Diskussion om moderering

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

guuben skrev:Pastis: Kommentarer på min text om modereringen undanbeds, eller ska då framföras i rätt forum.

Det är det faktiskt så att Tärnström är den som närapå alltid är FÖRSTE man att kommentera och som dessutom leder kommentertoppen på skrivna texter. Va f_n är det för fel att kalla Tärnström för "Förste" i det hänseendet! Jag anser att Tärnström är helt ute och cyklar med sina Mosley-fjanterisaker - får man inte kritisera TÄRNSTRÖMS inlägg!

Det som gör det hela så tragikomiskt:
Det du skrev var exakt detsamma som min åsikt men jag fick en varning på kuppen - FAKTA. Och allt från min sida avlutades med en solig smiley (som "någon" tog bort.
:down:'
Det var inte "Förste" som jag reagerade på utan det som är bortredigerat, nämligen att du börjar prata om vad du har fått en varning för. Sedan kan du sätta hur många soliga smileys som helst efter för att kringgå förbudet att kommentera modereringen.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Oj vad ni är snarstuckna.
Skall akta mig för att i framtiden använda glada smileys (':finger:') ......varken försök till humor eller satir.

Som tillägg: när jag skrev att du tycks vara en än större cyniker än till och med vad jag är, så fick jag en varning för det också.....(du hade skrivit att alla är idioter inom stallen eller nåt liknande). ???

Här avslutar jag.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

guuben skrev:Oj vad ni är snarstuckna.
Skall akta mig för att i framtiden använda glada smileys (':finger:') ......varken försök till humor eller satir.
Det är dags att du börjar lära dig. Jäkligt tröttsamt att se dina ständiga kommentarer där du inte kan hålla isär sak och person. Ifrågasätt gärna åsikter, men inte varför folk har dem. Det får du ta via pm eller telefon med dem som är intresserade att diskutera det.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Du har en ängels tålamod, Tärnström.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

JTarnstrom skrev:
guuben skrev:Oj vad ni är snarstuckna.
Det är dags att du börjar lära dig. .
Synd att du inte fattar det som jag försöker lära dig: ATT VARA KONSEKVENT ÄVEN NÄR DET BERÖR EN SJÄLV.

Exempel:
Att du har mage att skriva in i min textruta"Jag har en stor brist, jag klarar inte av att ta order från andra." visar på att du vill sitta på en alltför hög häst och du missbrukar, så som jag ser det, en moderatorställning.
Du, som ropar efter rättvisa och jämlikhet!
När jag får skiten kastad på mig - då är det inte personligt - men försöker jag ens med en satir så då är det personligt.

Jag har blivit utsparkad för min signatur: "Hets mot folkgrupp är ett brott inom EU" (jag fick inte ens en motivering). Är det riktigt klokt!

Det här har inte med modererandet att göra men kan du berätta varför endel av mina PM inte ser inte ut att fara iväg (blir kvar i utkorgen - inte som skickade).

.
Senast redigerad av guuben den tor jun 04, 2009 16:03, redigerad totalt 1 gång.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Razor skrev:Du har en ängels tålamod, Tärnström.
"Kapten Bruntunga" - jag fattade äntligen Jaris sign när du kommer alltid som på beställning (eller kanske det inte är bara ett sammanträffande i tid och rum).
Hmmmm. dom enda som använt ordet "rättshaverist" här på forumet......hmmmm.':aha:' ("aha"-ikonen)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

guuben skrev: Det här har inte med modererandet att göra men kan du berätta varför endel av mina PM inte ser inte ut att fara iväg (blir kvar i utkorgen - inte som skickade).
Därför att mottagaren inte har läst PM:et.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

guuben skrev:Hmmmm. dom enda som använt ordet "rättshaverist" här på forumet......hmmmm.':aha:' ("aha"-ikonen)
Vilka "dom"?

Äntligen!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Men herregud.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Razor skrev:
guuben skrev: Det här har inte med modererandet att göra men kan du berätta varför endel av mina PM inte ser inte ut att fara iväg (blir kvar i utkorgen - inte som skickade).
Därför att mottagaren inte har läst PM:et.
OK, tack för det även om du har brun tunga ':tong:'
Det där var för att jag lever som jag lär - vara konsekvent.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

ANFRAN skrev:Men herregud.
Blunda och skrik :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

Men räcker det inte snart? Kasta ut trollet! :down:
/JBS
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

jbs_is_back skrev:Men räcker det inte snart? Kasta ut trollet! :down:
Är inte det där att lägga sig i moderatorns arbete - ajaj.':saw:'
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

guuben skrev:
Är inte det där att lägga sig i moderatorns arbete - ajaj.':saw:'
Guubben är det inte dax att inse sin begränsning? Hur länge ska du plåga oss med ditt skit snack och intetsägande argumenterande som inte leder till något anat än ellende de för dig själv?
Jag skriker rakt ut .
Gör något roligt i stället Kolla in detta i stället Fiesta (House Party)-DJ Mendez. Så kan du ha det roligare än att skaffa hemorrojder hos vissa :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

[/quote]
Så kan du ha det roligare än att skaffa hemorrojder hos vissa :D[/quote]
Okey, Tydligen tycks det vara Ok att på den här tråden diskutera min person.
Därför kommenterar jag här med en fråga:
Varför tror du att jag satte upp finska flaggan som min avatar? Svar får du inte men jag kan säga att bland det värsta jag vet är missunsamhet, avundsjuka - det som brukar kallas för Jantelagen. Dit kan även inkluderas i en vidare bemärkelse hets mot folkgrupp och enskilda personer.
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

guuben skrev:Varför tror du att jag satte upp finska flaggan som min avatar? Svar får du inte men jag kan säga att bland det värsta jag vet är missunsamhet, avundsjuka - det som brukar kallas för Jantelagen.
Om du tror att Jantelagen inte finns i Finland har du aldrig varit där. Påstår du att den inte finns där ljuger du!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Nigel skrev:
Om du tror att Jantelagen inte finns i Finland har du aldrig varit där. Påstår du att den inte finns där ljuger du![/quote]

Det här är ett formel1-forum....OK?
Jag är 100% säker på att man i Finland skulle mer än gärna se en SVENSK formel1 förare bakom ratten i startfältet - det vet jag av mina vänner i Finland.

Här har det kastats så mycket galla på finska förare som får en att spy.
Jag - tvärtemot - är så jäkla imponerad av finska förare bakom ratten eller styrstången ....... hur f_n lyckas dom med sånt som vi inte kan!
En motor, två eller fyra däck, eller en båt - finska framgångar!

Och det här är det här som retar en del av er något otroligt mycket för att jag lyfter fram - Jantelagen.

Slutligen Nigel, tydligen så höll du med mig i mina övriga värderingar - bra.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Det verkliga trollet är du i ett formel1-forum.
Av dina 44 inlägg handlar 1 (ett) om formel1 och det om Scott Speed - tillåt mig le.
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

guuben skrev:Slutligen Nigel, tydligen så höll du med mig i mina övriga värderingar - bra.
Du har dragit förhastade slutsatser - utom på en punkt: Det här är fel tråd att diskutera Jantelagen.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Nigel skrev:
guuben skrev:Slutligen Nigel, tydligen så höll du med mig i mina övriga värderingar - bra.
Du har dragit förhastade slutsatser - utom på en punkt: Det här är fel tråd att diskutera Jantelagen.

Jaha, så du delar inte min åsikt "Dit kan även inkluderas i en vidare bemärkelse hets mot folkgrupp och enskilda personer."

Jag kunde väl tänka mig det vid närmare eftertanke.

Näpp, nu skall jag ut - so long.
Senast redigerad av guuben den lör jun 06, 2009 08:53, redigerad totalt 1 gång.
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

guuben skrev:
Av dina 44 inlägg handlar 1 (ett) om formel1 och det om Scott Speed - tillåt mig le.
Gör om, gör rätt.
/JBS
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

guuben skrev:
Nigel skrev:

Jaha, så du delar inte min åsikt "Dit kan även inkluderas i en vidare bemärkelse hets mot folkgrupp och enskilda personer."

Jag kunde väl tänka mig det vid närmare eftertanke.

Näpp, nu skall jag ut - so long.
Du vill inte att man ska lägga ord i munnen på dig. Nu har du på mycket kort tid gjort det två gånger på mig. Du ska inte tala om för mig vilka åsikter eller värderingar jag har!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Sluta tramsa. Använd tråden till att diskutera moderering seriöst.

Moderaten

Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:Sluta tramsa. Använd tråden till att diskutera moderering seriöst.

Moderaten
Om det är det vi skall diskutera så gör vi det .
Själv tycker jag du är en SKIT dålig moderator .
Du kör med rena diktatur fasonerna .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det är inte min uppgift att vinna någon popularitetstävling med modererandet. Uppgfiten handlar om att hålla ordning och att alla håller en god ton mot varandra.

Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:Det är inte min uppgift att vinna någon popularitetstävling med modererandet. Uppgfiten handlar om att hålla ordning och att alla håller en god ton mot varandra.
Du om någon skall väll hålla god ton mot andra .
Du sitter ju själv och kallar folk dumma i skallen med som att man fattar trögt med mera ..
Mvh Rexa
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Rexa skrev:
JTarnstrom skrev:Det är inte min uppgift att vinna någon popularitetstävling med modererandet. Uppgfiten handlar om att hålla ordning och att alla håller en god ton mot varandra.
Du om någon skall väll hålla god ton mot andra .
Du sitter ju själv och kallar folk dumma i skallen med som att man fattar trögt med mera ..
Då har nog vederbörande passerat en gräns sedan länge när det händer. Jag har också själv medgivit att jag har betett mig felaktigt vid ett eller annat tillfälle. Jag hade inte haft något problem med att bli modererad (vilket jag själv blev alldeles för ett tag sedan på Autosports forum. Inte fan började jag gnälla på moderatorerna för det... Och hade jag gjort det så hade jag blivit utslängd. Det är inte alla forum som är lika tillåtande som Forza.).

Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Menar du Tärnström att "Piraten" blir varnad för att han ansåg att det finns här en klick (en fittstimmaffia - den var rolig förresten) som jagar mig......ojojojojojojojojojojojojojojojojojojojo!
Andra får skriva att "kasta ut jäveln eller sparka ut honom" (Guuben) etc etc.

Gör det då:
Men kasta för fan ut bara mig - Piraten skall inte få skit för min skull.
Jävla fegt av dig att hoppa på Piraten i synnerhet som han bara skrivit 2 inlägg men skrev tydligen spontant det andra. Troligen ser han den här saken med mer objektiva ögon än ditt tunnelseende och dina bruntungor.
Men berätta ett dygn före du gör det så jag hinner delge lite saker före det. Fair and square - OK?

Är det bara bruntungor du vill ha runtom?
Du tolererar tydligen inte sådana som delar mina åsikter som Rexa och Piraten för att nämna nu någon (dom varnade).
Som sagt - kasta ut mig så blir du säkert lycklig och känner en härlig maktberusning.

Kanske jag blir nu utslängd på direkten för att jag "hotat dig" i det här inlägget och sen är den struken så ingen kunde läsa vad jag skrivit.!
Vem fan vill ni egentligen ha på forumet - bara såna som inte är intresserade av formel1?
Och jag skiter i satsbyggnaden - den kan ni ta av varandra.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Sen när jag skriver en hövlig fråga om mitt "konto" så får jag till svar att jag är paranoid.
Det var Arska som försökte hjälpa mig och vilket han gjorde - om jag förstod rätt så håller han nåt annat forum igång - skillnad på inställning när man frågar något - lär dig av honom.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

jbs_is_back skrev:
guuben skrev:
Gör om, gör rätt.
Egentligen var en nolla det rätta - som du.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

:rolling: Det här är nog Forzas i särklass roligaste tråd just nu... keep 'em coming.

Äntligen!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Razor skrev::rolling: Det här är nog Forzas i särklass roligaste tråd just nu... keep 'em coming.
Tragikomiska..men håller annars med.

Jag tycker faktiskt det skule vara rätt utslätat här om inte det fanns såna som du Razor ...fast du är en fittstimmare (det borde vara en smiley men jag håller vad jag lovat - no smileys här inte)
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Okej, nu tycker jag det räcker!

Är ni inte nöjda med Tärnström så kom inte hit. Jag är mer än nöjd med honom och trött på allt tjafs. Fokusera istället på sakfrågan, med andra ord främst F1 och dess framtid. Att försöka undergräva Tärnström är ingen ide, ni gör er bara löjliga.
Bild
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Pastis. Står det en helt orättmätig varning kvar på Piraten så är det klart att jag inte kan vara kvar här på forumet.

Han har ju inte för tusan pratat ett ord varken om moderering eller att forumet eller moderatorn suger. Vad har HAN gjort!
Han konstaterade bara fakta på ett träffsäkert och roligt sätt (fittstimsmaffian mot Guuben)
Visa att du är en karl nog att tillrättalägga ett uppenbart fel som har begåtts (av Tärnström). "En vis man kan erkänna att han vet idag mer än han visste igår".

Som sagt:
Guuben far iväg härifrån för gott av "egen fri vilja" om du så vill.
Tack för ordet.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

guuben skrev:Pastis. Står det en helt orättmätig varning kvar på Piraten så är det klart att jag inte kan vara kvar här på forumet.

Han har ju inte för tusan pratat ett ord varken om moderering eller att forumet eller moderatorn suger. Vad har HAN gjort!
Han konstaterade bara fakta på ett träffsäkert och roligt sätt (fittstimsmaffian mot Guuben)
Visa att du är en karl nog att tillrättalägga ett uppenbart fel som har begåtts (av Tärnström). "En vis man kan erkänna att han vet idag mer än han visste igår".

Som sagt:
Guuben far iväg härifrån för gott av "egen fri vilja" om du så vill.
Tack för ordet.
Tack, du slipper vara här, ska ordna det omedelbart!
Bild
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Oj oj, den här gången fick stackars guuben verkligen jobba för att bli avstängd. Undrar hur och var han ska fortsätta kampanjen...
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

ANFRAN skrev:Oj oj, den här gången fick stackars guuben verkligen jobba för att bli avstängd. Undrar hur och var han ska fortsätta kampanjen...
Han är nog här snart igen med annat nick med mera .
Inga problem att komma förbi en ip ban eller vad dom nu gör ..
Mvh Rexa
piraten

Inlägg av piraten »

Fattar noll.
Tärnstöm skickade ett mess igår där han skriver att jag är avstängd ???
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

piraten skrev:Fattar noll.
Tärnstöm skickade ett mess igår där han skriver att jag är avstängd ???
Du får väl messa han och fråga vad han menar med det *S' :lol:
Mvh Rexa
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Har inte meddelat piraten att han är avstängd, bara att en sådan är förestående om han inte hyfsar tonen. I övrigt kommer jag inte att kommentera enskilda fall i den här tråden mer. Den som blir varnad eller avstängd meddelas anledning och sedan får det räcka med det.

Däremot kommer jag gärna att diskutera moderering i mer generella termer.

piraten

Inlägg av piraten »

mitt utgående pm funkar inte ! så jag tar det här.

Ändra inlägget omgående eller så väntar avstängning. Du är ju redan avstängd, i och för sig..

Fattar noll fortfarande - vad står där allmänt taget? jag e dåli på gåtor ':D'
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nyregistrerad och postar från samma ip-adress som en tidigare avstängd användare. Efter några få inlägg börjar du kalla forumets medlemmar för fittstim.

Absolut sista gången jag kommenterar i saken och det är sista gången du kommenterar saken, det vill säga att jag inte vill se några fler inlägg om den här frågan.

Moderatorn

Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:Efter några få inlägg börjar du kalla forumets medlemmar för fittstim.
"Fittstimm" är ett etablerat uttryck, myntat av höga företrädare för arbetarrörelsen. :D :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:
JTarnstrom skrev:Efter några få inlägg börjar du kalla forumets medlemmar för fittstim.
"Fittstimm" är ett etablerat uttryck, myntat av höga företrädare för arbetarrörelsen. :D :up:
Höga företrädare? Ser du dubbelt?
Sist jag såg honom var Stig Malm en enda person.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:
Gösta skrev:
Höga företrädare? Ser du dubbelt?
Sist jag såg honom var Stig Malm en enda person.
Han kanske har flera personligheter? Det vet du inget om!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Skulle alla, eller flera av, hans eventuella personligheter vara höga företrädare för arbetarrörelsen?

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Skulle alla, eller flera av, hans eventuella personligheter vara höga företrädare för arbetarrörelsen?
Det vet vi inget om, dina gissningar är lika bra som mina!

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nej, mina gissningar är alltid bättre än dina.

Äntligen!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Razor skrev:Nej, mina gissningar är alltid bättre än dina.
Ja, särskilt som de uttalas med bergfast tonfall!

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Razor skrev:Nej, mina gissningar är alltid bättre än dina.
Du måste mena alla dina fel gissningar ? .