Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Kimi har kommenterat rykterna kring hans framtid hos Ferrari:
"If for some reason I am not at Ferrari next season I know I'll have a seat at another team in the paddock," the 2007 World Champion told the British press.

"It's not a problem. Other teams want me. "

Källa: http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 53,00.html
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Om Ferrari vill köra med 3 bilar så kan de väl starta ett stall till? Eller är det förbjudet att göra som Red Bull till nästa år?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Varför säger ingen det helt uppenbara ännu, trots att alla vet vad som händer just nu?
Massa är sjukledig, Badoer kör som en kratta och Italienarna letar efter en italiensk förare för att behålla spänningen runt Ferrari och F1 och HELT PLÖTSLIGT, som ur ingenstans seglar Fisichella upp som polesitter med en Force India?
VEM tror ni kommer köra Ferrari snart? (Teamet som formligen älskar gamla föredettingar)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fisichella kommer säkert att få chansen. Även om jag inte är okritisk mot honom så unnar jag honom den chansen. Det skulle till och med vara kul om han fick en riktig framgång på Monza. Fisichella är en förare som behöver omgivningens stöd och det lär han i så fall få när han kör på hemmabana.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Men är han bättre än "dålig-eller"?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag tror att han kan överraska, speciellt om han kan rida på framgången med Force India. Kanske dags för hämnden för Japans GP.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Nå, vem kan ersätta Badoer på Monza?

Ser man på dagens varvtider var Badoer snabb efter säkerhetsbilen. Annars var det inte mycket att hänga i julgran... Kom då ihåg att han ahde lucka fram till närmaste bil och kunde köra i ostörd luft! :o

https://f1.tauzero.se/laptimesh2h.php?d ... &year=2009
Bild
Gerry

Inlägg av Gerry »

Hoppas att det hittar en bättre förare än Badoer för nu har han förmodligen satt sin sista potatis. För så mkt långasammare ska man inte vara efter 2 fulla racehelger tyvärr.
Rainio

Inlägg av Rainio »

Jag tror faktiskt inte Fisichella ersätter Badoer, jag tror inte att Vijay släpper honom så lätt till Ferrari om han körde som han gjorde idag. Skulle han dra hem ännu en pallplats/vinst till Force India i Monza (Som är väldigt lik) så är det sensationellt bra för Force India, både i kassan och i publicitet.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Jag tycker gott de kan ge Badoer en chans till, han var ju inte ens minuten efter näst sista bil, vilket är bra i märkesmästerskapet :D :D :D

Nej skämt och sidor det blir Fisichella från Monza och på så sätt regleras skulden på motorerna från Ferrari, sen tar Force India in en välbetalande nykomling och vips så kan de betala även för Mercedes motorerna och slipper ha Gerichtsvollzieher i hälarna :wink:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Salo skrev:Jag tycker gott de kan ge Badoer en chans till, han var ju inte ens minuten efter näst sista bil, vilket är bra i märkesmästerskapet :D :D :D

Nej skämt och sidor det blir Fisichella från Monza och på så sätt regleras skulden på motorerna från Ferrari, sen tar Force India in en välbetalande nykomling och vips så kan de betala även för Mercedes motorerna och slipper ha Gerichtsvollzieher i hälarna :wink:
Nej, Nej! Ferrari om dom visar en minsta intelligens så ska dom prova dom yngre förarna från ex. GP2 Hullkenberg ex. eller vad han heter eller varför inte Eriksson. Det finns så många förare att välja på så tar dom fram ett gammalt spöke ur garderobben, vad tror dom det kan bara bli katastrof Jag hoppas att Kimi har intelligens nog att fatta borta bra men hemma bäst.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

platt skrev:om dom visar en minsta intelligens så
Oj oj här sprack det nog för dem :D :D
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Salo, din tyska når oanade höjder, jag var tvungen att googla en stund där. Hulken vore kul i F1, han har väl dessutom Skummibrödernas gamla procentare som manager så det kan väl inte vara någon omöjlighet.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Cheever skrev:Salo, din tyska når oanade höjder
Har tränat i snart 10 år, otäckt vad tiden går fort tur man inte åldras själv 8)
Nej jag tror att Ferrari gärna vill ha in en Italienare (när hände detta senast?) och eftersom Force India är skyldig dem pengar så gissar jag på Fisichella logiskt och enkel BASTA...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

En italienare som rattar en Ferrari, ja det måste vara ett tag sen men kan inte ha varit nån succé.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Salo skrev:
Cheever skrev:Salo, din tyska når oanade höjder
Har tränat i snart 10 år, otäckt vad tiden går fort tur man inte åldras själv 8)
Nej jag tror att Ferrari gärna vill ha in en Italienare (när hände detta senast?) och eftersom Force India är skyldig dem pengar så gissar jag på Fisichella logiskt och enkel BASTA...
Capelli kanske? Ersättare för Alesi när han var skadad på 90-talet. Innan dess var det Alboreto va? Jag kanske glömmer någon i hastigheten. Sen var ju visserligen Alesi halvitalienare.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Hulken har väl kontrakt med Williams så det kan bli lite problem, Ferrari och Franken har väl inte den varmaste av relationer.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Så var det, han var bortlovad till den mörka sidan.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Ferrari har väl sagt någon gång att dom inte kan ha en Italienare vid ratten för att det skulle bli för hårt tryck från fot folket, men det behöver dom inte tala om för oss som vet Italienarna har det lite svårt med pondusen..... :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Lite märkligt att jag tycks vara den ende som tror att Giorgio Pantano skulle vara rätt val av Ferrari i dagens situation. OK, han är knappast en blivande världsmästare, men han är italienare, rätt kaxig i sin körning, har F1-erfarenhet och är antagligen tillgänglig. Den där märkliga "fotbollsserien" han kör i år kan väl knappast kännas så viktig för honom.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

platt skrev:Ferrari har väl sagt någon gång att dom inte kan ha en Italienare vid ratten för att det skulle bli för hårt tryck från fot folket, men det behöver dom inte tala om för oss som vet Italienarna har det lite svårt med pondusen..... :D
Hoppas inte du att en röd startar sist på Monza så vi kan få lite närbilder :D :D :D :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

olag skrev:
platt skrev:Ferrari har väl sagt någon gång att dom inte kan ha en Italienare vid ratten för att det skulle bli för hårt tryck från fot folket, men det behöver dom inte tala om för oss som vet Italienarna har det lite svårt med pondusen..... :D
Hoppas inte du att en röd startar sist på Monza så vi kan få lite närbilder :D :D :D :D
Det hade varit underbart men det hade varit tråkigt om McLaren inte får någon konkurens eller hur :D
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Mycket sämre än för Badoer kan det ju knappast gå...
Varför inte ta in Pique eller Bourdais. Nej, kanske inte. Men de hade förmodligen gjort ett bättre jobb.
Hur går det för Badoer i Italienska media? Han borde ju bli uthängd ganska snart, fast han tar kanske inte lika mycket betalt som Kimi.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Vad tror vi egentligen är problemet med Badoer? Saknas fysiken? Kan karln inte köra F1-bil? Borde inte det avslöjats under hans år som testförare?
Vågar han inte? Är han rädd? Jag tycker det ser ut så när han hamnar i trafik.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Han kanske har ett annat uppdrag? Köra tester helt enkelt, nu när man inte får det under säsongen. Å andra sidan är det väl som Eje säger att då måste man köra fortare för annars är det inget värt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Silverkatten skrev:Han kanske har ett annat uppdrag? Köra tester helt enkelt, nu när man inte får det under säsongen.
Ahaaa, det är därför han lämnar så stora luckor framför sig! :up:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

ANFRAN skrev:
Silverkatten skrev:Han kanske har ett annat uppdrag? Köra tester helt enkelt, nu när man inte får det under säsongen.
Ahaaa, det är därför han lämnar så stora luckor framför sig! :up:
Exakt... :)
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Hur som helst verkar inte delarna han testar vara något bra i så fall. Om han testar borde han ju vara snabb som attans men dålig tillförlitlighet eller snabb på udda ställen längs banan. Eller nått. Att bara harva 3 sekunder långsammare per varv kan väl inte vara någonting värt. Eller kör han nästa års bil?
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Det blir nog Kubica som ersätter Massa resten av året.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Kan någon förklara för mig hur man kan vara så långsam som Badoer är, han är ju trots allt racingförare. . . :roll:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Crazy F1 skrev:Kan någon förklara för mig hur man kan vara så långsam som Badoer är, han är ju trots allt racingförare. . . :roll:
Med den statistik han har från sin racingkarriär är det inte så konstigt att förstå. :D
http://www.youtube.com/watch?v=wDTMQR4z2QE
http://www.youtube.com/watch?v=6l5XRatm ... PL&index=2
http://www.youtube.com/?ytsession=bE4Ub ... IfWFXQ49sQ
http://www.youtube.com/watch?v=nHKbOl6jFOw
http://www.youtube.com/watch?v=c71zgSF4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=6ngyJmYf_f0
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Toromatto

Inlägg av Toromatto »

PeppeF1 skrev:En italienare som rattar en Ferrari, ja det måste vara ett tag sen men kan inte ha varit nån succé.
mmmmm............när har vi sett en svensk som " rattar " en F1 över huvudtaget ???? det har inte varit nån stor succè eller....
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Toromatto skrev:
PeppeF1 skrev:En italienare som rattar en Ferrari, ja det måste vara ett tag sen men kan inte ha varit nån succé.
mmmmm............när har vi sett en svensk som " rattar " en F1 över huvudtaget ???? det har inte varit nån stor succè eller....
Ursäkta mig :o :roll:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Vi får ursäkta Toromatto han är säkert bara 5-6 år.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Toromatto skrev:
Vi som följt F1 längre än från förra året har på 70 och 80 talet sett några riktigt duktiga F1 förare. Tyvärr blev det ingen WDC titel pga olyckliga omständigheter. Men visst har vi haft några duktiga F1 förare.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Toromatto

Inlägg av Toromatto »

Gösta skrev:
Toromatto skrev:
Vi som följt F1 längre än från förra året har på 70 och 80 talet sett några riktigt duktiga F1 förare. Tyvärr blev det ingen WDC titel pga olyckliga omständigheter. Men visst har vi haft några duktiga F1 förare.
Conny Andersson, född 28 december 1939 i Alingsås, är en svensk racerförare.

Conny Andersson debuterade i formel 1 i en Surtees-Ford i Nederländernas Grand Prix 1976. Detta blev dock det sista F1-loppet som han körde, ett lopp som han var tvungen att bryta. Andersson försökte sedan kvala in till fyra lopp säsongen 1977, men lyckades inte med detta.
Joakim "Jocke" Bonnier, kallade sig på engelska Jo Bonnier, född 31 januari 1930 i Stockholm, död 11 juni 1972 i Le Mans i Frankrike, var en svensk racerförare. Bonnier gifte sig den 2 april 1960 med Marianne Ankarcrona, född 16 januari 1937. Han var sonson till bokförläggaren Karl Otto Bonnier.

Karl Edward Tommy "Slim" Borgudd, född 25 november 1946 i Borgholm, är en svensk racerförare och musiker.

Karriär [redigera]
Borgudd vann det svenska formel 3-mästerskapet och blev trea totalt i formel 3-EM 1979 och satte banrekord i Monacos F3-race 1980.

Han tävlade sedan i formel 1 säsongerna 1981 och 1982. Hans bästa placering under karriären var en sjätteplats i Storbritanniens Grand Prix 1981, vilken gav honom en VM-poäng.

1984 vann han ett av formel 3-racen i Macaos Grand Prix och 1985 tävlade han bland annat med en Arrows-Ford F1-bil i Formel 3000.

Förutom formel 1 har Borgudd tävlat framgångsrikt i truckracing, med tre EM-segrar, en andraplats och en tredjeplats i sammandraget som bästa resultat.

Borgudd är också känd som musiker, och har spelat trummor i musikgrupperna Lea Riders Group, Made in Sweden och Solar Plexus. Han har också, som studiomusiker, spelat trummor åt ABBA

Johansson debuterade i formel 1 i Argentinas Grand Prix 1980. Han kom under sin F1-karriär som bäst tvåa i fyra lopp. 1992-1996 körde han i PPG Indycar World Series (Champ Car World Series) där han blev som bästa trea vid fyra tillfällen.

"Lill-Lövis" tävlade även i sportvagnar. 15 juli 1984 körde han tillsammans med Ayrton Senna och Henri Pescarolo in på en åttonde plats i en Porsche 956 i World Sportscar Endurance Championship på Nürburgring.

1996 var han inblandad i en krasch med dödlig utgång för Jeff Krosnoff i Indycar. De båda förarnas hjul kom i kontakt och Krosnoffs bil blev luftburen och slog i stängsel och ett träd. Krosnoff dog omedelbart och loppet avslutades direkt. Även en voluntär på banan, Gary Avrin, dog i samband med kraschen då han fick Krosnoffs högra framhjul på sig.

Johansson vann Le Mans 24-timmars 1997 tillsammans med sin förre stallkamrat i Ferrari, Michele Alboreto, och Tom Kristensen i en TWR Porsche.

2003 tävlade Johansson i Le Mans 24-timmars i en Audi R8 för Team ADT Champion Racing tillsammans med Emanuele Pirro och JJ Lehto. Samma år startade "Lill-Lövis" ett eget stall i den amerikanska Champ Car World Series, America Spirit Team Johansson.

Under 2007 och 2008 var "Lill-Lövis" en av förarna i motorsportserien Speedcar i Asien. Han gjorde debut som expertkommentator i Viasat Motor under formel 1-säsongen 2009.

Johansson har också en vingård i Mendoza i Argentina och han hoppas kunna introducera sitt egna vin på den svenska marknaden.

Peterson debuterade i formel 1 för Antique Automobiles/Colin Crabbe Racing i en March-Ford säsongen 1970 och kom ganska snabbt att tillhöra de främsta förarna. Redan andra säsongen kom han tvåa i förarmästerskapet. Vid en dramatisk olycka den 10 september strax efter starten av Italiens Grand Prix 1978 skadades han allvarligt, och avled dagen efter. Dödsorsaken var fettembolier som uppstod vid det kirurgiska ingreppet. Dessa fördes med blodet till lungan och orsakade ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) eller "chocklunga", vilket innebär att lungorna fylls av vätska och inflammatoriska celler.

I Österrikes Grand Prix fyra veckor tidigare hade han startat från pole position och vunnit medan han i det efterföljande loppet, Nederländernas Grand Prix två veckor senare, hade startat som andra bil och kommit tvåa. Han startade sitt sista lopp som femte bil från tredje ledet, vilket visade sig vara ödesdigert.

Peterson körde 123 Grand Prix och stod som segrare i tio av dessa. Han kom tvåa i formel 1-VM 1971 och postumt 1978. Inför säsongen 1979 hade han skrivit kontrakt som försteförare för McLaren, där han skulle ha blivit stallkamrat med Patrick Tambay.

Ronnie Peterson är en av de stora förarna som, i likhet med Stirling Moss, aldrig vunnit formel 1-VM.

Är ni nöjda nu :roll:
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Toromatto skrev:
Gösta skrev:
Toromatto skrev: mmmmm............när har vi sett en svensk som " rattar " en F1 över huvudtaget ???? det har inte varit nån stor succè eller....
Conny Andersson, född 28 december 1939 i Alingsås, är en svensk racerförare.

Conny Andersson debuterade i formel 1 i en Surtees-Ford i Nederländernas Grand Prix 1976. Detta blev dock det sista F1-loppet som han körde, ett lopp som han var tvungen att bryta. Andersson försökte sedan kvala in till fyra lopp säsongen 1977, men lyckades inte med detta.
Joakim "Jocke" Bonnier, kallade sig på engelska Jo Bonnier, född 31 januari 1930 i Stockholm, död 11 juni 1972 i Le Mans i Frankrike, var en svensk racerförare. Bonnier gifte sig den 2 april 1960 med Marianne Ankarcrona, född 16 januari 1937. Han var sonson till bokförläggaren Karl Otto Bonnier.

Karl Edward Tommy "Slim" Borgudd, född 25 november 1946 i Borgholm, är en svensk racerförare och musiker.

Karriär [redigera]
Borgudd vann det svenska formel 3-mästerskapet och blev trea totalt i formel 3-EM 1979 och satte banrekord i Monacos F3-race 1980.

Han tävlade sedan i formel 1 säsongerna 1981 och 1982. Hans bästa placering under karriären var en sjätteplats i Storbritanniens Grand Prix 1981, vilken gav honom en VM-poäng.

1984 vann han ett av formel 3-racen i Macaos Grand Prix och 1985 tävlade han bland annat med en Arrows-Ford F1-bil i Formel 3000.

Förutom formel 1 har Borgudd tävlat framgångsrikt i truckracing, med tre EM-segrar, en andraplats och en tredjeplats i sammandraget som bästa resultat.

Borgudd är också känd som musiker, och har spelat trummor i musikgrupperna Lea Riders Group, Made in Sweden och Solar Plexus. Han har också, som studiomusiker, spelat trummor åt ABBA

Johansson debuterade i formel 1 i Argentinas Grand Prix 1980. Han kom under sin F1-karriär som bäst tvåa i fyra lopp. 1992-1996 körde han i PPG Indycar World Series (Champ Car World Series) där han blev som bästa trea vid fyra tillfällen.

"Lill-Lövis" tävlade även i sportvagnar. 15 juli 1984 körde han tillsammans med Ayrton Senna och Henri Pescarolo in på en åttonde plats i en Porsche 956 i World Sportscar Endurance Championship på Nürburgring.

1996 var han inblandad i en krasch med dödlig utgång för Jeff Krosnoff i Indycar. De båda förarnas hjul kom i kontakt och Krosnoffs bil blev luftburen och slog i stängsel och ett träd. Krosnoff dog omedelbart och loppet avslutades direkt. Även en voluntär på banan, Gary Avrin, dog i samband med kraschen då han fick Krosnoffs högra framhjul på sig.

Johansson vann Le Mans 24-timmars 1997 tillsammans med sin förre stallkamrat i Ferrari, Michele Alboreto, och Tom Kristensen i en TWR Porsche.

2003 tävlade Johansson i Le Mans 24-timmars i en Audi R8 för Team ADT Champion Racing tillsammans med Emanuele Pirro och JJ Lehto. Samma år startade "Lill-Lövis" ett eget stall i den amerikanska Champ Car World Series, America Spirit Team Johansson.

Under 2007 och 2008 var "Lill-Lövis" en av förarna i motorsportserien Speedcar i Asien. Han gjorde debut som expertkommentator i Viasat Motor under formel 1-säsongen 2009.

Johansson har också en vingård i Mendoza i Argentina och han hoppas kunna introducera sitt egna vin på den svenska marknaden.

Peterson debuterade i formel 1 för Antique Automobiles/Colin Crabbe Racing i en March-Ford säsongen 1970 och kom ganska snabbt att tillhöra de främsta förarna. Redan andra säsongen kom han tvåa i förarmästerskapet. Vid en dramatisk olycka den 10 september strax efter starten av Italiens Grand Prix 1978 skadades han allvarligt, och avled dagen efter. Dödsorsaken var fettembolier som uppstod vid det kirurgiska ingreppet. Dessa fördes med blodet till lungan och orsakade ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) eller "chocklunga", vilket innebär att lungorna fylls av vätska och inflammatoriska celler.

I Österrikes Grand Prix fyra veckor tidigare hade han startat från pole position och vunnit medan han i det efterföljande loppet, Nederländernas Grand Prix två veckor senare, hade startat som andra bil och kommit tvåa. Han startade sitt sista lopp som femte bil från tredje ledet, vilket visade sig vara ödesdigert.

Peterson körde 123 Grand Prix och stod som segrare i tio av dessa. Han kom tvåa i formel 1-VM 1971 och postumt 1978. Inför säsongen 1979 hade han skrivit kontrakt som försteförare för McLaren, där han skulle ha blivit stallkamrat med Patrick Tambay.

Ronnie Peterson är en av de stora förarna som, i likhet med Stirling Moss, aldrig vunnit formel 1-VM.

Skapligt. men det finns några till att nämna. :wink:
I.Kilmister
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Toromatto skrev:Krosnoffs bil blev luftburen och slog i stängsel och ett träd.
En lyktstolpe var det väl?

Edit: Nähä, ett träd OCH en lyktstolpe. Det var som fan.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, Reine Wisell, TOrsten Palm och Gunnar Nilsson ska inte glömmas.

Conny Andersson var, som jag har förstått det, ett fenomen. Notera att han debuterade i F1 när han var 36 nånting. Hade han fått fart på sin karriär tidigare så hade han kunnat bli något stort.

Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

JTarnstrom skrev:Conny Andersson var, som jag har förstått det, ett fenomen. Notera att han debuterade i F1 när han var 36 nånting. Hade han fått fart på sin karriär tidigare så hade han kunnat bli något stort.
Det var på den tiden då män, inte pojkar, körde räserbil...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Toromatto skrev:

Ja, MYCKET bättre! :D

Lysande Toromatto, lysande! :up:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:Ja, Reine Wisell, TOrsten Palm och Gunnar Nilsson ska inte glömmas.

Conny Andersson var, som jag har förstått det, ett fenomen. Notera att han debuterade i F1 när han var 36 nånting. Hade han fått fart på sin karriär tidigare så hade han kunnat bli något stort.
Bertil Roos ? Räknas inte han? :D
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Björn Wirdheim körde oxå F1 kan man säga...
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

olag skrev:Björn Wirdheim körde oxå F1 kan man säga...
Nej. :D De ovanför har i alla fall startat i F1:lopp ingående i VM
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:
JTarnstrom skrev:Ja, Reine Wisell, TOrsten Palm och Gunnar Nilsson ska inte glömmas.

Han ska glömmas!

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:
Nisse skrev:

Han ska glömmas!
Vaknat på fel sida? :D
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nisse skrev:
JTarnstrom skrev:
Nisse skrev: Bertil Roos ? Räknas inte han? :D
Han ska glömmas!
Närå, jag vill bara inte medge att jag missade Roos i uppräkningen.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:
Nisse skrev:
JTarnstrom skrev: Han ska glömmas!
Närå, jag vill bara inte medge att jag missade Roos i uppräkningen.
Kommer du ihåg vem som "sponsade" inhoppet? :D
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Silly season har verkligen tagit fart nu, dessutom med en egen Ferrariavdelning.
Italy's La Gazzetta dello Sport reports that there are three options for Monza: the struggling Luca Badoer, Giancarlo Fisichella, or Robert Kubica.

Badoer is considered the least likely of the trio to be given the nod, given his failure to be competitive in the seat at Valencia and again last weekend at Spa Francorchamps. The candidatures of both Fisichella and Kubica meanwhile are fascinating.

Force India's Vijay Mallya is adamant the Fisichella is staying put, given his pole position and podium in Belgium and the likelihood that the VJM02 will also be quick at the ultra high-speed Monza circuit.

However, it is reported that his team owes Ferrari more than €4m dating back to the terminated engine supply agreement of last year, and that the Maranello-based might tempt Mallya by offering to forgive the debt.

Ferrari might also have something to offer BMW Sauber, who otherwise would not be interested in parting with Kubica while trying to remain competitive in order to attract a team buyer for next year.

A Sauber source told Auto Motor und Sport: "Why should we let Robert go to Ferrari? In our situation we need the best drivers possible."

According to rumours, however, releasing Kubica could guarantee the Hinwil-based team a supply of customer Ferrari V8 engines for next year.
I.Kilmister
Gösta

Inlägg av Gösta »

Christoffer skrev:Silly season har verkligen tagit fart nu, dessutom med en egen Ferrariavdelning.
Italy's La Gazzetta dello Sport reports that there are three options for Monza: the struggling Luca Badoer, Giancarlo Fisichella, or Robert Kubica.

Badoer is considered the least likely of the trio to be given the nod, given his failure to be competitive in the seat at Valencia and again last weekend at Spa Francorchamps. The candidatures of both Fisichella and Kubica meanwhile are fascinating.

Force India's Vijay Mallya is adamant the Fisichella is staying put, given his pole position and podium in Belgium and the likelihood that the VJM02 will also be quick at the ultra high-speed Monza circuit.

However, it is reported that his team owes Ferrari more than €4m dating back to the terminated engine supply agreement of last year, and that the Maranello-based might tempt Mallya by offering to forgive the debt.

Ferrari might also have something to offer BMW Sauber, who otherwise would not be interested in parting with Kubica while trying to remain competitive in order to attract a team buyer for next year.

A Sauber source told Auto Motor und Sport: "Why should we let Robert go to Ferrari? In our situation we need the best drivers possible."

According to rumours, however, releasing Kubica could guarantee the Hinwil-based team a supply of customer Ferrari V8 engines for next year.
Curryätarna måste släppa Fisichella så att han äntligen får vinna på Monza! De får väl sluta leverera spisar till indierna, maktspråk är det enda språk de förstår.