Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

olag skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 5595427.ab

Enligt Massa skulle han vunnit loppet!! Var han snabb på träningen eller han dagdrömmer?
http://www.ferrari.com/English/News/Pag ... ow_on.aspx

Enligt Ferrari har News of the World bara intervjuat Massas brorsa. Om de nu har intervjuat någon alls.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Depeche skrev:

Enligt Massa skulle han vunnit loppet!! Var han snabb på träningen eller han dagdrömmer?
Inget ont i övrigt om Massa men han är rätt rolig ibland.
Ungefär som när han försvarade sig på en presskonferens eller vad det var när han fick kritik hur dålig han var i regn tror jag.
Han försvar var att han alltid varit bra i regn...titta bara på när jag var liten och körde gokart. :D
Ha ha Han är alltid oskyldig.Och det är alltid alla andras fel.... :D
FIA = Ferrari International Assistance
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Jari skrev:
Lenny skrev:Haug said he could see no reason why Ferrari's request should be rejected.

"Whatever we can do to support him we will do," Haug told AUTOSPORT. "I just think it is fair. This is an exception. If Michael had said he would come back under the condition that he could test, everybody would have said yes.

"His team-mate has thousands of kilometres in this car, and he has nothing. As we are fair players, why should he not get some testing? I would be very open to that.

Haug, en klok man.. As we are fair players..
Helt sanslöst!
Vem var det ni sa inte hade kört en F1:a förut?
Alguersuari?
Schumacher?
Seriöst???
Fredagens fria finns det biljetter kvar till, liksom tredje fria på lördagen. Kan inte han bekanta sig på banan med den bilen där som alla andra, nybörjaren?
Jari tagga ner det ordnar sig :D
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
Sami skrev:Massa kör nog redan i Valencia. Schumi grejen är bara ett pr-trick.
Jag börjar också tro det.
Det vore den våtaste drömmen av dem alla...
Fast en gång borde väl Kimi få visa stekspaden hur man kör på riktigt.
Tur att de där går på fyra hjul förresten, så man slipper vurpa...
Senast redigerad av Jari den mån aug 03, 2009 02:05, redigerad totalt 1 gång.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

:rolling:
Vadå, enligt Aftonbladet?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kimifansens reaktioner börjar få mig att tro att Schumacher faktiskt kan köra ifrån Kimi redan i Valencia.

Att MS snurrar upp Kimi på läktaren på Spa lär det knappast råda nåt tvivel om, där kan det regna och Bambi-Kimi är ju som alla vet inte så bra på väta.

Men i Valencia ligger ju all press på Kimi och hans psyke har ju redan börjat vika sig, vilket syntes i rallyt. Nu har det börjat gnaga i honom och på tre veckor kommer det att klia riktigt ordentligt.

Å andra sidan, med min vanliga otur blir det väl en säkerhetsbilssituation som spelar Kimi i händerna när han ligger 20 sek efter Maestro och så kommer det att heta hur bra Kimi var.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Mr Signore skrev:
PC: skrev:
Mr Signore skrev:PM kan vara bra om man bara vill hålla kontakten med någon, skitsnack och smuttskastning kan man med fördel pyssla med hos FIA..! :down:
Io non capisco... (rätt så, Gösta?)

Va kom du ifrån...?
Den hatkärlek Gösta och jag åtnjuter tycker jag själv är ganska underhållande, den gör sig bäst i det öppna. Pride!
Jag älskar formel 1, gjorde det redan under Ronnie-epoken när det knappt visades något på TV alls, vat på Anderstorp -77 och Imola -06.
Jag blir alltid lika less att läsa en massa inlägg som bara är till för att djävlas i trådar som är på riktigt, ibland tycker jag att detta forumet är djävligt bra men när det slutar med påhopp så undrar jag vad grejen är?

"Tycker jag själv är ganska underhållade"-kul att du är nöjd, behövs bara lite bråk tydligen! :(
Tror du att du bättre än någon av oss andra här för att du "var med redan under Ronnie-epoken"? Det gör dig knappast unik...

Det som pågår på dessa sidor har en speciell Forza-jargong som du inte verkar ha begripit riktigt. Att gnabbas lite är en del av behållningen med att skriva inlägg här.
Ibland går det lite över gränsen, inget som hotar världsfreden dock. Tonen kan vara rå men hjärtlös, om du förstår. :D
Det händer faktiskt att det förs riktigt seriösa diskussioner här också...

...så jag tänker inte fortsätta med att gå i polemik med dig, läs och begrunda...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag vet inte var tidningarna får allt ifrån. Massa första intervju kommer att sändas klockan 11.30 idag. Nedanstående kommer från Ferraris mediasajt:

First interview with Felipe Massa tomorrow on Ferrari.com

Budapest, 2nd August - Felipe is ready to leave Budapest to travel back to Brazil with his wife and his personal doctor Dino Altman, while today his parents and his brother Edoardo left.

Before leaving the hospital Massa gave his first interview after his accident at the Hungaroring exclusively for our website.

It's the first time Felipe officially speaks after his accident. In fact the statements printed today in the English press were not his but Edoardo's.

Interview with Felipe Massa – Information for broadcasters

Maranello, 1st August 2009 – The Scuderia Ferrari Marlboro press office wishes to inform you that on Monday 3rd August at 11h30 CET, a satellite interview with Felipe Massa will be broadcast. The interview will be carried out in three languages (Italian, English, Portuguese) and will be rights free.

Data re the playout is as follows:

Eurovision Network Services confirmation EBU REF 09/060818/01

Date: 03/08/09 timing: 09:30-09:45 UTC SSW3 MILAN

Origin:

ITINFI MLNO

Destination:

ITINFI MLNO client ref : GNVA-DEF

Origin and turnaround services:

0930-0945 MLNO ITINFI-ITA-358-U/L-2-W3A-TXP B2 SLOT 2D9 (F1)

0930-0945 W3A-TXP B2 SLOT 2D9 (F1)-6-NICS CYCBC

0930-0945 NICS CYCBC-2-AS-TXP 11A SLOT-11A-9

0930-0945 W3A-TXP B2 SLOT 2D9 (F1)-11-GNVE ZZEBU

0930-0945 GNVE ZZEBU-CV1-GNVE ZZEVC

0930-0945 GNVE ZZEBU-FI/AI10-FINE

0930-0945 FINE-MOD02-MANS NLNSS

0930-0945 MANS NLNSS-USA-NWM-003 UP2-NS806-TXP28/28 SLOTA9

Distribution network:

Timing: 0930-0945 UTC

ASIASAT 100.5 deg TXP 11A CHANNEL 9MHZ SLOT-11A-9 (E1)

UPLINK FREQ.: 6274.5 MHZ POL X BY NICS CYCBC UP2

DOWNLINK FR.: 4049.5 MHZ POL Y

SD 625 4:3 50Hz DVBS QPSK 6.6665Ms/s FEC 7/8,

RoF 0.35 (11_SD MPEG2 422 10.7514 Mbps)

OP MODE: HIGH QUALITY

AUDIO:1 SOUND MONO

AUDIO:2 SOUND MONO

AUDIO:3 N/A

AUDIO:4 N/A

EUTELSAT W3A 7 deg East TXP B2 CHANNEL 9MHZ SLOT 2D9 (F1)

UPLINK FREQ.: 14278 MHZ POL X BY MLNO4 ITINFI-358-UP2

DOWNLINK FR.: 10978 MHZ POL Y

SD 625 4:3 50Hz DVBS QPSK 6.6665Ms/s FEC 7/8,

NSS806 319.5 deg E TXP 28/28 CHANNEL 9MHZ SLOT-28A9

UPLINK FREQ.: 6386.5 MHZ POL R BY USA-NWM-003 UP2

DOWNLINK FR.: 4161.5 MHZ POL L

SD 525 4:3 60hz DVBS QPSK 6.6665Ms/s FEC 7/8,

Bild
Gösta

Inlägg av Gösta »

PC: skrev:
Tror du att du bättre än någon av oss andra här för att du "var med redan under Ronnie-epoken"? Det gör dig knappast unik...

Ibland går det lite över gränsen, inget som hotar världsfreden dock. Tonen kan vara rå men hjärtlös, om du förstår. :D
Det händer faktiskt att det förs riktigt seriösa diskussioner här också...
..
Ja det tror han! Ingen av oss andra har följt F1 lika länge eller varit på Anderstorp och sett Ronnie, Hunt mfl köra där. :D

Om världsfreden hotas så vet var och en av oss vad som måste göras! Vi måste var och en, tillsammans med andra eller individuellt göra en fredsbevarande insats. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Snälla söta rara, kan någon tala om för mig hur mycket Skunki ska behöva träna i att köra Ferrari innan han kan börja mäta sig med den där omotiverade medelmåttige alkoholiserade finnpajsarn egentligen?
Det ska inte gå i Valencia, säger man och en annan säager att det kanske kan gå till Monza eller Spa. Men innebär inte det i princip en friskrivning ifrån ansvar för ett påstående tills vidare och förlängningsbart tills det går som man förutspått?
Antingen kan han spöa Kimi eller så kan han inte. Ju fler gånger han får försöka desto troligare att annat skit händer och det blir så att Schumi får ett bättre resultat, precis som Massa fortfarande har fler poäng än Kimi för att Kimis bil gått sönder och skit.

Jag vill bara påminna om en sak, som det ser ut på Massas tillstånd och utveckling blir det inte så många chanser, så jag ska räkna varje pass och session som en delseger.
Jämförelsen och räknandet börjar med andra ortd från dag ett och de som vill börja fila på sina undanflykter kan göra det redan nu. För den där "han behöver träna in sig lite i Ferrari" duger fan inte. Har man sju uppkörda titlar i bilen och tar över stallets alla bästa resurser för att kunna se så bra ut som möjligt, till och med på bekostnad av Kimis vm-satsning, så finns det inget som heter fair-fight.
I ärlighetens namn borde hans första regel och prio vara, hjälp "Kimi for the championship". Och därför alltid hamna bakom teamets försteförare.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tror du på fullaste allvar Jari att teamet lägger alla resurser på MS när han kommer tillbaka? jag märker hur mycket du tror på Kimi....hade schumi slagits om vmtiteln hade det kanske varit så men Ferrari har så bra ordning på grejerna idag att de kan ha två bilar i racetrim och är de någon de i så fall prioriterar i detta fall är de väl Kimi med tanke på att att han har mest poäng i vm.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror ingenting!
Det är så självklart att även den mest skygglappsförsedde borde inse sanningen.
Deras titelchanser är borta och de har allt att vinna på det här publicitetsstuntet. [Schumacher] har ingen given plats i stallet, men har haft och det han haft kommer han självklart att kunna disponera fritt under det lopp eller flera han kommer köra.
Hellre visa upp en ståtlig ruin från 2000 år tillbaks än bygga nytt "mediokert"...
Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Skulle förvåna mig om någon säger nej, men å andra sidan är ju alla beredda att använda vad som helst som tillhygge för att få igenom sina krav i något sammanhang.

Inget F60 test för Schumacher.
Williams blockerar testet.

http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 45,00.html
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Geer skrev:
JTarnstrom skrev:Skulle förvåna mig om någon säger nej, men å andra sidan är ju alla beredda att använda vad som helst som tillhygge för att få igenom sina krav i något sammanhang.

Det var kul att se att någon har förnuftet i behåll. :)
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Rättvisan verkar ha segrat :up: men det är väll bara en tidsfråga innan det ändras igen :roll:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

Salo skrev:Rättvisan verkar ha segrat :up: men det är väll bara en tidsfråga innan det ändras igen :roll:
Max fixar det åt skomakaren :evil:
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Coulthards kommentar om ryktet att han skulle ersätta Massa. :)

Like many other drivers, David Coulthard had been linked with Felipe Massa's vacant seat, but he seemed to scoff at the reliability of those rumours in conversation with Britain's Daily Telegraph.

"Well, I couldn't keep up with Kimi when I was at McLaren so what f*****g chance would I have now?!" said the Scot.
Användarens profilbild
Patrik L

Inlägg av Patrik L »

Depeche skrev:
"Well, I couldn't keep up with Kimi when I was at McLaren so what f*****g chance would I have now?!" said the Scot.
LOL :)
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Depeche skrev:Coulthards kommentar om ryktet att han skulle ersätta Massa. :)

:lol: .

Låter som något Eddie Ervine skulle kunna ha sagt. Skönt med gubbar som säger vad dom tycker.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

rättvisan? eller rädslan för en 7-falldig världsmästare som inte kört på ca två år eventuellt ska bli så pass snabb i Ferrarin att han snor värdefulla vmpoäng för Williams :roll:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:Coulthards kommentar om ryktet att han skulle ersätta Massa. :)

Like many other drivers, David Coulthard had been linked with Felipe Massa's vacant seat, but he seemed to scoff at the reliability of those rumours in conversation with Britain's Daily Telegraph.

Då ska vi se, DC var ju bättre än Webber, DC anser sig vara sämre än Kimi och Massa är bättre än Kimi, det innebär att Massa är bättre än DC och därigenom ännu bättre än Webber.

Hm, detta innebär iofs att Webber är bättre än Kimi, men det har jag inga problem med.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Gurney

Inlägg av Gurney »

Intressant att se att Schumacher fortfarande engagerar här på forumet, en sjufaldig världsmästare är ingen dålig förare. Om han nu fuskat eller på annat sätt varit oärlig eller vad nu folk kan få för sig lämnar jag åt andra att spekulera om. Han den som tagit mest segrar och VM-titlar, det kan ingen ta ifrån honom, tycker det är starkt gjort att ställa upp igen trots att han lämnat racingen bakom sig. Det visar också på engagemang och trohet till ett stall som hjälpt honom till att bli världsmästare. Körde 67 varv på Mugellobanan med en bästa tid på 1:23.736 med en Ferrari 2007 med GP2-slicks är inte illa av en fd. världsmästare.

Är själv ingen direkt fan av honom men för den skull tänker jag inte ge honom öknamn eller kasta mig över de som har honom som idol. Sådant huliganbeteende passar bättre på Råsunda eller liknande fotbollsarenor där fanatismen drar fram det sämsta ur "fansen". Något som vi inom Formel 1 borde vara förskonade ifrån, att kunna gå ut och ta en öl och diskutera förare och bilar utan att hamna i bråk är något som varit typisk för oss fans och borde så förbli. Visa att vi står över forbollshuliganernas låga primat-nivå och diskutera utan påhopp eller öknamn vare sig på förare eller varandra.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Väl rutet Gurney.

Jag håller med dig, de som gnäller på Maestro kan jämställas med fopollspöbeln (det är säkert samma människor).

:up:

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Geer skrev:

Ränderna går inte ur så lätt och tyvärr har ju gamle Frank alltid varit en skitstövel.. :down:
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

EnzoF1 skrev:Väl rutet Gurney.

Jag håller med dig, de som gnäller på Maestro kan jämställas med fopollspöbeln (det är säkert samma människor).

Bra talat folks!

Angående det inställda testet så är det enligt mig lika bra. Han klarar av det på fredagen istället. Han får väl köra lite extra mycket bara och nöta in känslan på plats i Valencia.

Nackmuskler och de andra som han inte visste han hade får han träna i F2007.
Bild
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pastis skrev:
EnzoF1 skrev:Väl rutet Gurney.

Bra talat folks!

Angående det inställda testet så är det enligt mig lika bra. Han klarar av det på fredagen istället. Han får väl köra lite extra mycket bara och nöta in känslan på plats i Valencia.
Japp, han får ju tre timmar på fredagen och det är ändå ganska mkt.

Egentligen är det här ännu bättre, blir så mkt roligare när han visar var skåpet ska stå då.

Ska vi tippa att Maestro står på linjen och väntar på grönt ljus kl 10 på fredagen?

Ska vi även tippa att jublet när han kör ut ur depån kommer att överrösta motorn?

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Crazy F1 skrev:rättvisan? eller rädslan för en 7-falldig världsmästare som inte kört på ca två år eventuellt ska bli så pass snabb i Ferrarin att han snor värdefulla vmpoäng för Williams :roll:
Eller det sunda förnuftet som säger att regler är regler och gäller oavsett om man är rookie eller mästare.

Lugn bara lugn, tysken kommer nog inte vara så långt efter ändå.

Edit: Verkar som Red Bulls båda stall också sagt nej till ett test. Man ska ha frågat om Alguersuari fick testa innan sin debut men fick då avslag.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Bra att Williams stoppar F60-testdagen. Nu slipper vi en massa tjafs om särbehandling och så får vi se när [Schumacher] ställer in en bil han aldrig har suttit i tidigare.

Men vad säger ni om Massas första intervju? Jag läste den just på Forza och det här tycker jag låter märkligt:
What's your first wish when you get back to Brazil?
“Coming back to my home, checking that everything is as it was before. Many things have happened over the last days and I want to get back to a normal life. I want to get back into the best possible condition, doing things you do every day."
Det han längtar mest efter att göra när han kommer hem är alltså INTE att köra en Ferrari?!
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Red Bull, är också oroliga att von Kerpen ska få fart på Ferrarin.. :D
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

EnzoF1 skrev: Då ska vi se, DC var ju bättre än Webber, DC anser sig vara sämre än Kimi och Massa är bättre än Kimi, det innebär att Massa är bättre än DC och därigenom ännu bättre än Webber.

Hm, detta innebär iofs att Webber är bättre än Kimi, men det har jag inga problem med.
Haha...spelar ingen roll vad du säger.
Om man ska gå efter dina bedömningar om vem som är bäst (dvs att enbart titta på poängen) så säger jag bara.
Webber 51.5
Massa 22

Dessutom...Webber slåss om VM-titeln nu. :lol:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Då ska vi se, DC var ju bättre än Webber, DC anser sig vara sämre än Kimi och Massa är bättre än Kimi, det innebär att Massa är bättre än DC och därigenom ännu bättre än Webber.

Om man ska gå efter dina bedömningar om vem som är bäst (dvs att enbart titta på poängen) så säger jag bara.
Webber 51.5
Massa 22

Det är ju för att Massa har kört trampebil i år. Nu kommer [Schumacher] och då blir bilen skräddarsydd.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Frank Williams kan man lita på. Säkert betalt för gammal FOTA-ost.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Geer

Inlägg av Geer »

Även Red Bull blockerar testet.

"We asked for a test permission for Alguersuari before the Hungarian GP and it was turned down," said Mateschitz. "So why should we approve an exemption for a seven-time-champion after this?

"We are happy that Jaime did such an excellent job on his debut."

Tycker att Schumacher skulle få testa, det vore ingen nackdel för tävlingen.
Men om Alguersuari fick nej så förstår man Red Bull.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

ANFRAN skrev:Bra att Williams stoppar F60-testdagen. Nu slipper vi en massa tjafs om särbehandling och så får vi se när [Schumacher] ställer in en bil han aldrig har suttit i tidigare.

Men vad säger ni om Massas första intervju? Jag läste den just på Forza och det här tycker jag låter märkligt:
What's your first wish when you get back to Brazil?
“Coming back to my home, checking that everything is as it was before. Many things have happened over the last days and I want to get back to a normal life. I want to get back into the best possible condition, doing things you do every day."
Det han längtar mest efter att göra när han kommer hem är alltså INTE att köra en Ferrari?!
Han har väl ingen Ferrari F1 i garaget? ;)

Efter en sådan där smäll är det säkert mysigt att sitta hemma i soffan och krama frugan ett par dagar. Han få i alla fall inte köra något innan han godkänns av FIA:s läkare och det lär dröja några veckor. Han är bra svullen runt ögat!
Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gurney skrev:Intressant att se att Schumacher fortfarande engagerar här på forumet, en sjufaldig världsmästare är ingen dålig förare. Om han nu fuskat eller på annat sätt varit oärlig eller vad nu folk kan få för sig lämnar jag åt andra att spekulera om. Han den som tagit mest segrar och VM-titlar, det kan ingen ta ifrån honom, tycker det är starkt gjort att ställa upp igen trots att han lämnat racingen bakom sig. Det visar också på engagemang och trohet till ett stall som hjälpt honom till att bli världsmästare. Körde 67 varv på Mugellobanan med en bästa tid på 1:23.736 med en Ferrari 2007 med GP2-slicks är inte illa av en fd. världsmästare.

Är själv ingen direkt fan av honom men för den skull tänker jag inte ge honom öknamn eller kasta mig över de som har honom som idol. Sådant huliganbeteende passar bättre på Råsunda eller liknande fotbollsarenor där fanatismen drar fram det sämsta ur "fansen". Något som vi inom Formel 1 borde vara förskonade ifrån, att kunna gå ut och ta en öl och diskutera förare och bilar utan att hamna i bråk är något som varit typisk för oss fans och borde så förbli. Visa att vi står över forbollshuliganernas låga primat-nivå och diskutera utan påhopp eller öknamn vare sig på förare eller varandra.
Bjud du första rundan och skåda den kärlek med vilken alla dessa uttryck kommer till. :D
Tror de flesta ställer upp.
Fredrik i Trollhättan

Massa fick ju en kraftig hjärnskakning. Han bör ligga hemma i sängen ett tag. Efter det behöver han träna en stund innan det är dags att köra igen. Som han ser ut nu i ansiktet kommer han väl knappt i hjälmen...

Angående Schumachers attityd genom åren så kan man konstatera att det inte varit VM i vem som kan vara mest svärmorsdröm i depån utan en vinnarskalle testar gränser hela tiden. Det mest typiska för Schumacher tycker jag var när han tog sitt stopandgo efter målgång på Silverstone när det nu var. Utnyttja kryphålen...
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Geer skrev:Även Red Bull blockerar testet.

"We asked for a test permission for Alguersuari before the Hungarian GP and it was turned down," said Mateschitz. "So why should we approve an exemption for a seven-time-champion after this?

Varför ska Schumacher få testa om nu inte Alguersuari fick?? Rätt ska vara rätt.

Och varför skulle det inte vara en nackde för tävlingen??
Geer

Inlägg av Geer »

Wolfwhistle skrev:
Geer skrev:Även Red Bull blockerar testet.

Varför ska Schumacher få testa om nu inte Alguersuari fick?? Rätt ska vara rätt.

Håller med om att inte MS skall få testa om andra inte fått.
Tror att det blir en bättre tävling om MS är med och fajtas i övre delen av fältet. Det kan bli svårt med få mil bakom ratten.
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Att hoppa in som ersättare i ett toppstall, ersätta en toppförare, dessutom med höga förväntningar..

Inte så lite fjantigt att jämföra det med en nybörjarrookie som anses ha gjort en godkänd insats bara han tar bilen hel i mål..

Det är sån här småaktighet som jag tycker förstör mycket av det roliga med Formula1 i dag.

Men ok. det det kan nog gå hyggligt ändå..
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:

Webber 51.5
Massa 22

Räknar du bara iår? Varför inte lägga ihop för de år de kört samtidigt?

Hur var det förra året?

Inte lätt det där min gode Depeche.

Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Lenny skrev:Att hoppa in som ersättare i ett toppstall, ersätta en toppförare, dessutom med höga förväntningar..

Inte så lite fjantigt att jämföra det med en nybörjarrookie som anses ha gjort en godkänd insats bara han tar bilen hel i mål..

Det är sån här småaktighet som jag tycker förstör mycket av det roliga med Formula1 i dag.

Hur menar du nu?? Att bara för att man hoppar in som ersättare för en top förare och att man dessutom är erkänt duktig och att folk har höga förväntningar på en, då har man rätt till extra test?? Eller fatta jag fel??
Senast redigerad av Wolfwhistle den mån aug 03, 2009 21:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Depeche skrev:

Webber 51.5
Massa 22

Jag tittar inte enbart efter poäng, det är precis därför jag anser Webber är en medelmåtta, som DC och Rubens. Sedan spelar det ingen roll att det skramlar in lite poäng för dem.

Men visst, vi kan titta efter poäng om du vill, Massa har fler än Webber skrapat ihop, och det kommer att gälla även när båda lagt hjälmen på hyllan.

Du är den ende jag vet som kan få Webber till att bli en toppförare. Men fortsätt, det är lite kul att se.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Wolfwhistle skrev:
Lenny skrev:Att hoppa in som ersättare i ett toppstall, ersätta en toppförare, dessutom med höga förväntningar..

Hur menar du nu?? Att bara för att man hoppar in som ersättare för en top förare och att man dessutom är erkänt duktig och att folk har höga förvöntningar på en, då har man rätt till extra test?? Eller fatta jag fel??
Man har väl rätt att fråga i alla fall?

Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Wolfwhistle skrev:

Hur menar du nu?? Att bara för att man hoppar in som ersättare för en top förare och att man dessutom är erkänt duktig och att folk har höga förväntningar på en, då har man rätt till extra test?? Eller fatta jag fel??
Tycker du att det handlar om "extra test" :quest: :quest:

Han har ju 0 km i bilen som Haug säger..
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Japp han har 0 km i årets bil men det hade väl "nybörjarrookie" också OCH dessutom 0 km i en F1 bil över huvud taget. MS har ju en hel massa km i en F1 bil och jag misstänker att han har lärt sig en och annat om F1 bilar under åren så skilnaden är inte SÅ stor för homon som för rookien.

Och med tanke på hur galet bra han är enligt alla ( som gillar honom ) så borde det inte vara några störe problem utan ett test av årets bil.

Även jag som aldrig gillat honom tror att han kommer göra riktigt bra ifrån sig oavset han får testa eller inte.
Rainio

Inlägg av Rainio »

EnzoF1 skrev:
Depeche skrev:

Webber 51.5
Massa 22

Jag tittar inte enbart efter poäng, det är precis därför jag anser Webber är en medelmåtta, som DC och Rubens. Sedan spelar det ingen roll att det skramlar in lite poäng för dem.

Men visst, vi kan titta efter poäng om du vill, Massa har fler än Webber skrapat ihop, och det kommer att gälla även när båda lagt hjälmen på hyllan.

Du är den ende jag vet som kan få Webber till att bli en toppförare. Men fortsätt, det är lite kul att se.

Ditt inlägg gör mig fundersam, om du nu anser att Massa är bättre än Webber p.ga. fler ihopskrapade poäng under sina karriärer, borde inte Kimi vara gudomlig isåfall jämförd med Massa?

Utan att överdriva kan jag nog nästan säga att Kimi har minst 100-150 poäng mer än Massa, men du säger att du inte enbart räknar poäng, vad räknar du då? För Kimi slår Massa i allting. Han har mycket flera vinster, Pole positions, podiumplaceringar, allt! För att inte nämna att han har en världsmästartitel vilket Massa aldrig kommer få.

Så enligt dig, och ditt inlägg - så är Kimi mycket bättre än Massa då?
Och om du nu skulle kontra att Massa har fått ihop fler poäng än Kimi under åren dem har kört tillsammans i Ferrari säger jag bara en grej.
Världsmästare. :lol:
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Testförbudet finns inte till för att förarna inte ska lära sig hantera bilen..

Det är till för att man inte ska utveckla bilarna med nya komponenter osv.

För ett år sedan hade vi inte haft den här diskussionen, ja vi hade inte ens fattat vad den handlar om.. inte få köra bilen..????

För övrigt anser jag det alldeles tokigt att inte Alguersuari fick känna på bilen innan..
Senast redigerad av Lenny den mån aug 03, 2009 21:54, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Men risken är stor att med ett test kan man komma på lite förbätringar som man kanske inte hade hunnit med annars.

För det kan ju vem som helst räkna ut att det är precis det man hade gjort.
Fredrik i Trollhättan

Wolfwhistle skrev:[Varför ska Schumacher få testa om nu inte Alguersuari fick?? Rätt ska vara rätt.

Om Torro Rosso ansökte på samma sätt som Ferrari men fick nej är det inte mer än rätt att Schumacher får köra gammal bil. Men ansökte man inte hos FIA så får man nog dra sig tillbaka och läsa på.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Tydligen har RB och TR också sagt nej... så något är det ju helt klart.