F1 skvaller
-
F1 skvaller
Lite F1 skvaller
mmmm Massa isnt happy.
http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle6857588.ece
Autosport Report.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79108
Hamiltons Response
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79136
Mvh
mmmm Massa isnt happy.
http://www.timesonline.co.uk/tol/spo...cle6857588.ece
Autosport Report.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79108
Hamiltons Response
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79136
Mvh
The Dude
-
- Varnad
-
-
- Moderator
Jag är inte så säker på att Alonso avgår med segern i så fall. Men å andra sidan kanske han har lärt sig något efter McLaren-sejouren.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
- Moderator
Fisichella har ju indikerat att karriären är slut efter årets säsong. Möjligen att han kommer att testköra. Jag tror dock knappast att Ferrari är intresserade av honom efter inhoppen i år. Förarmarknaden är ju fortfarande ganska öppen och det finns flera förare tillgängliga som är bättre än Fisichella. Heidfeld, till exempel. Honom kan de få för en spottstyver. En perfekt arbetshäst bredvid Alonso.
-
-
-
-
Detta bevisar hur dum Massa är...
Visst jag förstår han men hur kul är det om han skulle få bucklan och titeln för 2008 i handen nu nästan 1 år senare.
Då hade han iochförsig fått sin första och ända vinst men hur lär man minnas det!
Längtar redan till första bråket mellan A och M...
Jag tippar innan premiärloppet
Visst jag förstår han men hur kul är det om han skulle få bucklan och titeln för 2008 i handen nu nästan 1 år senare.
Då hade han iochförsig fått sin första och ända vinst men hur lär man minnas det!
Längtar redan till första bråket mellan A och M...
Jag tippar innan premiärloppet
FIA = Ferrari International Assistance
-
Framförallt slipper han Mr Mismanagement, aka Ron Dennis.JTarnstrom skrev:Jag är inte så säker på att Alonso avgår med segern i så fall. Men å andra sidan kanske han har lärt sig något efter McLaren-sejouren.
Om Massa kommer tillbaka till den form han hade 2008 får Alonso det inte lätt. Alonso kommer då att bli sur. Å andra sidan kommer Massa att bli sur om Alonso slår honom. Det är oundvikligt tror jag.
Men jag är övertygad om att Stefano Domenicali kommer att sköta det mycket snyggare och smidigare än vad den gamle McLaren-chefen gjorde. För oss som ser på kommer det bara att bli underhållande.
-
Jag har en stark känsla av att Michael Schumacher kommer att köra ett eller flera race för Ferrari nästa år. Fråga mig inte hur det ska gå till, men såvida inte Montezemolo får igenom sin idé om en tredjebil (vilket verkar osannolikt) kan det mycket väl hända att Massa inte är riktigt i form när säsongen startar...El Scorcho skrev:Efter testerna och det som sas officiellt igår är jag fundersam kring om Massa kör 2010. Jag hoppas att han kör om nu nån undrar - även om det där han sa om förra året kändes tramsigt.
Annars blir det Alonso och Fisichella igen då? Tänkte Ferrari på det redan när de signade Fisichella?
-
- Varnad
Domenicali som ledare är katastrof!
Ferrari har nog aldrig gått så illa som nu och detta efter att ha vunnit vm för bara två år sedan.
Kolla bara hans tre senaste värningar.
Alla är eller bäddar för mer katastrofer.
Ni som hoppas på Schumacher...
suck,
köp en video och leta på loppis efter gamla rejs, för de är de sista han gör.
Ferrari har nog aldrig gått så illa som nu och detta efter att ha vunnit vm för bara två år sedan.
Ni som hoppas på Schumacher...
suck,
-
Nja, jag kan hålla med om att värvningen av de italienska förarna framstår som en flirt med publiken mer än något annat. Jag kan också uppskatta Jean Todts kompromisslöshet när det gällde att alltid göra det som var bäst för Ferrari, men just när det gäller att leda två jämna(?) förare som Massa och Alonso tror jag att en diplomatisk och prestigelös person som Domenicali är perfekt.Jari skrev:Domenicali som ledare är katastrof!
Säg så här, när Kimi kört sitt sista race för Ferrari (och F1 överhuvudtaget?) kommer Schumacher fortfarande att vara kvar.Ni som hoppas på Schumacher...
suck,
-
- Varnad
Säg det om ett halvår när de ber Kimi på sina bara knän att komma tillbaks
Schumi körde för flera år sen och ganska dåligt också på slutet så varför skulle han komma tillbaka? Inte ens med Ferrari i nöd ville han ju komma. Ont i nacken?
Jo, lika ont som när han bröt benet på SIlverstone, men ertappades med att spela fotboll...
Han ÄR faktiskt inte kvar annat än som fysisk person så sluta runka.
Schumi körde för flera år sen och ganska dåligt också på slutet så varför skulle han komma tillbaka? Inte ens med Ferrari i nöd ville han ju komma. Ont i nacken?
Jo, lika ont som när han bröt benet på SIlverstone, men ertappades med att spela fotboll...
Han ÄR faktiskt inte kvar annat än som fysisk person så sluta runka.
-
- Utvisad
Ja, Ferrari går mot en ny storhetstid. Det har varit en svacka i tre år, men lyckligtvis har de lyssnat på fansen och sitt eget sunda förnuft och gjort sig av med dödköttet.PS skrev:Framförallt slipper han Mr Mismanagement, aka Ron Dennis.JTarnstrom skrev:Jag är inte så säker på att Alonso avgår med segern i så fall. Men å andra sidan kanske han har lärt sig något efter McLaren-sejouren.
Om Massa kommer tillbaka till den form han hade 2008 får Alonso det inte lätt. Alonso kommer då att bli sur. Å andra sidan kommer Massa att bli sur om Alonso slår honom. Det är oundvikligt tror jag.
Men jag är övertygad om att Stefano Domenicali kommer att sköta det mycket snyggare och smidigare än vad den gamle McLaren-chefen gjorde. För oss som ser på kommer det bara att bli underhållande.
De har det i särklass starkaste förarparet inför nästa år och tillsammans med en sannolikt bra bil som inte hastas fram så kan de två sopa rent på banorna.
Det är extra glädjande att även andra stall verkar inse vilken belastning Kimi är då han de facto just nu står utan styrning för nästa år och tiden rinner iväg. Han får väl sitta på nån bar tillsammans med Flavio nästa år och kolla på loppen.
Om några år sitter han då där på parkbänken i Helsingfors tillsammans med Matti, Kimmo och Jussi... ser en bild på Massa som nykrönt WDC och raspar ur sig "Jag var nästan lika bra som han en gång i tiden....". "Nåjo", svarar Matti... "Men nu tillhör du A-laget... Kipis!".
Har aldrig sett fram emot en F1-säsong som nästa.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
Nej men ojdå... då är väl Ferrari skitnöjda. De är ju så nöjda med Kimi och hans insatser att han fått livstidskontrakt med dem. Det finns inga andra förare de vill ha hellre än honom...El Scorcho skrev:Vilken svacka det har varit Enzo, bara en VM-titel och en andraplats på 3 år.
eller vänta, var det verkligen så?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Har du så dålig koll på förarnas kapacitet? De tre bästa förarna 'är Hamilton, Räikkönen och Vettel. Konstigt att Renault har en så dålig bil, ty de har ju världens bästa utvecklare i stallet enligt dig.EnzoF1 skrev: De har det i särklass starkaste förarparet inför nästa år och tillsammans med en sannolikt bra bil som inte hastas fram så kan de två sopa rent på banorna.
Kimi och Lerwis i samma stall blir det överlägset starkaste flörarparet. De två sista årens världsmästare. Dessutom i det bästa stallet. Känns ju nästan som en straffpark utan måvakt nästa års säsong.
-
- Utvisad
Är det därför Kimi fått stryk av Massa?TurboF1 skrev:Har du så dålig koll på förarnas kapacitet? De tre bästa förarna 'är Hamilton, Räikkönen och Vettel. Konstigt att Renault har en så dålig bil, ty de har ju världens bästa utvecklare i stallet enligt dig.EnzoF1 skrev: De har det i särklass starkaste förarparet inför nästa år och tillsammans med en sannolikt bra bil som inte hastas fram så kan de två sopa rent på banorna.
Kimi och Lerwis i samma stall blir det överlägset starkaste flörarparet. De två sista årens världsmästare. Dessutom i det bästa stallet. Känns ju nästan som en straffpark utan måvakt nästa års säsong.
Ja man förstår ju att Ferrari väljer att betala en massa pengar för att bli av med en så gudabenådad förare.
Har du själv så dålig koll på förarnas kapacitet? Kimi kan blixtra till ibland, när allt stämmer för honom och bilen. Tyvärr är det alldeles för sällan och uppenbarligen delar hans arbetsgivare denna åsikt eftersom han får sparken för att han inte levererar.
Bara att gilla fakta!
-
Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.EnzoF1 skrev:Är det därför Kimi fått stryk av Massa?TurboF1 skrev:Har du så dålig koll på förarnas kapacitet? De tre bästa förarna 'är Hamilton, Räikkönen och Vettel. Konstigt att Renault har en så dålig bil, ty de har ju världens bästa utvecklare i stallet enligt dig.EnzoF1 skrev: De har det i särklass starkaste förarparet inför nästa år och tillsammans med en sannolikt bra bil som inte hastas fram så kan de två sopa rent på banorna.
Ja man förstår ju att Ferrari väljer att betala en massa pengar för att bli av med en så gudabenådad förare.
Har du själv så dålig koll på förarnas kapacitet? Kimi kan blixtra till ibland, när allt stämmer för honom och bilen. Tyvärr är det alldeles för sällan och uppenbarligen delar hans arbetsgivare denna åsikt eftersom han får sparken för att han inte levererar.
Bara att gilla fakta!
Lipsillen Alonso kommer att gråta störtfloder när det går upp för honom att han har konkurrens i stallet. Hela banan kommer att bli blöt. Det blir till att sätta på regndäck redan i Bahrain.
-
- Utvisad
Ja, man märker ju hur mycket Ferrari värderar den titeln, eller hur?TurboF1 skrev: Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.
Lipsillen Alonso kommer att gråta störtfloder när det går upp för honom att han har konkurrens i stallet. Hela banan kommer att bli blöt. Det blir till att sätta på regndäck redan i Bahrain.
Det som räknas, är vad en förare ger stallet. Uppenbarligen anser Ferrari att Kimi inte levererar...
och DET är vad som räknas.
-
Du har helt missat att det är även sponsorer som avgör förarvalen!EnzoF1 skrev:Ja, man märker ju hur mycket Ferrari värderar den titeln, eller hur?TurboF1 skrev: Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.
Det som räknas, är vad en förare ger stallet. Uppenbarligen anser Ferrari att Kimi inte levererar...
-
- Utvisad
Tror du på det där själv? En sponsor kan ha önskemål, men knappast avgörande röst.olag skrev:Du har helt missat att det är även sponsorer som avgör förarvalen!EnzoF1 skrev:Ja, man märker ju hur mycket Ferrari värderar den titeln, eller hur?TurboF1 skrev: Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.
Fakta: Kimi har inte levererat och har fått sparken.
Men du kan väl ta Domenicalis ord istället för mina:
Q. And, Kimi earlier implied that the reason for this decision was more commercial than anything else. Can you state if that was the case?
SD: As I said, all the things have to be put on the table. I don't think it is correct that it was a commercial decision.
Så nu är Kimi bitter för att han får sparken och börjar ljuga för pressen...
Senast redigerad av EnzoF1 den ons okt 14, 2009 10:33, redigerad totalt 1 gång.
-
Ja hur skall det gå nästa år???Jari skrev:De där har visserligen redan avhandlats här, men jag gissar att Massa är på krigarstråt och att Alonso inte kommer få det särskilt lätt på sitt nya jobb.
Tornen rämnar redan. Hur ska det gå nästa år?
*gnuggar händerna*
Dina profetior är redan klassiska här på Forza. Du har koll och säger inget med bergsäkert tonfall. Vill jag veta något om F1´s framtid så konsulterar jag dig. Här är några smakprov:
"Massa är hemma inom tio dagar och det verkar inte vara några som helst
problem med hans öga, så det kan räcka med flamset.
Schumacher? Köpa ALonso? Jag tror aldrig Alonso kör för Ferrari
överhuvudtaget."
"Gösta, jag har aldrig betvivlat att Alonso går till Ferrari. Santander
gjorde det möjligt att flytta fram tidpunkten med ett år och varken jag
eller Kimi verkar särskilt ledsna.
Om ett år ber de på sina bara knän att han ska komma tillbaka, kosta vad
det kosta vill och då klingar det till i kassan igen samtidigt som Kimi
kan fvara världsmästare igen med McLaren denna gång som verkar ha fått
ordning på tillförlitligheten."
Sen har vi några klassiker då "du vet" vilken bränslestrategi förarna är på mm.
Som sagt, vill vi veta något om hur det står till bakom kulliserna så frågar vi "Jari Saida"
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Moderator
Jag vill inte se fler inlägg som raljerar över Kimis alkoholvanor. Att Kimi gillar att ta sig en stänkare då och då är väl dokumenterat och i sig något som kan diskuteras, det har han själv bäddat för och det måste även de som gillar Kimi acceptera, men då ska diskuteras seriöst.
Moderatorn
Moderatorn
-
Det är ju ett faktum att Ferrari tjänar mer pengar på nyckelringar och kepsar än på bilar, så för att kunna fortsätta plöja ner pengar i F1 måste man sälja fler kepsar, eftersom kimi inte är så medial av sig, så säljer företaget färre kepsar, alltså, anställ en förare som får publiken att köpa fler kepsar.EnzoF1 skrev:Tror du på det där själv? En sponsor kan ha önskemål, men knappast avgörande röst.
Q. And, Kimi earlier implied that the reason for this decision was more commercial than anything else. Can you state if that was the case?
SD: As I said, all the things have to be put on the table. I don't think it is correct that it was a commercial decision.
mvh. Fredrik
-
- Utvisad
Aha, så det är så det är...FredrikE skrev:Det är ju ett faktum att Ferrari tjänar mer pengar på nyckelringar och kepsar än på bilar, så för att kunna fortsätta plöja ner pengar i F1 måste man sälja fler kepsar, eftersom kimi inte är så medial av sig, så säljer företaget färre kepsar, alltså, anställ en förare som får publiken att köpa fler kepsar.EnzoF1 skrev:Tror du på det där själv? En sponsor kan ha önskemål, men knappast avgörande röst.
mvh. Fredrik
-
-
- Utvisad
Rubens säger idag att inget är klart.El Scorcho skrev:Rubens till Williams verkar det som. Måste han få kontrakt nästa år?
Han är väl en av dem som förtjänar en plats nästa år... han verkar ju mer eftertraktad än du vet vem...
-
- Moderator
Rubens polare Luciano Burti säger att det är påskrivet och klart. Om det vet vi inget, men jag tycker att det vore kul med Barren i Williams. Han har gjort en riktigt bra säsong och jag tror att Williams är på väg upp.
-
Att du lyckades att få in Kimi i denna rad är otroligt imponerandeEnzoF1 skrev:Rubens säger idag att inget är klart.El Scorcho skrev:Rubens till Williams verkar det som. Måste han få kontrakt nästa år?
Han är väl en av dem som förtjänar en plats nästa år... han verkar ju mer eftertraktad än du vet vem...
-
Du övertolkar!olag skrev:Att du lyckades att få in Kimi i denna rad är otroligt imponerandeEnzoF1 skrev:Rubens säger idag att inget är klart.El Scorcho skrev:Rubens till Williams verkar det som. Måste han få kontrakt nästa år?
Jag tror han menar Massa!!!
-
-
- Utvisad
En del önskar väl desperat att nåt stall ska förbarma sig över Kimi. Men det är väl inte så lätt för en sparkad förare i dagens konkurrensutsatta förarmarknad...PS skrev:Självklart menar han Massa. Eller möjligen Webber. Förstår inte varför en del drar upp Kimi hela tiden!Gösta skrev:Du övertolkar!
Jag tror han menar Massa!!!
-
- Moderator
Enzo, nu får det räcka! Dra inte upp Kimi i vartenda jäkla inlägg. Din åsikt är känd och behöver inte torgföras vid varje tillfälle som ges. Det finns en tråd om Kimi. Använd den!
Moderaten
Moderaten
-
Massa är kvar i Ferrari för att han är skadad, det skulle vara en politisk katastrof att göra sig av med honom nu. Han åker så snart Ferrari får chansen att göra det under odramatiska former. Under nästkommande år kommer det att annonseras är min övertygelse. Senast -11 har de bytt ut honom.
Om dåliga Kimi gjort ett dåligt jobb i Ferrari så innebär det att fantastiske Massa också lär ha gjort det eftersom de presterat relativt likvärdigt statistiskt under 2 hela säsonger 07 -08. Det måste vara bra för en stor förare som Massa att statistiskt kunna jämföra sig med en dålig o omotiverad förare som gärna tar till flaskan emellanåt Vi ser Massas fantastiska förmåga att utveckla bilar delvis i årets F60
Inse att det är mycket som sker bakom kulisserna som vi ej känner till, politik, sponsorer, förarprestationer, hur brun tunga man har och en hel rad av andra faktorer som spelar in för hur väl en förare passar i en given organisation. Kimi är inte den första att få gå ifrån Ferrari (eller annat team), och ej heller den sista. Det roliga i detta är att McLaren med Hamilton o Kimi bakom ratten lär bli en svår nöt att knäcka för Ferrari nästa år, jag satsar mina pengar på McLaren.
Om dåliga Kimi gjort ett dåligt jobb i Ferrari så innebär det att fantastiske Massa också lär ha gjort det eftersom de presterat relativt likvärdigt statistiskt under 2 hela säsonger 07 -08. Det måste vara bra för en stor förare som Massa att statistiskt kunna jämföra sig med en dålig o omotiverad förare som gärna tar till flaskan emellanåt Vi ser Massas fantastiska förmåga att utveckla bilar delvis i årets F60
Inse att det är mycket som sker bakom kulisserna som vi ej känner till, politik, sponsorer, förarprestationer, hur brun tunga man har och en hel rad av andra faktorer som spelar in för hur väl en förare passar i en given organisation. Kimi är inte den första att få gå ifrån Ferrari (eller annat team), och ej heller den sista. Det roliga i detta är att McLaren med Hamilton o Kimi bakom ratten lär bli en svår nöt att knäcka för Ferrari nästa år, jag satsar mina pengar på McLaren.
-
Mycket bra inlägg. Jag håller med och skulle också satsa slantarna på McLaren. Speciellt nu när Mercedes ska ge sig in i F1 på riktigt allvar.CYD skrev:Massa är kvar i Ferrari för att han är skadad, det skulle vara en politisk katastrof att göra sig av med honom nu. Han åker så snart Ferrari får chansen att göra det under odramatiska former. Under nästkommande år kommer det att annonseras är min övertygelse. Senast -11 har de bytt ut honom.
Senast redigerad av TurboF1 den ons okt 14, 2009 15:46, redigerad totalt 1 gång.
-
En liten avstängning (ett par dagar bara för att markera att han ofta uppför sig illa och inte respekterar spelregler) vore passande.JTarnstrom skrev:Enzo, nu får det räcka! Dra inte upp Kimi i vartenda jäkla inlägg. Din åsikt är känd och behöver inte torgföras vid varje tillfälle som ges. Det finns en tråd om Kimi. Använd den!
Moderaten
-
Man kan också se det som så att Massa är en trevlig person som sprider positiv energi och anstränger sig för teamet samtidigt som han levererar likvärdiga resultat som sin stallkamrat men till bara en tiondel så hög lönekostnad. Det finns väl ingen företagsledare i världen som i det läget skulle tveka om vilken anställd han väljer att ge fortsatt förtroende?CYD skrev:Om dåliga Kimi gjort ett dåligt jobb i Ferrari så innebär det att fantastiske Massa också lär ha gjort det eftersom de presterat relativt likvärdigt statistiskt under 2 hela säsonger 07 -08. Det måste vara bra för en stor förare som Massa att statistiskt kunna jämföra sig med en dålig o omotiverad förare som gärna tar till flaskan emellanåt Vi ser Massas fantastiska förmåga att utveckla bilar delvis i årets F60
-
Beror helt på vilka glasögon man har på sig PS.... och det är väl typ precis det jag vill ha sagt med mitt inlägg egentligen!
Att många här inne har väldigt tonade glasögon på sig, istället för att titta på fakta och försöka att hålla sig skapligt obejktiv till saker o ting istället. Det är alldeles för låg nivå på inlägg för att kunna betraktas som seriöst i vissa fall, utan det handlar om annat egentligen -men det är tydligen ok här inne...
Att många här inne har väldigt tonade glasögon på sig, istället för att titta på fakta och försöka att hålla sig skapligt obejktiv till saker o ting istället. Det är alldeles för låg nivå på inlägg för att kunna betraktas som seriöst i vissa fall, utan det handlar om annat egentligen -men det är tydligen ok här inne...
-
- Utvisad
Anser du dig höra till dem med klara glas och skaplig objektivitet då?CYD skrev:Beror helt på vilka glasögon man har på sig PS.... och det är väl typ precis det jag vill ha sagt med mitt inlägg egentligen!
-
- Varnad
Jag hade rätt, det är inget problem med hans ögon och han testar för fullt och var faktiskt hemma efter tio dagar. 2/2Gösta skrev:Ja hur skall det gå nästa år???Jari skrev:De där har visserligen redan avhandlats här, men jag gissar att Massa är på krigarstråt och att Alonso inte kommer få det särskilt lätt på sitt nya jobb.
Tornen rämnar redan. Hur ska det gå nästa år?
*gnuggar händerna*
Dina profetior är redan klassiska här på Forza. Du har koll och säger inget med bergsäkert tonfall. Vill jag veta något om F1´s framtid så konsulterar jag dig. Här är några smakprov:
"Massa är hemma inom tio dagar och det verkar inte vara några som helst
problem med hans öga, så det kan räcka med flamset.
Jag tror jag blivit felciterad och Schumacher kör inte Ferrari och det gör inte Alonso heller förrän nästa år. Det står över huvudtaget, men det har rättats till, till nästa post. 2/3Schumacher? Köpa ALonso? Jag tror aldrig Alonso kör för Ferrari
överhuvudtaget."
Ja du ser, mitt i huvudet på spiken! 2/2"Gösta, jag har aldrig betvivlat att Alonso går till Ferrari. Santander
gjorde det möjligt att flytta fram tidpunkten med ett år och varken jag
eller Kimi verkar särskilt ledsna.
Vänta gärna och se! Jag säger som TurboF1, som en straffspark utan målvakt(-er) för de står i depån och slåss...Om ett år ber de på sina bara knän att han ska komma tillbaka, kosta vad
det kosta vill och då klingar det till i kassan igen samtidigt som Kimi
kan fvara världsmästare igen med McLaren denna gång som verkar ha fått
ordning på tillförlitligheten."
[/quote]Sen har vi några klassiker då "du vet" vilken bränslestrategi förarna är på mm.
Som sagt, vill vi veta något om hur det står till bakom kulliserna så frågar vi "Jari Saida" [/quote]
6 av 7 rätt och resterande får vi se redan innan europapremiären!
Kanske borde du börja lita lite mer på mig? =)
-
- Varnad
Man kan även notera att han såvitt vi vet hållt sig nykter hela året enligt löfte till fansen.JTarnstrom skrev:Jag vill inte se fler inlägg som raljerar över Kimis alkoholvanor. Att Kimi gillar att ta sig en stänkare då och då är väl dokumenterat och i sig något som kan diskuteras, det har han själv bäddat för och det måste även de som gillar Kimi acceptera, men då ska diskuteras seriöst.
Moderatorn
-
- Varnad
-
- Varnad
HereHere!! Jag har väl inte hört så mycket gnäll om bestulen och rånad på titeln av någon förare på länge som av Massa just nu. Kanske är det något lite brasilianskt över detta? Nelsinho fick ju självaste Briatore sparkad.CYD skrev:Beror helt på vilka glasögon man har på sig PS.... och det är väl typ precis det jag vill ha sagt med mitt inlägg egentligen!
Är det från foppollen månne?
-
Och du fortsätter med din "insiktsfulla" inlägg. Har du någon gång kläckt ur dig något vettigt?TurboF1 skrev:Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.EnzoF1 skrev:Är det därför Kimi fått stryk av Massa?TurboF1 skrev: Har du så dålig koll på förarnas kapacitet? De tre bästa förarna 'är Hamilton, Räikkönen och Vettel. Konstigt att Renault har en så dålig bil, ty de har ju världens bästa utvecklare i stallet enligt dig.
Bara att gilla fakta!
Jo juste du har ju sagt att Kimi inte är så dålig som EnzoF1 säger, vilket jag håller med om.
-
Till PerP: Du är bara tröttsam. Att du bara orkar hålla på så här. Klarar du inte att läsa en och annan sanning om din FAVORIT Alonso, t.ex. att han inte klarar konkurrens i det egna stallet (=fakta), så kan du ju alltid sluta att läsa inläggen.PerP skrev:Och du fortsätter med din "insiktsfulla" inlägg. Har du någon gång kläckt ur dig något vettigt?TurboF1 skrev: Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.
Jo juste du har ju sagt att Kimi inte är så dålig som EnzoF1 säger, vilket jag håller med om.
-
Är man så extremt subjektiv som du verkar vara, brukar man ofta reta sig på personer som förklarar något objektivt.TurboF1 skrev:Till PerP Du är bara tröttsam. Att du bara orkar hålla på så här. Dina kunskaper om F1 verkatr ju vara 0. Om du inte har något att säga så kan du väl chatta om puckelpist istället. Jag har aldrig sett dig skriva en vettig kommentar.PerP skrev:Och du fortsätter med din "insiktsfulla" inlägg. Har du någon gång kläckt ur dig något vettigt?TurboF1 skrev: Fakta är att Kimi har en VM-titel och Massa har ingen. Det är det som räknas. Massa är en bra förare men kommer aldrig att bli världsmästare. Det tillåter Alonso aldrig honom att bli.
Så vitt jag vet har jag inte jämfört någon förare med en baby.
-
Jag känner en person som retar sig på Robinson. Ändå sitter han och tittar på programmet. Han påminner mycket om dig. Sluta att läsa inläggen då om du inte tål att höra en del sanningar om din FAVORIT Alonso (Han klarar inte konkurrens i det egna stallet = Fakta).PerP skrev: Är man så extremt subjektiv som du verkar vara, brukar man ofta reta sig på personer som förklarar något objektivt.
Så vitt jag vet har jag inte jämfört någon förare med en baby.
Det är du som sitter och retar upp dig på mina inlägg och kommer med löjliga påhopp - inte tvärtom. Är det någon här som är extrem här så är det du själv. Du kommer ingen vart med att förfölja andra medlemmar här på forumet. Att du kallar dig själv objektiv visar ju bara vem som är enögd och subjektiv.