Vem ersätter Massa? Schumacher?
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
-
- Mr Forza Motorsport
Det är nog inget problem, bara f1-live skriver om däcken.
Men enligt reglerna får man bara testa med två år gamla bilar och äldre, och då får man inte använda de aktuella F1-däcken. Enligt Ferrari och Schumacher testade man med GP2-däck, som har samma dimensioner, men en helt annan konstruktion. Det är alltså helt okej. Men f1-live hävdar att det finns frågetecken kring vilka däck Schumacher körde på. Har inte sett några andra skriva om det här, så förmodligen är det bara "skitprat"...
Men enligt reglerna får man bara testa med två år gamla bilar och äldre, och då får man inte använda de aktuella F1-däcken. Enligt Ferrari och Schumacher testade man med GP2-däck, som har samma dimensioner, men en helt annan konstruktion. Det är alltså helt okej. Men f1-live hävdar att det finns frågetecken kring vilka däck Schumacher körde på. Har inte sett några andra skriva om det här, så förmodligen är det bara "skitprat"...
-
- Varnad
HahaGeer skrev:Har Schumacher fuskat ?
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 3945.shtml
Kanske var det inte GP2 däck.
Har [Schumacher] fuskat?
Har björnen skitit i skogen?
*lol*
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
http://www.motorsport.com/news/article. ... 9247&FS=F1Pastis skrev:Det är nog inget problem, bara f1-live skriver om däcken.
-
De är komiskt att vissa säger att han fuskat innan han ens har kört loppet, rent tekniskt sett så är det enda schumi gjort än så länge är att ha kört en 07 på en testbana, var ligger fusket i det???
Men fan vad jag älskar detta, för en gångs skulle så är de lite känsla med i debatten och vi schumiälskare är nog lika glada som ni schumihatare eftersom vi äntligen får något att bry oss om igen.
Jag kommer älska dessa två(ev) lopp som han kör, jag ska ner till SPA om allt går som de ska!
Men fan vad jag älskar detta, för en gångs skulle så är de lite känsla med i debatten och vi schumiälskare är nog lika glada som ni schumihatare eftersom vi äntligen får något att bry oss om igen.
Jag kommer älska dessa två(ev) lopp som han kör, jag ska ner till SPA om allt går som de ska!
-
Enligt artiklarna skall FIA undersöka om MS testat på F1 däck.Crazy F1 skrev:De är komiskt att vissa säger att han fuskat innan han ens har kört loppet, rent tekniskt sett så är det enda schumi gjort än så länge är att ha kört en 07 på en testbana, var ligger fusket i det???
Enligt reglerna är det inte tillåtet och man har i så fall brutit mot reglerna.
Om man kallar det fusk eller regelbrott har väl ingen betydelse?
Nu hoppas och tror jag att detta bara är skvaller.
-
Har du inte läst vad som skrivits? FIA ska undersöka däcken som han testat med eftersom man inte får använda årets F1-däck vid tester. Så rent tekniskt kan han ha fuskat innan han ens kört loppetCrazy F1 skrev:De är komiskt att vissa säger att han fuskat innan han ens har kört loppet, rent tekniskt sett så är det enda schumi gjort än så länge är att ha kört en 07 på en testbana, var ligger fusket i det??
Keep on Boppin´
-
Från www.gp2series.com:Pastis skrev:Jag har nu kollat upp det här och GP2 har exakt samma dimensioner som F1-däcken.
F1 Standard wheel dimensions
OZ Magnesium rims
GP2 Series specific Bridgestone slick tyres.
Keep on Boppin´
-
-
-
Jämför man bilderna så ser det ut som om Schumacher körde med GP2 däck. GP2 har en skarpare kant medan F1 däcken har en radie.
Hur kul som helst att Schummi är tillbaka. Det finns ingen annan förare som tar ut allt från från varje detalj. Finns det en möjlighet att köra F60 så försöker han på alla sätt få till det testet.
Hur kul som helst att Schummi är tillbaka. Det finns ingen annan förare som tar ut allt från från varje detalj. Finns det en möjlighet att köra F60 så försöker han på alla sätt få till det testet.
-
Väl talat.Crazy F1 skrev:De är komiskt att vissa säger att han fuskat innan han ens har kört loppet, rent tekniskt sett så är det enda schumi gjort än så länge är att ha kört en 07 på en testbana, var ligger fusket i det???
Tyvär är några här bittra surfittor som inte har en susning om vad F1 handlar om. Ligger du inte i gråzonen vinner du inte. Men låt kärringarna hållas. Jari och Frallan tillhör de bittraste F1 supportrar jag någonsin mött. Skulle bli underbart om man fick se Maestro ännu en gång köra pirogen av fyllot. Nu har han inget att skylla på, de kommer att sitta i lika dana bilar.
Nu återgår jag till min bön och woododocka, jag har mycket att be för fram till Valencia. Nu vet jag i alla fall att det finns en gud och att han lyssnar på böner.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Gissar att MS får ta Valensia som ett långt träningspass och förberedelse inför SPA, som kommer bli grymt kul om MS är med. Visst ska Massa tillbaka i sitsen, men jag tycker nog att han behöver vila över Monza också - ett Race med MS bakom ratten där, inför hemmapubliken, vore helt underbart.
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
Oj, oj, det här blir bara mer och mer underhållande..Silverkatten skrev:Jämför man bilderna så ser det ut som om Schumacher körde med GP2 däck. GP2 har en skarpare kant medan F1 däcken har en radie.
Är övertygad somliga här tycker det är fusk att Schumi tillåts ha däck på bilen..
Saknar de gamla mästarna...
-
Hahaha-aaa... Håller med dig Jari, till fullo!Jari skrev:HahaGeer skrev:Har Schumacher fuskat ?
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 3945.shtml
Kanske var det inte GP2 däck.
Har [Schumacher] fuskat?
Har björnen skitit i skogen?
*lol*
Antydde något åt detta håll i den enda post jag tidigare gjort i tråden.
Kanske har han inte gjort något otillbörligt, men om nu så är fallet?
Intet nytt under solen...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Moderator
Fundera på den här: ponera att Schumacher hade kört för Ferrari när Massa råkade ut för sin olycka, hade Ferrari plockat in Räikkönen för att rädda situationen?
Kan inte vara lätt att vara Kimi i det stallet. På sitt sätt är räddningsaktionen med Schumacher ett underkännande.
Kan inte vara lätt att vara Kimi i det stallet. På sitt sätt är räddningsaktionen med Schumacher ett underkännande.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Sover du Tärnström? Förresten, glöm det...Gösta skrev: Jari och Frallan tillhör de bittraste F1 supportrar jag någonsin mött. Skulle bli underbart om man fick se Maestro ännu en gång köra pirogen av fyllot.
Gösta, varför diskriminerar du mig? Vet att jag inte varit så himla aktiv här men nu snackar vi faktiskt om Vingelpellen von Kerpen och som du vet tillhör jag inte de vilseledda stackare som tror att han är någon slags guddom.
Tjena, förresten...!
-
-
- Moderator
Inga alls. Kimi SKA köra ifrån Schumacher, något annat kan inte förväntas.Wolfwhistle skrev:Varför detta hat mot Kimi?? Hade han nu varit så värdelös som en del påstår så hade han väl alldrig kommit så långt som han trots allt gjort.
Och han har en VM titel så helt oduglig är han inte
Och om nu Kimi skulle kör bralorna av MS vilka ursäkter får man höra då??
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
Frågan är väl om [Schumacher] körde på GP2-däck hela tiden. Däck går ju liksom att byta.Lenny skrev:Oj, oj, det här blir bara mer och mer underhållande..Silverkatten skrev:Jämför man bilderna så ser det ut som om Schumacher körde med GP2 däck. GP2 har en skarpare kant medan F1 däcken har en radie.
Är övertygad somliga här tycker det är fusk att Schumi tillåts ha däck på bilen..
Förresten så räcker det kanske att kolla på Bridgestone-loggorna för att se om det är F1 eller GP2. På GP2-däcken har texten en mycket klarare vit nyans och ser (kanske just därför) större ut.
-
Vad menar du? Att om Schumi suttit i Kimis bil när Massa blev skadad hade man inte plockat in Kimi som ersättare för Massa, eller? Att Kimi ska känna sig misslyckad för att man plockar in Schumacher för att få bästa möjliga ersättare för Massa?JTarnstrom skrev:Fundera på den här: ponera att Schumacher hade kört för Ferrari när Massa råkade ut för sin olycka, hade Ferrari plockat in Räikkönen för att rädda situationen?
Vettetusan om Kimi bryr sig så mycket, han är nog bara glad att Schumacher får de massmediala blickarna på sig istället.
-
Ja.. om Kimi var 7 falldig värdsmästare, kört för Ferrari lika många år som MS gjort. Tror du dom hade plockat in MS om han bara hade tex 1 VM titel?? nää troligen inte. Så din tanke är helt orimlig.JTarnstrom skrev:Fundera på den här: ponera att Schumacher hade kört för Ferrari när Massa råkade ut för sin olycka, hade Ferrari plockat in Räikkönen för att rädda situationen?
-
Hej PC, varför skulle jag diskriminera dig? Du har väl så länge jag kommer ihåg varit en skitstövel och Maestrohatare. Iinget positivt om den störste av de stora har väl någonsin kommit från dig. Nu när Mesias är tillbax kommer du krypande fram under din sten och spyr lite galla. Men om mina böner blir hörda och infriade kommer jag att njuta över, dels resultatet men minst lika mycket av vetskapen att du (samt Jari och Frallan mfl ) lider av det.PC: skrev:Sover du Tärnström? Förresten, glöm det...Gösta skrev: Jari och Frallan tillhör de bittraste F1 supportrar jag någonsin mött. Skulle bli underbart om man fick se Maestro ännu en gång köra pirogen av fyllot.
Gösta, varför diskriminerar du mig? Vet att jag inte varit så himla aktiv här men nu snackar vi faktiskt om Vingelpellen von Kerpen och som du vet tillhör jag inte de vilseledda stackare som tror att han är någon slags guddom.
Tjena, förresten...!
(Tärnan, kom nu inte med massa varningar och förmaningar. Mitt uttalande om PC andas kärlek och respekt även om det inte syns så tydligt. PC vet vad jag menar och han älskar mina åsikter lika mycket som tandvärk om natten. )
-
PM kan vara bra om man bara vill hålla kontakten med någon, skitsnack och smuttskastning kan man med fördel pyssla med hos FIA..!Gösta skrev:Hej PC, varför skulle jag diskriminera dig? Du har väl så länge jag kommer ihåg varit en skitstövel och Maestrohatare. Iinget positivt om den störste av de stora har väl någonsin kommit från dig. Nu när Mesias är tillbax kommer du krypande fram under din sten och spyr lite galla. Men om mina böner blir hörda och infriade kommer jag att njuta över, dels resultatet men minst lika mycket av vetskapen att du (samt Jari och Frallan mfl ) lider av det.PC: skrev:Sover du Tärnström? Förresten, glöm det...Gösta skrev: Jari och Frallan tillhör de bittraste F1 supportrar jag någonsin mött. Skulle bli underbart om man fick se Maestro ännu en gång köra pirogen av fyllot.
Tjena, förresten...!
(Tärnan, kom nu inte med massa varningar och förmaningar. Mitt uttalande om PC andas kärlek och respekt även om det inte syns så tydligt. PC vet vad jag menar och han älskar mina åsikter lika mycket som tandvärk om natten. )
Otroligt vad allt svänger denna säsongen, de som ingen trodde på innan säsongsstarten leder mästerskapet men har tappat farten, Hamilton plöjer (eller harvar) längst bak i fältet men vinner plötsligt ett lopp och nu ska Schumi göra comeback!! Inte illa pinkat, men det mest otroliga enligt mig är ändå att svensk tv fått till en riktigt bra produktion av hela skiten-minns Svanlund eller Ringhart..!
Lycka är att inte vara bitter!
-
- Varnad
Då är det du och den här pappan som pysslar med sånt fortfarande...Gösta skrev:Hej PC, varför skulle jag diskriminera dig? Du har väl så länge jag kommer ihåg varit en skitstövel och Maestrohatare. Iinget positivt om den störste av de stora har väl någonsin kommit från dig. Nu när Mesias är tillbax kommer du krypande fram under din sten och spyr lite galla. Men om mina böner blir hörda och infriade kommer jag att njuta över, dels resultatet men minst lika mycket av vetskapen att du (samt Jari och Frallan mfl ) lider av det.PC: skrev:Sover du Tärnström? Förresten, glöm det...Gösta skrev: Jari och Frallan tillhör de bittraste F1 supportrar jag någonsin mött. Skulle bli underbart om man fick se Maestro ännu en gång köra pirogen av fyllot.
Tjena, förresten...!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8180116.stm?lsm[/url]
-
Haug said he could see no reason why Ferrari's request should be rejected.
"Whatever we can do to support him we will do," Haug told AUTOSPORT. "I just think it is fair. This is an exception. If Michael had said he would come back under the condition that he could test, everybody would have said yes.
"His team-mate has thousands of kilometres in this car, and he has nothing. As we are fair players, why should he not get some testing? I would be very open to that.
Haug, en klok man.. As we are fair players..
"Whatever we can do to support him we will do," Haug told AUTOSPORT. "I just think it is fair. This is an exception. If Michael had said he would come back under the condition that he could test, everybody would have said yes.
"His team-mate has thousands of kilometres in this car, and he has nothing. As we are fair players, why should he not get some testing? I would be very open to that.
-
- Varnad
Helt sanslöst!Lenny skrev:Haug said he could see no reason why Ferrari's request should be rejected.
Vem var det ni sa inte hade kört en F1:a förut?
Alguersuari?
Schumacher?
Seriöst???
Fredagens fria finns det biljetter kvar till, liksom tredje fria på lördagen. Kan inte han bekanta sig på banan med den bilen där som alla andra, nybörjaren?
-
Ja,ja, har redan förstått att du inte är nån "fair player", inget du behöver upprepa ständigt..Jari skrev:Helt sanslöst!Lenny skrev:Haug said he could see no reason why Ferrari's request should be rejected.
Vem var det ni sa inte hade kört en F1:a förut?
Alguersuari?
Schumacher?
Seriöst???
Fredagens fria finns det biljetter kvar till, liksom tredje fria på lördagen. Kan inte han bekanta sig på banan med den bilen där som alla andra, nybörjaren?
-
-
Io non capisco... (rätt så, Gösta?)Mr Signore skrev:PM kan vara bra om man bara vill hålla kontakten med någon, skitsnack och smuttskastning kan man med fördel pyssla med hos FIA..!
Va kom du ifrån...?
Den hatkärlek Gösta och jag åtnjuter tycker jag själv är ganska underhållande, den gör sig bäst i det öppna. Pride!
-
-
- Utvisad
-
-
Förstår inte vad det är fröken vill ha sagt?Mrs Signora skrev:
PM kan vara bra om man bara vill hålla kontakten med någon, skitsnack och smuttskastning kan man med fördel pyssla med hos FIA..!
-
-
Det viktigaste är att han är på bena, blir fullt återställd och kommer tillbaka till racingen!Eau Rouge skrev: Fast fortfarande tråkigt det här med Massa, men han kommer igen.
När så är fallet kan jag återfalla till att ge honom öknamn igen på detta forum, men inte förrens dess...
Fy vilken rysare det har varit...
-
Håller med.PC: skrev:Det viktigaste är att han är på bena, blir fullt återställd och kommer tillbaka till racingen!Eau Rouge skrev: Fast fortfarande tråkigt det här med Massa, men han kommer igen.
När så är fallet kan jag återfalla till att ge honom öknamn igen på detta forum, men inte förrens dess...
Fy vilken rysare det har varit...
Det viktigaste är att Massa blir helt återställd, om han tävlar efter det med framgång eller inta känns inte så viktigt.
-
-
-
-
-
Jag älskar formel 1, gjorde det redan under Ronnie-epoken när det knappt visades något på TV alls, vat på Anderstorp -77 och Imola -06.PC: skrev:Io non capisco... (rätt så, Gösta?)Mr Signore skrev:PM kan vara bra om man bara vill hålla kontakten med någon, skitsnack och smuttskastning kan man med fördel pyssla med hos FIA..!
Va kom du ifrån...?
Den hatkärlek Gösta och jag åtnjuter tycker jag själv är ganska underhållande, den gör sig bäst i det öppna. Pride!
Jag blir alltid lika less att läsa en massa inlägg som bara är till för att djävlas i trådar som är på riktigt, ibland tycker jag att detta forumet är djävligt bra men när det slutar med påhopp så undrar jag vad grejen är?
"Tycker jag själv är ganska underhållade"-kul att du är nöjd, behövs bara lite bråk tydligen!
Lycka är att inte vara bitter!
-
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 5595427.ab
Enligt Massa skulle han vunnit loppet!! Var han snabb på träningen eller han dagdrömmer?
Enligt Massa skulle han vunnit loppet!! Var han snabb på träningen eller han dagdrömmer?
FIA = Ferrari International Assistance
-
Inget ont i övrigt om Massa men han är rätt rolig ibland.olag skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 5595427.ab
Ungefär som när han försvarade sig på en presskonferens eller vad det var när han fick kritik hur dålig han var i regn tror jag.
Hans försvar var att han alltid varit bra i regn...titta bara på när jag var liten och körde gokart.
Senast redigerad av Depeche den sön aug 02, 2009 23:51, redigerad totalt 1 gång.