Vem ersätter Massa? Schumacher?
-
-
- Moderator
Det blir Luca Badoer, enligt Autosport. Jag är säker på att alla de som köpte biljetter för att se Schumacher anser det vara en fullgod ersättare.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
- Moderator
Nu väntar jag bara på att Ferrari ska göra alla Badoers fans besvikna när de meddelar att han inte kommer att kunna köra. Då kommer det jävlar i mig ta hus i helvete!
-
- Moderator
Ja, jävlar... Vad ska Kimi och alla hans fans säga då?Fredrik i Trollhättan skrev:Tänk om Badoer plötsligt skräller här och visar sig vara en fullt utvecklad racingstjärna? Kanske sparar Ferrari in på Alonso till nästa år och låter den redan anställde Badoer köra 2010?
-
-
-
-
Nåväl.. Nu har Luca chansen att ta den där poängen som han aldrig lyckades med förut.Christoffer skrev:Rent kommersiellt är det ett genidrag att låta Schumacher köra något/några lopp för att ta bort den dåliga publiciteten runt BMW:s avhopp och Renaults avstängning.
Jobbigt för Grocean (stavning?) att få börja förbereda sig för F1-start men måste vänta så länge.
Jag tycker riktigt synd om Luca Badoer som aldrig får chansen att köra ett lopp för Ferrari. (När Montoya fick sparken hoppade ju De la Rosa in och körde som om hela livet stog på spel.)
Detta kan bli årets flopplopp. Allting tyder på det. Ingen Schumi, ingen Alonso och världens tråkigaste bana. Det enda är att alla har abstinens efter sommaruppehållet, vilket gör att man måste kolla.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
-
-
Annars får nog Bernie hjärnblödning. Kommersiell katastrof i klass med Indyloppet när de Michelinskodda bilarna bröt.ANFRAN skrev:Ska vi gissa att Renaults överklagan går igenom? Att det blir en villkorlig dom eller att FIA nöjer sig med böter?Christoffer skrev:Detta kan bli årets flopplopp. Allting tyder på det. Ingen Schumi, ingen Alonso och världens tråkigaste bana.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Varnad
Tjyvstart?Fredrik i Trollhättan skrev:Hyra Alonso för ett lopp kanske. Spanska hemmapubliken får se sin hjälte och Ferrari får en tjuvstart med honom (och han med dom).
Har du gått på den du också?
Alonso kommer inte köra Ferrari på bra länge.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
Det känns väl rätt givet, om det inte vill packa och lägga ner resten av säsongen för det går itne i många droppar till i den bägaren nu.ANFRAN skrev:Ska vi gissa att Renaults överklagan går igenom? Att det blir en villkorlig dom eller att FIA nöjer sig med böter?Christoffer skrev:Detta kan bli årets flopplopp. Allting tyder på det. Ingen Schumi, ingen Alonso och världens tråkigaste bana.
-
- Varnad
Från 6/8...Jari skrev:Nu har det snart gått ett helt dygn utan Kimi-bash i den här tråden...
Jag börjar misstänka att Schumi fegar ur och skyller på ond nacke.
Ehrm ehrm, Saida is the name and predicting future is my game...
Min gud var visst starkare än den katolske gamla gubben!
-
-
- Varnad
-
Tråkigt att gubben inte vågade köra mot Kimi.
M.S. sista träning i den röda bilen.
http://www.zedge.net/ringtones/441669/f ... &search=f1
-
form-ola1 skrev:Tråkigt att gubben inte vågade köra mot Kimi.
-
-
-
Hur känns det i grenen.EnzoF1 skrev:
Den stora frågan är väl: Kommer Kimi att våga ställa upp?
Synd att M.S. fegade ur.
------------------------------------------------------------------------------------
Senast redigerad av form-ola1 den tis aug 11, 2009 22:49, redigerad totalt 2 gånger.
-
- Varnad
De spanska tidningarna har spekulerat i Alonso till Ferrari sen han fick sparken från McLaren och den spekulationen har levt kvar sen dess. Det finns ingenting annat än spekulationer som skulle kunna tyda på att något sånt finns på tapeten och det har väl sagts ett par gånger redan att både Massa och Kimi kör vidare i stallet åtminstone även över nästa säsong.Fredrik i Trollhättan skrev:Vadå gått på?Jari skrev:Tjyvstart?Fredrik i Trollhättan skrev:Hyra Alonso för ett lopp kanske. Spanska hemmapubliken får se sin hjälte och Ferrari får en tjuvstart med honom (och han med dom).
Har du gått på den du också?
Alonso kommer inte köra Ferrari på bra länge.
Att det finns folk som baserat på rykten och vissa personers önsketänkande börjar tro att något är en "done deal" är ett säkert tecken på varför damtidningar och aftonbladet kan leva gott på samma typ av ryktesspridning. Den siste "lättlurade idioten" är inte ens född ännu.
En sak vet jag helt säkert, mycket kan hända i F1 och en massa överraskningar har det nog kunnat bjuda på genom åren, men ännu fler av alla rykten har också visat sig vara rökridåer för en hel massa annat.
Såvitt vi vet kör Kimi och Massa hos Ferrari även nästa år och den som tar ut något annat i förskott kan nog bli mäkta besviken...
-
- Varnad
-
Rykterna i Rom (min källa Mario) säger att det aldrig var aktuellt med M.S. start utan att det var en PR-kupp och att den varit framgångsrik.
Sant eller inte, det tog skruv.
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
Ladda ner ringsignalen, M.S. sista träning i den röda bilen.
-
EnzoF1 skrev:Som jag alltid sagt, ofrivillig humor är den bästa!
Var är form-ola1 förresten? Han har inte kommenterat nyheten!
Kimi - the king of Spa. http://premium.f1-live.com/f1/photos-hi ... oa_347.jpg
-
- Varnad
-
- Mr Forza Motorsport
Vilket trams! Så du känner en italienare och tror att han vet allt?form-ola1 skrev:Rykterna i Rom (min källa Mario) säger att det aldrig var aktuellt med M.S. start utan att det var en PR-kupp och att den varit framgångsrik.
En vanlig italienare vet lika lite om det här som en vanlig svenskt eller gubben i månen. Det är bara finnarna som vet allt!
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Varnad
Tack för skället, det behövde jag denna morgon.Pastis skrev:Fjant! Du resonerar som en fjortis och inger noll respekt!Jari skrev:Då får man armera hela vägen ner för att täcka upp bristen på ryggrad...JTarnstrom skrev:Nu får han fan i mig köra om han så ska staga upp skallen med armeringsjärn. Något annat vore ju ett hån mot publiken.
Synd att du tappade minnet mellan förra posten och den där bara.
Jag tror faktiskt att det är en del av summa kardemumma, det där att han insåg att han faktiskt hade en del att förlora på att visa upp sig flera år senare med risk för att inte glänsa, dvs att ha fått sluta, om än inte på topp så åtminstone på en hyggligt hög not.
Hans nackskada blir då en utmärkt ursäkt för att backa av.
Jag tror visst han hade kunnat köra några timmar i en F1-bil med sin skada, oavsett hur ont det gör. Han hade haft all tid i världen på sig att kurera sig i efterhand och det finns smärtstillande man kan ta till tillfälligt.
Tro inget annat än att han kalkylerat på sin egen insats kontra vad han kan tillföra teamet och hade det bara varit det på spel, tror jag han hade kört. Nu blev det i stället en hysterisk hype och betydligt högre krav, både på honom och den prestation som förbäntades av honom och i kombinationen med att inte ha fått testa årets bil blev det för mycket, dvs han fegade ur = saknar ryggrad att stå för sitt beslut att köra.
Han har gjort något liknande förut 99, när stallet nästan fick tvinga honom tillbaks till bilen efter sin Silverstoneolycka med skadorna han fick på foten, men den gången gick det ju till och med att spela fotboll på benet innan han kommenderades tillbaka. Den gången som hjälpryttare åt Irvine.
Eftersom jag resonerar som en fjortis kanske du kan rätta till det jag tänkt fel nu då, tjockis!
-
Faaan.. nu gick luften ur Valencia..ANFRAN skrev:Ska vi gissa att Renaults överklagan går igenom? Att det blir en villkorlig dom eller att FIA nöjer sig med böter?Christoffer skrev:Detta kan bli årets flopplopp. Allting tyder på det. Ingen Schumi, ingen Alonso och världens tråkigaste bana.
Ajabaja, det där påhoppet gick över gränsen.
/Moderatorn
Sorry.. Jag skrev så snällt det bara gick, (jag tror finska folket är både snälla och trevliga).
Saknar de gamla mästarna...
-
Ja inte var det mycket som var rätt i det inläggetJari skrev:Tack för skället, det behövde jag denna morgon.Pastis skrev:Fjant! Du resonerar som en fjortis och inger noll respekt!Jari skrev:Då får man armera hela vägen ner för att täcka upp bristen på ryggrad...
Synd att du tappade minnet mellan förra posten och den där bara.
Jag tror faktiskt att det är en del av summa kardemumma, det där att han insåg att han faktiskt hade en del att förlora på att visa upp sig flera år senare med risk för att inte glänsa, dvs att ha fått sluta, om än inte på topp så åtminstone på en hyggligt hög not.
Hans nackskada blir då en utmärkt ursäkt för att backa av.
Jag tror visst han hade kunnat köra några timmar i en F1-bil med sin skada, oavsett hur ont det gör. Han hade haft all tid i världen på sig att kurera sig i efterhand och det finns smärtstillande man kan ta till tillfälligt.
Tro inget annat än att han kalkylerat på sin egen insats kontra vad han kan tillföra teamet och hade det bara varit det på spel, tror jag han hade kört. Nu blev det i stället en hysterisk hype och betydligt högre krav, både på honom och den prestation som förbäntades av honom och i kombinationen med att inte ha fått testa årets bil blev det för mycket, dvs han fegade ur = saknar ryggrad att stå för sitt beslut att köra.
Han har gjort något liknande förut 99, när stallet nästan fick tvinga honom tillbaks till bilen efter sin Silverstoneolycka med skadorna han fick på foten, men den gången gick det ju till och med att spela fotboll på benet innan han kommenderades tillbaka. Den gången som hjälpryttare åt Irvine.
Eftersom jag resonerar som en fjortis kanske du kan rätta till det jag tänkt fel nu då, tjockis!
-
Jösses.... fega ur, en normal människa kör inte ett Formel 1 lopp med en nackskada, något av det mest allvarliga som någon kan råka ut för. Det jag sett av F1-förarna under alla år så fega de är de då inte, tvärtom det behövs en hel del mod att sätta sig i en Formel1 bil. Får man känningar av skadan efter ett träningspass ska man inte köra eller belasta nacken, det stora G-krafter som verkar. Jag skadades vid en karateträning och fortfarande många år efteråt får jag känning av den skadan ibland. Får inte belasta nacken för mycket, träna seriöst eller tävla är uteslutet för mig i den sporten.
Jag tycker att Schumacher visar kurage som vågar ställa in sin comeback trots alla förväntningar och "messias-hyllningar" som räddaren av årets säsong. Det är en motgång för Ferrari och höjdarna inom F1 och säkert har pressen varit stor att Schumacher skulle ha ställt upp men han lyssnade på läkarnas inrådan och beslutade därefter. Visst jag hade hoppats på en comeback till Valencia men nu kommer jag faktiskt att göra något helt annat den söndagen.
Håller med Pastis om den låga nivån på vissa inlägg som tyvärr varit ett kännetecken för detta forum under flera år.
Jag tycker att Schumacher visar kurage som vågar ställa in sin comeback trots alla förväntningar och "messias-hyllningar" som räddaren av årets säsong. Det är en motgång för Ferrari och höjdarna inom F1 och säkert har pressen varit stor att Schumacher skulle ha ställt upp men han lyssnade på läkarnas inrådan och beslutade därefter. Visst jag hade hoppats på en comeback till Valencia men nu kommer jag faktiskt att göra något helt annat den söndagen.
Håller med Pastis om den låga nivån på vissa inlägg som tyvärr varit ett kännetecken för detta forum under flera år.
-
Jag tror att både han och vi ska vara glada att han hade så ont i nacken, det hade inte varit kul att se honom göra bort sig. Det är bättre att leva på gamla minen än att att vissa att man är en föredeting.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Moderator
Ja, inte handlar det om att Schumacher är feg. Däremot har ju Ferrari hanterat affären på ett rent bedrövligt sätt. De skulle ha varit mycket tydligare med att det fanns tvivel om Schumachers hälsotillstånd. Istället gick de ut och sade att Schumacher skulle göra comeback och att han skulle komma i form lät mer som en formalitet.
-
Göra bort sig och föredetting, ja det var också ett sätt att nedvärdera en sjufaldig världsmästare. För det första skulle Schumacher inte ställa upp om han var en föredetting och inte skulle han heller göra bort sig. Det är snarare som Tärnström säger, att det är Ferrari som gått ut och trissat upp förväntningarna inför comebacken. Vill minnas en svensk bordtennislirare som ställde upp och spelade skjortan av sina svenska yngre förmågor och blev 4:a i OS i Peking - Jörgen Persson hette han och så har vi J-O Waldner..
Hela Schumachers comeback hypades av Ferrari och andra som hoppades på att intresset skulle komma tillbaks till Formel1 efter alla skandaler och gräl. Det finns gott om F1-sajter där man kan ta reda på fakta istället för att nedvärdera Schumacher kategoriskt. Jag är inget fan av honom men han tillhör de främsta förarna och han kan säkert fortfarande prestera bra resultat. Loppet i Valencia hade blivit betydligt intressantare med Schumacher på startlinjen men nu blev det inte så utan man får hoppas på att det blir regn eller en sensationsvinnare.
Hela Schumachers comeback hypades av Ferrari och andra som hoppades på att intresset skulle komma tillbaks till Formel1 efter alla skandaler och gräl. Det finns gott om F1-sajter där man kan ta reda på fakta istället för att nedvärdera Schumacher kategoriskt. Jag är inget fan av honom men han tillhör de främsta förarna och han kan säkert fortfarande prestera bra resultat. Loppet i Valencia hade blivit betydligt intressantare med Schumacher på startlinjen men nu blev det inte så utan man får hoppas på att det blir regn eller en sensationsvinnare.
-
- Moderator
Schumacher är ju en förare utöver det vanliga men jag har lite svårt att se att han skulle vara bättre idag än då han lade av. Under hans sista två säsonger tycker jag att det märktes att han tappade alltmer fart. Förmodligen handlade det mer om bristande motivation. Det kostar ju mer, desto äldre man blir, att upprätthålla den fysiska och mentala konditionen som krävs för att ligga på topp. Teoretiskt är det nog inga problem för Schumacher att uppnå gammal god form men frågan är om motivationen är där. Det finns ju ingenting att bevisa.
-
Det enda vettiga som sagts här sedan slaget vid poltava! Tro att finnen drog en lättnade suck i botten på sjuttiofemman! F.ö var det nog en och annan som kunde andas ut efter det beskedet!Gurney skrev:Göra bort sig och föredetting, ja det var också ett sätt att nedvärdera en sjufaldig världsmästare. För det första skulle Schumacher inte ställa upp om han var en föredetting och inte skulle han heller göra bort sig. Det är snarare som Tärnström säger, att det är Ferrari som gått ut och trissat upp förväntningarna inför comebacken. Vill minnas en svensk bordtennislirare som ställde upp och spelade skjortan av sina svenska yngre förmågor och blev 4:a i OS i Peking - Jörgen Persson hette han och så har vi J-O Waldner..
-
-
- Varnad
JJ Lehto kanske kan säga något om att köra med nackskada?Gurney skrev:Jösses.... fega ur, en normal människa kör inte ett Formel 1 lopp med en nackskada, något av det mest allvarliga som någon kan råka ut för. Det jag sett av F1-förarna under alla år så fega de är de då inte, tvärtom det behövs en hel del mod att sätta sig i en Formel1 bil. Får man känningar av skadan efter ett träningspass ska man inte köra eller belasta nacken, det stora G-krafter som verkar. Jag skadades vid en karateträning och fortfarande många år efteråt får jag känning av den skadan ibland. Får inte belasta nacken för mycket, träna seriöst eller tävla är uteslutet för mig i den sporten.
Han blev hårt rammad bakifrån och körde två eller tre lopp senare och förstörde resten av sin karriär på kuppen.
-
Häkkinen sa väl för några år sen att det inte var att tänka på en comeback, pågrund av att reflexerna inte hängde med när man blir äldre och när man har varit borta ett tag från F1. Det var ett klokt uttalande av en mycket bra och klok före detta F1 förare
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
- Varnad
-
- Varnad
Var, är nog ett mer korrekt uttryck, var som förr i tiden... kanske...JTarnstrom skrev:Schumacher är ju en förare utöver det vanliga men jag har lite svårt att se att han skulle vara bättre idag än då han lade av. Under hans sista två säsonger tycker jag att det märktes att han tappade alltmer fart. Förmodligen handlade det mer om bristande motivation. Det kostar ju mer, desto äldre man blir, att upprätthålla den fysiska och mentala konditionen som krävs för att ligga på topp. Teoretiskt är det nog inga problem för Schumacher att uppnå gammal god form men frågan är om motivationen är där. Det finns ju ingenting att bevisa.
-
- Varnad
Fakta: Han är en föredetting och han ställer inte upp. Han sa att han skulle göra det, men drog sig ur.Gurney skrev:Göra bort sig och föredetting, ja det var också ett sätt att nedvärdera en sjufaldig världsmästare. För det första skulle Schumacher inte ställa upp om han var en föredetting och inte skulle han heller göra bort sig. Det är snarare som Tärnström säger, att det är Ferrari som gått ut och trissat upp förväntningarna inför comebacken. Vill minnas en svensk bordtennislirare som ställde upp och spelade skjortan av sina svenska yngre förmågor och blev 4:a i OS i Peking - Jörgen Persson hette han och så har vi J-O Waldner..
Det är bara fakta, oavsett källa så är konsensus detsamma.
Ferrari har inte trissat upp någonting, det är hans fans som stått för hypen. Att de inte analyserat hans verkliga chanser, höjt honom över mänsklig förmåga att ratta F1-bil, trots stora skillnader i dem sen hans storhetstid, samtidigt som han ju inte heller precis blir yngre är de största problemen.
Självklart hade det varit kul att se den gamle göra ett gästspel på F1-banorna för att minnas tillbaks, men förväntningarna bland hans fans blev nog en chock för honom. Jag tror inte hans enda problem hade varit att rå på Kimi eller ens vara i närheten av samma tider. Bland hans fans hade en stor del förväntat sig minst seger och jag och flera med mig vet att det är helt orimliga krav.
Just det, Kimi vinner på WalkOver..
-
Konstigt att Häkkinen inte har reflexerna helt intakt efter all Kos...? Som sagt var...Tur för Räkan och alla dom andra F1 förarna! Dom slipper förnedring!platt skrev:Häkkinen sa väl för några år sen att det inte var att tänka på en comeback, pågrund av att reflexerna inte hängde med när man blir äldre och när man har varit borta ett tag från F1. Det var ett klokt uttalande av en mycket bra och klok före detta F1 förare
Fakta: Kimmi är inte bra, Massa har kört skiten av honom hela sässongen!!!