Tja Ralf är tysk och Vettel också. Klart han vill att Vettel ska vinna och anser Vettel som den bättre.
Button är i alla fall av en annan åsikt om vem av Vettel och Webber som är den bättre föraren.
Men jag håller med dig angående att DC också körde mot såna som var bättre. Trodde absolut inte att du hade den åsikten.
Kul att du håller med mig att Webber också gjort och gör det!
Ja folk kan ju ha åsikter, tur att Vettel är den bevisligt bättre föraren just nu då.
Du vet Depeche, man måste se till vad som händer i loppen också, och då blir skillnaden dem emellan ännu större. Webber är i slutet av sin karriär och blir frånåkt av en närapå rookie.
Snart kommer RB att utse Vettel till titelkandidat, du kommer att få se.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
ANFRAN skrev:
Tja, Button är i VM-ledning och Vettel är största hotet. Klart han vill att Webber ska vinna när han anser Vettel vara den bättre.
Button sa att han tyckte att det var bra att de båda tar poäng av varandra men han sa även att han ansåg att Webber var den bättre föraren av de båda.
Webber är en stabilare och snabbare förare som gör mindre misstag än Vettel.
Han uttalades sig innan Nürburgring om de båda Red Bull förarna.
"Snabbare förare"???? Haha, det var dagens roligaste.
Du är bra kul du Depeche!
Stabil, snabb och gör mindre misstag, och så glömde du tillägga att han tar mindre poäng också.
jojo...
det är intressant hur förarsympatier kan få en att helt blunda för verkligheten...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
ANFRAN skrev:
Tja, Button är i VM-ledning och Vettel är största hotet. Klart han vill att Webber ska vinna när han anser Vettel vara den bättre.
Button sa att han tyckte att det var bra att de båda tar poäng av varandra men han sa även att han ansåg att Webber var den bättre föraren av de båda.
Webber är en stabilare och snabbare förare som gör mindre misstag än Vettel.
Han uttalades sig innan Nürburgring om de båda Red Bull förarna.
Stabil, snabb och gör mindre misstag, och så glömde du tillägga att han tar mindre poäng också.
jojo...
det är intressant hur förarsympatier kan få en att helt blunda för verkligheten...
Sant, men man måste ha stor humor om man håller Webber som favorit. Vad gäller referensen till vad Button har sagt så kan nog detta tolkas som lite psykologisk krigsföring.
Den ende förare som man otvivelaktigt kan klassa som snabb i dagens F1 torde vara Alonso.
Hamilton är nog snabb i ärlighetens namn men går kräftgång just nu med sin usla Mac.
EnzoF1 skrev:
jojo...
Ja det var inte jag som sa det utan Button.
Nog för att jag också skulle säga det.
Mindre poäng....ja hela 1.5 poäng.
Precis lika många poäng mindre som Malaysia-racet gav Webber för en 6:e plats.
EnzoF1 skrev:
jojo...
Ja det var inte jag som sa det utan Button.
Nog för att jag också skulle säga det.
Mindre poäng....ja hela 1.5 poäng.
Precis lika många poäng mindre som Malaysia-racet gav Webber för en 6:e plats.
Men ändock har den snabbare, stabilare och mindre misstagsbenägne föraren färre poäng...
Har Vettel fått sina poäng utlottade då menar du?
PC: skrev:
Extra tyngd till gasfoten. Är detta verkligen tillåtet...?
Faktum är att Christian Horner sagt att pga Webbers skada gasar han inte på samma sätt som han gjort i vanliga fall och därmed drar Webbers bil mer soppa också per varv.
Razor skrev:Bulan på benet försvinner förhoppningsvis nu när Webber ska opereras.
Jag har för mig att jag läste något om det, man ska ju ta bort metallskrotet då.
Jo jag läste också det men läste detta i en intervju med Webber att han inte ska opereras förrän efter säsongen.
"Anyhow Bill Woods mentioned to him about his operation before the German GP and then asked him about his next operation that he was having after the Hungarian round, and inquired if he felt there was anything risky being done during the surgery. Mark replied that he didnt know where he had got that information from because according to him he is having no operations again until after the season ends in December."
Razor skrev:Bulan på benet försvinner förhoppningsvis nu när Webber ska opereras.
Jag har för mig att jag läste något om det, man ska ju ta bort metallskrotet då.
Jo jag läste också det men läste detta i en intervju med Webber att han inte ska opereras förrän efter säsongen.
Det verkar ju rimligt tycker jag.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Ja och det känns som att Webber verkligen hör hemma och trivs i det här stallet.
Före detta Jaguar som det ju är.
Kul att han äntligen fått en bra bil och att nu även Dieter Mateschitz som ju hela tiden varit ett sådant extremt Vettel-fan nu börjat svänga lite mer över på Webbers sida.
Depeche skrev:Kul att han äntligen fått en bra bil och att nu även Dieter Mateschitz som ju hela tiden varit ett sådant extremt Vettel-fan nu börjat svänga lite mer över på Webbers sida.
Nu vet jag iofs inte hur mycket man kan lite på SportBild, med tanke på tidigare nyheter om en viss Kanadensare
Är nog ingen tvekan om att Mateschitz fortfarande favoriserar Vettel.
Det jag menade är att Mateschitz nu gjort en del uttalanden som varit betydligt mer positiva angående Webber.
Senast redigerad av Depeche den tor jul 23, 2009 21:44, redigerad totalt 1 gång.
Nu vet jag iofs inte hur mycket man kan lite på SportBild, med tanke på tidigare nyheter om en viss Kanadensare
Är nog ingen tvekan om att Mateschitz fortfarande favoriserar Vettel.
Det jag menade är att Mateschitz nu gjort en del uttalanden som varit betydligt mer positiva angående Webber.
Ja, Webber behöver ju stärkas. Kan inte vara lätt för psyket att få pisk av en rookie.
Nästa år kommer nog Webber att veta, och acceptera, sin plats lättare.
Hehe ja den var riktigt kul att komma med.
Vettel spöar inte en förare som bara har ett ben.
Måste vara skitsvårt att köra F1-bil och båda bromsa och gasa med samma ben.
Senast redigerad av Depeche den tor jul 23, 2009 23:29, redigerad totalt 1 gång.
Jaha, då har Webber vunnit sitt lopp då och kan supporta Vettel på heltid framöver.. Går bra för RBR och det är ju litet kul och det ska bli intressant att följa Vettel och teamet mot nya framgångar..
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
EnzoF1 skrev:
Ja, Webber behöver ju stärkas. Kan inte vara lätt för psyket att få pisk av en rookie.
Nästa år kommer nog Webber att veta, och acceptera, sin plats lättare.
Nja jag säger såhär...det kan inte vara lätt för psyket att endast hålla jämna steg med en handikappad F1-förare.
Ja, det är ju bara att jämföra prestationerna sett till antalet körda lopp?
Jag tror RB kände sig tvungna att boosta Webber genom att hålla tillbaka Vettel lite. Vi såg ju de tydliga stallorderna häromsistens. Nu tror Webber att han har kapacitet men då släpper RB tyglarna på Vettel och vips är han utkvalad igen.
Lite förvånande dock att de valde att behålla Webber ett år till, men jag antar att de vill ha en stabil andreförare. Men man undrar ju hur DC skulle prestera? Han kanske kunde ge Vettel en match på allvar?
Vad gäller psyket så är det nog Webber som har det värst. Att vara en av åldermännen och bli frånkörd av en rookie... njjjj....
Go Webber, ännu en stabil insats från honom. Han går från klarhet till klarhet, 2:a i VM och 18.5 poäng efter Button. VM är inte avgjort än och det blir allt intressantare.
Igår var ett utsökt exempel på hur mycket bättre Vettel är som förare än Webber men hur yttre omständigheter får Webber att verkar så mkt bättre än han egentligen är.
Eller vad säger du Depeche? Du brukar ju alltid säga att man ska se till vad som händer i loppet?
EnzoF1 skrev:Igår var ett utsökt exempel på hur mycket bättre Vettel är som förare än Webber men hur yttre omständigheter får Webber att verkar så mkt bättre än han egentligen är.
Eller vad säger du Depeche? Du brukar ju alltid säga att man ska se till vad som händer i loppet?
Du brukar vara en av dom som gapar högst här på forumet om hur viktigt det är att en förare kan spara på materialet.
EnzoF1 skrev:Igår var ett utsökt exempel på hur mycket bättre Vettel är som förare än Webber men hur yttre omständigheter får Webber att verkar så mkt bättre än han egentligen är.
Du brukar vara en av dom som gapar högst här på forumet om hur viktigt det är att en förare kan spara på materialet.
//S
Absolut. Tycker du att Vettel var särskilt hård på materialet igår?
Såg du Vettel maxa bilen i slutet av loppet utan anledning som en viss känd bilförstörare brukar göra?
//S
Såg du Vettel maxa bilen i slutet av loppet utan anledning som en viss känd bilförstörare brukar göra?
Jag såg honom i garaget i slutet av loppet. Någonstans halvvägs såg jag honom spränga en motor.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Slusk skrev:
//S
som
Jag såg honom i garaget i slutet av loppet. Någonstans halvvägs såg jag honom spränga en motor.
Nu känns det bara som en massa gnäll på mig. Jag vet att många av Kimis fans anser att föraren inte kan påverka motorns slitage eller framkalla haverier.
Jag har en annan åsikt.
Visst kan helgens haverier ha berott på Vettel, det återstår att se misstänker jag.
Det enda jag ville få fram var att Vettel låg bra till att få poäng, och Webbers kanske främste fan på det här forumet brukar hävda att man ska se till vad som händer i loppen när man avgör vem som varit bäst, och i mitt tycke körde Vettel bättre igår. Då med reservation för att det inte var hans fel att motorn pajade.
Tydligen räckte inte materialet till för Red Bull vilket drabbade båda förarna, andra motorraset för Vettel vilket kan tyda på att stallet skruvade ur lite mer ur motorn än vad den var byggd för. Webber harvade runt med en bil som mer påminde om Bambi på is än en välbalanserad Formel1-bil.
Det svänger ordentligt för stallen nu när det är testförbud, nu har McLaren och Brawn flyt medan Red Bull tappade sitt försprång. Nu fick Button 2 poäng och drygade ut försprånget mot Webber. Vad Webber själv sa:
"I've been struggling all weekend and I think I got the result I deserved, which was no points, unfortunately" (källa http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 28,00.html)
Jo, det här är en tråd om Webber inte en massa tjafs om vem som kan spara på materialet.
Från en mycket, mycket trovärdig källa, som jag självklart inte kan avslöja, så var åsikten om Kimi inom McLaren att han var väldigt hård mot materialet. Källan är en person som regelbundet har kontakt med stallet. Vid ett tillfälle, möjligen Hockenheim (minns inte detaljerna) för ett par år sedan, ombads Kimi att inte varva motorn över ett visst varvtal. Han gjorde dock inte den justering som var nödvändig och det slutade med ett haveri. Det fanns även info om en del andra tillfällen, men jag minns inte detaljerna. Jag har ingen anledning att tvivla på den här källan, som är en mycket insatt och trovärdig person (dock ingen som är känd för allmänheten, så ni behöver inte spekulera).
Min uppfattning är att Kimi inte kör lika hårt längre. Visuellt ser han inte ut att pressa materialet på samma sätt som under McLaren-åren. Om det stämmer och vad det beror på, kan man ju spekulera i. Själv saknar jag den gamle Kimi.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Man ska tolka det som att jag gillade hans kompromisslösa stil. Idag känns han fullständigt blodfattig. En skugga av sitt forna jag. Sedan tror jag inte att hans stil under McLaren-åren var den mest framgångsrika, men den var rätt underhållande. Att jag inte gillar hans person är en annan diskussion.
För att det inte ska bli helt OT måste jag säga något om Webber. Han är en hygglig chaffis. I en jämförelse med Kimi skulle jag idag välja Webber vilken dag som helst.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Hade du koll på varvtiderna under den tid som båda var på banan ?
Webber låg på i stort sett samma varvtider med en 10 kg tyngre bil.
Ibland lite långsammare och ibland snabbare men oftast låg de på liknande varvtider.
Jag tror Webber hade tagit Vettel i slutändan med tanke på hur få sekunder före Vettel var.
Detsamma trodde faktiskt till och med Eje.
Det som förstörde Webbers varvtider senare i racet var att han hamnade bakom Hamilton efter Hamilton kom ut från depån.
Men hur som helst var detta ett race att glömma för Red Bull...de var lika dåliga förra säsongen på den här banan.
Hade du koll på varvtiderna under den tid som båda var på banan ?
Webber låg på i stort sett samma varvtider med en 10 kg tyngre bil.
Ibland lite långsammare och ibland snabbare men oftast låg de på liknande varvtider.
Jag tror Webber hade tagit Vettel i slutändan med tanke på hur få sekunder före Vettel var.
Detsamma trodde faktiskt till och med Eje.
Det som förstörde Webbers varvtider senare i racet var att han hamnade bakom Hamilton efter Hamilton kom ut från depån.
Men hur som helst var detta ett race att glömma för Red Bull...de var lika dåliga förra säsongen på den här banan.
Jag tror inte Vettel hade rasat till 10-11 plats, så glöm att Webber hade tagit honom. Men det är ju iofs lika mkt spekulation det.
Visst är det bekvämt att kunna skylla på Hamilton. Dumma Hamilton som sabbar för Webber.
Men det är som vanligt, Webber och Kimi gör aldrig fel.
EnzoF1 skrev:
Jag tror inte Vettel hade rasat till 10-11 plats, så glöm att Webber hade tagit honom. Men det är ju iofs lika mkt spekulation det.
Visst är det bekvämt att kunna skylla på Hamilton. Dumma Hamilton som sabbar för Webber.
Visst det är bara spekulation...men faktum är att de var lika dåliga båda igår om man tittar på varvtiderna.
Jag konstaterar bara att Webbers varvtider blev betydligt sämre efter att Hamilton kom ut. Finns inget att skylla på.
Det kan ha varit Webber som inte kunde köra fortare då också.
Webber sa det bäst själv....han förtjänade inga poäng igår.
Red Bull var dåliga generellt igår helt enkelt.
EnzoF1 skrev:
Visst det är bara spekulation...men faktum är att de var lika dåliga båda igår om man tittar på varvtiderna.
Jag konstaterar bara att Webbers varvtider blev betydligt sämre efter att Hamilton kom ut. Finns inget att skylla på.
Det kan ha varit Webber som inte kunde köra fortare då också.
Webber sa det bäst själv....han förtjänade inga poäng igår.
Red Bull var dåliga generellt igår helt enkelt.
Ja, visst vad RB dåliga, men hade inte Vettels spis smällt så är jag övertygad om att han tagit poäng.
Hur som helst, jag tror inte RB rår på Brawn längre nu. Det blir Button eller Barrichello som tar det.
FIA angav heller inte vem mer som var inblandad så det hela slutade med en muntlig varning. Så inte har han fuskat inte, en sådant uttalande är satt i ett enda syfte: Att få igång en massa skitsnack i tråden.
FIA angav heller inte vem mer som var inblandad så det hela slutade med en muntlig varning. Så inte har han fuskat inte, en sådant uttalande är satt i ett enda syfte: Att få igång en massa skitsnack i tråden.
Har han varnats så lär han väl ha nåt fel, eller delar de ut varningar godtyckligt?
Edit: Fia skriver: "a breach of the regulations has been committed by the competitor named below "
"breach of regulations" läser jag som "brott mot reglerna".