STORBRITANNIENS GP 2009 - SILVERSTONE. Lopp 8 av 17

Kungaklassen av motorsport...
PS

Inlägg av PS »

Gösta skrev:Dubbelomkörningen som Fisichella gjorde på Silverstone har inte kommit upp på Utube ännu, så ni får hålla tillgodo med en dubbelomkörning som Massa gjorde året innan i stället. :D

http://www.youtube.com/watch?v=HUeqylGW ... xt_from=PL
Härlig omkörning! Det var nästan lika snygg som den Fisichella gjorde på Alonso/Heidfeld.

Annars måste jag säga att Massa gjorde en grym körning på Silverstone, från 11:e startruta till 4:e plats i mål. :up: Jag fattade inte riktigt hur han bar sig åt när han efter första depåstoppet kom ut före ett helt koppel förare han tidigare legat en bra bit efter. Trulli, Kimi, Button, Nakajima... och sen plockade han Rosberg också.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Ja just det, så var det! Medan Alonso körde bakom Heidfelt (som var lika bred som startbilen på Solvalla :D ) så smet Fisichella förbi båda två. En av de bättre omkörningar jag sett på länge!!! :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Är det Fisichellas första så är det bara att gratulera. Är det dessutom i rejstempo och utan gul eller rödflagg så måste din lycka vara gjord för denna säsong. Själv tyckte jag att just det partiet av loppet gick utmärkt att sova bort, liksom slutet, mitten och... allt efter första depåstoppen.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!