Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Bra skrivet, lenny. löjligt att man inte får testa bilarna längre.

FIA har ju itne lyckats med mycket denna säsongen, så varför börja göra rätt nu.

Ärligt talat hur mycket kan man förbättre bilen på 1 test, det är ju inte det saken handlar om. Utan har att göra med att han ska få känna på bilen.

Ansökten den andra snubben för övrigt att få köra bilen hos FIA?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:
ANFRAN skrev:Bra att Williams stoppar F60-testdagen. Nu slipper vi en massa tjafs om särbehandling och så får vi se när [Schumacher] ställer in en bil han aldrig har suttit i tidigare.

Men vad säger ni om Massas första intervju? Jag läste den just på Forza och det här tycker jag låter märkligt:
What's your first wish when you get back to Brazil?
“Coming back to my home, checking that everything is as it was before. Many things have happened over the last days and I want to get back to a normal life. I want to get back into the best possible condition, doing things you do every day."
Det han längtar mest efter att göra när han kommer hem är alltså INTE att köra en Ferrari?!
Han har väl ingen Ferrari F1 i garaget? ;)

Efter en sådan där smäll är det säkert mysigt att sitta hemma i soffan och krama frugan ett par dagar. Han få i alla fall inte köra något innan han godkänns av FIA:s läkare och det lär dröja några veckor. Han är bra svullen runt ögat!
Jag ville bara gnälla lite på Massas löjliga PR-snack om Ferrari i intervjun. Men det visade sig att PR-snacket inte var hans. I den filmade intervjun säger han varken "I want to recover as soon as possible to get back behind the wheel of a Ferrari", "and then there's another family I have to thank: the Ferrari family" eller "although I hope I'll be back on the track with Ferrari as soon as possible", så det är väl informationschefen hos Ferrari jag ska gnälla på.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Crazy F1 skrev: Ärligt talat hur mycket kan man förbättre bilen på 1 test, det är ju inte det saken handlar om. Utan har att göra med att han ska få känna på bilen.

Mer än utan test. Och med tanke på MS erfarenhet så hinner dom nog göra en hel massa inställningar innan tids träningarsn börjar.. och det tjänar dom mycket på.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Gurney skrev:Intressant att se att Schumacher fortfarande engagerar här på forumet, en sjufaldig världsmästare är ingen dålig förare. Om han nu fuskat eller på annat sätt varit oärlig eller vad nu folk kan få för sig lämnar jag åt andra att spekulera om. Han den som tagit mest segrar och VM-titlar, det kan ingen ta ifrån honom, tycker det är starkt gjort att ställa upp igen trots att han lämnat racingen bakom sig. Det visar också på engagemang och trohet till ett stall som hjälpt honom till att bli världsmästare. Körde 67 varv på Mugellobanan med en bästa tid på 1:23.736 med en Ferrari 2007 med GP2-slicks är inte illa av en fd. världsmästare.

Är själv ingen direkt fan av honom men för den skull tänker jag inte ge honom öknamn eller kasta mig över de som har honom som idol. Sådant huliganbeteende passar bättre på Råsunda eller liknande fotbollsarenor där fanatismen drar fram det sämsta ur "fansen". Något som vi inom Formel 1 borde vara förskonade ifrån, att kunna gå ut och ta en öl och diskutera förare och bilar utan att hamna i bråk är något som varit typisk för oss fans och borde så förbli. Visa att vi står över forbollshuliganernas låga primat-nivå och diskutera utan påhopp eller öknamn vare sig på förare eller varandra.
Bra ock ödmjukt sagt :up:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Crazy F1 skrev: Ärligt talat hur mycket kan man förbättre bilen på 1 test, det är ju inte det saken handlar om. Utan har att göra med att han ska få känna på bilen.
Ärligt talat, han har 4 timmar på sig innan kvalet att lära känna bilen och banan. Tror du inte att han klarar det utan större problem, du är väl en av dem som gärna talar om hur fantastiskt bra han är?
CrazyF1 skrev:Ansökten den andra snubben för övrigt att få köra bilen hos FIA?
Enligt Mateschitz fick man avslag på en förfrågan, oklart av vem. Norbert Haug uttalade sig tidigare där han sa att han inte trodde STR hade frågat.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

PeppeF1 skrev:
Ärligt talat, han har 4 timmar på sig innan kvalet att lära känna bilen och banan. Tror du inte att han klarar det utan större problem, du är väl en av dem som gärna talar om hur fantastiskt bra han är?
Enligt Mateschitz fick man avslag på en förfrågan, oklart av vem. Norbert Haug uttalade sig tidigare där han sa att han inte trodde STR hade frågat.
Jag undrar också vem som sa nej till Toro Rosso! Kan någon luska reda på det vore det mums!
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:
Pastis skrev:
ANFRAN skrev:Bra att Williams stoppar F60-testdagen. Nu slipper vi en massa tjafs om särbehandling och så får vi se när [Schumacher] ställer in en bil han aldrig har suttit i tidigare.

Men vad säger ni om Massas första intervju? Jag läste den just på Forza och det här tycker jag låter märkligt: Det han längtar mest efter att göra när han kommer hem är alltså INTE att köra en Ferrari?!
Han har väl ingen Ferrari F1 i garaget? ;)

Efter en sådan där smäll är det säkert mysigt att sitta hemma i soffan och krama frugan ett par dagar. Han få i alla fall inte köra något innan han godkänns av FIA:s läkare och det lär dröja några veckor. Han är bra svullen runt ögat!
Jag ville bara gnälla lite på Massas löjliga PR-snack om Ferrari i intervjun. Men det visade sig att PR-snacket inte var hans. I den filmade intervjun säger han varken "I want to recover as soon as possible to get back behind the wheel of a Ferrari", "and then there's another family I have to thank: the Ferrari family" eller "although I hope I'll be back on the track with Ferrari as soon as possible", så det är väl informationschefen hos Ferrari jag ska gnälla på.
Det finns även en italiensk och en portugisisk version av intervjun och det är omöjligt att de har kört tre filmade intervjuer ordagrant. Kan det komma från den italienska tro? Om du mot förmodan vill undersöka det så har jag alla tre versionerna. ;)
Bild
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Pastis skrev:
ANFRAN skrev:
Pastis skrev: Han har väl ingen Ferrari F1 i garaget? ;)

Det finns även en italiensk och en portugisisk version av intervjun och det är omöjligt att de har kört tre filmade intervjuer ordagrant. Kan det komma från den italienska tro? Om du mot förmodan vill undersöka det så har jag alla tre versionerna. ;)

:up:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Mycket bra skrivet Oldtimer.

Peppe, jovisst har jag sagt att han är fantastisk men jag vet inte om den schumacher jag kände är lika bra som den schumacher som ska sätta sig i bilen nästa race. Jag hoppas innerligt det är så men ibland tar åldern ut sin rätt men framför allt tror jag att vanan att ratta bilen har mycket med saken att göra, det kan jag tala om av egen gokarterfarenhet. Därför tycker jag man borde ur en säkerhetssynpunkt samt en prestationssynpunkt att de som inte kört bilen ska låtas göra det då menar jag både rookies och 7faldiga världsmästare som inte kört på snart två år.
Som sagt, för ett år sedan hade vi inte ens haft en sådan här diskussion och det hade inte varit mer än en självklarthet att en ev ersättare ska få testa bilen innan han sätter sig i den i och kör i flera hundra km/h. Något annat vore egentligen rent idiotiskt...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Pastis skrev:Det finns även en italiensk och en portugisisk version av intervjun och det är omöjligt att de har kört tre filmade intervjuer ordagrant. Kan det komma från den italienska tro? Om du mot förmodan vill undersöka det så har jag alla tre versionerna. ;)
Men herregud. Inte undra på att Massa såg uttråkad ut om han har suttit och svarat på samma frågor tre gånger.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Crazy F1 skrev:Mycket bra skrivet Oldtimer.

Peppe, jovisst har jag sagt att han är fantastisk men jag vet inte om den schumacher jag kände är lika bra som den schumacher som ska sätta sig i bilen nästa race. Jag hoppas innerligt det är så men ibland tar åldern ut sin rätt men framför allt tror jag att vanan att ratta bilen har mycket med saken att göra, det kan jag tala om av egen gokarterfarenhet. Därför tycker jag man borde ur en säkerhetssynpunkt samt en prestationssynpunkt att de som inte kört bilen ska låtas göra det då menar jag både rookies och 7faldiga världsmästare som inte kört på snart två år.
Som sagt, för ett år sedan hade vi inte ens haft en sådan här diskussion och det hade inte varit mer än en självklarthet att en ev ersättare ska få testa bilen innan han sätter sig i den i och kör i flera hundra km/h. Något annat vore egentligen rent idiotiskt...
Bra skrivet Crazy F1 .
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Hela den här diskussionen om huruvida MS skall få testa utöver det i reglerna tillåtna är befängd.

Skall F1-världen återigen stå stillatigande och se på när det ges tvivelaktiga fördelar åt en viss herr Schumacher?

För övrigt undrar jag om teamen i stort har någon handlingsplan när något händer likt Massas olycka.
Jag menar, hur otroligt är det egentligen att olyckor kan förekomma i motorsportvärlden?

Mycket ryggdunkningar här förresten, dock förväntar jag mig inte någon... :D
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Bra PC för du får ingen :wink:

Man kan väl uppskatta vad andra skriver och inte bara klaga större delen av tiden, de är så typiskt oss svenskar att inte ge komplimanger men klaga de är vi bra på....
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

PC: skrev:Hela den här diskussionen om huruvida MS skall få testa utöver det i reglerna tillåtna är befängd.

Skall F1-världen återigen stå stillatigande och se på när det ges tvivelaktiga fördelar åt en viss herr Schumacher?

För övrigt undrar jag om teamen i stort har någon handlingsplan när något händer likt Massas olycka.
Jag menar, hur otroligt är det egentligen att olyckor kan förekomma i motorsportvärlden?

Mycket ryggdunkningar här förresten, dock förväntar jag mig inte någon... :D
Det där var bra skrivet PC:
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
PC:

Crazy F1 skrev:Bra PC för du får ingen :wink:

Man kan väl uppskatta vad andra skriver och inte bara klaga större delen av tiden, de är så typiskt oss svenskar att inte ge komplimanger men klaga de är vi bra på....
Jaja... visst är det fint att både ge och få komplimanger, du har så rätt.

Bara det inte blir ett väckelsemöte av det hela... med Friggebo som allsångsledare... huga... :spec:
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Jo, det är en konstig F1-värld vi lever i där nya förare och gamla inte får testa bilen mellan racen. Kul att Schumacher försöker men om det inte är möjligt så är det inte. Nu finns det en stor risk att Schummi kommer se ut som bambi på is när han kör ut på bana. Å andra sidan bör ju en 7-faldig världsmästare snabbt komma in i bilen. Men att slå Kimi i första racet, det är orimligt, bilen är ju byggd och testad av honom.
Användarens profilbild
PC:

Så Kimi har börjat bygga bilar? Hmm.

Då kan han nog med lätthet fixa Fiaten han skrotade häromdan. :D
Frankie

Inlägg av Frankie »

Silverkatten skrev:Jo, det är en konstig F1-värld vi lever i där nya förare och gamla inte får testa bilen mellan racen. Kul att Schumacher försöker men om det inte är möjligt så är det inte. Nu finns det en stor risk att Schummi kommer se ut som bambi på is när han kör ut på bana. Å andra sidan bör ju en 7-faldig världsmästare snabbt komma in i bilen. Men att slå Kimi i första racet, det är orimligt, bilen är ju byggd och testad av honom.
Är bilen byggd och testad av Kimi eller Schumi?
Hursomhelst så är det en riktig bedrift att en förare klarar av något sånt.
:)
Heja Kimi
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Pastis skrev:
PeppeF1 skrev:
Jag undrar också vem som sa nej till Toro Rosso! Kan någon luska reda på det vore det mums!
Ja, nu undrar jag också.. kan det vara lite känsligt möjligen,, står ingenstans att läsa...
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lenny skrev:
Pastis skrev:
PeppeF1 skrev: Ärligt talat, han har 4 timmar på sig innan kvalet att lära känna bilen och banan. Tror du inte att han klarar det utan större problem, du är väl en av dem som gärna talar om hur fantastiskt bra han är?
Ja, nu undrar jag också.. kan det vara lite känsligt möjligen,, står ingenstans att läsa...
Williams?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

"Just for the record, the Scuderia Ferrari had given its approval to let Alguersuari test, but it seems even in this instance someone decided to stick to the precise wording of the regulations."

Så Ferrari tillät alltså Alguersari att testa, men nån annan förbjöd. Och läser man mellan raderna på autosport så får man ju intrycket att det var Williams.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Jag tycker det är självklart att Schumacher skall få testa!

Och ni som tycker det är orättvist och fusk och allt annat ni bör läsa på regelboken där det faktiskt står att test kan få förekomma om stallen kommer överens om det gemensamt plus FIA. Och detta under speciella fall naturligtvis...
Är inte det ett speciellt fall då någon skall ersätta en förare som fick en fjäder i huvudet? Är det inte ett speciellt fall när man sätter in någon som aldrig fått köra bilen på bana?

Jag tycker diskussionen är absurd bara för att många av er ogillar Schumacher. Ni borde skärpa er och lägga sandlådefasonerna åt sidan och istället glädjas åt sporten.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jari du är kul :)

Kunde inte sagt de bättre själv flattspot. Men vi tycker ju alla olika och de gör öppenbarligen de olika teamen också eftersom Williams har mycket emot att någon ska få utnyttja den reglen som du pratar om.

Hmm, Kimi har väl inte satt sig ner med borrmaskinen och skruvdragaren och byggt bilen men han har säkert haft ett par ord med i laget.

Jag minns när man alltid fick höra att bilen " är byggd efter schumi" jag antar att vissa här inne fortfarande tror att den är det 2 år efter att han har slutat :D :down:

Lika lite som bilen var byggd åt schumi då lika lite är den kanske byggd åt kimi idag men självklart har ju förarna satt sin prägel på hur bilen konstruerats, annars vore det väl fan illa !
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Enzo skrev:
Och läser man mellan raderna på autosport så får man ju intrycket att det var Williams.[/quote]

Det där "someone" antyder ju det, för det kan ju knappast vara Red Bullarna själva..

Får hoppas detta är en tokig slutsats, annars sitter ju Frank och hänvisar till sina egenhändigt skapade dumheter emot Spanjoren.. :roll:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ja, det var Williams som även stoppade Alguersuari.

Ferrari slates Williams over test block

The Ferrari team has hit out at rival Williams over its decision not to allow Michael Schumacher to test this year's car ahead of his return to action at the European Grand Prix.

Ferrari asked all Formula 1 teams for permission to have a one-day test for Schumacher ahead of the Valencia race, where the German will replace the injured Felipe Massa.

On Tuesday, Ferrari hit out at Williams, saying the team had demonstrated a lack of spirit of fair play. The Italian squad referred to its rival as "a team that hasn't won anything for years."

Ferrari also revealed it had given Toro Rosso its approval to test rookie Jaime Alguersuari ahead of his debut in Hungary.

"Guess who opposed the test with the F60? A team that hasn't won anything for years and yet didn't pass over the opportunity to demonstrate once more a lack of spirit of fair play," Ferrari wrote in its official website under the title 'Indiscretion'.

"Just for the record, the Scuderia Ferrari had given its approval to let Alguersuari test, but it seems even in this instance someone decided to stick to the precise wording of the regulations."

Team boss Frank Williams said on Monday that he welcomed Schumacher back in F1, but that his team would not allow him to test.

"While we welcome Michael Schumacher back to Formula 1, the fact is that any form of in-season circuit testing is strictly prohibited; a regulation clearly laid out by the FIA and adhered to by all of the teams," Williams said.

"It was for this reason that Alguersuari, who drove an F1 car for the very first time in Hungary, did not have the opportunity to familiarise himself with the Toro Rosso before he made his race debut.

"Williams sees no distinction between Alguersuari's situation and Schumacher's and feels that any deviation from the rule would create a precedent for the future.

"In a similar situation, Williams would unhesitatingly use its current test driver. For the sake of consistency and fairness, therefore, we oppose Ferrari's proposal to test ahead of the European Grand Prix."

Red Bull boss Dietrich Mateschitz also said yesterday that his teams were opposing the test.

A Williams spokesperson told AUTOSPORT the team was not planning a response.

"I don't think we would wish to dignify Ferrari's statement with a reply," he said.
Bild
Användarens profilbild
PC:

Flatspot skrev:Jag tycker diskussionen är absurd bara för att många av er ogillar Schumacher. Ni borde skärpa er och lägga sandlådefasonerna åt sidan och istället glädjas åt sporten.
Sandlådefasoner, säger du...
Menar du då det hemmarace då von Kerpen hamnade just i sandlådan, satt fast och viftar åt funktionärerna att bli utputtad på banan... och kommer undan med det!

Jag gläds verkligen åt renhårig bilsport men hatar exempelvis vingelpellar som inte är tillräckligt snabba på raksträckorna och tränger alla omkörningsförsök.
MS var den som införde och gjorde detta horribla beteende "legitimt" i F1.

Kalla du gärna Frank Williams omdöme absurt, tror han har större erfarenhet utav både F1 i stort och vad MS egentligen går för...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Pastis skrev:
[quote="Pastis"]Ja, det var Williams som även stoppade Alguersuari.

Vad ska man säga.. det är ju för bövulen inte klokt..
Han har själv stoppat Alguersuaris test, och hänvisar till detta och "rättvisa" för att stoppa Schumis test...
Karln är sjuk..
Senast redigerad av Lenny den tis aug 04, 2009 21:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

När det gäller Ferraris bölande över Williams agerande så har ju Ferari en egen kossa i diket med skunki nu, medan Williams tycker att finns det en regel som inte medger tester under säsong så skall den gälla. Om nu inte något exceptionellt händer. Att Schkummi ska köra Ferrari är inget exceptionellt, utan det ska han fan kunna vid det här laget.
Att han dessutom får mer uppmärksamhet inom teamet just nu än någon annan förare någonsin fått för ett "inhopp som sketen reservförare" åt gnomen är bara groteskt.

Evil Dead IV-humor!

Rätt ska va rätt!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Ursäkta språket men..

Fan, sicken skit du skriver Jari..
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jag tycker att det är bra att Maestro inte fick testa, nu kommer han bli mer taggad.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

PC: skrev:Kalla du gärna Frank Williams omdöme absurt, tror han har större erfarenhet utav både F1 i stort och vad MS egentligen går för...
Jag tror han är bitter. Han vet vart åt det barkar för hans stackars team. Kanske sitter han illa till rent privatekonomiskt.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lenny skrev:Ursäkta språket men..

Tack Lenny, för att du noterat att det finns de med andra åsikter än den du har.
Just denna lilla och nästan magiska knorr på diskussionerna gör att de kan komma någonstans annat än fy fan va bra han är, och vad kul det ska bli.
Alla hejar fram schkummi, nuuuu!
Som sen följs av fjorton håller-med-poster...

Vi som faktiskt följt F1 både före och efter reserven från Kerpens inhopp har ofta efterlyst lite konsekventare regler inom sporten, gillar inte att man ska börja ändra på dessa bara för att en reserv som förväntas kunna göra hyggligt ifrån sig även utan extratester.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fredrik i Trollhättan skrev:
PC: skrev:Kalla du gärna Frank Williams omdöme absurt, tror han har större erfarenhet utav både F1 i stort och vad MS egentligen går för...
Jag tror han är bitter. Han vet vart åt det barkar för hans stackars team. Kanske sitter han illa till rent privatekonomiskt.
Möjligen kanske ett inhopp av den mest överreklamerade av dem alla i så fall är bättre för hans ekonomi än tvärtom?
Vad reservens betydelse för hans stall vore annars begriper jag inte.
Användarens profilbild
PC:

Fredrik i Trollhättan skrev:
Insiktsfullt...
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Jari skrev:
Lenny skrev:Ursäkta språket men..

Tack Lenny, för att du noterat att det finns de med andra åsikter än den du har.
Just denna lilla och nästan magiska knorr på diskussionerna gör att de kan komma någonstans annat än fy fan va bra han är, och vad kul det ska bli.
Alla hejar fram schkummi, nuuuu!
Som sen följs av fjorton håller-med-poster...

Vi som faktiskt följt F1 både före och efter reserven från Kerpens inhopp har ofta efterlyst lite konsekventare regler inom sporten, gillar inte att man ska börja ändra på dessa bara för att en reserv som förväntas kunna göra hyggligt ifrån sig även utan extratester.
Eftersom du inte gillar ryggdunkande, så gör jag dig till viljes så gott jag kan.. :wink:

Nog kunde du väl erkänna, att även ditt F1- intresse fått sig en boost av att den obetydlige "reserven från Kerpen" gör ett inhopp i cirkusen..
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Flatspot skrev:Jag tycker det är självklart att Schumacher skall få testa!

Och ni som tycker det är orättvist och fusk och allt annat ni bör läsa på regelboken där det faktiskt står att test kan få förekomma om stallen kommer överens om det gemensamt plus FIA. Och detta under speciella fall naturligtvis...
Mmm... Men nu var ju stallen inte överens, eller hur? Då blir det inget test, helt enligt regelboken. Om Ferrari väljer att ta in en annan ersättare för Massa än någon av de ordinarie testförarna så får de också ta konsekvenserna av det beslutet..
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pepparkvarnen skrev:Jag tycker att det är bra att Maestro inte fick testa, nu kommer han bli mer taggad.
Precis, så kan Kimifansen inte skylla på det när deras lille överhypade suput blir frånkörd.

Men visst är det intressant att även de mest hårdnackade av Kimis fans nu börjat ana kaffedoften och förbereder ursäkterna inför hans sorti.

Kimis utträde ur sporten kan bli ännu mer pinsamt än Häkkinens (om det nu var möjligt).

Nästa år kan bli ett underbart F1-år.

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Ferrari skrev:Guess who opposed the test with the F60? A team that hasn't won anything for years and yet didn't pass over the opportunity to demonstrate once more a lack of spirit of fair play.
Står ledningen bakom detta, hög klass. :up:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Pepparkvarnen skrev:Jag tycker att det är bra att Maestro inte fick testa, nu kommer han bli mer taggad.
Jo, det är nog sant, men jag tror han får svårt i Valencia.. men sen.

Att vara förstasidesstoff över hela världen borde väl annars räcka för att hålla sig på tårna..
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Lenny skrev: Vad ska man säga.. det är ju för bövulen inte klokt..
Han har själv stoppat Alguersuaris test, och hänvisar till detta och "rättvisa" för att stoppa Schumis test...
Karln är sjuk..
Men nu säger han väl inte att Schumacher inte får testa eftersom Alguersuari inte fick testa, eller hur?

Han säger att teamen kom överrens om att inte ha några tester under säsongen, något alla gick med på och Frank tycker därför att reglerna skall följas för att inte skapa något prejudikat så folk tillåts testa i framtiden bara för att man gjort undantag tidigare.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Stackars rookie, som ska göra ett inhopp som reserv och "får svårt"...
För vad, ta poäng?
Det borde han väl klara, så oövervinnerlig och fantastisk som han är?
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Jari skrev:Stackars rookie, som ska göra ett inhopp som reserv och "får svårt"...
För vad, ta poäng?
Jag tror du har en övertro på den stackars reserven.. :wink:

Själv tror jag han är mänsklig.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Lenny skrev:
Jari skrev:Stackars rookie, som ska göra ett inhopp som reserv och "får svårt"...
För vad, ta poäng?
Jag tror du har en övertro på den stackars reserven.. :wink:

Själv tror jag han är mänsklig.
Jag också, när Kimi drar ner brallorna på honom och det inte står "Made In China" eller Mattel i stället för kallingar med pytteliten bula fram eller större brunaktig fläck baktill.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

PeppeF1 skrev:
Karln är sjuk..
Men nu säger han väl inte att Schumacher inte får testa eftersom Alguersuari inte fick testa, eller hur?

Han säger att teamen kom överrens om att inte ha några tester under säsongen, något alla gick med på och Frank tycker därför att reglerna skall följas för att inte skapa något prejudikat så folk tillåts testa i framtiden bara för att man gjort undantag tidigare.
Han hänvisar ju till att Alguersuari inte fick testköra och ser ingen anledning att låta Schumi provköra bilen heller.

Reglerna är att om stallen är överens, kan man göra undantag.

Att man inte gav Alguersuari ett undantag är absolut vansinne..
Att inte ge Schumi ett undantag är bara småsint och missundsamt..

Vad jag anser om Frank, har jag redan skrivit.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

Har aldrig gillat Williams och inte blev det bättre för detta. Inte för Schummis missade test, det kan ju kvitta, men att inte låta en rookie testa :down:. Alguersuaris borde ha fått ett test för att upprätt hålla säkerheten.
Frank kanske borde börja skriva på detta forum han är lite små bitter, tror jag.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Lenny skrev:Han har själv stoppat Alguersuaris test
Ja, så står det ju, svart på vitt. :roll:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lenny skrev: Karln är sjuk..
Ja något är det, han sitter ju i rullstol.
Du kanske syftar på mental åkomma? :D Sannolikt har han det med. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Lenny skrev:
PeppeF1 skrev:
Karln är sjuk..

Han hänvisar ju till att Alguersuari inte fick testköra och ser ingen anledning att låta Schumi provköra bilen heller.

Reglerna är att om stallen är överens, kan man göra undantag.

Att man inte gav Alguersuari ett undantag är absolut vansinne..
Att inte ge Schumi ett undantag är bara småsint och missundsamt..

Vad jag anser om Frank, har jag redan skrivit.
Så att anledningen till att Schumi inte får testa skulle vara att Alguersuari inte fick testa, var läser du det?

Hade de övriga teamen gjort som Williams och låtit sin reservförare testa lite under försäsongen hade de sluppit stå med rumpan bar nu.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

PeppeF1 skrev:
Hade de övriga teamen gjort som Williams och låtit sin reservförare testa lite under försäsongen hade de sluppit stå med rumpan bar nu.

Helt rätt :up:

...Regler är till för att följas :D
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
PC:

olag skrev:
PeppeF1 skrev:

Helt rätt :up:

...Regler är till för att följas :D
Exaktemente, som tysken (!) säger...