En av Sveriges bättre förare genom tiderna i rally har gått ur tiden 62 år gammal.
Han var god vän med farsan och en omtyckt person både i Nyköping och på de flesta andra ställen han jobbat. Han vann VM-tävlingar med Mazda 323's fyrhjulsdrivna satsning 1989 och kom sjua totalt det året.
Jag har åkt i flera bilar han kört med eller sålt till skogsåka.
62 känns väl ungt att gå bort vid...
R.I.P Ingvar Carlsson
-
- Varnad
-
Re: R.I.P Ingvar Carlsson
Jag har träffat honom flera gånger, då jag känner hans dotter, tyvärr valde han själv hur gammal han skulle bli.Jari skrev:En av Sveriges bättre förare genom tiderna i rally har gått ur tiden 62 år gammal.
Han var god vän med farsan och en omtyckt person både i Nyköping och på de flesta andra ställen han jobbat. Han vann VM-tävlingar med Mazda 323's fyrhjulsdrivna satsning 1989 och kom sjua totalt det året.
Jag har åkt i flera bilar han kört med eller sålt till skogsåka.
62 känns väl ungt att gå bort vid...
mvh. Fredrik
-
- Varnad
-
-
- Varnad
-
Bara en kul anekdot om när Ingvar skulle till Arlanda för att flyga iväg, och var försenad, så han låg på allt vad det gick från Nyköping, för att rätt som det är närma sig en olycksplats där polisen står med blåljus för att varna trafikanterna.
Ingvar bromsar och glider lite lagom i sidled för att släppa på bromsen och få en lagom retursladd för att snyggt hamna bredvid polisbilen istället för att krocka in i den.
Polisen rusar fram till Ingvars förardörr och sliter upp den och vrålar: "ÄR DU HELT GALEN KARL, VEM FAN TROR DU ATT DU ÄR, TROR DU ATT DU ÄR NÅT JÄVLA RALLY-ESS ELLER?"
Ingvar svarar lungt att: "Ja, världsmästare till och med"
Resten av resan åkte en polisbil i nära anslutning hela vägen till Arlanda för att slippa fortkörningar...
mvh. Fredrik
Ingvar bromsar och glider lite lagom i sidled för att släppa på bromsen och få en lagom retursladd för att snyggt hamna bredvid polisbilen istället för att krocka in i den.
Polisen rusar fram till Ingvars förardörr och sliter upp den och vrålar: "ÄR DU HELT GALEN KARL, VEM FAN TROR DU ATT DU ÄR, TROR DU ATT DU ÄR NÅT JÄVLA RALLY-ESS ELLER?"
Ingvar svarar lungt att: "Ja, världsmästare till och med"
Resten av resan åkte en polisbil i nära anslutning hela vägen till Arlanda för att slippa fortkörningar...
mvh. Fredrik
-
Det låter som en svensk version av när Senna torskade för fortkörning i England och polisen frågade om han trodde att han var Nigel Mansell.
Edit: Rättat stavfel
Edit: Rättat stavfel
Senast redigerad av Razor den tis nov 10, 2009 15:00, redigerad totalt 1 gång.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-