JAPANS GP 2009 - SUZUKA. Lopp 15 av 17
-
-
-
-
- Utvisad
Ja, han var mao bättre än Vettel idag, eller hurDepeche skrev:Karriärens 2:a snabbaste varv.Eau Rouge skrev:Webber uträttade i alla fall karriärens första snabbaste varv idag.
Alltid nåt
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Angående Button. Ja det är uppenbart att han inte riktigt klarar av en sämre bil, syntes förra året, när han vart sist i varenda lopp på slutet medan Barrichello kämpade för att försöka iallafall. Vettel är bra även när bilen inte är bäst men är lite orutinerad och gör lite missar vilket gjort att hans chanser försämras. Men F1 är i första hand en materialsport där teamen konkurerar och Brawn har sett över hela året var bäst.
Alonso, Hamilton och Rosberg ser väldigt bra ut, mest för att de har varsin usel teamkompis. Å andra sidan kan iallafall Williams och Renault vara svårkörda. Hamilton har inte imponerat när han inte haft en konkurensmässig bil. De mesta poäng Alonso plockat har varit när andra förare fått problem som i Singapore och i Australien. Men han har även imponerat när kämpat till sig poäng i sin skrothög.
Därav anser jag att någon av de tre toppförarna är den värdige vinnaren, men årets säsong har varit mycket märklig.
Alonso, Hamilton och Rosberg ser väldigt bra ut, mest för att de har varsin usel teamkompis. Å andra sidan kan iallafall Williams och Renault vara svårkörda. Hamilton har inte imponerat när han inte haft en konkurensmässig bil. De mesta poäng Alonso plockat har varit när andra förare fått problem som i Singapore och i Australien. Men han har även imponerat när kämpat till sig poäng i sin skrothög.
Därav anser jag att någon av de tre toppförarna är den värdige vinnaren, men årets säsong har varit mycket märklig.
-
Om japanerna hade fått bestämma själva hade det nog inte blivit någon SC när Alguersuari kraschade i 130R. Maken funktionärer snabba ut på banan var det länge sedan jag skådade. Allt som oftast mesas det för mycket, men inte här. Det är ordentligt.
Kör alla lopp på Suzuka, Monaco och MÖJLIGTVIS Spa.
Men det är ju hyfsat konsekvent ändå. Sitter du i en Ferrari så får du böter, men sitter du i en McLaren så tappar du placering eller blir diskad.
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
Kan någon på fullt allvar verkligen påstå att Ferrari inte är gynnade av FIA? -AndersF1
-
Jo, kör alla lopp på Suzuka, Monaco, Spa och Monza.menthol skrev:Om japanerna hade fått bestämma själva hade det nog inte blivit någon SC när Alguersuari kraschade i 130R. Maken funktionärer snabba ut på banan var det länge sedan jag skådade. Allt som oftast mesas det för mycket, men inte här. Det är ordentligt.
-
Roligt lopp, lite småsegt men.. Mycket bättre än 80% av de andra loppen på kalendern.
Vad är det med Fisichella, Enzo? Jag har för mig att han skulle köra åttor runt Kimi i samma bil? Jag ser då inga åttor. Vad gjorde Fisichella under depåstoppet, drömde han bort hur extremt lyckad hans Ferrari vistelse har varit eller? Förnedrad av Heikki, som t.om enligt dig är värre än en påse skit.
Applåder till Vettel och Kimi, dom som i särklass imponerade mest. Trulli får väl lite ära också, han var riktigt snabb. (Men inte fan är han snabb på gasen iaf.. maken till segare starter får man leta efter..)
Vad är det med Fisichella, Enzo? Jag har för mig att han skulle köra åttor runt Kimi i samma bil? Jag ser då inga åttor. Vad gjorde Fisichella under depåstoppet, drömde han bort hur extremt lyckad hans Ferrari vistelse har varit eller? Förnedrad av Heikki, som t.om enligt dig är värre än en påse skit.
Applåder till Vettel och Kimi, dom som i särklass imponerade mest. Trulli får väl lite ära också, han var riktigt snabb. (Men inte fan är han snabb på gasen iaf.. maken till segare starter får man leta efter..)
-
Måste faktiskt hålla med här. Fisichella har definitivt kört ner sin karriär i diket i och med detta inhopp i Ferrari.Rainio skrev:Vad är det med Fisichella, Enzo? Jag har för mig att han skulle köra åttor runt Kimi i samma bil? Jag ser då inga åttor. Vad gjorde Fisichella under depåstoppet, drömde han bort hur extremt lyckad hans Ferrari vistelse har varit eller? Förnedrad av Heikki, som t.om enligt dig är värre än en påse skit.
-
- Utvisad
Det är nåt med Fisichella när han hamnar i bra bilar... då spricker det. Det är som all talang och fart försvinner.
I dåliga bilar så är han riktigt bra...
Märkligt det där, lite av Kimis motsats om jag får vara allvarlig för en stund... Kimi är snabb när bilen är bra och dålig och loj annars...
Märkligt det där, lite av Kimis motsats om jag får vara allvarlig för en stund... Kimi är snabb när bilen är bra och dålig och loj annars...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
- Utvisad
Enzo du ock Kimi vilket teamEnzoF1 skrev:Det är nåt med Fisichella när han hamnar i bra bilar... då spricker det. Det är som all talang och fart försvinner.
-
Exakt hur imponerade Kimi, tycker Ferrari bilen knappast är specielt dålig, kanske inte bäst men långt ifrån sämst. Kimi gör vad man kan förvänta sig. Trulli imponerade under hela helgen tycker jag dock.Rainio skrev:Roligt lopp, lite småsegt men.. Mycket bättre än 80% av de andra loppen på kalendern.
-
- Utvisad
Oldtimer skrev:Enzo du ock Kimi vilket teamEnzoF1 skrev:Det är nåt med Fisichella när han hamnar i bra bilar... då spricker det. Det är som all talang och fart försvinner.
Förstår inte riktigt vad jag har med detta att göra, men med tanke på din uppvisade icke-logik och F1-kunskaper så är jag väl inte förvånad... dina inlägga brukar som bäst vara ganska förvirrade och obegripliga.
-
Jag hänger inte riktigt med här.EnzoF1 skrev:Det är nåt med Fisichella när han hamnar i bra bilar... då spricker det. Det är som all talang och fart försvinner.
Var Force Indian en dålig bil på Spa och Monza menar du?
Fisen gjorde som bekant ett av sina bättre lopp i karriären på Spa i en bil som förmodligen var den bästa i fältet just då.
Om du inte har märkt det så är bilarna i år otroligt känsliga för både bankaraktär och väder.
Fast det borde jag ju inte behöva påpeka för dig med ditt djupa F1-kunnande och logiska slutledningsförmåga...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Utvisad
Jag pratar inte så mkt om bilen som om Fisis egen inställning, eller psyke om du så vill.PC: skrev:Jag hänger inte riktigt med här.EnzoF1 skrev:Det är nåt med Fisichella när han hamnar i bra bilar... då spricker det. Det är som all talang och fart försvinner.
Var Force Indian en dålig bil på Spa och Monza menar du?
Fisen gjorde som bekant ett av sina bättre lopp i karriären på Spa i en bil som förmodligen var den bästa i fältet just då.
Om du inte har märkt det så är bilarna i år otroligt känsliga för både bankaraktär och väder.
Fast det borde jag ju inte behöva påpeka för dig med ditt djupa F1-kunnande och logiska slutledningsförmåga...
I ett toppstall (ska kanske säga så, istället för toppbil, för jag menar inte riktigt bilens egenskaper), t.ex. Renault och Ferrari, så lyckas han inte, just kanske pga vetskapen att det är en "bra bil". I FI och andra lingonbilar (stall) så har han inte den pressen.
Detta är bara en fundering jag har, det är kanske som du verkar insinuera, att alla förare kör exakt lika jämt och det bara är bilen som påverkar resultatet, men det tror inte jag. Ja förutom Kimi så klart, som jämt sitter i skitbilar men ändå kan prestera resultat.
-
-
- Moderator
Fisichella har alltid varit som sämst när förväntningarna på honom har varit som högst. Tavlan i Japans GP, när han satt och sov, är typisk. Det har ingenting att göra med att bilen skulle vara svårkörd. Han verkar tappa fokus när han hamnar i centrum. Jag håller med Enzo här, Fisichella har alltid varit som bäst när han har kört för skitstall. Då har han fan i mig varit riktigt bra...
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
När Fisichella fick en förarplats i Ferrari sa han att han inte brydde sig om ifall Force India vann resten av årets F1-lopp. Det viktiga var att han (Fisi) fick köra en Ferrari. Med en sådan inställning borde han gå i pension och lämna över ratten till unga hungriga förare som vill ta poäng och vinna.
-
- Utvisad
EnzoF1 skrev:Oldtimer skrev:Enzo du ock Kimi vilket teamEnzoF1 skrev:Det är nåt med Fisichella när han hamnar i bra bilar... då spricker det. Det är som all talang och fart försvinner.
Förstår inte riktigt vad jag har med detta att göra, men med tanke på din uppvisade icke-logik och F1-kunskaper så är jag väl inte förvånad... dina inlägga brukar som bäst vara ganska förvirrade och obegripliga.
Jag förstår att du inte förstår med dina F1 kunskaper . Men det hade jag inte räknat med
-
- Utvisad
Oldtimer skrev:EnzoF1 skrev:Oldtimer skrev: Enzo du ock Kimi vilket team
Jag förstår att du inte förstår med dina F1 kunskaper . Men det hade jag inte räknat med
Måste det alltid vara så förutsägsbart ?
-
- Utvisad
Oldtimer skrev:Oldtimer skrev:EnzoF1 skrev:
Måste det alltid vara så förutsägsbart ?
Blir jag tvungen att plocka bort ett enda tramsinlägg till från dig, Oldtimer, så blir det en varning.
Moderatorn