TYSKLANDS GP 2009 - NÜRBURGRING. Lopp 9 av 17
-
-
-
- Moderator
Den som brukar sitta under bordet, menar du?Cheever skrev:Var fan är TV:n på presskonfen?
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
-
-
Han gnäller ju mer än Massa:
Jättebra att skylla allt på stallet inför framtiden, det är så man bygger upp moralen och sin egen plats i stallet och får stallchefens gillande...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76911
Varför inte bara säga att riggen kostade honom ett par placeringar och låta det vara, eller köra fortare kan ju också vara ett alternativ.gnällspiken skrev: To be honest, I wish I could just get on a plane and go home now. I don't want to talk to anyone in the team, because it would be a lot of bla, bla, bla, bla... And I don't want to hear that. I'm just terribly upset.
Jättebra att skylla allt på stallet inför framtiden, det är så man bygger upp moralen och sin egen plats i stallet och får stallchefens gillande...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/76911
I was misled and that is the way it went
-
-
Änteligen lite race och det blev riktigt spännande genom Webbers drive-trough, men han visade klass och kunde ta igen det han förlorade. Kul för Webber och för mästerskapet dessutom att det blir fler som tar segrar. För några månader sedan gnälldes det över att spänningen var borta, men nu börjar det hända lite och de övriga stallen börjar komma ikapp.
Sedan visar loppet att det nya reglementet inte gör det lättare att köra om trots plogarna fram, KERS används defensivt och gör det nästan omöjligt att köra om. Sedan har vi däcken och däcksval som görs enbart av någon slags underhållningsfaktor, istället för att stallen själva får avgöra vilka däck som passar.
Brawn är inte oslagbara, det visar Red Bull men även Massa lyckades över förväntan idag, Raikkonen körde inte inspirerat direkt och man kan undra hur hans framtid blir i Ferrari. Kan bara tycka synd om Sutil som inte har någon tur när det gäller Raikkonen, nu var det en raceincident där Sutil blev en aning för ivrig.
Hamilton ja, det är nästan som en universiell lag att när det går dåligt, då fortsätter eländet bara, Fast KERS är bra i starten, kanske lite för bra i hans fall...
Sedan visar loppet att det nya reglementet inte gör det lättare att köra om trots plogarna fram, KERS används defensivt och gör det nästan omöjligt att köra om. Sedan har vi däcken och däcksval som görs enbart av någon slags underhållningsfaktor, istället för att stallen själva får avgöra vilka däck som passar.
Brawn är inte oslagbara, det visar Red Bull men även Massa lyckades över förväntan idag, Raikkonen körde inte inspirerat direkt och man kan undra hur hans framtid blir i Ferrari. Kan bara tycka synd om Sutil som inte har någon tur när det gäller Raikkonen, nu var det en raceincident där Sutil blev en aning för ivrig.
Hamilton ja, det är nästan som en universiell lag att när det går dåligt, då fortsätter eländet bara, Fast KERS är bra i starten, kanske lite för bra i hans fall...
-
-
- Utvisad
Hade det varit Webber som sagt det så hade du tyckt han varit uppriktig och haft rejält med stake, och framförallt haft en massa otur och sett till vad han presterat i loppet egentligen var den moraliske vinnaren.Depeche skrev:Rubens är inte glad på stallet efter racet.
Han skyller på stallet och säger att de kostade honom vinsten.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Jag dömer inte Rubens....jag bara säger vad han sa i intervjuer efter racet.EnzoF1 skrev:Hade det varit Webber som sagt det så hade du tyckt han varit uppriktig och haft rejält med stake, och framförallt haft en massa otur och sett till vad han presterat i loppet egentligen var den moraliske vinnaren.Depeche skrev:Rubens är inte glad på stallet efter racet.
Han skyller på stallet och säger att de kostade honom vinsten.
Jag är inte lika negativ mot förare som du är.
-
- Varnad
Tycker nog att Ferrari får ta på sig en del. Eftersom det verkar som McLaren hittat 0,8s/varv till detta lopp har det hänt betydligt mindre hos Ferrari. I nästa rejs på Hungaroring är McLaren med och slåss i toppen men vart hamnar Ferrari? topp 12?Razor skrev:Ferrariförarna var dagens stora glädjeämnen.
Massas motivation behöver man ju inte undra över då han har en upp till KImi, men jag tror inte nu är rätt tid att slita ihjäl sig om materialet inte håller/funkar som det ska.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det är ju ingen idé att förta sig om man vet att man ändå får sparken, så på sätt och vis kan jag förstå om Kimi inte ger allt.Jari skrev:Tycker nog att Ferrari får ta på sig en del. Eftersom det verkar som McLaren hittat 0,8s/varv till detta lopp har det hänt betydligt mindre hos Ferrari. I nästa rejs på Hungaroring är McLaren med och slåss i toppen men vart hamnar Ferrari? topp 12?Razor skrev:Ferrariförarna var dagens stora glädjeämnen.
Massas motivation behöver man ju inte undra över då han har en upp till KImi, men jag tror inte nu är rätt tid att slita ihjäl sig om materialet inte håller/funkar som det ska.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
- Utvisad
Drack Likör ja det gör ju alkisar Poesi vad fan har det att ge mänskligheten ??EnzoF1 skrev:Jag tror du drömmer om en Alfa jag...Rexa skrev:Fördomar ?? Mot Italienare behöver man inga fördomar ju allmänt känt att det är rena cirkusen i det landet .Razor skrev: Här har vi inga fördomar inte...
Och som sagt dom gör kassa bilar med överreklamerat skit rent ut sagt .
Som nån sa, italienarna hade rinnande vatten, drack likör och skrev poesi medan dina landsmän levde i grottor och åt varandra...
Förresten, "kassa bilar med överreklamerat skit", menar du Ferrari F1-bilar med Kimi då?
Inget alls ..
Vatten har vi i Finland haft jämt och varmt vatten med då den värmdes i bastun .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
Tycker inte att denna sågning av Italien och italienskt synsätt har något med tråden om Formel 1 och loppet över huvud taget. Alla bilar går sönder, alla länder har sina egenheter - utan undantag. Det här borde dryftas på Klotterplanket istället.
Börjar ett stall gå dåligt ja då blir det en ond cirkel där det mesta börjar gå åt skogen. Ferrari har haft liknande tillfällen förr i tiden liksom McLaren, Renault och framförallt Honda. Formel 1 är en speciell sport och marginalerna är små mellan fiasko och seger, se bara McLaren med Peugeot-motorer på 90-talet som råkade ut för det ena motorhaveriet efter det andra. Nästa år kan ordningen vara återställd och Ferrari börjar vinna igen och ett annat stall hamnar i bakvattnet.
Formel 1 är en sport där man måste arbeta långsiktigt för att få framgång och där ett litet misstag kan få stora påföljder. Tyvärr har det börjat smyga sig in samma mentalitet som hos ishockey och fotboll där tränare byts med jämna mellanrum.
En mentalitet som inte tolererar misstag eller tillfälliga nedgångar utan kräver framgång till virket pris som helst. Har du inte hållit måttet efter några lopp då kommer silkessnöret fram. Där det hackas på, och hängs ut de som inte anses hålla måttet, där hånskratt och hånfulla kommentarer hör till vardagen. Är det så vi ska diskutera Formel 1? Precis som hos rubriksskrivarna på skräptidningarna Aftonbladet och Expressen?
Börjar ett stall gå dåligt ja då blir det en ond cirkel där det mesta börjar gå åt skogen. Ferrari har haft liknande tillfällen förr i tiden liksom McLaren, Renault och framförallt Honda. Formel 1 är en speciell sport och marginalerna är små mellan fiasko och seger, se bara McLaren med Peugeot-motorer på 90-talet som råkade ut för det ena motorhaveriet efter det andra. Nästa år kan ordningen vara återställd och Ferrari börjar vinna igen och ett annat stall hamnar i bakvattnet.
Formel 1 är en sport där man måste arbeta långsiktigt för att få framgång och där ett litet misstag kan få stora påföljder. Tyvärr har det börjat smyga sig in samma mentalitet som hos ishockey och fotboll där tränare byts med jämna mellanrum.
En mentalitet som inte tolererar misstag eller tillfälliga nedgångar utan kräver framgång till virket pris som helst. Har du inte hållit måttet efter några lopp då kommer silkessnöret fram. Där det hackas på, och hängs ut de som inte anses hålla måttet, där hånskratt och hånfulla kommentarer hör till vardagen. Är det så vi ska diskutera Formel 1? Precis som hos rubriksskrivarna på skräptidningarna Aftonbladet och Expressen?
-
-
Ryktena som kom nu i Tyskland om att Toro Rosso sparkar Bourdais verkar vara sanna.
Jaime Alguersuari today indicated that Sebastien Bourdais has in fact been ousted from his race seat at Toro Rosso Ferrari.
The 19-year-old Spaniard is the favourite to replace Bourdais, whose immediate exit from the Red Bull-owned team is expected to be confirmed tomorrow.
"He is 30, he has a daughter, has won four championships in the American Champ Cars, won the F3000 here in Europe and, honestly, is a highly trained driver,” Alguersuari told Radio Catalunya.
“But it seems that this year he has not given it everything, as he should have."
"I truly believe that the decision by Red Bull is just, but it is never nice to see someone taken away after half a season," Alguersuari added.
Jaime Alguersuari today indicated that Sebastien Bourdais has in fact been ousted from his race seat at Toro Rosso Ferrari.
The 19-year-old Spaniard is the favourite to replace Bourdais, whose immediate exit from the Red Bull-owned team is expected to be confirmed tomorrow.
"He is 30, he has a daughter, has won four championships in the American Champ Cars, won the F3000 here in Europe and, honestly, is a highly trained driver,” Alguersuari told Radio Catalunya.
“But it seems that this year he has not given it everything, as he should have."
"I truly believe that the decision by Red Bull is just, but it is never nice to see someone taken away after half a season," Alguersuari added.
-
Kimi säger att redan på varv 14 märkte han att bilen inte gick bra, sedan började motorn tappa ork och han blev uppmanad att åka till depån för att bryta. Kylaren hade blivit skadad av skräp vilket medförde att motorn överhettade och tappade ork. Tror inte det berodde på hans påstådda vårdslösa körstil, han däremot verkade uppgiven och frustrerad över att behöva bryta.
-
Det påstod jag inte heller, det händer ju titt som tätt att förare kör på skräp på banan. Ibland går det att undvika, ibland inte.Gurney skrev:Tror inte det berodde på hans påstådda vårdslösa körstil.
Shit happens.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Hmm nu var det inte dig jag hänvisade till Razor utan kommentarerna lite högre upp...
Shit happens, ja börjar det strula tycks det vara en universell lag att det strular på alla fronter, se Hamiltons punktering, oturen tycks finnas överallt och då är det lätt att man tappar motivationen. Vet av egen erfarenhet....
Shit happens, ja börjar det strula tycks det vara en universell lag att det strular på alla fronter, se Hamiltons punktering, oturen tycks finnas överallt och då är det lätt att man tappar motivationen. Vet av egen erfarenhet....
-
- Utvisad
Jo jag skrev ju det tidigare med att det var någe med kylaren .Gurney skrev:Kimi säger att redan på varv 14 märkte han att bilen inte gick bra, sedan började motorn tappa ork och han blev uppmanad att åka till depån för att bryta. Kylaren hade blivit skadad av skräp vilket medförde att motorn överhettade och tappade ork. Tror inte det berodde på hans påstådda vårdslösa körstil, han däremot verkade uppgiven och frustrerad över att behöva bryta.
Det behöver ju inte vara skräp från banan heller kan vara kass konstruktion med ..
Mvh Rexa
-
- Moderator
Ett antal inlägg raderade som dels var OT och som dels utgjorde bashning.
För Rexa, som drog igång eländet, gäller följande: Vill du kasta skit på andra nationaliteter får du göra det någon annanstans. Det finns utmärkta sajter för sådant.
För Razor och Enzo gäller följande: Att nappa på provokationer är lika illa som att provocera.
Om någon av er tre ger mig anledning att plocka bort inlägg inom den närmsta framtiden så är det gult kort om gäller och därmed basta!
För Rexa, som drog igång eländet, gäller följande: Vill du kasta skit på andra nationaliteter får du göra det någon annanstans. Det finns utmärkta sajter för sådant.
För Razor och Enzo gäller följande: Att nappa på provokationer är lika illa som att provocera.
Om någon av er tre ger mig anledning att plocka bort inlägg inom den närmsta framtiden så är det gult kort om gäller och därmed basta!
-
- Utvisad
Jaja man får ju inte gnälla på Ferrari och Italienare som inte kan bygga bilar ..JTarnstrom skrev:Ett antal inlägg raderade som dels var OT och som dels utgjorde bashning.
Mvh Rexa
-
- Moderator
Och där kom varningen... Därmed är Rexa avstängd.
Moderatorn
Moderatorn