Vem ersätter Massa? Schumacher?

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag är inte överdrivet religiös, men nu vet jag att det finns en gud där uppe som lyssnar på mina böner. HELT SANSLÖST UNDERBART.

HAN ÄR TILLBAKA!! http://sv.wikipedia.org/wiki/Messias

Jari, du borde söka jobb på aftonbladet som "sakkunnig" på deras motorsportredaktion . :D Det lär inte gå sämre i dina okvalificerade gissningar. Enda skillnaden är att du där når en publik som liksom du inte har en aning om F1. :D Här på forumet finns det alldeles för många som ifrågasätter dina gissningar och kommer med obekväma sanningar.

Jag tror (hoppas innerligt) att Maestro visar snorvalparna som knappt gemensamt klarar av att ta ens en handfull WDC titlar var skåpet skall stå.

HALLELUJAH
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pirken skrev:
Crazy F1 skrev:Du kan kalla mig för kärring eller idiot eller neger, jag köper vad som helst idag :up: Pirken.

Tror ni jag har fel om jag säger att nästa lopp kommer ha fler tittarsiffror än något lopp de senaste två säsongerna....?
Crazy F1 jag kallar dig absolut inte för kärring...(eller neger var du nu fått det ifrån vet jag inte)

Du har säkert helt rätt angående tittarsiffrorna men att han skulle prestera något extra tror jag inte.

Han har haft sin tid låt det stanna där..

Dåligt av ferrari att inte låta någon som är aktuell för stallet köra istället för en gammal föredetting

Men hur som helst: Kimi 1 Massa 0 och det är ren fakta
Ren fakta: MAESTRO 7
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Du är rolig Gösta men viss kommer man sova gott inatt?!

:D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag finner det inte omöjligt att Maestro redan i Valencia spöar Kimi, men till Monza är det oundvikligt.

Kimi har en chans att rädda ansiktet och det är att sluta redan nu.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pepparkvarnen skrev:Fy tusan vad kul!
Det där var ett understatement, även för att komma från dig!

Idag älskar jag även dig Pepparkvarnen! :hug:

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pirken skrev:
EnzoF1 skrev:Ferraris stora misstag var att kontraktera Kimi. Ett stall som Ferrari behöver en toppförare, som samtidigt är karismatisk. Uppenbarligen har Kimi visat sig vara en besvikelse på alla plan. Inte ens den uppkörda titeln har ju hjälpt. Visst, Alonso kommer nog att höja fanan en bit, men till Maestros höjder kommer han aldrig.

När De Montezemolo av outgrundliga anledningar drev igenom Kimi som kandidat drev han bort Todt och Brawn. Därav Ferraris svacka för tillfället.

Precis som Gösta så hoppas jag på ett kort gästspel av Maestro nu, då kunde man i alla fall för ett kort ögonblick få uppleva F1 som det ska vara. Att samtidigt få se de verkliga klassskillnaden, hur en verkligt ess sätter sig i bilen och får dassägarsonen att se ut som en bilskoleelev, kommer att vara värt hur mkt som helst.

Monza med Maestro i Pole Position, det kan bli det skönaste man kan göra med kläderna på.
Som vanligt Enzo så blir det tvärtemot vad du tror,har du någonsin föruttspått nåt rätt????

Kimi 1 Massa 0 :D :D
:wc: :moon: :read:

Gösta

Inlägg av Gösta »

Crazy F1 skrev:Du är rolig Gösta men viss kommer man sova gott inatt?!

Du får tycka att jag är rolig, tråkig, kärring, eller vad du vill. Jag känner mig bara lycklig. Kommer Maestro topp 10 (jag tror på podiumplacering) så har han gjort bra ifrån sig. Det jag tycker är vansinnigt kul är att F1 loppet i Valencia (som man inte trodde skulle ens vara till hälften utsålt) nu kommer vara fullsatt och de som har biljetter dit kommer få vara med om en stämning som närmast kan beskrivas i religiösa termer.

Att det sen finns okunniga, bittra och inåtvända kärringar här på forumet som inte ser det magiska i detta kan inte jag klandras för. De får håla på vem de vill. Om det sen är fyllon, svarta, glest skäggiga, läspande mm förare så får de väl göra det. Jag njuter av att Maestro åter sitter bakom ratten i en SF F1 bil, det räcker för mig. :wor:

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

ÄNTLIGEN får Hamilton chansen att visa Schumacher var skåpet skall stå :dance:

Gillar absolut inte Schumacher men tycker ändå att detta var precis vad F1 behövde just nu och måtte även Alonso få starta i Valencia så det blir lite fest runt banan :up: :up:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Gösta skrev:
Crazy F1 skrev:Du är rolig Gösta men viss kommer man sova gott inatt?!

Du får tycka att jag är rolig, tråkig, kärring, eller vad du vill. Jag känner mig bara lycklig. Kommer Maestro topp 10 (jag tror på podiumplacering) så har han gjort bra ifrån sig. Det jag tycker är vansinnigt kul är att F1 loppet i Valencia (som man inte trodde skulle ens vara till hälften utsålt) nu kommer vara fullsatt och de som har biljetter dit kommer få vara med om en stämning som närmast kan beskrivas i religiösa termer.

Att det sen finns okunniga, bittra och inåtvända kärringar här på forumet som inte ser det magiska i detta kan inte jag klandras för. De får håla på vem de vill. Om det sen är fyllon, svarta, glest skäggiga, läspande mm förare så får de väl göra det. Jag njuter av att Maestro åter sitter bakom ratten i en SF F1 bil, det räcker för mig. :wor:
Det bästa är till Monzahelgen, när De Montezemolo annonserar att Kimis tjänster inte längre är önskvärda, och Maestro står där bredvid, med ett snett leende...

Och en hälsning till Dr Arsel: behöver du mer bevis på att det finns en Gud?

Pirken

Inlägg av Pirken »

EnzoF1 skrev:
Pirken skrev:
Crazy F1 skrev:Du kan kalla mig för kärring eller idiot eller neger, jag köper vad som helst idag :up: Pirken.

Tror ni jag har fel om jag säger att nästa lopp kommer ha fler tittarsiffror än något lopp de senaste två säsongerna....?
Crazy F1 jag kallar dig absolut inte för kärring...(eller neger var du nu fått det ifrån vet jag inte)

Du har säkert helt rätt angående tittarsiffrorna men att han skulle prestera något extra tror jag inte.

Han har haft sin tid låt det stanna där..

Dåligt av ferrari att inte låta någon som är aktuell för stallet köra istället för en gammal föredetting

Men hur som helst: Kimi 1 Massa 0 och det är ren fakta
Ren fakta: MAESTRO 7
Jaaa du Enzo på 30 talet kostade en liter mjölk 20 öre och idag nästan 9 spänn.Allt har sin tid likaså Schumacher men jag kan hålla med dig om att det blir kul att se han och Kimi på samma bana igen men vad det ska bevisa vet jag inte.

Tråkigt att Ferrari inte vill vara lite progresiva och satsa nån som finns på listan redan är ju lite ovanligt på ett stall som för övrigt inte är rädda för att sträva framåt...inte se tillbaka på det som har varit...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Pirken skrev:Tråkigt att Ferrari inte vill vara lite progresiva och satsa nån som finns på listan redan är ju lite ovanligt på ett stall som för övrigt inte är rädda för att sträva framåt...inte se tillbaka på det som har varit...
De som är aktuella för en styrning hos Ferrari de närmsta åren kanske inte går att få loss just nu, har du tänkt så långt?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

EnzoF1 skrev:Maestro vore en dröm.
Då åker jag direkt på nästa lopp!
Har du köpt biljett än? ;)
Gösta

Inlägg av Gösta »

EnzoF1 skrev:
Och en hälsning till Dr Arsel: behöver du mer bevis på att det finns en Gud?
En dag som denna är guds existens oomtvistad. Han har uppenbarat sig i hela hin härlighet. Att han sen valde att göra det i form av Maestro bakom ratten på Ferrari F1 lär bli föremål för framtida religionsforskare.

VIK HÄDAN NI TVIVLANDE KÄTTARE OCH HEDNINGAR.

Pirken

Inlägg av Pirken »

Razor skrev:
Pirken skrev:Tråkigt att Ferrari inte vill vara lite progresiva och satsa nån som finns på listan redan är ju lite ovanligt på ett stall som för övrigt inte är rädda för att sträva framåt...inte se tillbaka på det som har varit...
De som är aktuella för en styrning hos Ferrari de närmsta åren kanske inte går att få loss just nu, har du tänkt så långt?
Allt går väl om man vill...
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Jari skrev:Noterar att de enögda kappvändarna är tillbaka...
Du har väl aldrig varit borta? ;)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

ANFRAN skrev:
EnzoF1 skrev:Maestro vore en dröm.
Då åker jag direkt på nästa lopp!
Har du köpt biljett än? ;)
Det är på G!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pirken skrev:
Razor skrev:
Varför nöja sig med mindre än det bästa?

Vem vet, det kanske är Alonso och Schumacher nästa år, ifall Massa, Gud förbjude, skulle vara skadad bortom lagning.

Dessutom, Ferrari har ju gått bakåt i snart tre år, så det är väl dags med en förare som kan föra tillbaka dem till toppen.

Fakta: Maestro 7 - Kimi 1

Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Schumacher har rutinen för att hoppa in en ny bil. Ska vi gissa att han kommer nöta varv under de fria träningarna. Jag kan inte jobba den fredagen. Jag är upptagen.
Schumacher har kört med slicks förut. Han har t.o.m. kört F1 med växelspak...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Är det därför Gene övar depåstopp och starter på Vairano i en Ferrari sen ett par dagar tillbaka?
Schumi, ni måtte skämta?
.
Vi skämtade inte, vi uttryckte ett hopp. Ibland hjälper hopp och böner. :wink:

Användarens profilbild
Slusk

Inlägg av Slusk »

UNDERBART!
Äntligen en förare på griden som jag tycker riktigt riktigt illa om, precis vad sporten behöver i mina ögon.

Det kan bli ett fiasko större än vad jag hoppas på.

//S
"All bleeding eventually stops."
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:Om karriären är över för Massa behöver Alonso en stallkamrat nästa år. Jag tvivlar på att det i så fall blir en stallkamrat med prickar i efternamnet, och jag tror inte att Ferrari vill ha en förare som inte har kört F1 den här säsongen. Det bästa vore ju att köpa över den föraren, från stallet han har kontrakt med 2010, men det kan de förstås inte att göra förrän de vet med säkerhet att Massa ute ur leken. Alternativet är att lägga beslag på Alonso redan nu, men jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant, om det ens är möjligt för honom att bryta sina sponsoravtal mitt i säsongen. Jag tror att det dröjer några veckor innan Ferrari presenterar Massas ersättare. Om Massa har förlorat synen på vänster öga så tippar jag att en av Ferraribilarna i Valencia kommer att rattas av... Nico Rosberg.
Du skall ge fan i att skicka och läsa PM från Jari, du ser hur fel det kan bli! :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

Slusk skrev:UNDERBART!
Äntligen en förare på griden som jag tycker riktigt riktigt illa om, precis vad sporten behöver i mina ögon.

Det kan bli ett fiasko större än vad jag hoppas på.

//S
Ja det eller en succé större än du fruktar! :D

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fredrik i Trollhättan skrev:Schumacher har kört med slicks förut. Han har t.o.m. kört F1 med växelspak...
Han kom ju knappt igenom Eau Rouge den gången! :D
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Gösta skrev:
VIK HÄDAN NI TVIVLANDE KÄTTARE OCH HEDNINGAR.
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

ANFRAN skrev:
Fredrik i Trollhättan skrev:Schumacher har kört med slicks förut. Han har t.o.m. kört F1 med växelspak...
Han kom ju knappt igenom Eau Rouge den gången! :D
Fel av mig. Han kom inte ens ner i Eau Rouge och stackars Alesi fick backa av.
http://www.youtube.com/watch?v=5aqwMQLRpaw
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

"Backa av"! Vad har tagit åt dig då? :wink:
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

JAG VET! Det är Blommans fel!
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Gösta, väl talat, lycka är ett bra ord!

Amen!
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Cheever skrev::D
Jag vet att det döljer sig en tvättäkta skummilover långt därinne Chevan... nånstan bakom Alesi...

Användarens profilbild
Dawe

Inlägg av Dawe »

...sniff sniff... detta luktar Äckelsten.....
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

EnzoF1 skrev:
Jag vet att det döljer sig en tvättäkta skummilover långt därinne Chevan... nånstan bakom Alesi...
Japp, lika stor som du är Kimilover.
Pirken

Inlägg av Pirken »

EnzoF1 skrev:
Pirken skrev:
Razor skrev: De som är aktuella för en styrning hos Ferrari de närmsta åren kanske inte går att få loss just nu, har du tänkt så långt?

Vem vet, det kanske är Alonso och Schumacher nästa år, ifall Massa, Gud förbjude, skulle vara skadad bortom lagning.

Dessutom, Ferrari har ju gått bakåt i snart tre år, så det är väl dags med en förare som kan föra tillbaka dem till toppen.

Nu är det nog nån som har druckit lite för mycket alkoläsk eller rökt en banan för mycket så du tror att Alonso och Schumacher kör nästa år??
eller du kanske bara fyllejollrar eller har hallucinationer :quest:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

EnzoF1 skrev:
Det där är redan avslöjat, Alesi är bara en målvakt, eller hur det nu var.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

EnzoF1 skrev:Och en hälsning till Dr Arsel: behöver du mer bevis på att det finns en Gud?
Det här är mer ett bevis på att svenska kyrkan har fel och vissa norska rockmusiker har rätt - satan och hans helvete existerar.

Nejdå, jag kan bli hyfsat nöjd på flera plan. Kimi får stryk och det blir riktigt pinsamt uppenbart för hans fans vilket dåligt föraromdöme de har, eller också kan Schumi prestera riktigt uselt så att han får skämmas ordentligt och vi skummihatare har ytterligare ett ljuvligt minne. Men med min otur kör väl Schumi lite långsammare än Kimi och det blir ungefär som de flesta väntade sig - Kimi är snabbare och Schumi har massor av ursäkter.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Pirken skrev:
EnzoF1 skrev:
Pirken skrev: Allt går väl om man vill...

Nu är det nog nån som har druckit lite för mycket alkoläsk eller rökt en banan för mycket så du tror att Alonso och Schumacher kör nästa år??
eller du kanske bara fyllejollrar eller har hallucinationer :quest:
Nu tycker jag du ska läsa det som står en gång till! :D

Eller har chocken över att Kimi nu kommer att få brallorna neddragna inte släppt än.

Glöm inte: Enzo har alltid rätt!

Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Om man inte gjorde det innan förstår man att Schumachers återkomst är stort när både statstelevision och den största morgondraken rapporterar om händelsen. Att antalet inlägg i den här tråden fördubblades på några timmar är också ett sånt tecken.

Schumacher höjer säkert värdet på F1 för väldigt många, men för mig känns det mest fattigt. Skulle han nu gå och vinna i Valencia undrar åtminstone jag åt vilket håll utvecklingen egentligen gått de senaste två åren. Vid närmare eftertanke kanske det blir en bra värdemätare.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nigel skrev:Om man inte gjorde det innan förstår man att Schumachers återkomst är stort när både statstelevision och den största morgondraken rapporterar om händelsen. Att antalet inlägg i den här tråden fördubblades på några timmar är också ett sånt tecken.

Schumacher höjer säkert värdet på F1 för väldigt många, men för mig känns det mest fattigt. Skulle han nu gå och vinna i Valencia undrar åtminstone jag åt vilket håll utvecklingen egentligen gått de senaste två åren. Vid närmare eftertanke kanske det blir en bra värdemätare.
Han lär ju inte vinna om det inte händer nåt exceptionellt, typ en passande SC-period eller liknande. Däremot ska det bli intressant att se hur bra han hänger med. Hänger han med skapligt, dvs kör mer eller mindre likvärdigt med Kimi, så är det inte ett särskilt bra betyg för sporten, eller så är det så att Maestro helt enkelt är ett unikum. Sannolikt hamnar vi nånstans mittemellan.

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Fan Enzo, du skriver ju det jag ska skriva precis innan jag hinner skriva det :D
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

form-ola1 skrev:Hahaha. :lol: Det är humor, stor humor, rena rama fablernas värld.

Är det samma Maestro som fegade ur när han fick reda på att Kimi skulle bli hans teamkompis.
Samma Kimi som blev världsmästare i stort sett samma bil som Maestro misslyckades i.

Din Maestro törs inte köra samtidigt som Kimi under likvärdiga förutsättningar.
DET MÅSTE STÅ I MAESTROS KONTRAKT ATT TEAMKOMPISEN INTE FÅR KOMMA FÖRE HONOM I MÅL. :D
Det måste vara just p g a sin välkända feghet som han ställer upp för Ferrari nu och får möta Kimi i en likadan bil.

Humor, var ordet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Som jag alltid sagt, ofrivillig humor är den bästa!

Var är form-ola1 förresten? Han har inte kommenterat nyheten!

Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Jag är en av de som mådde riktigt illa över alla år då Ferrarin inte hade nån konkurrens och var innerligt trött på honom - gillade sedan 2005 osv...

Men Schumachers comeback får till och med undertecknad att leta fram sin gamla användare på det här forumet. Och även om man kan undra vem av han eller Ferrari som har sämst fantasi så tror jag han kommer göra otroligt bra ifrån sig. Han kommer också få Kimi att skärpa till sig en aning.

Dessutom tror jag han gärna skulle råka fortsätta köra F1 nästa säsong om möjligheten uppstår.
Användarens profilbild
Wolfwhistle

Inlägg av Wolfwhistle »

Jag har väl heller aldrig varit någon stor Schumachers beundrare men tror att detta kan bli intresant :) . Nu är det upp till bevis.. var det bilen som var överlägsen eller han??
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Tufft!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

El Scorcho skrev:Han kommer också få Kimi att skärpa till sig en aning.
Det tror jag med. Det här kan nog bli Kimis räddning, om han nu vill fortsätta med Formel 1. Ingen vill väl ha en förare som rycker på axlarna och hämtar en pinnglass när han har brutit.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ANFRAN skrev:Det här kan nog bli Kimis räddning
Eller nådastöt.

Äntligen!
GMD

Inlägg av GMD »

Vad skönt! Då har man plötsligt 19 förare på gridden att hålla på. Precis vad F1 behövde enligt mig.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Razor skrev:
ANFRAN skrev:Det här kan nog bli Kimis räddning
Eller nådastöt.
Det är därför jag försöker bygga upp förväntningarna...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:Är det därför Gene övar depåstopp och starter på Vairano i en Ferrari sen ett par dagar tillbaka?
Schumi, ni måtte skämta?
.
Vi skämtade inte, vi uttryckte ett hopp. Ibland hjälper hopp och böner. :wink:
Haha, det borde man ju begripit när det handlar om Italienare. Kan man leva på det som varit i några tusen år så kan man gott skita i att komma någonstans framåt...
Synd att man även inom F1 är lika trångsynt.
Schumi utan sitt dream-team lär få känna av vad en lätt inspirerad ny talang som Kimi kan göra för att hjälpa Schumi tillbaks till ålderdomshemmen där han hör hemma och att han skulle hållt sig till rollatorer.
Sen kan vi ju passa på att förpassa den där skäggige "Harry Potter" från tvåtusen år tillbaks till sin egen tid en gång för alla på köpet.
De enda som gläds riktigt mycket åt detta är Bernie, som egentligen borde betala Skunkis lön direkt ur egen ficka.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
El Scorcho skrev:Han kommer också få Kimi att skärpa till sig en aning.
Det tror jag med. Det här kan nog bli Kimis räddning, om han nu vill fortsätta med Formel 1. Ingen vill väl ha en förare som rycker på axlarna och hämtar en pinnglass när han har brutit.
Det ska bli kul att se vad en motiverad Kimi kan göra, onekligen.
För makaronborrarna skall det ju gärna vara tillrättalagda luggar, bländande vita leenden och playboystil. För en finsk F1-förare handlar det mer om vad man kan eller inte mäktar med på banan.
Jag hade nog till och med hellre sett Fisichella i den andra Ferrarin om jag ska vara ärlig.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!