Där var det bittert minsann...Jari skrev:Haha, det borde man ju begripit när det handlar om Italienare. Kan man leva på det som varit i några tusen år så kan man gott skita i att komma någonstans framåt...
Synd att man även inom F1 är lika trångsynt.
Schumi utan sitt dream-team lär få känna av vad en lätt inspirerad ny talang som Kimi kan göra för att hjälpa Schumi tillbaks till ålderdomshemmen där han hör hemma och att han skulle hållt sig till rollatorer.
Sen kan vi ju passa på att förpassa den där skäggige "Harry Potter" från tvåtusen år tillbaks till sin egen tid en gång för alla på köpet.
De enda som gläds riktigt mycket åt detta är Bernie, som egentligen borde betala Skunkis lön direkt ur egen ficka.
Vem ersätter Massa? Schumacher?
-
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Full med fördomar igen, som vanligt.Jari skrev:Det ska bli kul att se vad en motiverad Kimi kan göra, onekligen.
För makaronborrarna skall det ju gärna vara tillrättalagda luggar, bländande vita leenden och playboystil. För en finsk F1-förare handlar det mer om vad man kan eller inte mäktar med på banan.
Hur bitter är du egentligen?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Alesi dängde hjälmen i väggen. Kimi käkar glass. Vet inte vem av dem Ferrari har varit mest missnöjda med.Jari skrev:För makaronborrarna skall det ju gärna vara tillrättalagda luggar, bländande vita leenden och playboystil. För en finsk F1-förare handlar det mer om vad man kan eller inte mäktar med på banan.
-
- Varnad
Italienare gillar i alla fall passione. TYvärr hjälper inte irrationellt beteende dig på banan...ANFRAN skrev:Alesi dängde hjälmen i väggen. Kimi käkar glass. Vet inte vem av dem Ferrari har varit mest missnöjda med.Jari skrev:För makaronborrarna skall det ju gärna vara tillrättalagda luggar, bländande vita leenden och playboystil. För en finsk F1-förare handlar det mer om vad man kan eller inte mäktar med på banan.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
-
Vad vet du om vad jag tycker om hans comeback?
Jag tror snarare att du börjar bli rejält byxis för att Schumacher ska snurra upp Kimi.
Schumacher ska egentligen inte ha en chans att rå på Kimi i Valencia, allt annat vore en sensation.
Kör han i paritet med eller bättre än Kimi så får nog Kimi se till att skynda på sin övergång till Rally om han inte ska vara arbetslös nästa år.
Jag tror snarare att du börjar bli rejält byxis för att Schumacher ska snurra upp Kimi.
Schumacher ska egentligen inte ha en chans att rå på Kimi i Valencia, allt annat vore en sensation.
Kör han i paritet med eller bättre än Kimi så får nog Kimi se till att skynda på sin övergång till Rally om han inte ska vara arbetslös nästa år.
Äntligen!
Äntligen!
-
Jari skrev:De enda som gläds riktigt mycket åt detta är Bernie, som egentligen borde betala Skunkis lön direkt ur egen ficka.
Jari skrev: Jag är precis lika förtjust över att dumskallen vill få sina byxor nerdragna som du...
Jari skrev:För makaronborrarna skall det ju gärna vara tillrättalagda luggar, bländande vita leenden och playboystil
JTarnstrom skrev:förare ska kallas vid deras rätta namn. Nidnamn, anspelningar på hudfärg, nationalitet etc är inte tillåtna (gäller för alla på forumet).
nedvärderande beskrivningar av förare är inte heller tillåtna.
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
Eftersom du verkade missa hela poängen med att använda termen dumskalle kan jag förklara det för dig lite extra sakta.Razor skrev:Jari skrev:De enda som gläds riktigt mycket åt detta är Bernie, som egentligen borde betala Skunkis lön direkt ur egen ficka.Jari skrev: Jag är precis lika förtjust över att dumskallen vill få sina byxor nerdragna som du...JTarnstrom skrev:förare ska kallas vid deras rätta namn. Nidnamn, anspelningar på hudfärg, nationalitet etc är inte tillåtna (gäller för alla på forumet).
nedvärderande beskrivningar av förare är inte heller tillåtna.
Det har dubbel betydelse och både du och jag kan använda samma uttryck, men ha diametralt olika betydelser i fråga om vem det kan vara. Därför kan jag inte nämna hans namn, för då är halva skämte i uttrycket borta, liksom hela knorren.
Gå tillbaks till ordpolisieringen på dagisforumet du i stället. Här verkar du inte riktigt räcka till...
-
Läs hela inlägget.Razor skrev:Det måste vara just p g a sin välkända feghet som han ställer upp för Ferrari nu och får möta Kimi i en likadan bil.form-ola1 skrev:Hahaha. Det är humor, stor humor, rena rama fablernas värld.
Är det samma Maestro som fegade ur när han fick reda på att Kimi skulle bli hans teamkompis.
Samma Kimi som blev världsmästare i stort sett samma bil som Maestro misslyckades i.
Din Maestro törs inte köra samtidigt som Kimi under likvärdiga förutsättningar.
DET MÅSTE STÅ I MAESTROS KONTRAKT ATT TEAMKOMPISEN INTE FÅR KOMMA FÖRE HONOM I MÅL.
Humor, var ordet.
DET MÅSTE STÅ I MAESTROS KONTRAKT ATT TEAMKOMPISEN INTE FÅR KOMMA FÖRE HONOM I MÅL.
-
- Utvisad
Fram med kontrakten!form-ola1 skrev:Läs hela inlägget.Razor skrev:Det måste vara just p g a sin välkända feghet som han ställer upp för Ferrari nu och får möta Kimi i en likadan bil.form-ola1 skrev:Hahaha. Det är humor, stor humor, rena rama fablernas värld.
Är det samma Maestro som fegade ur när han fick reda på att Kimi skulle bli hans teamkompis.
Samma Kimi som blev världsmästare i stort sett samma bil som Maestro misslyckades i.
Din Maestro törs inte köra samtidigt som Kimi under likvärdiga förutsättningar.
Humor, var ordet.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
-
Det innebär alltså att Kimi har vikt ner sig kontraktsmässigt till Schumis förmån?form-ola1 skrev:Läs hela inlägget.
Vad säger det om Kimi i så fall?
Äntligen!
Äntligen!
-
Det var Maestro och hans entourage som utvecklade bilen så att kombinationen Ferrari/Schumacher blev överlägsna.Wolfwhistle skrev:Jag har väl heller aldrig varit någon stor Schumachers beundrare men tror att detta kan bli intresant . Nu är det upp till bevis.. var det bilen som var överlägsen eller han??
-
- Utvisad
Razor skrev:Det innebär alltså att Kimi har vikt ner sig kontraktsmässigt till Schumis förmån?form-ola1 skrev:Läs hela inlägget.
Är Kimi verkligen bekräftad till Valencia?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
-
-
- Utvisad
Man får hoppas att Ferrari väljer att utveckla årets bil lite till nu när de får en förare som kan ge riktigt feedback.
Jag tror vi ser en Ferrariseger inom kort.
Jag tror vi ser en Ferrariseger inom kort.
-
- Varnad
Vad tycker du jag ska göra när du inte gör något annat än jagar vad jag skriver, ifrågasätter minsta prick och punkt och inte verkar ha något annat att göra än märka på det jag skriver?Razor skrev:Så då måste då gå till angrepp på min person istället?Jari skrev:Gå tillbaks till ordpolisieringen på dagisforumet du i stället. Här verkar du inte riktigt räcka till...
Till och med så långt att du inte ens verkar bry dig om i vilken tråd du är bara du får hacka efter mig...
-
- Utvisad
Nåt sånt ja... det är en stor risk Ferrari tar att släppa ut Kimi på banan samtidigt med Schumacher. Han blev ju närapå handlingsförlamad bara MS fanns i depån.Nigel skrev:Du menar att Schumi kör Kimis bil och att det finns en styrning kvar att besätta?EnzoF1 skrev:Är Kimi verkligen bekräftad till Valencia?
Om nu Kimi ändå ska få sparken, kanske man kan lösa det lite tidigare.
Men det är ju bara spekulationer/önskedrömmar, men jag tror F1 skulle tjäna på det.
-
- Varnad
Jaha, var det upp till Kimi att tala om för stalledningen vilka regler schumi ska ha i sitt kontrakt?Razor skrev:Det innebär alltså att Kimi har vikt ner sig kontraktsmässigt till Schumis förmån?form-ola1 skrev:Läs hela inlägget.
-
-
-
Du kan ju angripa mina argument istället för min person, det är inte svårare än så.Jari skrev:Vad tycker du jag ska göra när du inte gör något annat än jagar vad jag skriver, ifrågasätter minsta prick och punkt och inte verkar ha något annat att göra än märka på det jag skriver?Razor skrev:Så då måste då gå till angrepp på min person istället?Jari skrev:Gå tillbaks till ordpolisieringen på dagisforumet du i stället. Här verkar du inte riktigt räcka till...
Till och med så långt att du inte ens verkar bry dig om i vilken tråd du är bara du får hacka efter mig...
Äntligen!
Äntligen!
-
- Utvisad
Ja, men ärligt talat, vilket stall skulle ta emot Kimi?Crazy F1 skrev:Kimi kan ju alltid göra en Barrichello, säga att de var ohållbart att vara andraförare till schumi och gå till ett stall där han knapt tog poäng i under 3 års tid... De verkar ju vara en bra lösning
Finns det nåt alternativ tror du?
-
- Varnad
-
- Varnad
Men snälla, kan du inte försöka begripa att det inte handla om dig eller mig. Angriper du mig förbehåller jag mig rätten att svara med samma mynt.Razor skrev:Du kan ju angripa mina argument istället för min person, det är inte svårare än så.Jari skrev:Vad tycker du jag ska göra när du inte gör något annat än jagar vad jag skriver, ifrågasätter minsta prick och punkt och inte verkar ha något annat att göra än märka på det jag skriver?Razor skrev: Så då måste då gå till angrepp på min person istället?
-
Om nu Schumi skulle ha en sådan klausul i sitt kontrakt, som formola vill ha det till, så måste ju Kimis kontrakt justeras i enlighet med det och han har väl något att säga till om sitt eget kontrakt?Jari skrev:Han har sitt kontrakt och nej, Vad Domenicali och Montesemolo bestämmer med Schumi har han absolut inget att säga till om.Razor skrev:Har han inget att säga till om alls?
Det säger ju i så fall ännu mer om hans position hos Ferrari.
Äntligen!
Äntligen!
-
-
Då vill det till att att han ligger i och "utvecklar" som bara f-n! Bara drygt tre veckor kvar...Jota 5084 skrev:Det var Maestro och hans entourage som utvecklade bilen så att kombinationen Ferrari/Schumacher blev överlägsna.
...åsså får vi se om BS kan svarva till några bra Schumi-puckar på samma tid.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Moderator
Sluta upp att tjafsa med varandra. Jag kommer att rensa tråden på smörja vid senare tillfälle, när jag har tid, men från och med nu följer ni reglerna. Inga nidnamn, snack om makaroner eller annan skit. Diskutera i sak på ett vårdat sätt.
Moderatorn
Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
Tvärtom, Kimi har inte en chans mot M.S.Pastis skrev:Personligen tror jag inte Schumi hänger med i det första loppet. Skulle han få köra säsongen ut, kan det hända grejor, men han borde vara chanslös mot Kimi i Valencia. Med chanslös så är han kanske 2-3 tiondelar för långsam. Det borde han vara. Men med Schumi kan man aldrig veta. Men dagens bilar är så ändrade att det inte borde gå att slå Kimi i Valencia!Jari skrev:Om det omvända gäller, dvs han skulle piska Schumi, vad blir ursäkterna då?Pastis skrev:Jari, du måste väl ändå erkänna att Schumi har guts? Ställa upp i en bil som han aldrig har kört, på en trist stadsbana han aldrig kört på! Trodde aldrig han skulle våga! Det ska han ha heder åt!
Skulle han mot förmodan slå Kimi, finns det inget annat att säga än PINSAMT KIMI.
Guts eller en korkad manöver, typ 94 och Jerez 97 kan det ju också vara?
Men visst, marknadsvärde saknar det INTE!
Mekarna skruvar ner effekten, fibblar på inställnigar och det vita pulvret kommer åter att synas runt Kimis bil.
-
Att schumi skulle kunna samla hela teamet kring sig igen tvekar jag inte en sekund på, men jag tror dock inte han gör det på en tävling utan han måste väl få ett par lopp på sig innan vi kan förvänta oss att han står överst på pallen igen, han måste ju få mekanikerna att bygga om bilen
Enzo, något stall vill säkert ha Kimi men de vill nog inte betala 300 miljoner för det
Enzo, något stall vill säkert ha Kimi men de vill nog inte betala 300 miljoner för det
-
Rent kommersiellt är det ett genidrag att låta Schumacher köra något/några lopp för att ta bort den dåliga publiciteten runt BMW:s avhopp och Renaults avstängning.
Jobbigt för Grocean (stavning?) att få börja förbereda sig för F1-start men måste vänta så länge.
Jag tycker riktigt synd om Luca Badoer som aldrig får chansen att köra ett lopp för Ferrari. (När Montoya fick sparken hoppade ju De la Rosa in och körde som om hela livet stog på spel.)
Jobbigt för Grocean (stavning?) att få börja förbereda sig för F1-start men måste vänta så länge.
Jag tycker riktigt synd om Luca Badoer som aldrig får chansen att köra ett lopp för Ferrari. (När Montoya fick sparken hoppade ju De la Rosa in och körde som om hela livet stog på spel.)
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
-
-
-
-
Nej, 700%Frankie skrev:Å fan, har han redan tagit den 8:e titeln?Crazy F1 skrev:Schumacher har 700% fler titlar än Kimi
Vad jag vet så har Schumacher bara 600% fler titlat än Kimi
100% = 1 title
200% = 2 titlar
...
700% = 7 titlar
Dessutom var väl Kimis titel uppkörd så egentligen så får den räknas som halv...
-
-
-
Det var CrazyF1 som skrev att "Schumacher har 700% fler titlar än Kimi", vilket du citerade i ditt inlägg.Silverkatten skrev:Schumacher har 700%av Kimis titlar.Frankie skrev:Tror det bara är Jari och jag som är matematiker här...
Schumacher har 6 st fler titlar än Kimi alltså har han 600% fler titlar än Kimi.
Om du menar fler så är 6st, ja.
-
-
-
- Moderator
Ja, så länge det inte förargar någon så är det okej, men talar man om alkoholiserade finnar och börjar beskriva nationalkraktärer på ett sätt som retar upp andra på forumet så är det nog.Geer skrev:Menar du att man skall hålla denna nivå ?JTarnstrom skrev:Diskutera i sak på ett vårdat sätt.
Moderatorn
JTarnstrom skrev:FOTA är ett gäng jubelidioter.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
Om jag vore testförare, Badoer och Gene, hos Ferrari skulle jag vara jävligt förbannad. Normalt sett är det testföraren som går in om en ordinarie förare blir skadad. men inte när Schumacher finns i faggorna. Surt
Däremot ska det bli intressant att se hur Schumacher klarar sig utan sina forna vapendragare i Ferraristallet, någon är ju numera konkurent. Vi ska nog inte förvänta oss några underverk, dels är tyvärr Ferrari inte i samma form som tidigare, även om formen går åt rätt håll nu. Schumachers form återstår att se ....... nä jag hade hellre sett Badoer eller Gene.
Schumacher:
“I was meeting this afternoon with Stefano Domenicali and Luca di Montezemolo and together we decided that I will prepare myself to take the place of Felipe. Though it is true that the chapter Formula 1 has been closed for me since long and completely, it is also true that for loyalty reasons to the team I cannot ignore that unfortunate situation.
Däremot ska det bli intressant att se hur Schumacher klarar sig utan sina forna vapendragare i Ferraristallet, någon är ju numera konkurent. Vi ska nog inte förvänta oss några underverk, dels är tyvärr Ferrari inte i samma form som tidigare, även om formen går åt rätt håll nu. Schumachers form återstår att se ....... nä jag hade hellre sett Badoer eller Gene.
Schumacher:
“I was meeting this afternoon with Stefano Domenicali and Luca di Montezemolo and together we decided that I will prepare myself to take the place of Felipe. Though it is true that the chapter Formula 1 has been closed for me since long and completely, it is also true that for loyalty reasons to the team I cannot ignore that unfortunate situation.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
Seriöst, varför skulle man slänga in en förare som inte har tävlat i F1 på tio år?
Gene låg väl närmast till hands av testförarna men han har ju inte heller tävlat regelbundet på nästan tio år och gjorde bara några enstaka inhopp -03 och -04.
Liuzzi sägs ha varit ett alternativ och personligen anser jag att han hade varit ett betydligt bättre val än Bourdais.
Gene låg väl närmast till hands av testförarna men han har ju inte heller tävlat regelbundet på nästan tio år och gjorde bara några enstaka inhopp -03 och -04.
Liuzzi sägs ha varit ett alternativ och personligen anser jag att han hade varit ett betydligt bättre val än Bourdais.
Äntligen!
Äntligen!
-
Schumacher har ett enormt stort medialt värde. Oavsett om man gillat honom eller inte vill (nästan) alla titta hur det går.
- En present till Ferrarifans efter ett knackit år.
- En bost för arrangörerna i valensia efter trög biljettförsäljning.
- Bra F1 nyheter efter all skit som varit i år.
Hur det går i loppet har mindre betydelse.
Mycket starkt att ställa upp.
- En present till Ferrarifans efter ett knackit år.
- En bost för arrangörerna i valensia efter trög biljettförsäljning.
- Bra F1 nyheter efter all skit som varit i år.
Hur det går i loppet har mindre betydelse.
Mycket starkt att ställa upp.
-
Håller till viss del med, men. Tredje/test-förarna har betydligt mindre att göra nuförtiden och är inte i närheten av lika involverade i utvecklingsarbetet som tidigare med fredagstester osv. Tredjeförarrollen känns betydligt mindre attraktiv och framträdande. Att då inte fråga hm, [Schumacher] vore i stort sett tjänstefel av Ferrari, vilken PR. Inte bara detta forumet går i spinn, den PR-kuppen går inte att mäta i pengar. Visserligen har Skummimaffian redan börjat med bortförklaringar om han skulle bli frånåkt men som sagt, allt annat än att fråga "x" vore tjänstefel.SunnyRikard skrev:Om jag vore testförare, Badoer och Gene, hos Ferrari skulle jag vara jävligt förbannad. Normalt sett är det testföraren som går in om en ordinarie förare blir skadad. men inte när Schumacher finns i faggorna. Surt
I was misled and that is the way it went
-
- Utvisad
Lustigt, jag ser mest ursäkter från Kimi-maffian jag.Cheever skrev:Håller till viss del med, men. Tredje/test-förarna har betydligt mindre att göra nuförtiden och är inte i närheten av lika involverade i utvecklingsarbetet som tidigare med fredagstester osv. Tredjeförarrollen känns betydligt mindre attraktiv och framträdande. Att då inte fråga hm, [Schumacher] vore i stort sett tjänstefel av Ferrari, vilken PR. Inte bara detta forumet går i spinn, den PR-kuppen går inte att mäta i pengar. Visserligen har Skummimaffian redan börjat med bortförklaringar om han skulle bli frånåkt men som sagt, allt annat än att fråga "x" vore tjänstefel.SunnyRikard skrev:Om jag vore testförare, Badoer och Gene, hos Ferrari skulle jag vara jävligt förbannad. Normalt sett är det testföraren som går in om en ordinarie förare blir skadad. men inte när Schumacher finns i faggorna. Surt
Det är nog ingen som räknar med att MS ska köra ifrån Kimi i Valencia, men frågan är ju hur nära de kommer att ligga varandra. Allt utom en ren utskåpning av Kimi kommer att vara ett rejält underbetyg. Kom ihåg att Kimi genom åren har sagts vara att den snabbaste genom tiderna, största talangen, Messias etc etc...
Ingen blir förvånad om Kimi är lite snabbare i Valencia, men är han inte det... då kommer Kimis värde att devalveras i ett rasande tempo.
På Spa och Monza blir det däremot lite mer spännande, och regnar det dessutom på Spa så kan Kimi blir detroniserad, han är ju inte direkt bra i regn och Regenmeister vet vi ju vad han kan prestera.
Jag kan säga så mkt som att om MS kör säsongen ut, så kan han ha mer poäng än Kimi.
Mitt drömscenario är eg. ett helt annat och det är är att Kimi får foten tidigare än väntat och att Massa och Schumi kör de sista 3-4 loppen för Ferrari.
-