Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Frankie

Inlägg av Frankie »

Gurney skrev: Är själv ingen direkt fan av honom men för den skull tänker jag inte ge honom öknamn eller kasta mig över de som har honom som idol. Sådant huliganbeteende passar bättre på Råsunda eller liknande fotbollsarenor där fanatismen drar fram det sämsta ur "fansen". Något som vi inom Formel 1 borde vara förskonade ifrån, att kunna gå ut och ta en öl och diskutera förare och bilar utan att hamna i bråk är något som varit typisk för oss fans och borde så förbli. Visa att vi står över forbollshuliganernas låga primat-nivå och diskutera utan påhopp eller öknamn vare sig på förare eller varandra.
Absolut! De som gnäller på Kimi kan jämställas med fopollspöbeln (det är säkert samma människor).
Heja Kimi
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Bernie verkar i alla fall säker på att Maestro kommer att lära en del hur man rattar en F1. Det är ganska självklart att det är Kimi han syftar på...

:D
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Det vore roligt att få höra dom bevingade orden.
"Kimi it's last lap, let Michael pass for the championship"

Inte troligt pga flera aspekter ;) men det vore kul.

//S
"All bleeding eventually stops."
Frankie

Inlägg av Frankie »

Slusk skrev:Det vore roligt att få höra dom bevingade orden.

//S
Ja men det vore ännu roligare att få höra det omvända :)
Heja Kimi
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Frankie skrev:

//S
Ja Kimi är ju lite van vid det...

Men som sagt, inte troligt... Kimi kommer att bli handlingsförlamad i vanlig ordning.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Frankie skrev:

//S
Har ni glömt Malaysia och Japan 1999 då Schumacher hjälpte Irvine?
Bild
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

öppenbarligen har de det.....den comebacken han gjorde då var ju helt sjuk.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

EnzoF1 skrev:
Frankie skrev:

//S
Ja Kimi är ju lite van vid det...

Men som sagt, inte troligt... Kimi kommer att bli handlingsförlamad i vanlig ordning.
Vad är Kimi van vid??

Tror inte Kimi kommer vara handlingsförlamad utan han kommer göra ett så bra lopp som nu bilen tillåter, tror även MS kommer göra bra ifrån sig.. om inte så är han den nolla som jag alltid tyckt :)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Kimi är van vid att släppa förbi teamkamraten, en vana han skaffade sig i Kina ifjol, till ingen nytta.
Rainio

Inlägg av Rainio »

PeppeF1 skrev:Kimi är van vid att släppa förbi teamkamraten, en vana han skaffade sig i Kina ifjol, till ingen nytta.
Ungefär som Massa då, bara att där ledde det till något större än ett par tårar?
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

PeppeF1 skrev:Kimi är van vid att släppa förbi teamkamraten, en vana han skaffade sig i Kina ifjol, till ingen nytta.
Vana?? Hur många gånger efter det har det hänt?? Nää.. inte så många gånger så man kan kalla det en vana!!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77566

Nu börjar Ferrari få kalla fötter efter att Williams förnekat dem att testa Schumacher och börjar hitta på ursäkter. Kan också vara så att Massa återhämtar sig snabbare än beräknat.

Kul för de som har köpt biljetter. Nu har vi Alonsos alla fans som känner sig grundlurare och till dessa kan vi snart lägga alla de som har köpt biljett flr att få se Schumacher en sista gång.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Rainio

Inlägg av Rainio »

Ja du, det kommer nog ta hus i helvetet om nu inte Schumacher gör en comeback, och Alonso är fortsatt avstängd från Valencia. Man har ju läst att Valencia har fått igång biljettförsäljningen lite efter meddelandet om att Schumacher skulle göra comeback.

Då sitter det en publik varav hälften känner sig lurade på Alonso, samt att den andra hälften sitter och surar över att Schumacher inte alls kommer tillbaka. Bådar för goa rubriker :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

JTarnstrom skrev:http://www.autosport.com/news/report.php/id/77566

Nu börjar Ferrari få kalla fötter efter att Williams förnekat dem att testa Schumacher och börjar hitta på ursäkter. Kan också vara så att Massa återhämtar sig snabbare än beräknat.

Kul för de som har köpt biljetter. Nu har vi Alonsos alla fans som känner sig grundlurare och till dessa kan vi snart lägga alla de som har köpt biljett flr att få se Schumacher en sista gång.
Nu var det väl ändå Sabine Kehm som uttalat sig och inte Ferrari... ;)

Oroa dig inte, MS står i första startled bredvid Vettel i Valencia och är första in i första böj! :D

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

EnzoF1 skrev:
Självklart, nu gör ju Ferrari allt för att distansera sig från eländet.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

När någonsin såg man den där äkta glädjen fast med Kimi i mitten?

Bild

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

JTarnstrom skrev:
EnzoF1 skrev:
Självklart, nu gör ju Ferrari allt för att distansera sig från eländet.
Är det du som köpt upp alla torrvaror och konserver i Huddinge?
Gör bot och bättring och kryp sedan ned i skyddsrummet, undergången är nära! ;)

/E

Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Pastis skrev: Har ni glömt Malaysia och Japan 1999 då Schumacher hjälpte Irvine?
Onejdå. Visserligen var han lite yngre när han sparkade av sig gipset och kryssade mellan Mika och Eddie i de två sista loppen. Makalös återkomst efter så lång tid i sjuksängen.
Får vi se något liknande om två veckor tro?
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Om nu Massa mot förmodan skulle repa sig snabbare än beräknat vore det klokt att konfiskera Göstas pass.
En "olycka" händer ju så lätt.

//S
Gösta

Inlägg av Gösta »

Slusk skrev:Om nu Massa mot förmodan skulle repa sig snabbare än beräknat vore det klokt att konfiskera Göstas pass.
En "olycka" händer ju så lätt.

//S
Du har inga höga tankar om mig din j-vla Slusk! :D

Jag är en fridens man.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

Helt allvarligt, jag tror inte att jag var ensam om att sitta med en olustig magkänsla precis efter det att Massa hade fått något i huvudet.
Jag trodde en kort stund att det var någon från publiken som kastat in något.

Har det inträffat i F1?
Har för mig att jag sett något klipp från någon amerikanskt svängavänsterserie där det åkt in någon ölburk.

//S
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Nu har det snart gått ett helt dygn utan Kimi-bash i den här tråden...
Jag börjar misstänka att Schumi fegar ur och skyller på ond nacke.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Ursäkta om jag vevar tillbaks lite, kanske är fel tråd oxå...

Massa fick en fjäder i huvdet som enligt uppgift lossnat från Barrets bil.
Nu undrar jag hur i hela världen det har gått till och om det kommit några mer fullständiga kommentarer om just detta.

Om Barret blivit av med en fjäder från hjulupphängningen (?) vad hände då med denna bil...?

Jag var offline (läs semester utan TV) då detta hände.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Slusk skrev:Helt allvarligt, jag tror inte att jag var ensam om att sitta med en olustig magkänsla precis efter det att Massa hade fått något i huvudet.

Har det inträffat i F1?
Har för mig att jag sett något klipp från någon amerikanskt svängavänsterserie där det åkt in någon ölburk.

//S
Om jag inte minns tokigt så slängdes det in en och annan ölburk på Indy 2005 när Michelin-stallen parkerade i depån efter formationsvarvet och endast 6st Bridgestone-bilar genomförde loppet.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Slusk skrev:Helt allvarligt, jag tror inte att jag var ensam om att sitta med en olustig magkänsla precis efter det att Massa hade fått något i huvudet.

Har det inträffat i F1?

//S
Det är inte fopollspöbel vi pratar om! Vågar inte föreställa mig att någon ur F1 publiken skulle vara så urbota korkad att kasta in föremål på banan under pågående kval / race! Sådant sysslar den relativt sett obegåvade och pöbelaktiga fopollspubliken med, men inget som en motorsportpublik skulle komma på tanken att göra!

Mig veterligen har det inte kastats in saker på banan under pågående kval / race. Däremot har det hänt att mentalt störda människor tagit sig in på banan under pågående race / kval!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Är de en vecka kvar nu? Fan vad man längtar!

Jag tror inte att schumi överhuvudtaget hade övervägt en comeback om han var så dålig i nacken som vissa göra gällande. Han har säkert lite ont men frågan är hur mycket ont han har, de kan han nog bara svara på själv...

Men fan vilken besvikelse de skulle bli för både schumiälskarna och schumihatarna då :D

Snygg bild Enzo, har aldrig sett Tidt glad när någon annan än MS vunnit :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

2 veckor!

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De var helvete att de ska vara tre veckors paus just denna gången, då hinner ju visserligen Maestro bli mer frisk men de hinner ju Massa också :(
Missförstå mig inte, de är bra att massa blir bra men inte för fort :wink:

Så de är alltså inte nästa fredag utan fredagen efter det! Fan vilken evighet!
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Sen var det ett break på fyra veckor denna gång, inte tre... :wink:
Ferrari.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Haha, okej där ser man hur mycket koll man hade, det märks att man inte är så intresserad som man en gång var men de ska de bli ändring på nu, iaf i två lopp :wink: .

Å andra sidan är de väl bra att gamlingen får träna upp sig lite :)
arska

Inlägg av arska »

Efter att ha läst en del blaskor så tror jag inte shuuumaker kommer att köra, men då är det ju efter att ha läst en del så kallade blaskor. Vore ju annars helt klart intressant och se om han kunde få bilen att funka. Han har ju enligt en finsk kvällstidning sagt sig vara besviken på Kimi för att denne inte visat sin talang på rätt sätt. Button har väl också fått sig en skrapa, snabb bil är lätt att köra, men att utveckla och köra en sämre är annat "typ".

Förövrigt enligt samma blasktidning tycker Kimi att det spelar ingen roll vem som kör den andra bilen, han gör ju inte det. (Kan låta spydigt, men som finsk kommentar är den rätt lustig bara).

Hur som haver, intressant hur det nu än blir.
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Enligt Schumachers manager Willi Weber skall inte comebacken vara hotad.

Även Schumacher verkar ju mer än taggad på att köra.

Så, jag tror han kör. 8)
Ferrari.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

De ska nog till rätt mycket iaf för att han ska låta bli. Han var väl medveten om sin nacke den dagen han tackade ja så han bite nog ihop och sätter sig i bilen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu får han fan i mig köra om han så ska staga upp skallen med armeringsjärn. Något annat vore ju ett hån mot publiken.

Användarens profilbild
PC:

JTarnstrom skrev:Nu får han fan i mig köra om han så ska staga upp skallen med armeringsjärn. Något annat vore ju ett hån mot publiken.
Har för mig att man på Lövis tid åkte med stroppar från hjälmen fästa i axlarna på overallen. Minns jag fel...?

På ovalbana kan man se att förarna har huvudstöd integrerat i sittbrunnen, borde vara mindre smärtsamt än att operera in armeringsjärn i nacken.

Jag vill gärna se von Kerpen på banan igen så att jag kan gotta mig åt den förnedring han kommer att få utstå. Säger inte att det blir så, men jag hoppas... :spec:

Åh, vad jag älskar att hata den mannen... :wink:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PC: skrev:
JTarnstrom skrev:Nu får han fan i mig köra om han så ska staga upp skallen med armeringsjärn. Något annat vore ju ett hån mot publiken.
Har för mig att man på Lövis tid åkte med stroppar från hjälmen fästa i axlarna på overallen. Minns jag fel...?
Menar du i IndyCar så hade man stroppar från hjälmen till fäste i sittbrunnen på vissa ovalbanor.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
PC:

Cheever skrev:
PC: skrev:
Menar du i IndyCar så hade man stroppar från hjälmen till fäste i sittbrunnen på vissa ovalbanor.
Vet inte, har en minnesbild av det bara...
Pirken

Inlägg av Pirken »

Rainio skrev:
EnzoF1 skrev:
Depeche skrev: Haha...spelar ingen roll vad du säger.
Om man ska gå efter dina bedömningar om vem som är bäst (dvs att enbart titta på poängen) så säger jag bara.
Webber 51.5
Massa 22

Dessutom...Webber slåss om VM-titeln nu. :lol:
Jag tittar inte enbart efter poäng, det är precis därför jag anser Webber är en medelmåtta, som DC och Rubens. Sedan spelar det ingen roll att det skramlar in lite poäng för dem.

Men visst, vi kan titta efter poäng om du vill, Massa har fler än Webber skrapat ihop, och det kommer att gälla även när båda lagt hjälmen på hyllan.

Du är den ende jag vet som kan få Webber till att bli en toppförare. Men fortsätt, det är lite kul att se.

Ditt inlägg gör mig fundersam, om du nu anser att Massa är bättre än Webber p.ga. fler ihopskrapade poäng under sina karriärer, borde inte Kimi vara gudomlig isåfall jämförd med Massa?

Utan att överdriva kan jag nog nästan säga att Kimi har minst 100-150 poäng mer än Massa, men du säger att du inte enbart räknar poäng, vad räknar du då? För Kimi slår Massa i allting. Han har mycket flera vinster, Pole positions, podiumplaceringar, allt! För att inte nämna att han har en världsmästartitel vilket Massa aldrig kommer få.

Så enligt dig, och ditt inlägg - så är Kimi mycket bättre än Massa då?
Och om du nu skulle kontra att Massa har fått ihop fler poäng än Kimi under åren dem har kört tillsammans i Ferrari säger jag bara en grej.
Världsmästare. :lol:
Jaaa enzo ett svar vore ju på sin plats eller..?
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Pirken skrev:
Rainio skrev:
EnzoF1 skrev: Jag tittar inte enbart efter poäng, det är precis därför jag anser Webber är en medelmåtta, som DC och Rubens. Sedan spelar det ingen roll att det skramlar in lite poäng för dem.

Men visst, vi kan titta efter poäng om du vill, Massa har fler än Webber skrapat ihop, och det kommer att gälla även när båda lagt hjälmen på hyllan.

Du är den ende jag vet som kan få Webber till att bli en toppförare. Men fortsätt, det är lite kul att se.

Ditt inlägg gör mig fundersam, om du nu anser att Massa är bättre än Webber p.ga. fler ihopskrapade poäng under sina karriärer, borde inte Kimi vara gudomlig isåfall jämförd med Massa?

Utan att överdriva kan jag nog nästan säga att Kimi har minst 100-150 poäng mer än Massa, men du säger att du inte enbart räknar poäng, vad räknar du då? För Kimi slår Massa i allting. Han har mycket flera vinster, Pole positions, podiumplaceringar, allt! För att inte nämna att han har en världsmästartitel vilket Massa aldrig kommer få.

Så enligt dig, och ditt inlägg - så är Kimi mycket bättre än Massa då?
Och om du nu skulle kontra att Massa har fått ihop fler poäng än Kimi under åren dem har kört tillsammans i Ferrari säger jag bara en grej.
Världsmästare. :lol:
Jaaa enzo ett svar vore ju på sin plats eller..?
Glöm det .
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Precis, Massa har väl fortfarande fler poäng än Kimi under deras gemensamma år i Ferrari. Bättre värdemätare kan man ju inte få.
Och då har Massa som bekant missat ett lopp hittills.

Men återigen, Webber är och förblir en medelmåtta och ska inte ens nämnas i samma mening som toppförare (vilket jag ju iofs gör nu ;) ).

Som sagt, sätter man bedömer F1-förare och premierar deras insatser på är poäng, ju mer poäng desto bättre.

Just nu råknar Webber ha ett fåtal fler poäng än sin stallkamrat, men vi får väl avvakta till årets slut innan vi gör den slutgiltiga bedömningen.

Men sett till sin erfarenhet är Webbers prestation jämfört med Vettels närmast undermålig. Det inser de flesta med minsta insikt i F1.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Det är tufft för en del att acceptera att Kimi under tre års tid presterat sämre än Massa.

F1-fan

Inlägg av F1-fan »

Är inte detta en Schumi tråd?? :D
Hursomhelst så är denna artikel en av förklaringarna till att Michael är mycket efterlängtad hos Ferraris tekniker!

http://atlasf1.autosport.com/98/bel/schumacher.html

As a result, di Montezemolo has moved to manage expectations ahead of Schumacher's anticipated race return on August 23.

"We are not expecting miracles from him, and neither do the fans," he said.

"Of course, I won't deny that I hope this is also a positive morale boost for the entire team. The engineers can't wait to work with him. They were all hoping that Schumacher would come back. It's a win-win situation."

:lol:
"So what upgrades have you brought to Valencia?
Brawn GP: "New aero package for the car"
McLaren: "Improved diffuser and new front wing"
Ferrari: "Michael Schumacher" :D :D :clap:
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

F1-fan skrev:Är inte detta en Schumi tråd?? :D
Spelar ingen roll vilken tråd det är...EnzoF1 drar upp Kimi och Webber överallt i alla lägen. :D
EnzoF1 skrev: Som sagt, sätter man bedömer F1-förare och premierar deras insatser på är poäng, ju mer poäng desto bättre.
Vilket innebär att Webber är mycket bättre än Massa.
Fast det behöver man ju inte titta på poängen för att se.
:D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Depeche skrev:
F1-fan skrev:Är inte detta en Schumi tråd?? :D
Spelar ingen roll vilken tråd det är...EnzoF1 drar upp Kimi och Webber överallt i alla lägen. :D
Det borde finnas en regel eller nå't...
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

EnzoF1 skrev:Precis, Massa har väl fortfarande fler poäng än Kimi under deras gemensamma år i Ferrari. Bättre värdemätare kan man ju inte få.
Och då har Massa som bekant missat ett lopp hittills.

Men återigen, Webber är och förblir en medelmåtta och ska inte ens nämnas i samma mening som toppförare (vilket jag ju iofs gör nu ;) ).

Som sagt, sätter man bedömer F1-förare och premierar deras insatser på är poäng, ju mer poäng desto bättre.

Just nu råknar Webber ha ett fåtal fler poäng än sin stallkamrat, men vi får väl avvakta till årets slut innan vi gör den slutgiltiga bedömningen.

Men sett till sin erfarenhet är Webbers prestation jämfört med Vettels närmast undermålig. Det inser de flesta med minsta insikt i F1.

Ock poängbedömningen ändras aldrig i f1. Så nu vet vi att Enzo kan räkna :up:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Och så backade han ur. Gene på tur?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag kan ge mig fan på att Massa är körklar till Valencia och att det är anledningen. Fansen lurade gånger två.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Gud måste hört mina motböner mot Gösta :D :D :D :D :D :D :D :D
FIA = Ferrari International Assistance