-09 20:17, zz wrote:
Det måste vara omöjligt att en plantageägare ersätter en annan!!!!
TÄnk dig va' - Bernoldi i Ferrarin med Red Bull klistermärken
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
Varför överhuvudtaget ha två Ferrariförare??? Vore ju bättre om stallet la pengar nån annanstans än på en andraförare som ändå inte får vinna för stallet. Gör Ferrari till en enbilsstall när de ändå ska ha fusktysken där
-
-
Apropå Villeneuve och Ferrari, så läste jag att någon lokal Ferrari-klubb hade satt upp en minnessten vid Villeneuve-kurvan på Zolder igår, vid 20-års minnet av Gilles dödskrasch. Mass sa förresten att kraschen var en av anledningarna till att han kort efter slutade i F1.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-05-09 12:28 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-05-09 12:28 ]</font>
-
När inte ens stall som Toyota och Renault vill ha Villeneuve varför skulle Ferrari vilja det?
Tycker Rubens har kört mycket bra i dom senaste loppen (kom ju iofs inte iväg i starten senast men det var knappast hans fel). Jag tror inte någon annan förare just nu skulle göra ett bättre jobb än Rubens. Är det någon som skulle få höjd status så är det just Rubens och inte någon annan förare.
Tycker Rubens har kört mycket bra i dom senaste loppen (kom ju iofs inte iväg i starten senast men det var knappast hans fel). Jag tror inte någon annan förare just nu skulle göra ett bättre jobb än Rubens. Är det någon som skulle få höjd status så är det just Rubens och inte någon annan förare.
-
-
Jag har någonstans läst att Ville gärna skulle köra för Ferrari, men knappast som andrefiol till Schumi.
Visst, Rubens fyller sin funktion som "duktig idiot" till sin försteförare, men det känns ju inte som något bra framtidskort för Ferrari, ifall Schumi slutar om nån säsong. Men å andra sidan får de nog svårt att hitta en bättre ersättare så länge Schumi sitter i förstastolen. Har svårt att tänka mig att en riktig vinnarförare skulle acceptera det förhållandet. Så de får nog vänta tills Schumi lägger av, eller ta in en ung lovande förare, som kanske kan tänkas acceptera arbetsförhållandena nåt enstaka år. Men Ferrari har ju sagt att de inte vill ha allt för oerfarna förare, så det lär ju inte heller gå.
Förresten läste jag en artikel för ett par år sedan där Todt påstods ha sagt att Schumis kontrakt gav honom viss bestämmanderätt i stallet, bl.a. vem som skulle vara andreförare och en del om bilens design, samt lite annat. Det var på nån internetsite, men jag kommer inte ihåg vilken, så jag vet inte riktigt hur trovärdigt det är. Det låter dock fullt rimligt med tanke på Schumis och Ferraris ställning i mitten på 90-talet. Med tanke på det så lär knappast Ville få någon plats i stallet.
När det gäller Renaults och Toyotas önskan om att ha Ville som chaffis så vet ingen annan än dem vad som är sant, eftersom de skulle ha sagt exakt likadant även om de inte menade det. Sådana uttalanden är ju värda noll. Motsatsen sägs ju i stort sett aldrig.
Visst, Rubens fyller sin funktion som "duktig idiot" till sin försteförare, men det känns ju inte som något bra framtidskort för Ferrari, ifall Schumi slutar om nån säsong. Men å andra sidan får de nog svårt att hitta en bättre ersättare så länge Schumi sitter i förstastolen. Har svårt att tänka mig att en riktig vinnarförare skulle acceptera det förhållandet. Så de får nog vänta tills Schumi lägger av, eller ta in en ung lovande förare, som kanske kan tänkas acceptera arbetsförhållandena nåt enstaka år. Men Ferrari har ju sagt att de inte vill ha allt för oerfarna förare, så det lär ju inte heller gå.
Förresten läste jag en artikel för ett par år sedan där Todt påstods ha sagt att Schumis kontrakt gav honom viss bestämmanderätt i stallet, bl.a. vem som skulle vara andreförare och en del om bilens design, samt lite annat. Det var på nån internetsite, men jag kommer inte ihåg vilken, så jag vet inte riktigt hur trovärdigt det är. Det låter dock fullt rimligt med tanke på Schumis och Ferraris ställning i mitten på 90-talet. Med tanke på det så lär knappast Ville få någon plats i stallet.
När det gäller Renaults och Toyotas önskan om att ha Ville som chaffis så vet ingen annan än dem vad som är sant, eftersom de skulle ha sagt exakt likadant även om de inte menade det. Sådana uttalanden är ju värda noll. Motsatsen sägs ju i stort sett aldrig.
-
-
Både Flavio Briatore och Påven Andersson sa ju helt öppet att dom inte var intresserade av Villeneuve. Jag skulle bli ganska förvånad om dom sen gick och anställde Villeneuve efter ett sådant uttalande.On 2002-05-09 12:42, AndersF1 wrote:
Renault erbjöd ju Ville kontrakt för två år sedan men Ville tackade nej. Finns ju ett antal tänbara förklaringar till varför dom inte vill ha Ville nu. En är ju att nu är ju förhållandena kraftigt ändrade - Renault har redan bundit upp sig till flera lovande förare (Button, Trulli, Alonso). En annan förklaring kan vara ändrade direktiv från ledningen. Renault lär ju vara den biltillverkare som satsar mest egna pengar för tillfället och då ryms inte en svindyr förare i budgeten. Fisichella erbjöds ju nytt kontrakt, men då med kraftigt sänkt lön (som dock var aningen bättre än det som Trulli får). Sen är nog Mr Briatore inte världens lättaste mannen att snacka kontrakt med. Har man sagt nej en gång till Flavio kanske man inte får chansen att göra det en gång till.
-
Nu är det dessutom slutdiskuterat om Rubens vara eller icke vara hos Ferrari.
http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=18892&series=5
http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=18892&series=5
-
-
-
Gissar att Rubens är lite glad idag ialla fall .. 2 år till i superbilen är inte helt fel. Kanske han kan lyckas vinna en turseger till i sin karriär.
Ska vi redan nu satsa på att Rubens tvingas lägga hjälmen på hyllan efter 2004?
Ska vi redan nu satsa på att Rubens tvingas lägga hjälmen på hyllan efter 2004?
-
-
Det här är översatt från en Brasiliansk F1-sida:On 2002-05-10 07:01, Jari wrote:
Jordan vill köpa Ferrarispisar till nästa år och förhandlade länge om Fisichella, men det gick inte ända fram som bekant.
Unsatisfied with Jordan, a team that has not scored points this year, and with the feeling that he is throwing his career out the window, Giancarlo Fisichella confessed to Italian journalists that he knocked on Ferrari's door asking for a job. "But I found out straight away that I would not have any chances", lamented the driver. The last Italian to drive for Ferrari was Nicola Larini, in two races of the 1994 championship.