EUROPAS GP 2009 - VALENCIA CITY. Lopp 11 av 17

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Pastis skrev:Glömde: Ska Barren grina igen?
I did it for Felipe, buuuuääääää :argh:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

JTarnstrom skrev:Vafan sade Tina? "Barrichello är sååååå pensionerad". Sannare ord har inte sagts på länge.
Vilken Tina?

Edit, ah du menar Frida. Helt sant för övrigt. Nu fick ju Barri sin sista seger nästan lika hårt uppkört som sin forne stallkamrat brukade få sina.
Senast redigerad av Cheever den sön aug 23, 2009 15:47, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Cheever skrev:
JTarnstrom skrev:Vafan sade Tina? "Barrichello är sååååå pensionerad". Sannare ord har inte sagts på länge.
Vilken Tina?
Visst, ja, det är Frida hon heter. Frida, Tina, det är den enda honan i depån som gör något annat än att visa pattarna så du vet nog vem jag menar.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rexa skrev:
JTarnstrom skrev:Ett sånt satans sömnpiller. F1 har blivit bra jävla tråkigt. Magin saknas. Det känns inte stort längre.
Vilket gnäll ,
Det är inget gnäll. Det är fakta.

ninja666

Inlägg av ninja666 »

nja det är din åsikt. jag tycket det var rätt spännande, men loppet ska ses på BBC för att det ska bli bra, tycker jag!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

JTarnstrom skrev:
Cheever skrev:
Vilken Tina?
Visst, ja, det är Frida hon heter. Frida, Tina, det är den enda honan i depån som gör något annat än att visa pattarna så du vet nog vem jag menar.
Jo jag kom på det, hon var bra idag med trots lite vims innan loppet, men det var knappast bara hennes fel. Det som imponerar lite på mig är att i samlingen av reportrar med en drös mickar framstuckna så är det ofta Frida som ställer frågorna, trots en massa andra tv-reportrar där. Eller är det en synvilla?
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:
Rexa skrev:
JTarnstrom skrev:Ett sånt satans sömnpiller. F1 har blivit bra jävla tråkigt. Magin saknas. Det känns inte stort längre.
Vilket gnäll ,
Vilket år var det mer spännande lopp ??
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rexa skrev:
JTarnstrom skrev:
Rexa skrev: Vilket gnäll ,
Handlar inte bara om spänningen i enskilda lopp. Det handlar om den underliggande dramaturgin och den magi som sporten utstrålade förut. F1 är bokstavligen en ballong som luften har gått ur. Fråga vilken unge som helst hur kul det är med en sådan. Eller en annan liknelse: F1 liknar idag mer ett plundrat skalbolag.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Kul att Barrichello fick vinna ändå. Han imponerade. Det verkar som om Brawn-bilen passar Barrichello bättre just nu. Kan bli intressant om Button tappar ett eller annat lopp.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fridas sämsta dag. För mycket jargong och internskämtande. Improvisation är inte hennes starka sida. Annars gör hon mycket bra intervjuer.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Rexa skrev:
JTarnstrom skrev: Det är inget gnäll. Det är fakta.
Handlar inte bara om spänningen i enskilda lopp. Det handlar om den underliggande dramaturgin och den magi som sporten utstrålade förut. F1 är bokstavligen en ballong som luften har gått ur. Fråga vilken unge som helst hur kul det är med en sådan. Eller en annan liknelse: F1 liknar idag mer ett plundrat skalbolag.
Jag tror varken det är fel på dramaturgin eller magin i sporten. Problemet sitter i betraktarens ögon eller bakom.
Vill du se allt dåligt med F1 så gör du det. Vill du se det som är bra och leva av det så kan man göra det också.
F1 är F1 och du kan välja själv hur du vill se på det.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:Är det någon som vill ha fler lopp i Valencia?
Bara om de drar om några kurvor. De kan ju börja med en vidare utgång ur kurva 10, så att bilarna inte behöver köra på led, och en djupare kurva 12, typ som hårnålen i Adelaide. Mellan kurva 2 och kurva 9 kan de asfaltera ner en massa fartgupp så det händer något.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Rexa skrev: Vilket år var det mer spännande lopp ??
Jag tror varken det är fel på dramaturgin eller magin i sporten. Problemet sitter i betraktarens ögon eller bakom.
Vill du se allt dåligt med F1 så gör du det. Vill du se det som är bra och leva av det så kan man göra det också.
Det är inget problem för mig. Ett problem är det dock för sporten om fler tycker som jag och det tror jag är fallet.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, du kan säkert starta en helt egen trend om du bara envisas med att tjata om hur illa allt är. Det tar inte så lång tid att få folk att hålla med dig.
För mig är årets säsong ett stort lyft och till och med Valencia bjöd på ett intressant race, något jag inte förväntat mig.
Tro mig, fansen tar inte slut för att du börjar tycka det är tråkigt.
Jag behöver ingen Prost/Senna, Hill/Villeneuve, Montoya, Schumi eller Häkkinen för att det ska vara intressant. Det går så bra med de bästa förarna som finns idag och i morgon.
Senast redigerad av Jari den sön aug 23, 2009 16:23, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev:
JTarnstrom skrev: Handlar inte bara om spänningen i enskilda lopp. Det handlar om den underliggande dramaturgin och den magi som sporten utstrålade förut. F1 är bokstavligen en ballong som luften har gått ur. Fråga vilken unge som helst hur kul det är med en sådan. Eller en annan liknelse: F1 liknar idag mer ett plundrat skalbolag.
Det är inget problem för mig. Ett problem är det dock för sporten om fler tycker som jag och det tror jag är fallet.
Du är inte den enda och jag känner många som numera knappt tittar. Själv ser jag loppen med ett öga, knappt...
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Själv hade jag en liten kris efter Ronnie dog tills Eurosport började sända igen.
Visst saknar man de forna stora, men livet går vidare och så även F1.
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:
Rexa skrev: Vilket år var det mer spännande lopp ??
Håller med dig till 100%
Skulle man titta bakåt här i trådarna flera år tillbaka så gnälls det säkert då med ..
Mvh Rexa
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

F1 är roligare nu än de där åren när [Schumacher] vann allting, det är allt jag vet.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:F1 är roligare nu än de där åren när [Schumacher] vann allting, det är allt jag vet.
:up: :aha:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det är bara att inse att intresset minskat. Ta bara autosport och andra stora sajter, de har fått mycket mindre trafik och deras forum är inte alls som för några år sedan. Så ser det ut överallt!

F1 har tappat avsevärt av sin glans och attraktion. Jag anser själv att det är reglerna som förstört mitt intresse. Ingen utveckling, inget F1 enligt mig.
Bild
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Helt rätt Pastis, ingen utveckling, ingen testning utan mer mot en likriktning och standarder. Snart har väl alla samma motorer, chassin och däck - visst ja däck har de ju redan ->ingen konkurrens ger sämre däck. Sen kan de åka runt runt som indy o nascar och publiken får vänta på en krasch eller så som det enda häftiga förutom hamburgarna o ölen....

Nä nu blev jag lite väl negativ, kul att Barrichello vann så att hans konspirationsideer försvinner. :D Fast Valencia är och förblir ett sömnpiller, maken till tråkigare bana finns knappast, i Monaco händer det ju lite mer.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Självklart är balansen mellan utveckling och underhållning en svår nöt att knäcka men jag tycker ändå att man kommit en bit på väg med årets reglemente och KERS. Nu kanske KERS kom ett år för tidigt och kanske borde det vara en annan begränsning.

Sen gillade jag fredagstestarna och den exponering som många unga förare drog nytta av. Som sagt en svår blansgång men lite mer tester och utveckling skulle inte skada. Vi som vart med ett tag har sett till exempel Senna i eget majestät och resten några varv efter, nu var mycket annorlunda då men ett är säkert och det är att AnFran har en poäng, F1 är betydligt roligare nu.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Pastis skrev:Det är bara att inse att intresset minskat. Ta bara autosport och andra stora sajter, de har fått mycket mindre trafik och deras forum är inte alls som för några år sedan. Så ser det ut överallt!

F1 har tappat avsevärt av sin glans och attraktion. Jag anser själv att det är reglerna som förstört mitt intresse. Ingen utveckling, inget F1 enligt mig.
Forum...? Du menar dessa "lite mer pålästa" som gillar att kasta skit på nuvarande förare och överhypa vissa gamla "äss"?

:o

Bästa säsongen på länge.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fp730a skrev:
Pastis skrev:Det är bara att inse att intresset minskat. Ta bara autosport och andra stora sajter, de har fått mycket mindre trafik och deras forum är inte alls som för några år sedan. Så ser det ut överallt!

Forum...? Du menar dessa "lite mer pålästa" som gillar att kasta skit på nuvarande förare och överhypa vissa gamla "äss"?

Bästa säsongen på länge.
Tyvärr så har de flesta pålästa och kunniga slutat och de som är kvar är de "gapiga/tjatiga" ordbajsarna som tjatar om finnar, alkohol, fusk och andra plattityder eller som på autosport med deras favorittjat. Och så är det överallt på Internet. Vi dränks i dag av skit och de flesta bra bloggare har lagt av. Ett tecken i tiden och jag tror tyvärr vi går emot ett slutnare Internet där bara de inbjudna tillåts deltaga i forum och bloggar.
Bild
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pastis har en mycket intressant poäng.

Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

JTarnstrom skrev:Fridas sämsta dag. För mycket jargong och internskämtande. Improvisation är inte hennes starka sida. Annars gör hon mycket bra intervjuer.
Det blir så när man tvingas jobba för mycket med Hubbe Bergh.

//S
"All bleeding eventually stops."
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Pastis skrev:
Fp730a skrev:

Bästa säsongen på länge.
Tyvärr så har de flesta pålästa och kunniga slutat och de som är kvar är de "gapiga/tjatiga" ordbajsarna som tjatar om finnar, alkohol, fusk och andra plattityder eller som på autosport med deras favorittjat. Och så är det överallt på Internet. Vi dränks i dag av skit och de flesta bra bloggare har lagt av. Ett tecken i tiden och jag tror tyvärr vi går emot ett slutnare Internet där bara de inbjudna tillåts deltaga i forum och bloggar.
Du och han Tjänström eller vad han kallar sig kan ju fixa en sluten grupp ..
Så kan vi andra hålla låda här i fred *S'
Mvh Rexa
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Rexa skrev:
Du och han Tjänström eller vad han kallar sig kan ju fixa en sluten grupp ..
Så kan vi andra hålla låda här i fred *S
Problemet är att du får hålla låda någon annan stans då eftersom det är Pastis som håller med detta forum. Vi hade ett slutet forum en gång i tiden, det vara tider det :D Har glömt om det försvann i "den stora forum-kraschen" eller vad som hände?

Det finns redan så kallade öppna forum och kvaliteten där är ju kanske inte den bästa och det är jäkligt synd om initierade skribenter inte skriver på grund av troll, tycker inte du det? Eller är forumet bara för den som skriker högst?

Oj blev mycket OT här, men jag säger som min son - det var han som slog tillbaka först.
Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Pastis skrev:
Fp730a skrev:

Bästa säsongen på länge.
Du har en poäng där, nu blir det OT igen men det du skriver är anledningen till att jag inte registrerade mig tidigare till forumet. Det är tråkigt med samma tjat om fulla finnar, trollning osv om och om igen men tänker fortsätta ett tag till.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Måste ni se allt så negativt det kanske är bra med ny åsikter och andra tankar/ gnäll, min dotter och även min fru brukar säga att jag är e gammal stofil som inte vill ta åt mig det ny sättet att tänka? det är fler än mig som uppenbart lider av samma symtom :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Är det någon som hört/läst anledningen till att Hamilton 2a depåstop blev trassligt?

//S
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Slusk skrev:Är det någon som hört/läst anledningen till att Hamilton 2a depåstop blev trassligt?

//S
NÄ?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
Slusk skrev:Är det någon som hört/läst anledningen till att Hamilton 2a depåstop blev trassligt?

//S
NÄ?
Eftersom Hamilton inte vill skylla på någon och som Autosport skriver:
"World champion Lewis Hamilton refused to blame his McLaren team for the mistake that cost him a chance of victory"
borde det vara lille Lewis själv som gjort misstaget. Åtminstone tyder min fantastiska slutledningsförmåga på det ;)
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det var ett bra race och det var jäkla kul att Barrichello vann igen.

Nu är det bara att hoppas att han äter upp avståndet i tabellen till Button så att det blir ett avgörande mellan dom två i sista loppet.

Red Bull tror jag är körda nu.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Vad får en att tänka på när Ferrari sätter in sin test förare sen många år Luca Badoer och han presterar så mycket han kan och det är = som en mus rytter. Det får en att börja fundera på vad har han kunnat levererat i kunskap och erfarenhet i tester som han har varit med om, och jag förmodar att det är ett par genom åren? Jag funderare ett tag om jag hade kunnat presterat mer en honom ? NÄ det kan jag nog inte, men det är väl klart jag har inte samma lön som honom. Men jag har alla fall den självbevarelsedriften att inte förnedra mig som han kan. Fy vilken ågren han måste ha nu och hela natten :D
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Pepparkvarnen skrev:Det var ett bra race och det var jäkla kul att Barrichello vann igen.
Bästa uttalandet i dag :up:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77948

Nähä!

Ja, nu presterade ju Badoer varvtider på slutet av tävlingen som han skulle ha behövt prestera i fredags. Verkar som om man skulle välja mellan en GP2-förare, vilken som helst på övre halvan och en förare som lagt många mil i F1 men inte tävlat på länge så vinner GP2-föraren med hästlängder typ.

Det man undrar är vad Gene hade gjort i samma läge, hade han vart lika kass? Till Badoers försvar skall ju sägas att det inte var den lättaste bana att debutera på men ändå, praktfiasko blev det ju ändå liksom.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
Pepparkvarnen skrev:Det var ett bra race och det var jäkla kul att Barrichello vann igen.
Förutom att det var ett kasst lopp och att den smilande pappas pojken vann ;)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
platt skrev:
Barichellos pappa? smila? Är det inte LH pappa du pratar om?
Kast lopp, JA!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

platt skrev:
Cheever skrev:
platt skrev: Bästa uttalandet i dag :up:
Kast lopp, JA!
Har du sett Barri med farsan? Dom är lika som bär...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Underbart att Rubens vann. :up:

McLarens depåschabbel var det enda som gav loppet lite spänning.

Var det någon som såg en omkörning ute på banan? (Varvningarna av BADoer räknas inte :D )

SKITLOPP
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Det är lätt att sitta i soffan och gnälla på Badoer men jag tycker att hans insats är ok med tanke på hans korta förberedelse.

"vilken GP2 förare som helst hade presterat bättre" ja, kanske i dag men inte om vi ser det över några lopp.
Badoer kommer att prestera bättre redan i nästa lopp, det är jag övertygad om.
Tänk på att han inte kört bil på 10 månader och att detta var en stadsbana, inte konstigt att det fattas några sekunder per varv.

//S
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Cheever skrev:
platt skrev:
Cheever skrev: Förutom att det var ett kasst lopp och att den smilande pappas pojken vann ;)
Kast lopp, JA!
Har du sett Barri med farsan? Dom är lika som bär...
jag måste erkänna att jag inte vet vem hans far är, men jag tror inte jag missat något :D
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Slusk, hade det låtit likadant om schumi hade slutat näst sist?

Absolut inget negativt menat, bara undrade eftersom jag är övertygad om att alla här tyckt det varit en katastrof om schumi varit lika dålig.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Slusk skrev:Det är lätt att sitta i soffan och gnälla på Badoer men jag tycker att hans insats är ok med tanke på hans korta förberedelse.
Det är mer än vad Ferrari själva verkar tycka.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Slusk skrev:Det är lätt att sitta i soffan och gnälla på Badoer men jag tycker att hans insats är ok med tanke på hans korta förberedelse.

"vilken GP2 förare som helst hade presterat bättre" ja, kanske i dag men inte om vi ser det över några lopp.
Badoer kommer att prestera bättre redan i nästa lopp, det är jag övertygad om.
Tänk på att han inte kört bil på 10 månader och att detta var en stadsbana, inte konstigt att det fattas några sekunder per varv.

//S
Sannolikheten att "DåligEller" ska göra bättre ifrån sig redan i nästa lopp är stor, för det kan ju omöjligt bli sämre?
Nåja, kanske om skunki kört då...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Crazy F1 skrev:Slusk, hade det låtit likadant om schumi hade slutat näst sist?

Absolut inget negativt menat, bara undrade eftersom jag är övertygad om att alla här tyckt det varit en katastrof om schumi varit lika dålig.
Hur länge tror du att du kan göra jämförelser med Schumi med tanke på hur lite han visat i år?
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Rexa skrev:Vilket år var det mer spännande lopp ??
Japans GP 1995, där har Du ett lysande exempel på ett bra och spännande F1-lopp! :)
¨°º© woodi ©º°¨
GMD

Inlägg av GMD »

Tycker inte ni ska gnälla mer på Badoer nu. Han var ju rolig. Loppets enda behållning.

Och det här har väl sagts förut, men tål verkligen att sägas igen:
den här banan måste väck, omedelbart!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Crazy F1 skrev:Slusk, hade det låtit likadant om schumi hade slutat näst sist?

Det hade varit betydligt värre om Schumi gjort lika illa ifrån sig eftersom han är en bättre förare och har mer erfarenhet.

Hade Schumi kört igår hade han med sannolikhet gränsande till visshet kommit före Kimi.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.