Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Få se nu, Maestro har ensam fler WDC-titlar än det stolta finska folket till öster presterat på över 50 år. Och då var två av de finska, presenter från konkurrenter.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu ligger ni farligt nära att bryta mot reglerna, Jari och Enzo. Även om ni inte uppenbart adresserar varandra i inläggen så är det svårt att inte tro att ni hetsar mot varandra igen. Om ni inte vill tvinga fram regler som tvingar er att ange vems inlägg ni svarar på, så lägger ni av nu. Lägg också ned allt snack om nationaliteter i den här tråden. Jag kan inte se att det är relevant för ämnet.

Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Rosa text? Har Moderatorn just kommit ut ur garderoben...?

För övrigt så kan man skönja en lite märklig röd tråd vad gäller Fisen.

Han åkte piggyback på en Ferrari i Jordans färger, det stall där han tog sin första seger. Nu har han precis varit på håret att vinna i en gammal Jordan och får då chansen att krypa ner i en Ferrari. (långsökt, eller...?)
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Utan mygel och den värsta oturen i mannaminne hade siffrorna varit tvärtom, plus att Hill hade haft nån titel till...
Kanske hade Schumi haft en rättmätig titel när allt kommer omkring, men då räknar jag lite optimistiskt och ger honom lite kred för underhållningsvärde. :D
Det enda som Maestro fälldes för var incidenten med Villeneueweuff på Jerez 97.

Din låga kunskap och ditt obefintliga rättsmedvetande i F1 understigs endast av din kunskap procenträkning?

Vad är det du vill göra gällande? Vad har Maestro fällts för?

Vilka regelbrott har han gjort som du men inte FIA känner till?

Kan man fällas för misstankar eller skall det presenteras bevis?

Tur är inget regelbrott, inte ens i Sveriges forna östra provinser.

Däremot har Ron och hans patrask fällts för de största skandalerna och stölderna i F1 historien. Det däremot är fakta och bevisat i de rättsinstanser som handlägger detta.

Väntar på att få höra vad det är Maestro fällts för förutom hans hjärnsläpp på Jerez!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Jari skrev: Körmässigt, fartmässigt ... var Schumi nästan på gränsen till blek, till och med mot Kimi.

??????????

Det förklarar självfallet Mikas och Kimis 3 gemensama WDC titlar mot Maestros 7. :D

Ta bort skygglapparna och se det som en hel motorsportvärld ser. Men lever man i en blåvit bubbla kan det vara svårt. :D
Utan mygel och den värsta oturen i mannaminne hade siffrorna varit tvärtom, plus att Hill hade haft nån titel till...
Kanske hade Schumi haft en rättmätig titel när allt kommer omkring, men då räknar jag lite optimistiskt och ger honom lite kred för underhållningsvärde. :D
Jari du är underbar :up:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

PC: skrev:Rosa text? Har Moderatorn just kommit ut ur garderoben...?
In Western culture, the practice of assigning pink to an individual gender began in the 1920s. From then until the 1940s, pink was considered appropriate for boys because being related to red it was the more masculine and decided color, while blue was considered appropriate for girls because it was the more delicate and dainty color, or related to the Virgin Mary.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pink
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rosa är manligt. Mina två favoritskjortor är rosa. Kanske är manligt bögigt? Jag vet inte... tror att jag ska använda rosa än mer framöver.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Gösta skrev:
Jari skrev: Utan mygel och den värsta oturen i mannaminne hade siffrorna varit tvärtom, plus att Hill hade haft nån titel till...

Din låga kunskap och ditt obefintliga rättsmedvetande i F1 understigs endast av din kunskap procenträkning?

Däremot har Ron och hans patrask fällts för de största skandalerna och stölderna i F1 historien. Det däremot är fakta och bevisat i de rättsinstanser som handlägger detta.

Väntar på att få höra vad det är Maestro fällts för förutom hans hjärnsläpp på Jerez!

För att hjälpa till lite med minnet.
Har för mig att det var någon miss i manövreringen runt Monacos trånga gator som han fälldes för.
Har för mig att nån omkörning efter avflaggad träning också renderade någon form av straff.
Listan kan göras lika lång som listan över segrarna som tvivelaktigt skrivits in i böckerna. :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

JTarnstrom skrev:
Rosa är manligt. Mina två favoritskjortor är rosa. Kanske är manligt bögigt? Jag vet inte... tror att jag ska använda rosa än mer framöver.
Egentligen är väl ett normalt bögpar 100% manligt, medan ett normalt heteropar bara är 50% manligt (och kvinnligt).
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

EnzoF1 skrev:
JTarnstrom skrev:
Egentligen är väl ett normalt bögpar 100% manligt, medan ett normalt heteropar bara är 50% manligt (och kvinnligt).
Fast i ditt fall är det varken det ena eller det andra utan snarare tvärt om.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Nisse skrev:
Gösta skrev:

Har för mig att det var någon miss i manövreringen runt Monacos trånga gator som han fälldes för.
Har för mig att nån omkörning efter avflaggad träning också renderade någon form av straff.
Listan kan göras lika lång som listan över segrarna som tvivelaktigt skrivits in i böckerna. :D

Ja fy fan vad han suger som F1 förare . Han borde skämmas. :D
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Nisse skrev:
Gösta skrev:

Listan kan göras lika lång som listan över segrarna som tvivelaktigt skrivits in i böckerna.

hahahahan sorry men vad skall man säga ?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

JTarnstrom skrev: Rosa är manligt. Mina två favoritskjortor är rosa. Kanske är manligt bögigt? Jag vet inte... tror att jag ska använda rosa än mer framöver.
Är inte rosa skjortor lite brats-aktigt? Jag har i och för sig alltid förknippat dig med bratskulturen, så det är väl passande då, antar jag.
Lite avundsjuk, det verkar skoj att sitta på Stureplan och spruta dyr champagne på varandra iklädd rosa skjorta med tillhörande rödbrunbrända hy, samt skryta om sommarens bravader i Båstad och på rivieran, plus hur mycket soppa farsans båt drog när stockholmsveckan på Gotland bevistades. Inget ämne med djup, utom den hälften så gamla flickvännens urringning får diskuteras.

Med det kanske är nåt mer i stil med en rosa variant av skummis cowboyskjortor?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Oldtimer skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev: ??????????

Det förklarar självfallet Mikas och Kimis 3 gemensama WDC titlar mot Maestros 7. :D

Ta bort skygglapparna och se det som en hel motorsportvärld ser. Men lever man i en blåvit bubbla kan det vara svårt. :D
Utan mygel och den värsta oturen i mannaminne hade siffrorna varit tvärtom, plus att Hill hade haft nån titel till...
Tack, man gör så gott man kan för att balansera vansinnet och närblindheten härinne.
Det börjar låta som bland de svenska fotbollsfansen som bara kan uttala sig om Zlatan är minst vart fjärde ord med den gamle fuskaren från Kerpen.
JAG trodde F1-fans var betydligt mer vidsynta och intelligentare än så.
Jag skulle kunna skriva en stor tjock bok om allt fusk och mygel karln bidragit med till sporten och mig veterligt har han bara gjort en sak riktigt bra. Slutat.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
In Western culture, the practice of assigning pink to an individual gender began in the 1920s. From then until the 1940s, pink was considered appropriate for boys because being related to red it was the more masculine and decided color, while blue was considered appropriate for girls because it was the more delicate and dainty color, or related to the Virgin Mary.

Japp, det finns alternativa sanningar om allt och redan de gamla grekerna....
Hur som helst, rosa är ju bara såååå 2001 runt Stureplan.
Det vi letar efter nu är det nya svart.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pepparkvarnen skrev:
EnzoF1 skrev:
JTarnstrom skrev: Rosa är manligt. Mina två favoritskjortor är rosa. Kanske är manligt bögigt? Jag vet inte... tror att jag ska använda rosa än mer framöver.
Fast i ditt fall är det varken det ena eller det andra utan snarare tvärt om.
Och du bevisar din logik som vanligt. Stor humor.

Du vet väl vad man säger om män med bögnoja?

Användarens profilbild
PC:

ANFRAN skrev:
Vad jag förstår så har Moderatorn varit inne i garderoben för att klä sig i den ena av sina rosa skjortor för att sen komma ut igen, ett svar gott som något...

Ja. Ok. Denna text beskriver hur det var under en 20-årsperiod på det tidiga 1900-talet, så...?
Användarens profilbild
PC:

OT!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PC: skrev:OT!
Vad menar du?
Fast nu börjar det väl låta som att skunkinakki inte ens slutar riktigt övertygande och grumlar till allt flera år efter första PRO-mötet.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari, du är bara bitter och inåtvänd för att Maestro har nästan dubbelt så många WDC titlar i F1 som alla Finländare tilsammans. :D

Gällande ditt yrande om fusk understryker bara frustrationen över hur det ligger till. Ingen mer än bittra Finländare ifrågasätter Maestros genialitet med avseende på körförmåga, taktik, sportmanship, fokusering, arbetsvilja, nykterhet, glädje, mm. Dvs allt det som kimi saknar. :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nästan ja=)
Det går över tro mig. Att ni är så Kerpenpatriotiska, trots att vi talar om den kanske mest hatade F1-föraren genom tiderna roar mig. Speciellt snart när våra vänner i grannlandet i öster snart har ensamrätt på de tre första raderna i ett F1-lopp och alla pallplatser...
Ett bevis för att sprit inte är så onyttigt som alla påstår?
Att ni inte lägger ner lika mycket tid på att heja fram lite lokala talanger i stället?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:...den kanske mest hatade F1-föraren genom tiderna roar mig.
Du har som vanligt koll!! :D

Under Maestros aktiva år så var jag på några F1 lopp, inte bara i Italien utan även i Tyskland, Belgien, Frankrike, Österrike mm. Överallt var de röda kepsarna med "DEKRA" på framsidan de dominerande. Så var fallet också på de lopp som jag såg på TV, från Brasilien, USA, Malaysia mfl. Jag är inte helt överens med dig att han var särskild hatad, och det tror jag inte heller någon annan är heller. Han har ju några som hatar honom. Anfran, Boban, Cobra och några till, som du ser så är du inte ensam utan i gott sällskap. Samtliga dessa jag nämnde har lika mycket (nästan) koll på F1 som du har. Dvs NOLL.

Men det står dig fritt att hata Maestro, det är det som är det fina med åsiktsfrihet.

Nästa år är det bara en (eventuellt) Finländare i F1, året därefter är de noll, då kanske du ägnar mindre tid åt det och hänger dig helt åt rally i stället. :D

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ingenstans surrar det så mycket flugor som runt bajs. Det du...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Ingenstans surrar det så mycket flugor som runt bajs. Det du...
Exakt. Till helgen har de surrat klart kring Kimi!! :D

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev: Exakt. Till helgen har de surrat klart kring Kimi!! :D
Nja, nog får Kimi köra säsongen ut innan han får sparken... det tror jag nog. Nu när Massa är borta får han ju dessutom tillfälle till att se bättre ut än vad han är, men klarar han inte Fisico i helgen så vette fan så klart.

Nästa år blir ett bra F1-år förutspår jag!

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

EnzoF1 skrev:Nästa år blir ett bra F1-år förutspår jag!
Det blir nog varken bättre eller sämre än i år utan snarare tvärt om.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Pepparkvarnen skrev:Det blir nog varken bättre eller sämre än i år utan snarare tvärt om.
Svampsässongen verkar vara igång! :roll: :D

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Jari skrev:
Oldtimer skrev:
Tack, man gör så gott man kan för att balansera vansinnet och närblindheten härinne.
Det börjar låta som bland de svenska fotbollsfansen som bara kan uttala sig om Zlatan är minst vart fjärde ord med den gamle fuskaren från Kerpen.
Jag skulle kunna skriva en stor tjock bok om allt fusk och mygel karln bidragit med till sporten och mig veterligt har han bara gjort en sak riktigt bra. Slutat.

Men skriv en bok då . Jag är så nyfiken på vad den skall ha för fakta ?? till oss som inte förstår det du förstår . Den kan vara på två sidor det är okej :D
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Oldtimer skrev:
Jari skrev:
Oldtimer skrev: Jari du är underbar :up:

Men skriv en bok då . Jag är så nyfiken på vad den skall ha för fakta ?? till oss som inte förstår det du förstår . Den kan vara på två sidor det är okej :D

BTW skulle nog hålla mig till en annan sport om jag var du .mvh din vän.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

En ärta drogs upp i näsan och nu vill man ha hjälp att få ut den igen.
Låt pensionärerna ligga still så luktar de inte så mycket.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Jari skrev:En ärta drogs upp i näsan och nu vill man ha hjälp att få ut den igen.
Låt pensionärerna ligga still så luktar de inte så mycket.

Amen .
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Gösta skrev:
Jari skrev:Ingenstans surrar det så mycket flugor som runt bajs. Det du...
Exakt. Till helgen har de surrat klart kring Kimi!! :D
Det enda surrandet var din tinnitus :D
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Mycket snack om föredetting mm om Schumacher i den här tråden, fakta är att han är den framgångsrikaste föraren inom Formel 1. 2004 tog han den senaste VM-titeln, 2005 infördes ett nytt reglemente och Ferraris dominans bröts och Fernando Alonso tog sin första VM-titel. Alonso inledde säsongen 2006 övertygande med flera segrar och andraplatser, sedan förbjöds Renaults "massdämpare" och konkurrenterna kom ikapp, i det här fallet Ferrari.

Schumis resultat 2005: -7-2-75213652-10-447- och 5:a i tabellen
Resultat 2006: 26-1125221118311-5, 7 segrar och 2:a efter Alonso

Så föredetting har han inte varit, däremot bidrog han till Ferraris comeback i vinnarcirkeln efter flera års uteblivna resultat. Till hans nackdel har tillskrivits hans fusk, segerfirande, brist på känslor, tillgjordhet mm. Som synes kan vissa personer alltid hitta fel och när han slutade måste ju samma personer hitta liknande brister hos andra förare. Och så går det runt, samma diskussioner, samma tjafs, samma kritiker men olika förare och stall. En diskussion som egentligen har sitt ursprung i karaktärsegenskaperna hos dessa kritiker.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Gurney skrev:Mycket snack om föredetting mm om Schumacher i den här tråden, fakta är att han är den framgångsrikaste föraren inom Formel 1. 2004 tog han den senaste VM-titeln, 2005 infördes ett nytt reglemente och Ferraris dominans bröts och Fernando Alonso tog sin första VM-titel. Alonso inledde säsongen 2006 övertygande med flera segrar och andraplatser, sedan förbjöds Renaults "massdämpare" och konkurrenterna kom ikapp, i det här fallet Ferrari.

Så föredetting har han inte varit, däremot bidrog han till Ferraris comeback i vinnarcirkeln efter flera års uteblivna resultat. Till hans nackdel har tillskrivits hans fusk, segerfirande, brist på känslor, tillgjordhet mm. Som synes kan vissa personer alltid hitta fel och när han slutade måste ju samma personer hitta liknande brister hos andra förare. Och så går det runt, samma diskussioner, samma tjafs, samma kritiker men olika förare och stall. En diskussion som egentligen har sitt ursprung i karaktärsegenskaperna hos dessa kritiker.

tjing tjong :up:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enligt Wikipedia:
Föredetting
En föredetting är någon som tidigare har haft en position av något slag. Det finns flera synonymer som används i olika sammanhang, varav just ordet föredetting ofta har en något negativ klang. Jämför alumn och emeritus.

Ordet betecknar ofta en person som tidigare varit lyckad och/eller uppmärksammad inom sitt område men som inte längre presterar lika bra eller som inte får samma uppmärksamhet som tidigare. Ofta handlar det om kändisar, som i allmänhetens ögon kan degraderas till "b-kändisar" för att till slut hamna som föredettingar.

Jag vet vem som avses! :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gurney skrev:Mycket snack om föredetting mm om Schumacher i den här tråden, fakta är att han är den framgångsrikaste föraren inom Formel 1. 2004 tog han den senaste VM-titeln, 2005 infördes ett nytt reglemente och Ferraris dominans bröts och Fernando Alonso tog sin första VM-titel. Alonso inledde säsongen 2006 övertygande med flera segrar och andraplatser, sedan förbjöds Renaults "massdämpare" och konkurrenterna kom ikapp, i det här fallet Ferrari.

MS är den siste av fd F1-förare som kan anses vara föredetting.
Han slutade på topp, han omskrivs mkt fortfarande. Vad gäller hans faktiska kvaliteter som förare så satte han sig otränad i en bil häromåret och körde arslet av de andra.

Ett bra exempel på föredetting är ju Mika Häkkinen. Han höll sig kvar för länge, gjorde sig närmast till åtlöje och har sedan dess väl i princip inte omnämnts det minsta.

Ska man följa Wikipedias definition så stämmer den in ganska bra på Kimi. Han presterade i faktiska termer bra 07, men har sedan dess presterat sämre (blivit frånåkt av sin stallkamrat, vilket en wdc väl inte lyckats med på jag vet inte hur länge), han omskrivs inte lika mkt i pressen, i jämförelse så fick ju MS otroligt mkt publicitet när han planerade för en comeback.

Kort sagt, vad gäller F1 så är väl MS den förare som mest av alla för evigt kommer att förknippas med F1. Han är helt enkelt den största stjärna sporten har haft och det är ytterst osannolikt att någon kommer att ta över den rollen.

Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Jari skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Hyra Alonso för ett lopp kanske. Spanska hemmapubliken får se sin hjälte och Ferrari får en tjuvstart med honom (och han med dom).
Tjyvstart?
Har du gått på den du också?
Alonso kommer inte köra Ferrari på bra länge.
Jag måste bara få bumpa den här....

Nu känns det bättre.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Härligt att du känner så!
Det ska va gôtt att leva...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Såg på detta lilla klipp om Massa som provkör gokart.
Jag tycker att han ser kortisonsvullen ut i ansiktet. (Kan tänkas att han medicineras för att dämpa svullnaden i hjärnan) jag tror han får svårt att komma tillbaks.
Det är trots allt för stora krafter och risker i F1.
http://www.youtube.com/watch?v=H8nr3G01NCY
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Och det är inte bara lite otränadplufs + fel bildproportioner?
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

ANFRAN skrev:Och det är inte bara lite otränadplufs + fel bildproportioner?
Ingen aning, antagligen.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tycker inte det ser bra ut och vid ett släpp överreagerar han betänkligt.
Jag är inte säker på att han kör mer F1 heller.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Äh, han var ju lite plufsig redan innan.

http://www.youtube.com/watch?v=ngnqgU1rGx0
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tycker ni är roliga, men det är roligt med en föredetting som orsakar mer hysteri än någon av de förare som ska sägas vara på topp....vilket betyg ger det till dagens startfält....Typ rätt kasst....

Schumi hade utan tvekan hållit jämna steg med hela gänget om han bara fått vara frisk i sin nacke...(efter en månads träning då så klart).
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Schumacher hade problem att hålla jämna steg med de bästa under sitt sista år. Varför skulle han vara bättre nu? Någon gång börjar ju utförsbacken, även för en sådan exceptionell förare som Schumacher.

Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Det lite speciella med Schumacher var just att han höll jämna steg med de bästa sista året han körde. Han kom ju faktiskt tvåa i VM.
Lite ovanligt då många slutar i botten.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

JTarnstrom skrev:Schumacher hade problem att hålla jämna steg med de bästa under sitt sista år. Varför skulle han vara bättre nu? Någon gång börjar ju utförsbacken, även för en sådan exceptionell förare som Schumacher.
Schumachers kommentar efter sitt sista lopp i Brasilien, efter att ha startat tia, fått däcket uppskuret av Fisi och slutat fyra..

"I dag kunde vi ha varvat alla".... problem.. :D

De problem du efterlyser stavas i så fall Michelin resp. massdämpare..
Saknar de gamla mästarna...
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:Schumacher hade problem att hålla jämna steg med de bästa under sitt sista år. Varför skulle han vara bättre nu? Någon gång börjar ju utförsbacken, även för en sådan exceptionell förare som Schumacher.

Jo jo så är det :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Oldtimer skrev:
Jo jo så är det :D
Det har nu kommit fram att han är en av dem som fick ut Kimi ur stallet.
Han har säkert glömt bort att bocka och hälsa Jawohl Herr Ober när skunki klivit in i stallet, som de andra gör.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Enligt pitpass.com har Ferrari lämnat in en ansökan till FIA att låta Massa testa några varv under översyn av läkare. De kommer inte att använda sig av årets bil och kör med GP2-däck.

Källa: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=39239

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79253