UNGERNS GP 2009 - HUNGARORING. Lopp 10 av 17
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Sverige
UNGERNS GP 2009 - HUNGARORING. Lopp 10 av 17
Loppets officiella namn: FORMULA 1 ING MAGYAR NAGYDIJ 2009
Banbeskrivning: Hungaroring
Banlängd: 4.381 km, antal varv: 70, startförskjutning: 0.007 km, distans: 306.663 km
Bensinförbrukning 2008: 2.16 kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.38 sekunder
Depåfönster, 70 varv
1 stopp: 44-48
2 stopp: 20-32, 45-56
3 stopp: 19-22, 35-39, 53-57
Tidschema (Bästa tid från 2008 inom parantes)
Fredag 2009-07-24, CET
Träning 1 10:00-11:30 (F.Massa - Ferrari 1:20.981)
Träning 2 14:00-15:30 (L.Hamilton - McLaren 1:20.554)
Lördag 2009-07-25, CET
Träning 3 11:00-12:00 (L.Hamilton - McLaren 1:20.228)
Kvalificering 14:00-15:00 (L.Hamilton - McLaren 1:20.899)
Söndag 2009-07-26, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla 23 segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2008: Heikki Kovalainen - McLaren # 1:37:27,067
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:35:52,991
2006: Jenson Button - Honda # 1:52:20,941
2005: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:37:25,552
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:35:26,131
2003: Fernando Alonso - Renault # 1:39:01,460
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:41:49,001
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:41:49,675
2000: Mika Häkkinen - McLaren # 1:45:33,869
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:46:23,536
1998: Michael Schumacher - Ferrari # 1:45:25,550
1997: Jacques Villeneuve - Williams # 1:45:47,149
1996: Jacques Villeneuve - Williams # 1:46:21,134
1995: Damon Hill - Williams # 1:46:25,721
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:48:00,185
1993: Damon Hill - Williams # 1:47:39,098
1992: Ayrton Senna - McLaren # 1:46:19,216
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:49:12,796
1990: Thierry Boutsen - Williams # 1:49:30,597
1989: Nigel Mansell - Ferrari # 1:49:38,650
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:57:47,081
1987: Nelson Piquet - Williams # 1:59:26,793
1986: Nelson Piquet - Williams # 2:00:34,508
Alla 23 kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2008: Lewis Hamilton - McLaren # 1:20,899
2007: Lewis Hamilton - McLaren # 1:19,781
2006: Kimi Räikkönen - McLaren # 1:19,599
2005: Michael Schumacher - Ferrari # 1:19,882
2004: Michael Schumacher - Ferrari # 1:19,146
2003: Fernando Alonso - Renault # 1:21,688
2002: Rubens Barrichello - Ferrari # 1:13,333
2001: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14,059
2000: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17,514
1999: Mika Häkkinen - McLaren # 1:18,156
1998: Mika Häkkinen - McLaren # 1:16,973
1997: Michael Schumacher - Ferrari # 1:14,672
1996: Michael Schumacher - Ferrari # 1:17,129
1995: Damon Hill - Williams # 1:16,982
1994: Michael Schumacher - Benetton # 1:18,258
1993: Alain Prost - Williams # 1:14,631
1992: Riccardo Patrese - Williams # 1:15,476
1991: Ayrton Senna - McLaren # 1:16,147
1990: Thierry Boutsen - Williams # 1:17,919
1989: Riccardo Patrese - Williams # 1:19,726
1988: Ayrton Senna - McLaren # 1:27,635
1987: Nigel Mansell - Williams # 1:28,047
1986: Ayrton Senna - Lotus # 1:29,450
© Forza Motorsport 1998 - 2009. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Fy fan... Inga bra vibbar av det här. Det var ingen liten del. Tycker man ser att visiret slås upp.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 115
- Blev medlem: tor feb 12, 2004 20:39
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
På Autosports forum påstås att RTL har rapporterat att MAssa har återfått medvetandet.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Dom kanske hade fullt upp?ANFRAN skrev:Märkligt att läkarna inte lämnar någon information om han nu hade återfått medvetandet med detsamma.
Och där kom bilder som visade att han rörde p sig iaf.
Senast redigerad av Cheever den lör jul 25, 2009 15:10, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 65
- Blev medlem: lör okt 06, 2007 11:05
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Bästa barometern på Massas tillstånd är kanske att titta på omgivningens reaktioner. Tycker att de flesta ser alldeles för glada och uppsluppna om det skulle vara någon riktig fara på taket.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lauda ska tydligen ha sagt att Massa har fått en skallfraktur. Förmodligen ingenting som Lauda anser vara giltigt förfall.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag minns när Alesis ombordkamera lossnade och flög in i Bergers bakvinge som bröts itu. Berger sade att det var ren tur att han inte fick kameran i skallen. Men nu minns jag varken årtal eller om det var i Ferrari eller Benetton...Razor skrev:Det var nog bland det mest bisarra som jag har sett på en räserbana.
Skönt att höra att han verkar vara vid medvetande.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: sön sep 09, 2007 23:11
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
1995 var rätt, men inte ens det där med bakvingen stämde. Jag börjar bli gammal.
Sadly, though, it didn't come to that, either, for on lap 33 a horrifying incident removed Berger from the Italian Grand Prix. As he shadowed Alesi, an on-board camera, mounted on the rear wing of Jean's car, became detached. Bouncing down the road, it hit the left front suspension of Berger's car, breaking the steering arm, after which a wishbone broke. Gerhard brought the crippled car to a safe halt, but the incident had given him a severe fright.
"It was terrifying," he said. "I just saw this thing coming towards me at 180mph, and obviously at that speed I couldn't swerve. I'm just glad it hit the car, and not me. It's very disappointing, though, because this was the best car I've had all season - on the level of the Benetton, and close to the Williams."
http://www.johnnyherbert.co.uk/intsarts ... awin.shtml
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Läskig bild på Massa efter olyckan:
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheil ... 755343.jpg
Karln har haft tur i oturen. Hade fjädern gått rakt genom visiret hade det varit godnatt.
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheil ... 755343.jpg
Karln har haft tur i oturen. Hade fjädern gått rakt genom visiret hade det varit godnatt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Han lär i alla händelser vara ute ur leken för i morgon. Har han fått en fraktur i ansiktet eller skallen så får nog Ferrari leta efter en reserv. Hoppas de har mod att testa något nytt namn. Hoppas också att Massa har klarat synen på vänsterögat.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ash, var du tvungen att ta fram det där, annars hade jag kunnat briljera med mitt fantastiska minne. Att det var på Monza och i Ferrari kom jag ihåg rätt klart men inte året.ANFRAN skrev:1995 var rätt, men inte ens det där med bakvingen stämde. Jag börjar bli gammal.Sadly, though, it didn't come to that, either, for on lap 33 a horrifying incident removed Berger from the Italian Grand Prix. As he shadowed Alesi, an on-board camera, mounted on the rear wing of Jean's car, became detached. Bouncing down the road, it hit the left front suspension of Berger's car, breaking the steering arm, after which a wishbone broke. Gerhard brought the crippled car to a safe halt, but the incident had given him a severe fright.
"It was terrifying," he said. "I just saw this thing coming towards me at 180mph, and obviously at that speed I couldn't swerve. I'm just glad it hit the car, and not me. It's very disappointing, though, because this was the best car I've had all season - on the level of the Benetton, and close to the Williams."
http://www.johnnyherbert.co.uk/intsarts ... awin.shtml
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Ja jäklar han verkar ha haft tur i oturen och fått träffen precis i hjälmen. Man vågar ju knappast tänka på vad som hänt om det gått rätt in i visiret.JTarnstrom skrev:Läskig bild på Massa efter olyckan:
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheil ... 755343.jpg
Karln har haft tur i oturen. Hade fjädern gått rakt genom visiret hade det varit godnatt.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
Massa ska opereras i morgon.....
http://translate.google.se/translate?u= ... v&ie=UTF-8
http://www.gazzetta.it/Motori/Formula1/ ... 5624.shtml
http://translate.google.se/translate?u= ... v&ie=UTF-8
http://www.gazzetta.it/Motori/Formula1/ ... 5624.shtml
FIA = Ferrari International Assistance
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: ons sep 12, 2007 10:06
- Ort: Tyresö
Fan den bilden på Massa bådar inte gott, jag hoppas verkligen att han inte behöver stå över många lopp pga detta men jag skulle gissa på att han blir borta minst detta loppet och nästa med tanke på skadan. När jag såg tv-bilderna så såg det ut som att fjädern träffade ovanför visiret men så var tydligen inte fallet
-
- Inlägg: 2469
- Blev medlem: fre sep 14, 2007 17:30
- Ort: Sveriges sydligaste stad
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Fjädern träffade knappast visiret (tror jag, ser inte ut så) såret ovan ögat borde väl komma från tryck från hjälmkanten kanske?Dagon skrev:Fan den bilden på Massa bådar inte gott, jag hoppas verkligen att han inte behöver stå över många lopp pga detta men jag skulle gissa på att han blir borta minst detta loppet och nästa med tanke på skadan. När jag såg tv-bilderna så såg det ut som att fjädern träffade ovanför visiret men så var tydligen inte fallet
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Från Autosport;
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77276Felipe Massa will need to undergo surgery after it emerged he has suffered bone damage of his skull and a brain concussion in his accident at the Hungarian Grand Prix.
The Brazilian will be forced to miss the race after he was hit in the head by debris believed to belong to Rubens Barrichello's car.
Massa was airlifted to a Budapest hospital, where he remains in stable condition.
Ferrari said in a statement that Massa will need to undergo surgery and will have to stay under observation in intensive care for an undisclosed period of time.
"After the accident during the qualifying session of the Grand Prix of Hungary, Felipe Massa was airlifted to the AEK hospital in Budapest," the statement said. "Felipe was conscious at the arrival at the hospital and his general conditions remain stable.
"Following a complete medical examination it emerged that he had suffered a cut on his forehead, a bone damage of his skull and a brain concussion. These conditions need to be operated on after which he will remain under observation in intensive care."
The team said further information will be released later tonigh
I was misled and that is the way it went