F1 skvaller
-
- Varnad
-
-
Samarbetet börjar bra.
Alonso involved in crash-gate Massa insists
Massa believes Renault’s tactics cost
him the 2008 championship
Felipe Massa again risked tainting his forthcoming partnership with Fernando Alonso, reiterating that the Spaniard must have known about Nelson Piquet's deliberate crash in Singapore last year.
"Without a doubt he knew it," Massa a group of journalists in Sao Paulo on Wednesday. “There is no way he couldn't know it. I'm certain.”
Speaking to Spanish news agency EFE, Massa added: "Without a doubt, Fernando knew it. Logically he had to. There is no way he couldn't have."
Italian reports claim that Massa and Alonso have not been in contact since the Spaniard was confirmed as a 2010 Ferrari driver. Later, a statement appeared on Ferrari's official website, playing down Massa's comments that caused "some uproar on the internet".
The Italian team said Massa wanted to clarify his comments.
"What I've said is the outcome of a hunch I've had and is not based on any concrete evidence," said Massa, who insisted he respects that the FIA cleared Alonso of any implication in the affair.
"Obviously I'm very disappointed about what transpired last year in Singapore: I have already said several times what I thought about it and now it's time to close that chapter and to look to the future. What is certain is that this episode will not mar in any way the relationship I'll have with Fernando when we will be team-mates.”
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Jag har alltid haft den falska uppfattningen om att Massa är en av de trevligaste och mest sympatiska av dagens F1-förare. Den senaste veckans uttalanden får mig snarare att luta åt det motsatta. Hans bitterhet tycks inte ha några gränser. Hoppas Alonso tvålar till honom ordentligt nu.Christoffer skrev:Samarbetet börjar bra.Alonso involved in crash-gate Massa insists
Felipe Massa again risked tainting his forthcoming partnership with Fernando Alonso, reiterating that the Spaniard must have known about Nelson Piquet's deliberate crash in Singapore last year.
"Without a doubt he knew it," Massa a group of journalists in Sao Paulo on Wednesday. “There is no way he couldn't know it. I'm certain.”
Speaking to Spanish news agency EFE, Massa added: "Without a doubt, Fernando knew it. Logically he had to. There is no way he couldn't have."
Italian reports claim that Massa and Alonso have not been in contact since the Spaniard was confirmed as a 2010 Ferrari driver. Later, a statement appeared on Ferrari's official website, playing down Massa's comments that caused "some uproar on the internet".
"What I've said is the outcome of a hunch I've had and is not based on any concrete evidence," said Massa, who insisted he respects that the FIA cleared Alonso of any implication in the affair.
"Obviously I'm very disappointed about what transpired last year in Singapore: I have already said several times what I thought about it and now it's time to close that chapter and to look to the future. What is certain is that this episode will not mar in any way the relationship I'll have with Fernando when we will be team-mates.”
-
- Utvisad
Massa är väl knappast ensam om att tro att Alonso måste ha begripit det.Christoffer skrev:Samarbetet börjar bra.Alonso involved in crash-gate Massa insists
Han säger ju inte att Alonso var delaktig i beslutet.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
Nej, det är bättre de kör på i din anda...Gösta skrev:PerP och Turbo F1, nu tar ni två och lugnar ner er lite. Vi vill inte se att ni tar för mycket inspiration av Enzo F1, han är inte något bra föredömme.
Alltid kul med fler som stämmer upp i pöbelns skri...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Själv tycker jag det är lite lågt av Massa och beklaga sig om titeln
Hade han kört bättre så hade han vunnit vm.
Kommer inte ihåg vilket race det var förra året.
Men iaf så var Massa i ledning och Hamilton kom ikapp honom.
Jag tänkte fasen vad kul nu får vi lite fight om placeringen.
Tänkte massa skulle göra det svårt för Hamilton.
Men vad besviken jag blev då Massa betedde sig som om det var blåflagg och släppte förbi Hamilton utan någon som helst motstånd.
Hade han kört lite defensivt hade det funnits en ganska stor risk
att Hamilton hade klantat sig och kört av banan och fått 0 poäng.
Hamilton var ju lite het på gröten förra året och gjorde bort
sig i flertal tillfällen. I år verkar han ha mognat lite.
Mvh
Men vad besviken jag blev då Massa betedde sig som om det var blåflagg och släppte förbi Hamilton utan någon som helst motstånd.
Mvh
The Dude
-
Kanske har han lite svårt att säga att han inte bryr sig när en journalist envisas med att fråga.. vi vet ju alla att mekarna blev hyperstressade med Kimi som stod och väntade tätt bakom, och en given seger gick om intet..thedude skrev:Själv tycker jag det är lite lågt av Massa och beklaga sig om titeln
sig i flertal tillfällen. I år verkar han ha mognat lite.Mvh
..men dags att gå vidare, visst..
Racet du syftar på var väl Lewis på en trestoppare och Massa vann..
Saknar de gamla mästarna...
-
Massa säger en sak till journalister och sen får Ferrari komma och försöka släta över. Jag tror inte Ferrari gillar det där gnället. Dåligt av Massa.GMD skrev:Jag har alltid haft den falska uppfattningen om att Massa är en av de trevligaste och mest sympatiska av dagens F1-förare. Den senaste veckans uttalanden får mig snarare att luta åt det motsatta. Hans bitterhet tycks inte ha några gränser. Hoppas Alonso tvålar till honom ordentligt nu.Christoffer skrev:Samarbetet börjar bra.Alonso involved in crash-gate Massa insists
-
http://www.youtube.com/watch?v=8S_9urzU ... r_embedded#thedude skrev:Själv tycker jag det är lite lågt av Massa och beklaga sig om titeln
Mvh
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Moderator
PerP och TurboF1,
ni bidrar båda med bra inlägg på sajten. Låt det fortsätta på det viset. Dock får ni inte hålla på och kritisera varandras personer i trådarna, gör det via pm i så fall.
Tycker man att någon är enögd är det bara att släppa saken.
Moderaten
ni bidrar båda med bra inlägg på sajten. Låt det fortsätta på det viset. Dock får ni inte hålla på och kritisera varandras personer i trådarna, gör det via pm i så fall.
Moderaten
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Med anledning av detta sätter jag in en bild på Enzo och en på Jari.JTarnstrom skrev:PerP och TurboF1,
Moderaten
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jag kan bara svara för mig själv. Jag retar mig inte på dina inlägg, däremot tycker jag du är enormt enögd. Vilket jag påpekat. Jag är objektiv om man jämför med dig, som enbart tänker med McLaren ögon. Att du menar att Hamilton missade titeln 07 pga Alonso är ett bra exempel. Jag håller på flera förare en är Alonso, en är Kubica, gillar även finnarna, Vettel och Massa, fl. Alltså är det uppenbart vem som är mest objektiv.TurboF1 skrev:Jag känner en person som retar sig på Robinson. Ändå sitter han och tittar på programmet. Han påminner mycket om dig. Sluta att läsa inläggen då om du inte tål att höra en del sanningar om din FAVORIT Alonso (Han klarar inte konkurrens i det egna stallet = Fakta).PerP skrev: Är man så extremt subjektiv som du verkar vara, brukar man ofta reta sig på personer som förklarar något objektivt.
Så vitt jag vet har jag inte jämfört någon förare med en baby.
Det är du som sitter och retar upp dig på mina inlägg och kommer med löjliga påhopp - inte tvärtom. Är det någon här som är extrem här så är det du själv. Du kommer ingen vart med att förfölja andra medlemmar här på forumet. Att du kallar dig själv objektiv visar ju bara vem som är enögd och subjektiv.
Om det är fakta att Alonso inte kan samarbeta med en lika bra förare gäller i sådanda fall samma sak för Hamilton.
Slutligen kan jag lugna moderatorn och alla andra som oroar sig. Jag skall försöka sluta kommentera TurboF1 idiotiska och enögda inlägg. Däremot skulle det vara trevligt med en diskussion när han vuxit upp. Då vi kan hålla en konsversation på en intelektuell nivå om Formel 1.
Tror du att du lugnar moderatorn med ännu fler påhopp? Nästa gång blir det gult kort.
Moderatorn
-
Det var det första jag tänkte när jag läste deras inlägg, roligt äntligen lite liv i luckan. Men snabbt som f..... så blev dom stoppadeJari skrev:Jahaa, nya radarpar på bullen?
När det gäller Alonso och Massa så ser jag fram i mot deras samarbete två hetspårar det ska bli kull det också om ingen kommer och stoppar dom också
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Jag förstår att Massa är besviken men det är ytterst onödigt att klaga på det där sättet. Tror dock det inte skall vara någon fara för nästa år.El Scorcho skrev:Massa säger en sak till journalister och sen får Ferrari komma och försöka släta över. Jag tror inte Ferrari gillar det där gnället. Dåligt av Massa.GMD skrev:Jag har alltid haft den falska uppfattningen om att Massa är en av de trevligaste och mest sympatiska av dagens F1-förare. Den senaste veckans uttalanden får mig snarare att luta åt det motsatta. Hans bitterhet tycks inte ha några gränser. Hoppas Alonso tvålar till honom ordentligt nu.Christoffer skrev:Samarbetet börjar bra.
-
Hallå
Kom ut ur frysboxarna nu!har ni inte hajjat att Super-Massa är Schummis pojke och kommer att bli Världsmästare inom 2år 2010 el 2011.Alonso har ett Resultatbaserat kontrakt .Spanjacken ryker blixtsnabbt och ersätts med Kubica om Montezemolo ej är nöjd efter ett par Race.
Varvrekord i Roslagstullsrondellen 2010 Tid 5,838sek.
-
- Varnad
-
Funderat lite
Jag undrar om inte Massa efter olyckan viker ner sig i en förstakurvsduell med Alonso förutsatt att Ferrari är tillbaks i toppen 2010.Det jag sett av förare som råkat ut för svåra olyckor samt varit borta mer än ett halvår är inte så positivt.
-
Re: Funderat lite
Det kan jag inte hålla med om . Det stärkte Mika Hakkinen, Han van efter det en stor skräl in i väggen!aikaik skrev:Jag undrar om inte Massa efter olyckan viker ner sig i en förstakurvsduell med Alonso förutsatt att Ferrari är tillbaks i toppen 2010.Det jag sett av förare som råkat ut för svåra olyckor samt varit borta mer än ett halvår är inte så positivt.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
Jag tror det är annorlunda virke i de två gossarna baserat på det jag sett av dem.platt skrev:Det kan jag inte hålla med om . Det stärkte Mika Hakkinen, Han van efter det en stor skräl in i väggen!aikaik skrev:Jag undrar om inte Massa efter olyckan viker ner sig i en förstakurvsduell med Alonso förutsatt att Ferrari är tillbaks i toppen 2010.Det jag sett av förare som råkat ut för svåra olyckor samt varit borta mer än ett halvår är inte så positivt.
-
Stort ass flabbbb!Jari skrev:Jag tror det är annorlunda virke i de två gossarna baserat på det jag sett av dem.platt skrev:Det kan jag inte hålla med om . Det stärkte Mika Hakkinen, Han van efter det en stor skräl in i väggen!aikaik skrev:Jag undrar om inte Massa efter olyckan viker ner sig i en förstakurvsduell med Alonso förutsatt att Ferrari är tillbaks i toppen 2010.Det jag sett av förare som råkat ut för svåra olyckor samt varit borta mer än ett halvår är inte så positivt.
-
Pratar du om han som satt och bölade bakom en buske när hen gjorde ett misstag och avslutade F1-karriären med att ta lite drygt hälften så många poäng som sin stallkompis?Jari skrev:Jag tror det är annorlunda virke i de två gossarna baserat på det jag sett av dem.platt skrev:Det kan jag inte hålla med om . Det stärkte Mika Hakkinen, Han van efter det en stor skräl in i väggen!aikaik skrev:Jag undrar om inte Massa efter olyckan viker ner sig i en förstakurvsduell med Alonso förutsatt att Ferrari är tillbaks i toppen 2010.Det jag sett av förare som råkat ut för svåra olyckor samt varit borta mer än ett halvår är inte så positivt.
Jo, han var det ett väldans virke i...
-
Körde 150 kilometer i timmen för fort
David Coulthard hotas av rekordböter och förbud att köra bil i Indien i framtiden
Han kan han
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 6035098.ab
David Coulthard hotas av rekordböter och förbud att köra bil i Indien i framtiden
Han kan han
-
Det var en vadslagning.Indierna är ett lustigt folk
platt skrev:Körde 150 kilometer i timmen för fort
Han kan han
-
Hittat på ett forum hos TotalF1:
"Giancarlo, you are still two seconds a lap slower than Fernando, this cannot be possible you have the same fuel load, I know you have some understeer but you cannot be two seconds slower, COME ON"!!!! - Alan Permane, Fisichella’s race engineer, 2006 Australian Grand Prix
"Giancarlo, you are still two seconds a lap slower than Fernando, this cannot be possible you have the same fuel load, I know you have some understeer but you cannot be two seconds slower, COME ON"!!!! - Alan Permane, Fisichella’s race engineer, 2006 Australian Grand Prix
-
-
Sir Sterling Moss lever fortfarande farligt.
Moss recovering in hospital after accident
ESPNF1 Staff
March 8, 2010
Sir Stirling Moss is recovering in hospital after falling three floors in a lift accident at his London home.
A malfunction caused his lift doors to open when the car was not at the correct level and the 80-year-old Moss fell three storeys down the lift shaft. He remained conscious throughout, but has broken both ankles, four bones in his feet and has chipped four of his vertebrae.
He was admitted to the Royal London Hospital before being moved to the Princess Grace Hospital with the assistance of ex-F1 doctor Professor Sid Watkins. He has since undergone a successful operation to have his ankles plated and pinned. It is hoped he will be moved out of intensive care later today and his life is not in danger.
His wife, Lady Moss, said: "this was a very unfortunate accident; it could have just as easily been another member of the family stepping into where the lift should have been". A full recovery is expected to take six weeks and the family said it would like to thank everyone, on behalf of Stirling, for their messages of support
Moss is widely regarded to be one of the greatest drivers of all time and won 16 grand prix during his Formula One career from 1951 to 1961.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Och Sid Watkins, en annan 80-årig herre, assisterar.Christoffer skrev:Sir Sterling Moss lever fortfarande farligt.Moss recovering in hospital after accident
ESPNF1 Staff
March 8, 2010
Sir Stirling Moss is recovering in hospital after falling three floors in a lift accident at his London home.
A malfunction caused his lift doors to open when the car was not at the correct level and the 80-year-old Moss fell three storeys down the lift shaft. He remained conscious throughout, but has broken both ankles, four bones in his feet and has chipped four of his vertebrae.
He was admitted to the Royal London Hospital before being moved to the Princess Grace Hospital with the assistance of ex-F1 doctor Professor Sid Watkins. He has since undergone a successful operation to have his ankles plated and pinned. It is hoped he will be moved out of intensive care later today and his life is not in danger.
His wife, Lady Moss, said: "this was a very unfortunate accident; it could have just as easily been another member of the family stepping into where the lift should have been". A full recovery is expected to take six weeks and the family said it would like to thank everyone, on behalf of Stirling, for their messages of support
Moss is widely regarded to be one of the greatest drivers of all time and won 16 grand prix during his Formula One career from 1951 to 1961.