Löner
-
Löner
Någon som har koll på vad förarna tjänar?
En ytligt bekant påstår att Kimis lön (endast lön, ej övriga intäkter i form av försäljning av prylar) är högre än Maestros lön var!
Någon som har koll?????
En ytligt bekant påstår att Kimis lön (endast lön, ej övriga intäkter i form av försäljning av prylar) är högre än Maestros lön var!
Någon som har koll?????
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Enligt experterna här på forumet har Kimi $320 i årslön. Schumacher måste ha betalat för att få köra, allt annat är skandal
Faktum är att Skummis lön är lite svår att få fram eftersom nästan hela hans ersättning betalades av ett bolag som startades i Schweiz utan insyn enkom för att han kom till Ferrari av Ferrari och dåvarande Philip Morris. Hans ersättning från Ferrari direkt var förmodligen betydligt mindre men den totala inkomsten (hårfint om man kan kalla det sponsorintäkter då det var en ungefär som skatteplanering och själva orsaken var att Ferrari inte kunde betala hans gigantiska ersättning själva som "lön") var sannolikt betydligt högre (helt oförtjänt).
Summa summarum, hälsa Lucy att han har fel som vanligt.
Faktum är att Skummis lön är lite svår att få fram eftersom nästan hela hans ersättning betalades av ett bolag som startades i Schweiz utan insyn enkom för att han kom till Ferrari av Ferrari och dåvarande Philip Morris. Hans ersättning från Ferrari direkt var förmodligen betydligt mindre men den totala inkomsten (hårfint om man kan kalla det sponsorintäkter då det var en ungefär som skatteplanering och själva orsaken var att Ferrari inte kunde betala hans gigantiska ersättning själva som "lön") var sannolikt betydligt högre (helt oförtjänt).
Summa summarum, hälsa Lucy att han har fel som vanligt.
I was misled and that is the way it went
-
-
- Utvisad
-
-
Beror säkert på hur avtalet ser ut. Kanske har Kimi restriktioner i sitt kontrakt som förhindrar honom att ha personliga sponsorer. Säger inte att det är så men kanske och det skulle i så fall kunna se ut som att totala inkomsten på kontot blir högre. Schumacher nämns ju ofta som en av världens bäst betalda idrottsmän. Up there tillsammans med Tiger och gubbarna...
-
-
-
Ja Webber har i alla fall förhållandevis låg lön.PerP skrev:Webber har nog precis vad han förtjänar. Liksom alla andra, stallen bestämmer lönerna och de vét förarnas värde.
Med tanke på att Webber faktiskt har varit den bättre i Red Bull efter mitten på säsongen och säkerligen har betydligt lägre lön än Vettel.
Jämfört med andra förare som inte slåss om VM-titeln så har han ju inte särskilt hög lön.
-
-
Vet inte vilket race du tittat på där Webber kört dåligt.PerP skrev:Webber har inte varit specielt bra på slutet. Segern verkar stigit honom åt huvudet. Vettel kör trots sin orutin betydligt bättre.
Webber har helt klart varit snäppet bättre i racen.
Trots att han startat efter är det Webber som är före i race.
Sedan att stallet tabbat sig och gett Webber bestraffning vid ett par tillfällen kan ju inte Webber rå för.
Men faktum är att Webber har ett övertag i racen.
Ge mig ett exempel på ett race där Vettel var bättre efter halva säsongen.
-
Den här tråden handlar om löner, inte hurvida Webber är bra eller ej.
Webber har visserligen imponerat iår, men Vettel kvavlar bättre och de racear ungefär lika bra. Dock har inte Webber tagit någon poäng i de senaste tre racen vilket Vettel gjort.
Om du vill diskutera Webbers suveränitet får du hitta någon annan, Webber är hygglig förare i en bra bil. Likväl trodde jag han skulle ta VM efter Ungern. Men så blir nu ej.
Webber har visserligen imponerat iår, men Vettel kvavlar bättre och de racear ungefär lika bra. Dock har inte Webber tagit någon poäng i de senaste tre racen vilket Vettel gjort.
Om du vill diskutera Webbers suveränitet får du hitta någon annan, Webber är hygglig förare i en bra bil. Likväl trodde jag han skulle ta VM efter Ungern. Men så blir nu ej.
-
Ja det var inte jag som började prata om Webbers prestationer i denna tråden och det var inte jag som började dra upp Webber överhuvudtaget.PerP skrev:Den här tråden handlar om löner, inte hurvida Webber är bra eller ej.
-
- Utvisad
-
Re: Löner
Jag hörde att Kimi tjänade ca:1 mille SEK/dag innan han vann VM.Gösta skrev:Någon som har koll på vad förarna tjänar?
Någon som har koll?????
-
-
- Varnad
-
Nej det är han inte, men han är inte direkt fattig för den delen med 17 MEUR för att hålla sig undan.Schumi tjänar £30 miljoner per säsong och Alonso tjänar £26 miljoner, det är dom två bäst betalda i serien i år.Silverkatten skrev:Kimi är väl högst betalde föraren trots att han inte kör.
Ingen av dem lär ha några problem med pensionen i alla fall
-
Det beror helt på hur korkade de är när de inte längre kör racerbil. Fast åtminstone en av dem är det även då...Jögga skrev:Nej det är han inte, men han är inte direkt fattig för den delen med 17 MEUR för att hålla sig undan.Schumi tjänar £30 miljoner per säsong och Alonso tjänar £26 miljoner, det är dom två bäst betalda i serien i år.Silverkatten skrev:Kimi är väl högst betalde föraren trots att han inte kör.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Varnad
Halva rätt...Jögga skrev:Nej det är han inte, men han är inte direkt fattig för den delen med 17 MEUR för att hålla sig undan.Schumi tjänar £30 miljoner per säsong och Alonso tjänar £26 miljoner, det är dom två bäst betalda i serien i år.Silverkatten skrev:Kimi är väl högst betalde föraren trots att han inte kör.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!