Jag saknar fri motortrimning, motorras, däckskrig, punkor, innovativa masströghetsdämpare ,nya fula nosvingar som varar i ett lopp eller två. mm.
Ta KERS som ett exempel.
KERS kunde ha varit ett roligare inslag än vad det är i dag om det inte redan från början varit reglerat i detalj om hur mycket effekt/tid som får användas per varv.
Det finns alldeles för få parametrar involverade i utvecklingen av F1, nu läggs 95% av budget på aerodynamik/chassi. (en gissning från min sida)
Vilket gör att plogbilarna ser fulare och fulare ut för varje lopp som går.
F1 är döende, jobbigt att tänka så men vad har vi i dag om man jämför med vad vi hade för tio-femton år sen?
Hjälp mig att se lite ljusare på framtiden om ni kan för i dag går allt i moll!
//S
F1 är döende!
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
F1 är döende!
"All bleeding eventually stops."
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Solen har gått i moln och kommer ut nästa gång i september och resten av sommaren kommer gå under plus 15C.
I Rallycross får man trimma vidare och byta vinge måste man för den från förra loppet är trasig.
Nä, det är ingen fara med F1. F1 är som en å man försöker fördämma, den hittar alltid nya vägar. Så blir det även efter Bernie och Max.
F1-stallen kommer hitta på sätt att testa nya delar på andra sätt och då är utvecklingskriget i full gång igen. Att bilarna redan går fortare med mindre vingar och motorer som ska hålla som en medioker taxi är väl bevis nog.
Ditt och mitt stall kommer också hoppa upp högre upp på listorna snart, men takten "hitta 0,25s/varv till nästa lopp" räcker ju inte.
Kul med helt andra bilar i topp ett år.
I Rallycross får man trimma vidare och byta vinge måste man för den från förra loppet är trasig.
Nä, det är ingen fara med F1. F1 är som en å man försöker fördämma, den hittar alltid nya vägar. Så blir det även efter Bernie och Max.
F1-stallen kommer hitta på sätt att testa nya delar på andra sätt och då är utvecklingskriget i full gång igen. Att bilarna redan går fortare med mindre vingar och motorer som ska hålla som en medioker taxi är väl bevis nog.
Ditt och mitt stall kommer också hoppa upp högre upp på listorna snart, men takten "hitta 0,25s/varv till nästa lopp" räcker ju inte.
Kul med helt andra bilar i topp ett år.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!