Viasats F1 forum

Kungaklassen av motorsport...
PerP

Viasats F1 forum

Inlägg av PerP »

Tänkte bara fråga en grej, vill minnas att Viasat hade ett Formel 1 forum förra året. Där en av skribenterna kopierade text från Forza Motorsport med motivering i stil "Din site är fin, tyvärr inte de som hänger där"
Varpå Viasat utsåg detta "ljushuvud" till moderator, det första han gjorde som mod var att förstöra alla gamla trådar som var förhållandevis intresanta.

Vill bara ha denna story bekräftad, och gärna ett svar på vad som hände med forumet. Andledningen till detta är att jag arbetar på en text jag skall skicka till Viasat och några tidningar för att kritisera detta företag.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Vet bara att de snodde hela "mitt" upplägg med "kåpy and paste" även med data på alla vinnare och poles. Det blev jag förbannad på och meddelade dem det. Det ligger trots allt många timmar bakom dem, först programmering för att ta fram data, dels resultaten i databasen.

Viasat lade väl av med forumet när samarbetet med aftonbladet pågått ett tag. Konsekvent, är inget jag nämner i samband med Viasat, de hattar än hit, än dit. Undrar vad som händer nästa år?
Bild
PerP

Inlägg av PerP »

Då var det ungefär som jag mindes alltså.
Men så är det, de flesta internetandvändare kan inte stava till upphovsrätt och Viasat låtsats som ingenting när de gör honom, till moderator. Dessutom vill jag minnas att 3/4 av moderatorerna knappast skötte sitt jobb.
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

PerP skrev:Då var det ungefär som jag mindes alltså.
Men så är det, de flesta internetandvändare kan inte stava till upphovsrätt och Viasat låtsats som ingenting när de gör honom, till moderator. Dessutom vill jag minnas att 3/4 av moderatorerna knappast skötte sitt jobb.
Jag var med och styrde en hel del på det forumet förra året.
Tyvärr, som även nämns här.. så var det oftast folk som blivit uttråkade av "Kimi-älska-hata"-snack på Forza som gick till andra F1 forum och spred och levde jävel på Viasats forum.

Vill även påpeka att det var faktiskt en "kimi-fan" som sa åt huvud-moderatorn att promote'a några andra "kimi fans" vilket i slutet betydde att inlägg som kritiserade Kimi t.e.x togs bort och svartmålades.

Man snodde upplägg, copyright material, bilder o.s.v och inte ens huvudmoderatorn brydde sig ett dugg om detta.

Vill inte gå ut med namn då han fortfarande skriver artiklar, som han gjort urusla översättningar på aftonbladet.se o.s.v

Viasats forum satsning blev aldrig seriös, och man försökte göra ett sorts regelverk för folk som snodde upplägg o.s.v som bara blev en parodi.

Men det visste nog många redan.. Viasat är ju en parodi.

OFFTOPIC: Det är ett under att man inte har sparkat Anna Andersson från Aftonbladet.
och till sist.. Hur kunde fan i självaste fan använda Richard Rydell (stavning?) i Studion som inte ens kunde uttala "KERS" rätt.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
PerP

Inlägg av PerP »

Tycker det är hysterisk kul med Aftonbladets F1 Blogg. Där Frida Nordstrand, Eje Elgh, Janne Blomquist och Anna Andersson skall skriva. Den enda som skriver är Anna vilket iprincip bara är översättningar från tyska tidningar. Hon är ju för fan inte äns plats, så jag förstår in hur hon ska kunna levera skvaler.

Hursomhelst, bra med mer information.

Snart är jag färdig med mitt brev.
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

..

Jag kan skriva ut allt jag vet om Viasatsports forum och hemsida om jag bara vill..
Har sparat samtliga brev från moderatorerna på Viasatsport.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Håll inte på och bråka med Viasat, det finns inte en kanal i hela världen som visar så mycket bra motorsport och annan sport för en sån liten peng.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Men dom visar ju fotboll ca. 20-30 timmar om året, katastrof!
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

PeppeF1 skrev:Men dom visar ju fotboll ca. 20-30 timmar om året, katastrof!
Du har 100% rätt Helt obegripligt ????????????????? :down:
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Pepparkvarnen skrev:Håll inte på och bråka med Viasat, det finns inte en kanal i hela världen som visar så mycket bra motorsport och annan sport för en sån liten peng.
???????????
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Pepparkvarnen skrev:Håll inte på och bråka med Viasat, det finns inte en kanal i hela världen som visar så mycket bra motorsport och annan sport för en sån liten peng.

Säger som min fru det var i allafal billigt . :down:
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

20-30 timmar om året?
en match är 90 minuter.
Viasat sänder hela Champions Leauge+Fransk/Tysk/Holländska ligamatcher.. samt en massa repriser & magasin.

Siffran du påstår är helt fel.
Däremot kan jag tänka mig att dem sänder 20-30 timmar fotboll om året - i Viasat Motor.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Redbullgerdigvingar skrev:
20-30 timmar om året?
en match är 90 minuter.
Viasat sänder hela Champions Leauge+Fransk/Tysk/Holländska ligamatcher.. samt en massa repriser & magasin.

Däremot kan jag tänka mig att dem sänder 20-30 timmar fotboll om året - i Viasat Motor.
Ja, det är i Viasat Motor jag menar. Det är det motorfolket brukar gnälla över. Själv har jag inga problem med det och jag vet inte vilken motorsport man går miste om en tisdags/onsdagskväll 21-23.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

20-30 timmar om året?
en match är 90 minuter.

Allt du säger är katastrof . :down:
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Oldtimer skrev:
20-30 timmar om året?
en match är 90 minuter.

Allt du säger är katastrof . :down:
Snarare sanningen.
Det beror lite på hur man ser det..
Finns där ingen live-motorsport på tisdag/onsdag kväll 20:45-23:00 på Viasat Motor så finns där inget som stoppar att man trycker in lite fotboll för de som vill se sina fotbollsmatcher de betalat för också.
Jag tror knappast du stör dig över att man visar nån match på Viasat Motor då & då.. när man ändå får en grym bevakning av motorsport redan nu.. bättre än någonsin i Sverige (faktum).
Jag älskar både motorsport och fotboll, och en hel del hockey.. så för mig så är det i princip skit samma..
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ingen fotboll på en motorkanal, enkel regel lätt att följa. Det finns massor av motor att stoppa in i stället och allt är bättre.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Kan man inte med att det visas lite varpa i Viasat Motor när kanalen har seriöst bra motorsportbevakning så är man inte sann motosportfantast!

Motorsport är en söndagssport och man har dessutom visat IRL i Visat (jag vilken jävla kanal det nu var) så man har garanterat betalat igen.

Viasat Motor är det bästa som hänt F1-bevakningen i Sverige, minnet är kort för vissa. So what om Viasat gör om skiten nästa år? Viasat Motor har verkligen levererat i år som det heter, minnet av Arthur och Börje har bleknat till klorin-nivå, tack! Det kostar mig 79:- i månaden, det hade vart värt betydligt mer.

Att ha en motorkanal med den bevakningen vi har med rejält bra kommentatorer och initierade intervjuare (ja inte Hubbe då) trodde inte jag var möjlig för ett par år sen.

Det enda jag personligen saknar är lite DTM, men vafan, det går att ladda ner och därmed kan man samtidigt reta någon som är emot det ;)

:wor:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Om jag är intresserad av golf så betalar jag för golf kanalen för att se golf likaså fotpoll i fottpolls kanalen, inte fan betalar jag för motor kannalen för att dom kanske kommer att sända fotpoll. Jag gissar med ett visst självförtroende att dom som betalar för motor kanalen är mycket lite intresserad av fottpoll. Skulle fallet vara så att man räknar med att missa ett speciellt motor program för att dom kanske sänder det i golf kannalen eller kanske i fottpolls kannalen. Det blir att man måste gardera sig med att man måste gardera sig med varenda kanal vare sig man gillar motor eller golf mm. :evil:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, och kan Moteurs och Motors TV göra motorsportkanal utan fotboll borde en hygglig satsning på Viasat Motor också kunna lyckas. Hur dyr kan det vara att visa karting, veidec Trophy, DTM, STCC, WRC och liknande?
Inget är i närheten av BernieVision ännu...
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Jari skrev:Ja, och kan Moteurs och Motors TV göra motorsportkanal utan fotboll borde en hygglig satsning på Viasat Motor också kunna lyckas. Hur dyr kan det vara att visa karting, veidec Trophy, DTM, STCC, WRC och liknande?
Har Motors TV några "svindyra" tvrättigheter i jämförelse med andra kanaler?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jari skrev: Inget är i närheten av BernieVision ännu...
Och vad kostade Bernie Vision, 1000 kr om året? Då fick du lördagens träningar samt kval och race i multikanal 17-18 helger om året. Live timingen har man via webben idag så det är ingen större förlust.

I Viasat Motor får du F1 (alla träningar samt kval och race), GP2, IRL, Nascar, MotoGP med underklasser till en årskostnad på ca. 1600 kr. Och då förutsätter vi att du är helt ointresserad av hockey, fotboll, tennis med mer.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jari skrev:Ja, och kan Moteurs och Motors TV göra motorsportkanal utan fotboll borde en hygglig satsning på Viasat Motor också kunna lyckas. Hur dyr kan det vara att visa karting, veidec Trophy, DTM, STCC, WRC och liknande?
Har Motors TV några "svindyra" tvrättigheter i jämförelse med andra kanaler?
Spelar det någon roll?
Viasat Motor kan visa motorsport med billiga rättigheter som utfyllnad, hellre än vilken fotboll som helst. Hellre testbild än fotboll.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PeppeF1 skrev:
Jari skrev: Inget är i närheten av BernieVision ännu...
Och vad kostade Bernie Vision, 1000 kr om året? Då fick du lördagens träningar samt kval och race i multikanal 17-18 helger om året. Live timingen har man via webben idag så det är ingen större förlust.

I Viasat Motor får du F1 (alla träningar samt kval och race), GP2, IRL, Nascar, MotoGP med underklasser till en årskostnad på ca. 1600 kr. Och då förutsätter vi att du är helt ointresserad av hockey, fotboll, tennis med mer.
Pengar är som man säger...
Man får vad man betalar för.
PerP

Inlägg av PerP »

Vad är problemet med att de visar Fotboll på Viasat Motor.
Om man inte har någon Motor att visa så kan man väll visa Fotboll, tror många Motorvänner inte skulle bli så glada om de inte samsänder Motorevenmang.

Förövrigt visar de 100% motor ändå. Om man skulle avrunda så ligger det betydligt närmare 100% än 99%.

Men nu blir väl folk, arga på mig och försöker jaga mig ur forumet
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Tycker ni är ena gnällspikar, vad finns det för alternativ??
Har tidigare tittat på RTL och DSF men det är så jävla skönt att slippa den ständiga Öl reklamen.

Själv har jag har aldrig sett fotboll på Viasat Motor så onekligen går det att undvika om man vill ;-)

Det snackas även om Motors TV, jag skaffa Motors för de visa RC racing och de var de ensamma om men i övrigt så är det inget upphetsande.
Skoj i början men sen tröttnar man på alla franska klubbmästerskap.

När det gäller kampanjen mot Viasats nerlagda forum varför lägga energi på att gnälla på något som varit? Forumet är borta se det som självsanering.
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Håller med, så länge Viasat motor visar all F1 så duger det för mig. Att visa andra b-serier under veckorna eller helgerna emellan spelar mig ingen roll. Skulle inte ens märka om de sände Fjontboll istället.

Däremot kan jag irritera mig på att de lägger så stor vikt vid STCC. Den har väl tom gått in och stört vissa F1 sändningar, väldigt synd. F1 måste ha första tjing på all tid.

Viasat forumet blev väldigt konstigt efter att de utsett några fjortisar till moderatorer.
PerP

Inlägg av PerP »

En av deras moderatorer var ju väldigt rolig. Från att ha glatt sig enormt åt att Alonso skulle joina Ferrari ändrade han sig plötsligt och började förtala densamma. Konstigt betende. Jag skulle gjort bättre i från mig än tre av dessa töntiga moderatorer. En verkade dock ganska smart.
Dum ide med moderatorerna, eftersom de inte kunde debatton eller visste något om upphovsrätt.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PerP skrev:Vad är problemet med att de visar Fotboll på Viasat Motor.
Om man inte har någon Motor att visa så kan man väll visa Fotboll, tror många Motorvänner inte skulle bli så glada om de inte samsänder Motorevenmang.

Förövrigt visar de 100% motor ändå. Om man skulle avrunda så ligger det betydligt närmare 100% än 99%.

Men nu blir väl folk, arga på mig och försöker jaga mig ur forumet
Nä, men det heter ju Viasat Motor, inte "Viasat Motor ibland", *men också lite fotboll.*
Det finns massor av mer eller mindre motorsporter om man vill och RC, karting, rally eller tractorpulling är alla mer intressant än fotboll.
Kan vi få en "ren" motorkanal om det nu ändå ska heta så?
Viasat har 23 kanaler till att sända fotboll på, så...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jari skrev: Viasat har 23 kanaler till att sända fotboll på, så...
Vilket man gör vid samma tidpunkt.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ingen tvingar er att kolla på Viasat Motor.

Passar inte galoscherna så behöver man inte titta, svårare än så är det inte.

MotorsTV visar väl enbart motorsport så kolla på den då.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:Ingen tvingar er att kolla på Viasat Motor.

Passar inte galoscherna så behöver man inte titta, svårare än så är det inte.

MotorsTV visar väl enbart motorsport så kolla på den då.

Detta inlägget säger allt ????? :up:
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Viasat motor sänder fotpoll nu om det är någon som är intresserad :down:
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Viasat motor har ju köpt sändningarna för WRC vilket gör att vi får fortsätta se Kimi.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Enligt Viasats trailer är det Loeb och Kimi som ska göra upp om titeln, så förväntningarna är höga...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:Enligt Viasats trailer är det Loeb och Kimi som ska göra upp om titeln, så förväntningarna är höga...
Haha, i Finland är det starkt om Kimi kan plocka poäng och en triumf om han någonsin kan nå pallen.
Personligen är jag ambivalent och hoppas att han kan visa lite fart i asfaltsrallyna.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!