Silly Season inför 2010

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lenny

Silly Season

Inlägg av Lenny »

Tycker bara att det vore bra med en särskild sträng om övergångarna..

Det händer ju en del på den fronten, nu när Alonso och Kubica är klara..
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Frank har tydligen tänkt försöka knuffa Sauber ur cirkusen i hopp om att ta över deras sponsor Petronas, så där är styrningarna osäkra.

Många tänkbara kombinationer nu..

Liten önskelista: Rosberg till McLaren, Kimi till Toyota, Rubens till Williams, Senna till Brawn..

Mera troligt: Kimi till McLaren, Rosberg till Brawn..
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Renault borde ju kunna hålla sig med två bra förare. Mitt förslag är att de sparkar ut Grosjean (som inte verkar ett dugg bättre än Piquet) och tar in Heidfeld istället.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Renault har väl alltid kört med "billiga" förare... ja bortsett från Alonso då. Kanske blir ändring på det nu när Flavio är borta.
PerP

Inlägg av PerP »

Grosjean är väl fransman så han får nog vara kvar.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

PerP skrev:Grosjean är väl fransman så han får nog vara kvar.
Nja, de var ju aldrig pigga på att ta in Sebastien Bourdais så det vete tusan om de är så nationalistiska egentligen.. Ett stall som renault borde ju vara intresserade av att ha två förare som kan ta poäng regelbundet.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Tror inte det vore så tokigt med Toyota för Kimi. Får dom lite mera kräm i motorn så är det inget dåligt stall att vara försteförare i..
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Toyota behöver en arbetande förare, en testare och slitvarg. De behöver en Michael Schumacher... Nåja, det kanske alla stall behöver. Men de behöver någon som kan göra samma sak för dem som han gjorde för Ferrari.

Kimi passar i ett stall som McLaren med stela kliniska ingenjörer. Där ses föraren mer som en komponent i bilen som bara kör och håller tyst. Och McLaren har kompetensen för att ta fram bilen på det sättet Toyota har det inte.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lenny skrev:Tror inte det vore så tokigt med Toyota för Kimi. Får dom lite mera kräm i motorn så är det inget dåligt stall att vara försteförare i..
Sorry, det går inte!
En finländare är helt enkelt för ärlig för Nipponteamet. Vi såg hur det gick för den förre som sa att biljäveln var som en traktor att köra...
Jag tycker inte de kommit så långt sen dess.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Lenny skrev:Tror inte det vore så tokigt med Toyota för Kimi. Får dom lite mera kräm i motorn så är det inget dåligt stall att vara försteförare i..
Sorry, det går inte!
En finländare är helt enkelt för ärlig för Nipponteamet
. Vi såg hur det gick för den förre som sa att biljäveln var som en traktor att köra...
Jari, var försiktig med denna typ av kategoriska uttalanden. En fågel har just visskat till mig att det just är Toyota som kimis agent pratar med. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
thedude

Inlägg av thedude »

Silverkatten skrev:Toyota behöver en arbetande förare, en testare och slitvarg. De behöver en Michael Schumacher... Nåja, det kanske alla stall behöver. Men de behöver någon som kan göra samma sak för dem som han gjorde för Ferrari.

Kimi passar i ett stall som McLaren med stela kliniska ingenjörer. Där ses föraren mer som en komponent i bilen som bara kör och håller tyst. Och McLaren har kompetensen för att ta fram bilen på det sättet Toyota har det inte.
vad jag har hört så är Kimi väldigt aktiv med han tycker ska justeras
på bilen, de flesta f1 förare är det annars har man inget att göra i den branschen. däremot tycker jag Ferrari borde kicka ett och annan
ingenjör, då Kimi förra året satte snabbast varv på 10 av loppen
men alltid på slutet av sina stinter, pga däcken inte
kom upp i rätt temperatur tidigare. Det är ju inget en
förare kan fixa.Det ska ingenjörerna kunna ordna.
The Dude
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:
Sorry, det går inte!
. Vi såg hur det gick för den förre som sa att biljäveln var som en traktor att köra...
Jari, var försiktig med denna typ av kategoriska uttalanden. En fågel har just visskat till mig att det just är Toyota som kimis agent pratar med. :D
Snacka om att rekordlön krävs för att Kimi skulle köra en riskokare i F1-VM.
Nej, det är ingen vinnarbil alltså är den nog ointressant utan den där lönegrejen jag nämnde innan.
Jag tror till och med att Howett sagt det nånstans att Kimi är för dyr.

De får nog hålla till godo med Kamui "BANZAI" Kobayashi, som körde skjortan av Fisichella i sitt första race med riskokaren, medan Gianhcarlo satt och sov eller söndagskörde med sin F60 Ferrari som Kimi levererat otillräckligt med.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Jari skrev:Sorry, det går inte!
Snacka om att rekordlön krävs för att Kimi skulle köra en riskokare i F1-VM.
Nej, det är ingen vinnarbil alltså är den nog ointressant utan den där lönegrejen jag nämnde innan.

De får nog hålla till godo med Kamui "BANZAI" Kobayashi, som körde skjortan av Fisichella i sitt första race med riskokaren, medan Gianhcarlo satt och sov eller söndagskörde med sin F60 Ferrari som Kimi levererat otillräckligt med.

En förare kostar så mycket som någon är beredd att betala för denne, varken mer eller mindre! Om hans alternativ står mellan att köra Toyota för 1 M € om året eller DTM / ETCC för halva den summan så är det bara att välja. Du har inte förstått att det inte är förarna som sätter sin lön utan marknaden. En förare går i första hand där han tror att han kan bli WDC, i andra hand dit han får bäst betalt och i tredje hand för att överhuvud taget få en styrning. Det är knappast så att kimi säger att han vill ha ett anntal € och väntar på att någon skall betala det! :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Jari skrev: Snacka om att rekordlön krävs för att Kimi skulle köra en riskokare i F1-VM.

Men Jari....med Kimi i den kanske den blir en vinnarbil. :)
PerP

Inlägg av PerP »

:)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
En finländare är helt enkelt för ärlig för Nipponteamet.
Finländare, sport och ärlighet är kanske inte något som gått ihop allt för väl genom åren... :roll:
Även i den finska politiken verkar det tidvis vara lite halvskakigt med ärligheten.
Så ditt framhävande över någon inbillad speciellt finsk ärlighetsegenskap känns inte helt underbyggd.
Gösta

Inlägg av Gösta »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Finländare, sport och ärlighet är kanske inte något som gått ihop allt för väl genom åren... :roll:
Även i den finska politiken verkar det tidvis vara lite halvskakigt med ärligheten.
Så ditt framhävande över någon inbillad speciellt finsk ärlighetsegenskap känns inte helt underbyggd.
Finländare är ärliga idrottare! Säger Jari det så är det så! :D

Sätter in en bild på ärlig Finsk idrottare. :roll:

Bild

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Som vanligt är du int eute efter att informera utan tvärtom, sprida osämja och lögner.
Hur gick det med den finska politikern till slut?
Beträffande Isometsä, Kirvesniemi och grabbarna/tjejerna har de sig själv att skylla och jag hänger dem själv lika ofta, liksom det finska folket.
Men helt ärligt, det börjar bli ett tag sen nu. Inte drar jag väl in Haglund, Brusch, Ludmila, Tomas Johansson osv?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Som vanligt är du int eute efter att informera utan tvärtom, sprida osämja och lögner.
Beträffande Isometsä, Kirvesniemi och grabbarna/tjejerna har de sig själv att skylla och jag hänger dem själv lika ofta, liksom det finska folket.
Men helt ärligt, det börjar bli ett tag sen nu. Inte drar jag väl in Haglund, Brusch, Ludmila, Tomas Johansson osv?
Du har visst inte lyckats förstå ett enda litet dyft vad det handlar om!!!

Du orerar om de Finska idrottarnas ärlighet! Vad har du för belägg i historien om att de Finska idrottarna skulle vara ärligare än de Svenska, Tyska, Zambiska eller de från Uganda?

Ingen har orerat om de Svenska, Tyska, Zambiska eller Ugandiska idrottarnas ärlighet. Av den enkla anledningen att de förmodligen inte är ärligare än några andra idrottare! Men de Finska är enligt dig ärligare. Kommer du men något så bottenlöst korkat och nationalschuvenistiskt utalande så får du räkna med att någon som vet bättre oponerar sig. Och det är precis det som hänt på ditt sällsynt korkade inlägg. :down:

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Och det är precis det som hänt på ditt sällsynt korkade inlägg.
Vari ligger det sällsynta?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Den var faktisgt både fyndig och kul, men sammtidigt elak. :up: :D

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Trulli till Nascar?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 5918608.ab

Han får det nog lite jobbigt att agera bromskloss på en bana med en rad alternativa spår...
:D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PC: skrev:Trulli till Nascar?

Han får det nog lite jobbigt att agera bromskloss på en bana med en rad alternativa spår...
:D
Den var faktist både fyndig och kul, men samtidigt sant :up: :D
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:
AndersF1 skrev: Finländare, sport och ärlighet är kanske inte något som gått ihop allt för väl genom åren... :roll:
Du har visst inte lyckats förstå ett enda litet dyft vad det handlar om!!!

Du orerar om de Finska idrottarnas ärlighet! Vad har du för belägg i historien om att de Finska idrottarna skulle vara ärligare än de Svenska, Tyska, Zambiska eller de från Uganda?

Ingen har orerat om de Svenska, Tyska, Zambiska eller Ugandiska idrottarnas ärlighet. Av den enkla anledningen att de förmodligen inte är ärligare än några andra idrottare! Men de Finska är enligt dig ärligare. Kommer du men något så bottenlöst korkat och nationalschuvenistiskt utalande så får du räkna med att någon som vet bättre oponerar sig. Och det är precis det som hänt på ditt sällsynt korkade inlägg. :down:
Det har jag inte! Har aldrig påstått detta heller. Vad hemohes och skidåkning har med F1 och F1-förare att göra har jag ingen aning om, men Toyota har faktiskt en historia med en finsk förare men det kanske inte antifinnlobbyn har koll på?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Razor skrev:
Den var faktisgt både fyndig och kul, men sammtidigt elak. :up: :D
Ja, man kan ju ta det på den nivån eller koncentrera sig på motorsporten.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Lite imponerande faktiskt, Ferrari betalar alltså 250 mille för att slippa ha Kimi i stallet ett år till....

Sen vill han ha lika mycket till för att köra åt nåt annat stall..

Börjar tro att det slutar som en annan tråd har som rubrik, att han slutar...

...... dax för Kimi att inse att han har sin monsterlön enbart för att Ferrari trodde han kunde ersätta Schumi och inget annat..
Gösta

Inlägg av Gösta »

Det finns INGEN som kan ersätta MAESTRO, INGEN. Om det så satt 19 kimi i Brawnbilar skulle de ha fått spö av MAESTRO, varenda en, om han så satt i en BMW.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Vad hemohes och skidåkning har med F1 och F1-förare att göra har jag ingen aning om, men Toyota har faktiskt en historia med en finsk förare men det kanske inte antifinnlobbyn har koll på?
Det handlar INTE om hemohes, skidåkning eller F1. Frågan är hurvida Finländare eller Finska idrottare (Kimi är en idrottsman, visserligen en tråkig sådan) är ärligare än andra eller inte,

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jari skrev:
AndersF1 skrev:
Jari skrev:
Vilka lögner har jag spridit?

Som Gösta påpekat har jag inte skrivit någonting om svenskars fantastiska ärlighet, men du måste tydligen hela tiden påtala finnarnas alla fantastiska egenskaper trots att de uppenbarligen inte ens är sanna. Gärna kryddat med italienarnas tillkortakommanden, o.s.v..

Klart tröttsamt och moderatorn orkade väl påpeka det mindre rekommenderade i beteendet ett tag, men väderkvarnarna blev väl till slut för många och du och din chauvinism är det nog ingen som orkar anmärka på i längden, så jag antar att det är fritt fram för dig att fortsätta med det, om det nu ger dig någon sorts tillfredsställelse. Trist och enahanda, även om jag väl inte precis tar dina inlägg på något större allvar.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:Vad hemohes och skidåkning har med F1 och F1-förare att göra har jag ingen aning om, men Toyota har faktiskt en historia med en finsk förare men det kanske inte antifinnlobbyn har koll på?
Det handlar INTE om hemohes, skidåkning eller F1. Frågan är hurvida Finländare eller Finska idrottare (Kimi är en idrottsman, visserligen en tråkig sådan) är ärligare än andra eller inte,
Då är det väl du som läser som en kratta då?
Om jag måste försvara mig mot sånt och dessutom informera ArsF1 om att de finska politikerna förmodligen inte är särskilt mycket ärligare än de svenska, varför nu någon fått för sig det. (?)
En doktor som måste påpeka andras tillkortakommanden vid varje möjlighet får själv ta ansvar för vilken nivå diskussionen hamnar. Det förefaller dock som att det är mer intressant att ge sig på personer här än komma med bra argument.
Inte smickrande för något som borde kunna ses som intelligensreserv.
Apropå idrottsmäns ärlighet så misstänker jag att det är som bland folk i allmänhet, så du får ha vilken åsikt du vill. Jag också.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Lenny skrev:Lite imponerande faktiskt, Ferrari betalar alltså 250 mille för att slippa ha Kimi i stallet ett år till....

...... dax för Kimi att inse att han har sin monsterlön enbart för att Ferrari trodde han kunde ersätta Schumi och inget annat..
Är det inte Alonsos sponsor som delvis köper ut Kimi? Jag har inte superkoll på det där. Annars tror jag han har pengar så det räcker och att lönebuden som florerar handlar om andra saker.
Gösta

Inlägg av Gösta »

"En finländare är helt enkelt för ärlig för Nipponteamet. "

Det var detta som jag oponerade mig emot. Inget annat!

Vad får dig att tro att Finska idrottare eller Finländare i gemene man / kvinna skulle vara ärligare än någon annan? Jag tror de är precis lika stora skitstövlar som Svenskar, Tyskar eller Ugandier. Varken bättre eller sämre.

lassobosso

Inlägg av lassobosso »

El Scorcho skrev:
Lenny skrev:Lite imponerande faktiskt, Ferrari betalar alltså 250 mille för att slippa ha Kimi i stallet ett år till....

Är det inte Alonsos sponsor som delvis köper ut Kimi? Jag har inte superkoll på det där. Annars tror jag han har pengar så det räcker och att lönebuden som florerar handlar om andra saker.
Om jag fattat rätt så betalar t.o.m Ferrari 350 miljoner för att lösa Kimi från kontraktet dock med ett avdrag på ca 100 miljoner ifall Kimi kör för något annat stall 2010.

Kimi's löneanspråk kan ju grunda sig i olika saker. Dels att han och hans management anser att han är värd den lönen. Det kan också vara ett mått på hur gärna Kimi vill köra F1 nästa år. Skulle Kimi få igenom sina krav på ca 250 miljoner så innebär det i princip att han får 150 miljoner mer än om han rullar tummarna. Jag tror dessutom att Kimi och hans management anser att Kimi bör få en betydande högre summa pengar om han kör än om han låter bli vilket innebär att alla bud från intresserade stall måste övergå 100 miljoner med ganska god marginal.

Toyota har ju ganska tydligt uttryckt att de är intresserade av Kimi och även McLaren har nämnt Kimi som önskvärd förare. Om Kimi sänker sina lönekrav så har han kanske eventuellt ännu fler alternativ.

Vad gäller huruvida Santander har valt att lösa Kimi från kontraktet till förmån för Alonso så är det ju inte helt orimligt att det ligger något i det. Alonso är onekligen avsevärt mycket hetare i Spanien än vad Kimi är.

Att Kimi har pengar så att det räcker och blir över behöver vi nog inte diskutera. Jag tror mer det handlar om prestige. Lön är ett mått på hur värdefull man anses vara och står inte i förhållande till övriga inkomster eller tidigare förmögenhet.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

lassobosso skrev:Toyota har ju ganska tydligt uttryckt att de är intresserade av Kimi och även McLaren har nämnt Kimi som önskvärd förare. Om Kimi sänker sina lönekrav så har han kanske eventuellt ännu fler alternativ.
Toyota har också sagt att han är för dyr och Red Bull har helt och hållet avfärdat Kimi, vilket kan tyda på att hans management har överskattat Kimis nuvarande värde på förarmarknaden.

McLaren verkar kika på andra alternativ och nu har ju Heidfeld seglat upp som kandidat till den andra sitsen där.
Hamilton verkar ha sagt nej till både Kimi och Rosberg och frågan är hur tungt hans ord väger i sammanhanget.

Ev. kan det finnas en öppning hos Brawn om förhandlingarna med Button brakar samman och det finns vissa tecken på att så är fallet.
Dessutom verkar Brawn ha problem med andra nyckelpersoner inom stallet och flera andra stall ska enligt mediauppgifter, vara ute efter missnöjd Brawn-personal.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Williams ville ju inte betala Damon Hill tillräckligt efter att han hade tagit titeln, ett tecken på att de inte ville ha honom tyckte Hill och drog. Väldigt lätt hänt att ömsesidigt förtroende byts ut mot motsatsen i ett sådant läge och då är det ju bara att avbryta samarbetet.

Kimi är nog att betrakta som dyr på förarmarknaden, i synnerhet för Toyota som står inför en drastiskt minskad budget till nästa säsong. Jag tror också att hans uttalanden om att han vill ha ett serverat bord skadar hans chanser att få en bra styrning. Det finns inget stall som kan garantera en vinnarbil och skulle bilskrället visa sig vara mindre konkurrenskraftigt vill man ju ändå ha valuta för de pengar man har investerat i föraren. Då vill man inte ha någon som själv tappar motivationen, drar ned motivationen hos personalen och inte bidrar positivt till att få teamet ur svackan.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Williams ville ju inte betala Damon Hill tillräckligt efter att han hade tagit titeln, ett tecken på att de inte ville ha honom tyckte Hill och drog. .
Åter igen! PRISET PÅ EN VARA / TJÄNST ÄR SÅ MYCKET SOM NÅGON ÄR BEREDD ATT BETALA FÖR DEN. MARKNADEN SÄTTER PRISET, INGEN ANNAN.

Kimi kan begära vad han vill. 1€ eller 100.000.000€, han kommer att få det som någon är beredd att betala för hans tjänst, varken mer eller mindre.

Det finns ju dem som betalar jättemycket för att slippa honom, det kanske kan fungera som en indikator på hans marknadsvärde. :D

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:
JTarnstrom skrev:Williams ville ju inte betala Damon Hill tillräckligt efter att han hade tagit titeln, ett tecken på att de inte ville ha honom tyckte Hill och drog. .
Åter igen! PRISET PÅ EN VARA / TJÄNST ÄR SÅ MYCKET SOM NÅGON ÄR BEREDD ATT BETALA FÖR DEN. MARKNADEN SÄTTER PRISET, INGEN ANNAN.

Kimi kan begära vad han vill. 1€ eller 100.000.000€, han kommer att få det som någon är beredd att betala för hans tjänst, varken mer eller mindre.

Det finns ju dem som betalar jättemycket för att slippa honom, det kanske kan fungera som en indikator på hans marknadsvärde. :D
Det är sant, men WIlliams har senare medgett att det var ett stort misstag att låta Hill gå, det vill säga att de i efterhand anser att han var värd det han begärde.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:
Gösta skrev:

Det är sant, men WIlliams har senare medgett att det var ett stort misstag att låta Hill gå, det vill säga att de i efterhand anser att han var värd det han begärde.
Det kan hända att det är så.
Jag har flera ggr "ångrat" att jag inte gjort vissa köp. Men just då, när de fattade sitt beslut (snålbögen Frank och gnidpelle Patrick) så var det sin övertygelse de följde gällande ersättningen till Damon. Att det sen ångrade sitt beslut är en annan sak.

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Gösta skrev: Åter igen! PRISET PÅ EN VARA / TJÄNST ÄR SÅ MYCKET SOM NÅGON ÄR BEREDD ATT BETALA FÖR DEN. MARKNADEN SÄTTER PRISET, INGEN ANNAN.
F1 "marknaden" med team och förare känns mer som en otroligt begränsad kommunistbutik i superkapitialistisk förklädnad. Sen vet i fan om det finns rationella "köpare" heller för den delen. Och ibland är det förarna som köper en sits och ibland är det teamen som betalar några alldeles konstigt för mycket. :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Kimi kan begära vad han vill. 1€ eller 100.000.000€, han kommer att få det som någon är beredd att betala för hans tjänst, varken mer eller mindre.

5papp nästa kanske, har inte ni någon ledig plats för honom i ert team?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:"En finländare är helt enkelt för ärlig för Nipponteamet. "

Det var detta som jag oponerade mig emot. Inget annat!

Vad får dig att tro att Finska idrottare eller Finländare i gemene man / kvinna skulle vara ärligare än någon annan? Jag tror de är precis lika stora skitstövlar som Svenskar, Tyskar eller Ugandier. Varken bättre eller sämre.
Men då ber jag så hemskmt mycket om ursäkt för att du inte begrep den solklara kopplingen till den finske förare som körde nipponteamet och fick sparken för att han var för ärlig. Det var ju ett alldeles för komplext och långsökt påstående, fast jag uttryckligen sa att det gällde just nipponteamet. Inte skidåkarlandslaget eller avdelningen svenska cyklister som åkt dit för epo.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:Men då ber jag så hemskmt mycket om ursäkt för att du inte begrep den solklara kopplingen till den finske förare som körde nipponteamet och fick sparken för att han var för ärlig. Det var ju ett alldeles för komplext och långsökt påstående, fast jag uttryckligen sa att det gällde just nipponteamet. Inte skidåkarlandslaget eller avdelningen svenska cyklister som åkt dit för epo.
Jari skrev:
Sorry, det går inte!
En finländare är helt enkelt för ärlig för Nipponteamet. Vi såg hur det gick för den förre som sa att biljäveln var som en traktor att köra...
Vad har i så fall Salos grad av ärlighet med Kimis eventuella fortsatta karriär att göra?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:Men då ber jag så hemskmt mycket om ursäkt för att du inte begrep den solklara kopplingen till den finske förare som körde nipponteamet och fick sparken för att han var för ärlig. Det var ju ett alldeles för komplext och långsökt påstående, fast jag uttryckligen sa att det gällde just nipponteamet. Inte skidåkarlandslaget eller avdelningen svenska cyklister som åkt dit för epo.
Jari skrev:
Sorry, det går inte!
Vad har i så fall Salos grad av ärlighet med Kimis eventuella fortsatta karriär att göra?
Jag tror att de flesta förstod kopplingen jag gjorde och i kombination med övriga motiveringar till varför inte så anser jag min något ofullständiga teori om varför Kimi inte kommer köra Toyota klarlagd så långt. Vill du ha stödundervisning av mig i ämnet vill jag ha betalt.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är nog bara för dig att inse att Kimi inte är fullt så het på förarmarknaden som du vill tro.
Vare sig Toyota eller McLaren verkar ju vara villiga att betala det han begär, Williams ska enligt flera F1-sajter, ha valt bort honom till förmån för Barrichello. Red Bull är inte ens intresserade.

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Självklart skulle t.ex. Williams vilja ha Kimi om de kunde få honom. Som jag ser det så är stall som Kimi vill köra för McLaren eller Red Bull.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Varav det ena inte är intresserat av honom och det andra tycker att han är för dyr.

Det lutar allt mer åt att vi får snurra upp honom i 5papp nästa säsong. :D

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag tror Red Bull var extremt intresserade tills Webber blev för dyr att lösa eller de fick veta att det är klart med McLaren. Men jag gissar bara. Han kanske är superdyr och ointressant och då lägger han väl av.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det senaste ryktet är att McLaren är ute efter Button.

Äntligen!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Satan, det börjar bli många som slåss om det andra McLaren-sätet nu.
Kimi, Rosberg, Heidfeld, Glock, Kovalainen och nu Button.

Spännande...
Ferrari.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nja, jag tror att de som i realiteten är aktuella för McLaren är Heidfeld, Kovalainen och Button.
Kimi ska enligt uppgift anses vara för dyr för både McLaren och Toyota.

Rosberg ska enligt de flesta rykten vara klar för Brawn som ersättare för Barrichello som i sin tur hamnar hos Williams.
Hamilitonlägret sägs dessutom vara ovilliga till att ha Rosberg eller Kimi i stallet.

Glock tror jag inte är aktuell för McLaren och han hamnar nog hos Renault bredvid Kubica om han inte fortsätter hos Toyota, men det verkar ju inte vara fallet.

Äntligen!