Kovalainen till Renault eller BMW?
-
Kovalainen till Renault eller BMW?
Silly season...
Nico är klar... nu fattas bara Heikki.
Blir han testförare hos Renault eller andreförare hos BMW???
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
-
- Utvisad
Re: Kovalainen till Renault eller BMW?
Mr T skrev:Silly season...
Vad menar du med bara Heikki? Utgår du från att även tvåan i GP2 ska till F1 eller har du andra kriterier?
Han kanske inte blir nåt att det du anger ovan. Det finns en stor möjlighet att han inte håller måttet...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Nu är väl Heikki klar som Renaults testförare nästa år.
Sen har Turun Sanomat publicerat spekulationer om att BMW ska köpa ut Villeneuve för $15 miljoner, och låta Flavio placera Heikki där i ett år. De ryktena har sen återgetts av andra, men ingen har bekräftat dem.
Så han (Heikki) blir åtminstone testförare för Renault. Sen återstår det att se om BMW är så korkade, att de i sin första säsong som stallägare väljer att lägga en massa pengar på att Villeneuve inte ska köra, och samtidigt betalar Heikki för att köra men bara ha honom till låns till Flavio tar tillbaka honom.
BMW kan i och för sig säkert vara så korkade.
Sen har Turun Sanomat publicerat spekulationer om att BMW ska köpa ut Villeneuve för $15 miljoner, och låta Flavio placera Heikki där i ett år. De ryktena har sen återgetts av andra, men ingen har bekräftat dem.
Så han (Heikki) blir åtminstone testförare för Renault. Sen återstår det att se om BMW är så korkade, att de i sin första säsong som stallägare väljer att lägga en massa pengar på att Villeneuve inte ska köra, och samtidigt betalar Heikki för att köra men bara ha honom till låns till Flavio tar tillbaka honom.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
LuckyStrike1 skrev:Nu är väl Heikki klar som Renaults testförare nästa år.
Äsch...
Härstammar det från Turun Sanomat, det visste jag inte.
Då är det lika trovärdigt som om det skulle komma från FOX News...
Men det skadar nog inte att vara testförare i Reanult nästa år. Man kan väl anta att dom ligger i toppstriden ett år till.
Say no more...
-
Nja, var det inte någon annan blaska som var först ut med ryktet om att Kovalainen ska kör för BMW? Turun sanomat fick rätt angående rosberg, så dom är inte helt ute och reser varje gång.
Villeneuve har ju studerats under lupp av BMW enligt Thiessen, som inte verkat vara särskillt imponerad av kanadensaren. Samt att Renault tagit kontakt med Montagny om att åter börja testa för dom, bara några veckor efter att dom gett honom foten.
Villeneuve har ju studerats under lupp av BMW enligt Thiessen, som inte verkat vara särskillt imponerad av kanadensaren. Samt att Renault tagit kontakt med Montagny om att åter börja testa för dom, bara några veckor efter att dom gett honom foten.
-
Var det inte IS Veikkaaja?Sami skrev:Nja, var det inte någon annan blaska som var först ut med ryktet om att Kovalainen ska kör för BMW?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Han har ju en testplats hos Renault klar - det är ju inte så himla illa. Fisichella lämnar Renault efter nästa säsong, så 2007 kan Heikki debutera i F1 med Renault med lite tur ...
Sämre chanser kan man ju ha.
Att Montagny togs in för tester nu i december tror jag inte man nödvändigtvis ska läsa in för mycket i.
Även efter det, har han sagt att han letar möjligheter i Champ Car bland annat för nästa säsong.
Sämre chanser kan man ju ha.
Att Montagny togs in för tester nu i december tror jag inte man nödvändigtvis ska läsa in för mycket i.
Även efter det, har han sagt att han letar möjligheter i Champ Car bland annat för nästa säsong.
-
"He's the future of F1," Briatore told Autosprint. "We are betting a lot on him and it's absolutely not true that he'll race for Sauber [BMW] in 2006. Kovalainen will be our test driver and he'll do the same formation programme followed by Fernando Alonso."
Kovalainen, who dominated the first part of the season in GP2 only to finish second to Nico Rosberg, will be on the Formula One grid in 2007, according to Briatore.
"He lost the GP2 series through no fault of his own, he made no mistakes, but because the team in the last races seized up," Briatore added. "Is he ready to race in F1 already? At the moment I don't know but I will have a clearer view after the many kilometers he'll do in pre-season testing.
"In 2007 he'll surely be on the grid for the GPs, but I don't yet know whether it'll be with Renault or another team. We'll see."
-
Hoppas han kör GP 2007. Helt OK att träna ett år hos Renault.LuckyStrike1 skrev:"He's the future of F1," Briatore told Autosprint. "We are betting a lot on him and it's absolutely not true that he'll race for Sauber [BMW] in 2006. Kovalainen will be our test driver and he'll do the same formation programme followed by Fernando Alonso."
Kovalainen, who dominated the first part of the season in GP2 only to finish second to Nico Rosberg, will be on the Formula One grid in 2007, according to Briatore.
"He lost the GP2 series through no fault of his own, he made no mistakes, but because the team in the last races seized up," Briatore added. "Is he ready to race in F1 already? At the moment I don't know but I will have a clearer view after the many kilometers he'll do in pre-season testing.
"In 2007 he'll surely be on the grid for the GPs, but I don't yet know whether it'll be with Renault or another team. We'll see."
Say no more...
-
- Varnad
Eftersom Renault lanserar sin föraruppställning nästa vecka vill jag bara meddela att jag inte skulle bli förvånad om Heikki blir konfirmerad där och att McLaren samtidigt lanserar den illa dolda sanningen att Kimi är klar för McLaren nästa år.
Dags att börja köpa upp sig på Renault och McL-prylar redan nu så man är lite fin i vinter/jul?
Dags att börja köpa upp sig på Renault och McL-prylar redan nu så man är lite fin i vinter/jul?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Varnad
Konfirmerad = bekräftad formellt enligt Svenska Akademins ordlista.PS skrev:Undrar vad han får i konfirmationspresent?Jari skrev:Eftersom Renault lanserar sin föraruppställning nästa vecka vill jag bara meddela att jag inte skulle bli förvånad om Heikki blir konfirmerad där
Får man present då?
-
Japp, en hederplats på Språkrådet.Jari skrev:Konfirmerad = bekräftad formellt enligt Svenska Akademins ordlista.PS skrev:Undrar vad han får i konfirmationspresent?Jari skrev:Eftersom Renault lanserar sin föraruppställning nästa vecka vill jag bara meddela att jag inte skulle bli förvånad om Heikki blir konfirmerad där
Får man present då?
-
- Varnad
-
Med tanke på ditt track record när det gäller gissningar och förutsägelser så skulle jag bli rätt förvånad om du har rätt den här gångenJari skrev:Eftersom Renault lanserar sin föraruppställning nästa vecka vill jag bara meddela att jag inte skulle bli förvånad om Heikki blir konfirmerad där och att McLaren samtidigt lanserar den illa dolda sanningen att Kimi är klar för McLaren nästa år.
-
-
- Varnad
Jag har väl hyggligt rätt ganska ofta och bara fel ibland?Lemon skrev:Med tanke på ditt track record när det gäller gissningar och förutsägelser så skulle jag bli rätt förvånad om du har rätt den här gångenJari skrev:Eftersom Renault lanserar sin föraruppställning nästa vecka vill jag bara meddela att jag inte skulle bli förvånad om Heikki blir konfirmerad där och att McLaren samtidigt lanserar den illa dolda sanningen att Kimi är klar för McLaren nästa år.
-
Man kan väl säga att du varken har rätt eller fel, utan snarare tvärt om?Jari skrev:Jag har väl hyggligt rätt ganska ofta och bara fel ibland?Lemon skrev:Med tanke på ditt track record när det gäller gissningar och förutsägelser så skulle jag bli rätt förvånad om du har rätt den här gångenJari skrev:Eftersom Renault lanserar sin föraruppställning nästa vecka vill jag bara meddela att jag inte skulle bli förvånad om Heikki blir konfirmerad där och att McLaren samtidigt lanserar den illa dolda sanningen att Kimi är klar för McLaren nästa år.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
-
vad sägs om McLaren...tror Hamilton är lite orolig för att få Kimi som teamkompis...kanotisten skrev:Är något stall överhuvudtaget intresserat av Heikki numera? Jag är tveksam..
"Hamilton, managed by his father Anthony, has suggested publicly on a number of occasions that he would like to keep Kovalainen as his team-mate."
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 1133.shtml
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Ja det blir vi väl snart varse. Jag tippar dock på att Kovalainen inte kör nästa år, och ärligt talat, varför skulle han göra det?Christoffer skrev:Tre nya team på startgridden nästa år. Några års erfarenhet i toppteam utan en allt för stor prislapp lockar nog.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Det skulle vara rätt intressant att se Kovalainen i ett mindre stall - för att se om han kan blomma ut. Han kändes som han var på gång i slutet av säsongen när han körde för Renault men sen har han inte gjort nån direkt glad tyvärr.Christoffer skrev:Tre nya team på startgridden nästa år. Några års erfarenhet i toppteam utan en allt för stor prislapp lockar nog.
-
-
- Varnad
Om inte Kimi kör i McLaren så gör Heikki det.
Han är helt klart best of the rest och internt inom stallet vet de att de satt honom på pottan massor av gånger och han har aldrig gnällt. Dessutom vill ju "herr silversked i munnen" ha honom fortsatt som stallkamrat så...
Sen finns det ju alltid en plats ledig i Renault om de backar ett varv allihop i och med Alfons byte till Felari.
Han är helt klart best of the rest och internt inom stallet vet de att de satt honom på pottan massor av gånger och han har aldrig gnällt. Dessutom vill ju "herr silversked i munnen" ha honom fortsatt som stallkamrat så...
Sen finns det ju alltid en plats ledig i Renault om de backar ett varv allihop i och med Alfons byte till Felari.
-
Kubica klar för Renault.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79319
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
Pepparkvarnen skrev:Kubica klar för Renault.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Känner mig inte helt komfortabel med Kubica till Renault, teamets insatser i år har varit bedrövlig. Och jag är tveksam till om Kubica kan få ordning på bilen. Skulle hellre sett honom gå till Toyota, Brawn eller Force India som alla lär ha bättre bil nästa år.
Men Renault har byggt bra bilar förr och kan självklart göra det igen.
Men Renault har byggt bra bilar förr och kan självklart göra det igen.
-
- Moderator
Nån ska ju sitta i Renaulten... Men frågan är vart Renault är på väg någonstans. Jag tror att de kommer att få jobba med mindre medel framöver än vad som tidigare har varit möjligt. Samtidigt så är det ju ett sammansvetsat team som verkar ha behållt en del av karaktären av ett litet stall så de kanske rent av gillar att verksamheten blir lite mer småskalig igen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
-
Ja, det är lite konstigt att det går så dåligt för Renault, Alonso borde ju få lite mer fart på bilen, så bra som han är på att utveckla.Jari skrev:Vad kan vara fel med renault, världens bästa utvecklare sitter ju där?
(OBS Ironi)
Hoppas vi får en förklaring av experterna till varför det är så.
-
-
- Utvisad
Jag vet nog en del som inte kommer att vara lika lyriska i alla fall...Christoffer skrev:Skall bli intressant att se om alla är lika lyriska över bytet av förare i Ferrari nästa år vid samma tid.
-
-
Håller med, trodde inte Renault skulle vara så dåliga. Tror största anledningen är misslyckade KERS satsningen som gjort att fått problem.Pepparkvarnen skrev:Ja, det är lite konstigt att det går så dåligt för Renault, Alonso borde ju få lite mer fart på bilen, så bra som han är på att utveckla.Jari skrev:Vad kan vara fel med renault, världens bästa utvecklare sitter ju där?
(OBS Ironi)
Hoppas vi får en förklaring av experterna till varför det är så.
Bilen är frmförallt väldigt dålig att svänga med och jag tror vi kommer få se Grosjean crasha i något av de avslutande loppen. Varför Alonso inte lyckats med jag ej. Men teamet kanske inte har resurerna att arbeta eller så har föraren mindre betydelse. Han kan ju inte bygga en bil själv.
-
Kovalainen har nog inte så högt värde på förarmarknaden... den fina styrningen han har nu kommer aldrig igen. Han har chans till en styrning i ett svagare team, i de starkare teamen är han nog inte eftertraktad. Han har bara lyckats bevisa att han verkar vara en teamplayer, men han har uppvisat ganska usla resultet. Ojämn och för långt bakom sin stallkamrat. Renault är väl en möjlighet som andrefiol bakom Kubica
-
- Varnad
Du får gärna utveckla de där teorierna. Varför du tror att branschen inte skulle ha något förtroende för honom, när inte ens stallet varkar vara säkra på att de vill bli av med honom. Tvärtom, det höjs röster för att behålla honom.CYD skrev:Kovalainen har nog inte så högt värde på förarmarknaden... den fina styrningen han har nu kommer aldrig igen. Han har chans till en styrning i ett svagare team, i de starkare teamen är han nog inte eftertraktad. Han har bara lyckats bevisa att han verkar vara en teamplayer, men han har uppvisat ganska usla resultet. Ojämn och för långt bakom sin stallkamrat. Renault är väl en möjlighet som andrefiol bakom Kubica
Jag är övertygad om att om jag kan se potential där i kombination med en riktig teamplayer så är han attraktiv. Kanske inte till topplön, men i alla fall.
Han är fortfarande ny i branschen trots ett par år nu i toppklassen.
Det tog Kimi sju år (?) att vinna sin titel och det finns förare som inte ens har vunnit GP'n ännu på gridden.
-
Kovalainen har ju en god egenskap, att kvala bra, och det är ofta kvalkungarna som sedan utvecklas till goda raceförare. Så helt kört för Kova är det nog inte. Nu är problemet att han inte får visa upp sig, eftersom de tankar honom tung. Någon som vet får gärna förklara den taktiken.
Tror Toyota eller Force India skulle vara bra för honom.
Tror Toyota eller Force India skulle vara bra för honom.