Jag är riktigt imponerad av banan, ska bli klart intressant att se hur racingen blir, om det går att köra om osv men det verkar finnas en del bra omkörningsställen på banan.
Den är riktigt rolig att köra i rFactor, känns inte som en typisk stadsbana även om det blir en del stop n go o mycket downforce. Dock inte så lätt att köra om på men proffsen rostar nog inte kallingarna lika hårt
Nu är du i gång ingen. Man kan stava fel, även du.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
En motorsportbana i bestämd form singularis stavas just "banan"
En frukt från sydamerika stavas även den i singularis "banan".
I detta fall rådde det inget tvivel om vilket av dem som avsågs. Sammanhanget gjorde det tämligen kristallklart vad som avsågs för de flesta av oss, tydligen inte för alla.
Även om böjningsformen blev fel så gick det inte att misstolka, eller det gjorde det kanske??? Det säger mer om dig än om skribenten.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Nja, banan såg bättre ut än på pappret. Jag fattar inte vad Coulthard yrade om när han sade att det här var en bana som bestraffade misstag. Det är då fan att de inte kan bygga banor som utmanar. På ombordbilderna var det ingen kurva som gav den där känslan av att nu jävlar, nu hänger det på gärdsgården. Annars är ju anläggningen snygg och ger bättre tv-bilder än eländdet i Valencia.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
marcusmuss skrev:Snacka om en skam för de röde hehe
I och för sig kan man ju tycka att de röde skämt ut sig hela året och hade det inte varit för Kimi hade de hamnat på typ åttonde eller nionde plats i VM. Av tio möjliga!!!
Det är inte enkel att bara sätta sig i en Formel 1 bil och köra på.
Fisichella har det svårt i en Ferrari F1. Det är ganska lätt att förstå.
Han var ju jättebra i SPA tävlingen med en Force India och kom som tvåa.
Force bilen var väl anpassad för hans körstilen efter lång tid.
Plötsligt hoppa in i en Ferrari blir svårt att anpassa bilen för Fisi på kort tid.
Tydligen kunde inte Ferrari stallet anpassa bilen för Fisi.
Kanske krävs lång inkörning/anpassningar för Fisi ?
Kimi lyckades med bedriften att vinna Grand Prix med första loppet hos Ferrari stallet ! Unik ! Första gången en förare lyckades så !
Om man vill hitta ett försvar för någons misslyckande så brukar det inte vara något problem för dom flesta.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Personligen tycker jag att det är en gåta hur både Badoer och Fisi kan misslyckas så kapitalt.
Är verkligen Kimi/Massa så pass mycket bättre än Fisi/Luca? Personligen trodde jag att Fisi åtminstone skulle kunna vara lite bättre än han visat och kanske utmana Kimi vid något tillfälle nu när han har sin karriärs chans och inte har pressen på sig som han kanske hade vid debuten för F på Monza.
Vilka omständigheter är det som gör att Fisi som har kört F hela säsongen inte kan ta poäng i en bil som det bevisligen går att ta pallplatser i? Personligen är han ingen favorit, men att han är en stabil förare i mittfältet som ofta kan köra bra med kanske dåligt material har han ju bevisat, för inte är han så kass den gode Fisi?
Han är Kass, det är bara så och Kimi är så mycket bättre. Men någon som kan förklar detta för oss är nog Gösta som båda gillar Fissi och Ferr...!?
Kubica tänkte sig en fin avslutning i BMW, gick sådär.
Är lite förvånad att Lewis, Vettel och Webber dammade in på slutet, varför hade dom inte visat det tidigare i Q3 kan man undra, inte kan väl alla ha sparat krutet till sista varvet, eller väntat? Visst Lewis verkade ju ultrasnabb, men varför vänta till sista självande minuten? Visst bästa tiden brukar komma då men oftast är det ju en mindre förbättring än nu liksom.
Cheever skrev:Personligen tycker jag att det är en gåta hur både Badoer och Fisi kan misslyckas så kapitalt.
Är verkligen Kimi/Massa så pass mycket bättre än Fisi/Luca? Personligen trodde jag att Fisi åtminstone skulle kunna vara lite bättre än han visat och kanske utmana Kimi vid något tillfälle nu när han har sin karriärs chans och inte har pressen på sig som han kanske hade vid debuten för F på Monza.
Vilka omständigheter är det som gör att Fisi som har kört F hela säsongen inte kan ta poäng i en bil som det bevisligen går att ta pallplatser i? Personligen är han ingen favorit, men att han är en stabil förare i mittfältet som ofta kan köra bra med kanske dåligt material har han ju bevisat, för inte är han så kass den gode Fisi?
Som jag sagt tidigare, jag tror det sitter i skallen på Fisico. När han kör en halvdassig bil och inte har ögonen på sig (nåja), så kör han ganska bra. Nu i Ferrari, med all press det innebär, så knyter det sig. Sätt honom i ett gokartrejs bland glada vänners lag (dvs resten av F1-förarna) så tror jag inte han är långsammare än nån annan.
Jämför med Kimi, som det ju knöt sig för när Schumi var i närheten. Tror det är samma syndrom.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Vinna VM eller kvala in sist, inte riktigt samma sak. Jag tror inte att det är riktigt till Fisichellas fördel att jämföra karriär med Kimi eller Massa i Ferrari.
JTarnstrom skrev:Nja, banan såg bättre ut än på pappret. Jag fattar inte vad Coulthard yrade om när han sade att det här var en bana som bestraffade misstag. Det är då fan att de inte kan bygga banor som utmanar. På ombordbilderna var det ingen kurva som gav den där känslan av att nu jävlar, nu hänger det på gärdsgården. Annars är ju anläggningen snygg och ger bättre tv-bilder än eländdet i Valencia.
Det är en svår linje att balansera på med dagens säkerhetstänk. Hur utmanande är t.ex. Blanchimont och Puhon idag?
JTarnstrom skrev:Nja, banan såg bättre ut än på pappret. Jag fattar inte vad Coulthard yrade om när han sade att det här var en bana som bestraffade misstag. Det är då fan att de inte kan bygga banor som utmanar. På ombordbilderna var det ingen kurva som gav den där känslan av att nu jävlar, nu hänger det på gärdsgården. Annars är ju anläggningen snygg och ger bättre tv-bilder än eländdet i Valencia.
Det är en svår linje att balansera på med dagens säkerhetstänk. Hur utmanande är t.ex. Blanchimont och Puhon idag?
Inte ett jäkla dugg.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Jag tyckte banan var ganska bra. Få se om den
kan bjuda på kul race, är lite tveksam till detta.
men i och med att man köra av banan och komma tillbaka
utan större missöden så kan det ju bli så att folk tar lite mer risker
för att kunna köra om och där med bjuder till underhållning
Detta utvecklar sig till dubbel dos Rohypnol tycker jag det verkar som. Jag förstår inte varför de ska lägga banorna ute i öknen, som de gör.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1