På förekommen anledning...

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

På förekommen anledning väljer styrelsen för Forza Motorsport att gå ut med denna information för att undvika fortsatta spekulationer om vad som eventuellt har hänt.

Jari har idag begärt att hans konto på forumet ska stängas av, vilket jag därför har gjort.

Bakgrunden till detta är att Forza Motorsport tvingats utesluta en person ur föreningen. Personen i fråga har läckt information från Forza Motorsports interna möten vilket är helt oacceptabelt. Vi måste vara säkra på att våra interna diskussioner aldrig kommer ut, vad de än handlar om. Detta är en mycket viktig princip så att våra kontakter och källor kan lita på oss.

Personen i fråga har först undvikit att svara på våra interna frågor angående läckan, och i vissa fall ljugit. Med bakgrund av detta och andra bevis erkände personen i fråga sedan att han läckt informationen. Med anledning av detta och att personen i fråga ibland varit störande för redaktionens arbete, tog styrelsen den 12 januari beslutet att:

1. erbjuda personen i fråga att själv begära utträde ut föreningen Forza Motorsport.
2. utesluta personen i fråga ur föreningen om han själv inte begärt utträde senast den 15 januari.

Jag hoppas nu att alla kan återgå till att intressera sig för motorsport i våra forumdiskussioner.

Per Bjälevik, styrelseordförande och grundare Forza Motorsport Ekonomisk förening
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Vill bara säga att jag gillar inte den här nya stilen på Forza. Dom två färgstarkaste medlemmarna på forumet har kastas ut och just nu känns det inte som jag har lust att skriva här mer.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Lemon den 2003-01-20 21:48 ]</font>
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Instämmer med vad Lemon säger. Känns inte särskilt kul alls.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Varken Jari eller zz är avstängda utan båda har skriftligen bett mig stänga av deras konto. zz är välkommen tillbaka. Jari är jag just nu jävligt arg och besviken på...
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Vilken sorts information på en motorsports sajt är så dödligt viktig, så att man tjänar på att läcka den?
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det handlar inte om pengar, det handlar om förtroenden! Ska man kunna arbeta tillsammans, så måste man lita på varandra.
FerrariSchumi

Men varför läckte han för?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

För han var inte riktigt tät.
FerrariSchumi

Skitsamma, orkar inte bry mig, LHC är nog problem.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det får du fråga honom om.
Stickan

Inlägg av Stickan »

Snälla Jari och ZZ kan ni inte tala om varför ni inte vill

vill skriva här längre.
Det blir så otroligt tråkigt utan er.
Det finns redan ett bra ställe där alla
tycker likadant motorsport.com.
Ett inlägg i veckan typ.

Daily F1 är bra, men många minderåriga.
Detta är den klart bästa sidan på nätet både forum
och nyheter.
Jag är ny här som skribent så snälla ha överseende.

stickan
Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

Synd med zz och Jari, även om en del av deras topics kunde bli lite utdragna ibland.
On 2003-01-20 21:22, Pastis wrote:
Jari har idag begärt att hans konto på forumet ska stängas av, vilket jag därför har gjort.

Bakgrunden till detta är att Forza Motorsport tvingats utesluta en person ur föreningen. Personen i fråga har läckt information från Forza Motorsports interna möten...
Men det är alltså inte Jari som läckt, eller...?
Keep on Boppin´
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Som på ett bananskal föll jag in i den här tråden (jag läste Stickans kommentar förra året att Forza borde sluta stöda Alx och efter det är tydligen Stickan borta från forumet - Stickan skrev då att Alx kommer aldrig ha nånting med formel1 att göra....samma som jag skrev) . Kanske jag borde skrivit den här på Alx-tråden men är inte säker.
Jag säger det också - jävligt synd att Jari inte skriver här längre.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vilken Sticka yrar du om?

Är du rättshaverist i det civila? Din oförmåga att släppa saker och gå vidare är oöverträffad.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

(Med risk för att lägga näsan i blöt i sånt som jag skall skita i)

Kul tråd du hittade guuben :D

Sluta hacka på Tärnström, skriv inlägg som har med motorsport att göra istället för att hacka på forumet hela tiden. Forza har alltid vart ett av få forum med mycket högt i tak, acceptera eller dra vidare, hur svårt kan det vara?
Senast redigerad av Cheever den mån maj 25, 2009 10:43, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
Gösta

Inlägg av Gösta »

guuben skrev: Jag säger det också - jävligt synd att Jari inte skriver här längre.
Självklart är det synd att Jari (och Enzo) är tillfälligt avstängda. Men Jari och Enzo har ett förhållande som materia och antimateria. Jag vill inte påstå att den ene är bättre än den andre Personangrepp bortredigerade. Personerna ifråga har heller inte möjlighet att bemöta påhoppen eftersom de är avstängda och då ställs det högre krav på vederhäftighet. Skojigt skrivet men då jag vet att ingen av dem uppskattar dina karaktärsbeksrivningar, Gösta, så ser jag mig föranledd att moderera

Moderatorn

Kära moderator. Du vet att jag vet att alla vet att det jag skrev inte var ett påhopp utan bara en beskrivning av verkligheten. :D

Internet har en otroligt god inverkan på den mentala hälsan på människor. Sen vi stängde mentalsjukhusen och införde internet (skedde unigefär samtidigt) så kan människor skriva av sig de värsta bekymren för att lätta på det inre trycket. Det finns alltid någon som lyssnar och bryr sig. Vi gillar både Jari och Enzo, precis som de är. De är båda goda människor innerst inne, fast de har så himla svårt att kommunicera sin godhet. Då blir det som det blir. :wink:
Senast redigerad av Gösta den mån maj 25, 2009 11:15, redigerad totalt 1 gång.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

JTarnstrom skrev:Vilken Sticka yrar du om?

Är du rättshaverist i det civila? Din oförmåga att släppa saker och gå vidare är oöverträffad.
Vet du ens själv om att du är oförskämd och provocerar.

Tre (3) kommentarer före din egen så är det Stickan som skriver.
Skall man göra påhopp på person, som du nu gör, se till då att ha torrt om fötterna först.

Även om vi avskyr varandra så skall vi båda ha rum här att framföra våra åsikter.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

[quote="Cheever"](Med risk för att lägga näsan i blöt i sånt som jag skall skita i)

Kul tråd du hittade guuben :D

Tack för det i alla fall.
(':D')
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

guuben skrev:

Skall man göra påhopp på person, som du nu gör, se till då att ha torrt om fötterna först.

Även om vi avskyr varandra så skall vi båda ha rum här att framföra våra åsikter.
Du får ha vilka åsikter du vill. Du får tycka att det här forumet stinker, men du får inte hålla på och förpesta stämningen här med dem åsikterna. Lika lite som en restaurang accepterar att en missnöjd gäst återkommer dag efter dag, klagar på maten, hovmästaren, kocken och menyn, lika lite kan vi acceptera ditt ständiga tjat på modereringen och forumet. Det är ingen rättighet att få tycka vad man vill just här. Rör det motorsport så är alla åsikter välkomna om de är framlagda på ett vederhäftigt sätt.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vad är det du håller på med egentligen, guuben?

Pastis äger forumet och det är hans regler som gäller.
Han har utsett Tärnström att se till att reglerna efterlevs och därmed gett honom mandat att moderera trådar och inlägg, varna och stänga av skribenter.
Vi har egentligen bara att gilla läget och acceptera deras moderering och agera efter deras regler och eller låta bli att skriva här... svårare än så är det inte. Det är ingen mänsklig rättighet att skriva på internetforum.

Vare sig Tärnström eller Pastis har egentligen någon skyldighet att motivera någonting eller ens vara rättvisa, där är något som de har valt själva.

Jag är däremot något förvånad över den tolerans som de uppvisar mot sånt här tjafs och provocerande. Jag hade stängt av flera betydligt tidigare och gjort det permanent.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

JTarnstrom skrev:
guuben skrev:

Du får ha vilka åsikter du vill. Du får tycka att det här forumet stinker, men du får inte hålla på och förpesta stämningen här med dem åsikterna. Det är ingen rättighet att få tycka vad man vill just här..
Nu gör du ett kardinalfel:
Du sätter ord i min mun.
Jag tycker inte alls att forumet stinker och jag har varit med ända sen början kan man säga. Jag har aldrig klandrat forumet som formel1 forum.
Ändå måste jag notera att standarden var bättre här förut - mer "up to date" -nyheter från medlemmarna, snack om tekniska detaljer och lösningar, regeltolkningar, etc.
Men rätt intressant forum är det ännu.

Kanske det är inte bara fel på mig apropå förpestad stämning- kanske en titt i spegeln?

Märker du inte att du själv kan hålla på i en tråd och älta fram och tillbaka om samma sak (nu senast med Oldtimer) och sen när två andra gör samma sak så får dom ett aggressivt meddelande att ni kan PM,a varandra istället. (har inte hänt mig dock)
Konsekventa handlingar gillar jag - det blir bara förbryllande om inte man vet vilka reglerna är OCH vem det gäller.

Jag blev senast utslängd för att jag hade som enda signatur" hets mot folkgrupo är ett brott inom EU" - kan du idag, med distans till saken, förklara varför det inte gick för sig med en sån signatur?
Jag kan klippa ut flere av dagens signaturer där endel kan uppfattas som låga (eller som svart humor)...(och där fick jag till det) - verkar inte riktigt rätt!

Hur blev det med Stickan - den Stickan du sade att jag yrade om!
Senast redigerad av guuben den mån maj 25, 2009 11:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Razor skrev:Vad är det du håller på med egentligen, guuben?

Pastis äger forumet och det är hans regler som gäller.
Han har utsett Tärnström att se till att reglerna efterlevs och därmed gett honom mandat att moderera trådar och inlägg, varna och stänga av skribenter.
Vi har egentligen bara att gilla läget och acceptera deras moderering och agera efter deras regler och eller låta bli att skriva här... svårare än så är det inte. Det är ingen mänsklig rättighet att skriva på internetforum.

Vare sig Tärnström eller Pastis har egentligen någon skyldighet att motivera någonting eller ens vara rättvisa, där är något som de har valt själva.

Jag är däremot något förvånad över den tolerans som de uppvisar mot sånt här tjafs och provocerande. Jag hade stängt av flera betydligt tidigare och gjort det permanent.
Det är Tärnström själv som håller igång "debatten" -inte jag....OUPS.

NU ÄR SAKEN AVSLUTAD FLÖR MIN DEL.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Pastis skrev:På förekommen anledning väljer styrelsen för Forza Motorsport att gå ut med denna information för att undvika fortsatta spekulationer om vad som eventuellt har hänt.

Bakgrunden till detta är att Forza Motorsport tvingats utesluta en person ur föreningen. Personen i fråga har läckt information från Forza Motorsports interna möten vilket är helt oacceptabelt. Vi måste vara säkra på att våra interna diskussioner aldrig kommer ut, vad de än handlar om. Detta är en mycket viktig princip så att våra kontakter och källor kan lita på oss.

Personen i fråga har först undvikit att svara på våra interna frågor angående läckan, och i vissa fall ljugit. Med bakgrund av detta och andra bevis erkände personen i fråga sedan att han läckt informationen. Med anledning av detta och att personen i fråga ibland varit störande för redaktionens arbete, tog styrelsen den 12 januari beslutet att:

1. erbjuda personen i fråga att själv begära utträde ut föreningen Forza Motorsport.
2. utesluta personen i fråga ur föreningen om han själv inte begärt utträde senast den 15 januari.

Jag hoppas nu att alla kan återgå till att intressera sig för motorsport i våra forumdiskussioner.

Per Bjälevik, styrelseordförande och grundare Forza Motorsport Ekonomisk förening
Mycket tråkigt att läsa att det blivit så här . Goa skribenter båda två på sitt sätt .
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Lås tråden och släng ut trollen!
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

ANFRAN skrev:Lås tråden och släng ut trollen!
Det bästa inlägget i denna tråd!
/JBS
Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

guuben skrev:Som på ett bananskal föll jag in i den här tråden (jag läste Stickans kommentar förra året att Forza borde sluta stöda Alx och efter det är tydligen Stickan borta från forumet - Stickan skrev då att Alx kommer aldrig ha nånting med formel1 att göra....samma som jag skrev) . Kanske jag borde skrivit den här på Alx-tråden men är inte säker.
Du hittade en sex år gammal tråd att veckla in dig i. :roll:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nigel skrev:
guuben skrev:Som på ett bananskal föll jag in i den här tråden (jag läste Stickans kommentar förra året att Forza borde sluta stöda Alx och efter det är tydligen Stickan borta från forumet - Stickan skrev då att Alx kommer aldrig ha nånting med formel1 att göra....samma som jag skrev) . Kanske jag borde skrivit den här på Alx-tråden men är inte säker.

Han hittade ingen som var 12 år gammal. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Men ?
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

jbs_is_back skrev:
Var fanifrån kröp du fram ett tu tre - jaja, alla vet ändå varifrån du kommer ':D' hohohooooo. Det finns ett par andra nickname också, som nu plötsligt dyker upp - efter en lååång, lång dvala.
Välkomna - JAG personligen skiter fullständigt i om man har "personlighetsklyvning" eller inte. JAG kör "Guuben" från början till slut. Kipis.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Gösta skrev:
Nigel skrev:

Han hittade ingen som var 12 år gammal. :D
Jag gillar också bättre 12 år gammal än omogen men man får ta vad man har....och alltid har jag inte råd heller....fast det har jag men lite ekonomisk måste man vara emellanåt.....åtminstone ge ett sken av det så att inte Jantegossarna blir altför desperata.
jbs_is_back

Inlägg av jbs_is_back »

guuben skrev:
jbs_is_back skrev:
Var fanifrån kröp du fram ett tu tre - jaja, alla vet ändå varifrån du kommer ':D' hohohooooo. Det finns ett par andra nickname också, som nu plötsligt dyker upp - efter en lååång, lång dvala.
Välkomna - JAG personligen skiter fullständigt i om man har "personlighetsklyvning" eller inte. JAG kör "Guuben" från början till slut. Kipis.
Du är ju en ren naturbegåvning på att vara otrevlig. Du vet inte vad du skriver om. Tog du åt dej på något sätt? Anser du dej vara ett troll?
/JBS
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Väl talat!
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!