Och jag dig när Massa blir ut bytt mot AlonsoEnzoF1 skrev:Ja, att få vara på plats när Kimi får sparken är närmast obetalbart.Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller
Jag ska messa dig när det annonseras så får du tala om hur högt det jublas.
Vem ersätter Massa? Schumacher?
-
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
platt skrev:Och jag dig när Massa blir ut bytt mot AlonsoEnzoF1 skrev:Ja, att få vara på plats när Kimi får sparken är närmast obetalbart.Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller
FIA = Ferrari International Assistance
-
[/img]platt skrev:Och jag dig när Massa blir ut bytt mot AlonsoEnzoF1 skrev:Ja, att få vara på plats när Kimi får sparken är närmast obetalbart.Cheever skrev:Känns bra med Monzabiljetter nu, att få se Badoer är rena rama vinstlotten jämfört med vad som var på gång, tur att man var lite kall för en gångs skull. Mansells 20-årsjubileum missar man ju inte heller
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
-
-
-
- Varnad
Nä, att han var så dålig har nog chockat de flesta, även inom stallet. Gissningen är att Gene kör nästa lopp.
Jag tror Kimi gjorde vad som går att göras med den bilen och gissningen är att han även körde en del tyngre denna gång. Att Heikki hade spöat Lewis utan den lilla missen i sista kurvan är också en gissning jag vill tro på. Detta trots att Lewis återigen fått nya delar på sin bil som Heikki inte fått.
Och skall det nu bli så att stallet med vilje försöker få Heikki att se sämre ut eller sätta press på Heikki lär de få se på gnistor i morgon.
Inte en enda millimeter kommer han ge upp, stallkamrat eller inte.
Tror Heikki vinner eller kraschar i morgon. Det ena kan avgöra hans framtid i stallet. Att Lewis gillar honom och att han verkar vara en lättsam typ att jobba med framgår ofta när man hör på dem runtomkring. Hoppas det håller i sig och att det inte förgiftas av skumma beslut för att hålla igen den klare andreföraren. Något man kunnat spekulera i med en del beslut genom året och de olika specarna på bilarna.
Kimi kanske på pallplats.
I övrigt blir det väl en gäspning, som i fjol det här loppet.
25 kurvor och min enda fråga är:
Hur dålig är den andra raden att starta ifrån här?
Jag tror Kimi gjorde vad som går att göras med den bilen och gissningen är att han även körde en del tyngre denna gång. Att Heikki hade spöat Lewis utan den lilla missen i sista kurvan är också en gissning jag vill tro på. Detta trots att Lewis återigen fått nya delar på sin bil som Heikki inte fått.
Och skall det nu bli så att stallet med vilje försöker få Heikki att se sämre ut eller sätta press på Heikki lär de få se på gnistor i morgon.
Inte en enda millimeter kommer han ge upp, stallkamrat eller inte.
Tror Heikki vinner eller kraschar i morgon. Det ena kan avgöra hans framtid i stallet. Att Lewis gillar honom och att han verkar vara en lättsam typ att jobba med framgår ofta när man hör på dem runtomkring. Hoppas det håller i sig och att det inte förgiftas av skumma beslut för att hålla igen den klare andreföraren. Något man kunnat spekulera i med en del beslut genom året och de olika specarna på bilarna.
Kimi kanske på pallplats.
I övrigt blir det väl en gäspning, som i fjol det här loppet.
25 kurvor och min enda fråga är:
Hur dålig är den andra raden att starta ifrån här?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Mer hårdrock med hemkört.jokan skrev:Va fan!! inte fan kommer han att köpa hemkört av dig i alla fall .EnzoF1 skrev:"Du kommer att klara det bra! Kom gärna och kolla på ett rally nästa år så bjuder jag på skogsstjärnan."form-ola1 skrev:
Han har råd att köpa skattad sprit
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Så hårdrockare säljer hemkört?jokan skrev:En sån där som lever som en hårdrockare
och säljer hemkört för att försörja dig med familj
Jaja, din slutledningsförmåga har väl lämnat en del att önska även tidigare.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
Jag tror dom flesta M.S.-anhängare drar en lättnades suck att det är Badoer och inte M.S. som gör fiasko i Spanien.
Jag tror inte att legenden skulle vara bättre än Badoer placeringsmässigt men han hade haft bättre tid.
Jag tror inte att legenden skulle vara bättre än Badoer placeringsmässigt men han hade haft bättre tid.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
-
Fan alltså, Kimi är så j*vla omotiverad så man blir förbannad. Klarar han bara att köra upp sig från sjunde till andra plats i Ungern, och sedan från sjätte till tredje plats i Valencia?
Tycker man kan släppa spekulationerna för gott, varför Ferrari skulle kicka någon som är med i topp med en bil som definitivt är sämre än de andra toppstallen?
Roligt med Barrichello, han förtjänade vinsten, fast Mercedes klantade sig med depåstoppet, men dom hade ju kunnat klanta till det ännu mer och inte ens haft något redo för när Lewis kom in. Hade varit roligt om dom t.ex. hade haft Brawn GPs depåplats
Tycker man kan släppa spekulationerna för gott, varför Ferrari skulle kicka någon som är med i topp med en bil som definitivt är sämre än de andra toppstallen?
Roligt med Barrichello, han förtjänade vinsten, fast Mercedes klantade sig med depåstoppet, men dom hade ju kunnat klanta till det ännu mer och inte ens haft något redo för när Lewis kom in. Hade varit roligt om dom t.ex. hade haft Brawn GPs depåplats
-
- Varnad
-
- Varnad
-
-
- Varnad
Nä, det gäller att prioritera saker och inte koncentrera sig på något så ovidkommande som att köra bil.PeppeF1 skrev:Det är stora problemet är att han inte kan leverera ett telefonsamtal till sin stallkamrat serrö.Jari skrev:Så sant, och detta i en bil som inte utvecklas alls som de andra för att de koncentrerar sig på nästa års bil i stället.
Snacka om att leverera!!!
Är man anställd som sekreterare så är man...
-
-
Form-ola, tror du på allvar att schumacher en sjufalldig värdlsmästare skulle sluta näst sist ett varv efter täten?
Jag trodde att dina f1-kunskaper var bättre än så....Badoer och schumacher går inte ens att jämföra...
Men en sak har du rätt i, Badoer var kass, visst trodde jag att han skulle vara lite efter men inte 3 sekunder!!
Jag trodde att dina f1-kunskaper var bättre än så....Badoer och schumacher går inte ens att jämföra...
Men en sak har du rätt i, Badoer var kass, visst trodde jag att han skulle vara lite efter men inte 3 sekunder!!
-
- Utvisad
Underprestrera är ju lite att ta i hade han fått samma möjligheter och uppgraderingar av bilen som Hamilton så skulle man ju kunna hålla med men så länge han får vänta på nya prylar till bilen så gjorde han väll så gott det gick .Cheever skrev:Jaja, sluta yra om finnarna nu. Kimi gjorde vad han skulle idag och Kova underpresterade rejält - nu vet jag inte vad han har att skylla på ännu men att starta tvåa och vara fyra i mål i Valencia måste ju ses som ett ganska ordentligt misslyckande.
Fast lite bättre kunde han väl kanske kört .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
Nu kan vi nog avskriva Schumachers planer på en comeback i år enligt Domenicale: "I'm happy he is training, but what I can absolutely rule out is that Michael can return this year as a racing driver"
Enligt rykten, som vanligt brukar dyka upp under hösten, kommer Ferrari inte att meddela nästa års förare inför Monza pga Massas skada. (källa: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/08/ ... t-delayed/ )
För övrigt ska Massa till Miami och dr Steve Olvey, som tidigare var läkare i CART-serien, för en ytterligare undersökning av hjärnan.
Enligt rykten, som vanligt brukar dyka upp under hösten, kommer Ferrari inte att meddela nästa års förare inför Monza pga Massas skada. (källa: http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/08/ ... t-delayed/ )
För övrigt ska Massa till Miami och dr Steve Olvey, som tidigare var läkare i CART-serien, för en ytterligare undersökning av hjärnan.
-
- Utvisad
-
Men den stora frågan är om Massa kommer att få köra mer...Med tanke på att det eventuellt skulle skjutas fram vem som är nästa års förare blir...Man sparkar inte på nån som ligger... inte ens i ferrari.EnzoF1 skrev:Ja, det krävdes två lopps bortovaro för Massa för att Kimi skulle ta sig i kapp...marcusmuss skrev:Enzo dags o ändra i ditt sign
Kimi 1 Massa 0
-
-
http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/08/ ... t-delayed/Crazy F1 skrev:Gurney, var kan man läsa hela artikeln?
http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 96,00.html
Angående Ferraris planer för 2010 och Alonso, fast tänk på att det är rykten som cirkulerar.
-
- Utvisad
Ja, det är ju upp till läkarna att avgöra om Massa får klartecken, men det är väl inget som tyder på att han inte kommer att återställas helt. Men säker kan man ju aldrig vara.Pirken skrev:Men den stora frågan är om Massa kommer att få köra mer...Med tanke på att det eventuellt skulle skjutas fram vem som är nästa års förare blir...Man sparkar inte på nån som ligger... inte ens i ferrari.EnzoF1 skrev:Ja, det krävdes två lopps bortovaro för Massa för att Kimi skulle ta sig i kapp...marcusmuss skrev:Enzo dags o ändra i ditt sign
Kimi 1 Massa 0
Det mest sannolika är att det är Alonso och Massa i Ferrari nästa år. Ferrari tycker ju uppenbarligen att Kimi inte är värd att ha kvar.
Men det får man ju förstå. Massa har tagit fler poäng till en bråkdel av kostnaden och Kimi är ju knappast en bra reklampelare heller.
Massa, Ferraris bäste förare 2007 - idag!
-
- Utvisad
Det är intressant att opinionen bland Kimis hardcorefans verkar ha ändrats.
Från att det för nån månad sedan hårdnackats skanderats att Kimi minsann har kontrakt och kommer att köra nästa år till nu, när det verkar ha sjunkit in att Kimi underpresterat till den grad att han faktiskt verkar få sparken.
Från att det för nån månad sedan hårdnackats skanderats att Kimi minsann har kontrakt och kommer att köra nästa år till nu, när det verkar ha sjunkit in att Kimi underpresterat till den grad att han faktiskt verkar få sparken.
-
Ytterligare ett namn har dykt upp som en eventuell ersättare av Massa (och Badoer), Formel 2 föraren Mirko Bortollotti. Han har tydligen imponerat på Luca di Montezomolo under ett test för dem under slutet av 2008 tillsammans med ytterligare 2 förare från det italienska F3 mästerskapet.
Bortollottis succe i Formel 3 ledde till han han fick köra för Red Bull Junior Team och Formel 2, tog sin första seger i juni och ligger nu 6:a totalt.
Hela artikeln finns här:
http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/08/ ... h-ferrari/
Bortollottis succe i Formel 3 ledde till han han fick köra för Red Bull Junior Team och Formel 2, tog sin första seger i juni och ligger nu 6:a totalt.
Hela artikeln finns här:
-
- Utvisad
Det är många som vill ha chansen. Men än så länge så kör Badoer och han lär prestera bättre på Spa. Jag tror inte vi kommer att få se nån annan än Badoer köra (om inte Maestro dyker upp) förrän Massa kommer tillbaka. Varför ta ännu mer lärtid med en ny färsking?Gurney skrev:Ytterligare ett namn har dykt upp som en eventuell ersättare av Massa (och Badoer), Formel 2 föraren Mirko Bortollotti. Han har tydligen imponerat på Luca di Montezomolo under ett test för dem under slutet av 2008 tillsammans med ytterligare 2 förare från det italienska F3 mästerskapet.
Hela artikeln finns här:
-
- Varnad
http://www.racingworld.it/f1/notizia.ph ... ncredibile
Är det någon som kan översätta?
Är det någon som kan översätta?
-
-
- Varnad
-
Lite underlig översättning bara:
No pressure - "Kimi manages to insulate itself. If he feels the pressure is only what comes from him," said Domenicali. "Nothing that comes from outside influences it, and it is unbelievable." Borde nog vara "isolate"
Är Kimi en utomjording: "Lives in another world, another planet," said the director of the Gestione Sportiva Ferrari.
Vad som händer med Kimi i framtiden får vi nog veta framöver, även om han är en bra förare så räcker det inte alla gånger. Den italienska tabloidpressen letar alltid efter sk. nyheter och häcklar gärna för att kunna sälja lösnummer. Alla är inte som Berlusconi som går omkring med ett klistrat flin i ansiktet och kan dupera och manipulera.
Kimi passade nog aldrig in i det systemet och jag känner med honom fast skratttar hela vägen till banken det gör han säkert. http://www.itv-f1.com/ImageLibrary/44187_2.gif
No pressure - "Kimi manages to insulate itself. If he feels the pressure is only what comes from him," said Domenicali. "Nothing that comes from outside influences it, and it is unbelievable." Borde nog vara "isolate"
Är Kimi en utomjording: "Lives in another world, another planet," said the director of the Gestione Sportiva Ferrari.
Vad som händer med Kimi i framtiden får vi nog veta framöver, även om han är en bra förare så räcker det inte alla gånger. Den italienska tabloidpressen letar alltid efter sk. nyheter och häcklar gärna för att kunna sälja lösnummer. Alla är inte som Berlusconi som går omkring med ett klistrat flin i ansiktet och kan dupera och manipulera.
Kimi passade nog aldrig in i det systemet och jag känner med honom fast skratttar hela vägen till banken det gör han säkert. http://www.itv-f1.com/ImageLibrary/44187_2.gif
-
[quote="Gurney"]Lite underlig översättning bara:
Kimi passade nog aldrig in i det systemet och jag känner med honom fast skratttar hela vägen till banken det gör han säkert. http://www.itv-f1.com/ImageLibrary/44187_2
Det var dagens sanning.....
Kimi passade nog aldrig in i det systemet och jag känner med honom fast skratttar hela vägen till banken det gör han säkert. http://www.itv-f1.com/ImageLibrary/44187_2
Det var dagens sanning.....
-
Och du fortsätter att mara med ditt...opiníonen ändrats...jaadu det är mycket som ändras men det är ju fortfarande så att Kimi 1 Massa 0EnzoF1 skrev:Det är intressant att opinionen bland Kimis hardcorefans verkar ha ändrats.
och någon ny Saida kommer du aldrig bli.Kan inte du ge 7 siffror på lotto
så vet jag ju vilka jag inte ska ta...
-
- Varnad
På en presskonferens nyligen sa Domenicali att: Kimi gjorde ett bra jobb med ytterligare en pallplats: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=38755
Sparken?
Skulle inte tro det.
Sparken?
Skulle inte tro det.
-
-
- Varnad
Så läste jag den också. Han uttalade sig om Kimi förra helgen också och i minst lika positiva ordalag vilket talar emot alla rykten. Speciellt nu när Massas framtid är lite osäker.
Vi lär inte se några stora avslöjanden till Monza, men man vet aldrig.
Ferrari tar ibland beslut som är grymt bra, som när man ville ha Jean Todt vid rodret. Under hans ledning kunde de ju knappt göra något fel, men med tanke på hur detta året har gått så märks det att något saknas. Inte bara om årets bil som ju är en direkt följd av hur man arbetat och anpassat sig till de nya reglerna. Vem vet,
deras styrelse kanske också tvingas ta drastiska beslut och då kan nån miljard eller så från Santander eller liknande smaka bra. Inte för att jag tror det är rätt väg att gå, men för att "money talks" om nu krisen hos Fiat/Ferrari är så långt gången som man kan tro...
Vi lär inte se några stora avslöjanden till Monza, men man vet aldrig.
Ferrari tar ibland beslut som är grymt bra, som när man ville ha Jean Todt vid rodret. Under hans ledning kunde de ju knappt göra något fel, men med tanke på hur detta året har gått så märks det att något saknas. Inte bara om årets bil som ju är en direkt följd av hur man arbetat och anpassat sig till de nya reglerna. Vem vet,
deras styrelse kanske också tvingas ta drastiska beslut och då kan nån miljard eller så från Santander eller liknande smaka bra. Inte för att jag tror det är rätt väg att gå, men för att "money talks" om nu krisen hos Fiat/Ferrari är så långt gången som man kan tro...
-
-
- Varnad
Kimi och Heikki i McLaren vore ju en dröm om Mäki och Rosberg får köra de två feraribilarna. Men det är ju fler finnar på G in, så Renault får nog upplåta en eller två bilar också, liksom Brawn och RB.
Det är med andra ord närmare till bara finnar på poängplats än den förste svensken in i F1.
Det är med andra ord närmare till bara finnar på poängplats än den förste svensken in i F1.
-
-
- Moderator
Nästa som gör ett inlägg om nationaliteter i den här tråden åker på en varning.
Moderaten
Moderaten
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Eftersom Ferrari vill köra med tre bilar nästa år så måste det betyda att Maestro har bestämt sig för att göra comeback, och att Ferrari redan har två förare, så frågan är var Maestro hamnar om Ferrari inte får köra med tre bilar?
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
-
- Utvisad
De Montezemolo har ju sagt rakt ut att det är Maestro han har i åtanke då, men jag tror ju knappast att han kör för nåt annat stall om det inte blir tre bilar.Pepparkvarnen skrev:Eftersom Ferrari vill köra med tre bilar nästa år så måste det betyda att Maestro har bestämt sig för att göra comeback, och att Ferrari redan har två förare, så frågan är var Maestro hamnar om Ferrari inte får köra med tre bilar?