Lysande, här kan man ju se alla de bilar som man minns från sin barndom som t ex den Yardley McLaren MC19 som jag hade som leksaksbil med Denny Hulmes namn på
Bättre för? Jag vet inte, nostalgin spelare alltid ett spratt med skallen. Mitt första minne av F1 car just Monza 78... Jag var sex år gammal och satt på överplan på morfars villa och såg dem starta i det lopp som skulle bli tragiskt för svensk motorsport. Men det jag minns från 70 talet var att F1 verkade så stort i Sverige. Vi små knattar på den tiden spelade ett bordspel som hette Ronnie Peterson(?) och alla ville vara den svarta bilen.
Men visst blir man nostalgisk när man ser de gamla bilarna.
On 2002-05-05 12:08, Ozikahn wrote:
Jag ändra mig, det var nog lite bättre och tuffare förr.
Självklart var det bättre förr, ingen fegisracing som det är idag
Tvivlar på att någon av dagens gubbar skulle sätta sig i en 70-tals F1 och dra järnet på ex gamla Monza utan chikaner....
Gubbarna på den tiden körde med livet som insats JÄMNT och hade verkligen "the right stuff" Snacka om att ta en dag i taget...
"If I was forced to take one lap of F1, and only one.... with me into the grave, without ANY doubt what would be Ayrton Sennas first lap at European GP - Donington Park, 11th April 1993"
Visst var det farligare/tuffare förr. Men då låg man nog inte lika nära gränsen heller med tanke på att det faktiskt var några som överlevde. Man hade större marginaler på den tiden och gjorde på så vis färre avåkningar än vad man ser idag.