Finanskrisen och framtiden för F1

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fredrik i Trollhättan skrev:Stora grusbäddar räddade ju inte Schumacher på Silverstone och Kubica fick sig en resa trots bana med hög säkerhet.

Säker bilkonstruktion kostar pengar. Ska säkerhetsutveckling exkluderas ur de 400 miljonerna?
Bilarna ska nog säkert klara krocktesterna med det nya reglementet. Inom budgettaket, förstås.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Fredrik i Trollhättan skrev:Stora grusbäddar räddade ju inte Schumacher på Silverstone och Kubica fick sig en resa trots bana med hög säkerhet.

Säker bilkonstruktion kostar pengar. Ska säkerhetsutveckling exkluderas ur de 400 miljonerna?
Vad är det som säger att Siverstone är färdigutvecklat? Det är ju ett tag sedan det där.
Jag tror på svängda grusbäddar (stigande paraboliska motlut) MS flög ju över gruset utan fartminskning och bröt foten i däckstraven om jag minns incidenten rätt. Helt i onödan.

Ett tillägg: Riskfritt kommer det ju aldrig att bli. Liksom störtlopp.
Snabbast ner ifrån bergets topp vinner. De är enkelt. Det är farligt. Det är därför vi tittar.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Fredrik i Trollhättan

Inlägg av Fredrik i Trollhättan »

Det finns ju en gräns för allt. Snabbare bil = ännu större avåkningszoner. Dessutom blir kollisioner mellan bilarna också allvarligare vid högre hastigheter.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Du missar poängen med utformningen av zonerna och stirrar dig blind på formatet tror jag!

Tillägg: Min filosofi är ju samtidigt att det inte någonsin kommer att bli helt riskfritt.
Samt att folkrace ju redan existerar.
Ungefär så.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Fredrik i Trollhättan

Jag förstår vad du menar med paraboliskt motlut. Svårigheten blir att inte sända förarna in i en vägg och samtidigt inte bygga en ramp. För löst material riskerar att öka g-krafterna vilket är vad som är farligt och hårt underlag skulle göra bilen luftburen. Fysikens lagar säger att det inte säkert går att stoppa en F1-bil i 300 på en kort sträcka oavsett hur fållan ser ut. Det behövs relativt lång sträcka.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Kul med ett för hårt packat paraboliskt underlag!
Jag får bilder! Mycket stor underhållning! Till och med UR skulle televisera detta!
Helt rätt. Underlagets sammansättning är kritisk, den skall dämpa dvs vara mjuk utan att bilen börjar skära ner rotera/rolla.
Jag håller inte med om det du säger att fysikens lagar säger att det inte går att säkert stoppa en F1:a som går 300 på en kort sträcka.
Titta bara på inbromsningarna.
Det är ju väldigt säkra stopp på en kort sträcka.

Jämförelsen haltar. Jag vet.

Kanske 90 graders parabolisk asfalterad avåkningszon då? Med chans till inbromsning, annars vertikal stigning avslutad med automatisk fallskärmspuff vid maxhöjd. Sakta dalar (låt oss säga) Rubens Barichello ner emot jorden igen. Med ledset underbett bakom visiret.

Typiskt Formel1: the sky is the limit!
Fredrik i Trollhättan

bilpojke#1 skrev:Jag håller inte med om det du säger att fysikens lagar säger att det inte går att säkert stoppa en F1:a som går 300 på en kort sträcka.
Titta bara på inbromsningarna.
Det är ju väldigt säkra stopp på en kort sträcka.
Kort och kort. Inbromsningen börjar 100-150m från kurvan om det går riktigt fort och man står inte still när man svänger heller. Det svåra är att åstakomma inbromsningen med ett relativt högt, konstant g-värde. Även om bilen saknar hjul och ligger uppochned.
Geer

Inlägg av Geer »

Stallen kräver att FIA backar om 2010

Äntligen händer det något vettigt.

:read: https://f1.tauzero.se/main.php?url=arti ... =F1&id=690

http://www.autosport.com/news/report.php/id/75610

:crie: Avgå ... !
Senast redigerad av Geer den sön maj 24, 2009 23:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tycker att stallen borde avgå. De drar ju ned F1 i skiten. Nu kan de plötsligt utlova att de kommer att vara med till 2012, något som Mosley har efterfrågat. HAde de gjort det tidigare hade situationen aldrig uppstått.

Men det är bara ett politiskt utspel och inget att fästa sig vid. Nu vill stallen ta makten. Hur reglerna ska se ut är inte det som är viktigast för dem. Budgettaket hade de nog kunnat foga sig i, det finns det ju många uppgifter som bekräftar.

Stallen vill inte kompromissa eftersom varje kompromiss innebär att Mosley blir kvar och stallen får mindre makt. Jag hoppas att Mosley inte ger sig.

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:Tycker att stallen borde avgå. De drar ju ned F1 i skiten. Nu kan de plötsligt utlova att de kommer att vara med till 2012, något som Mosley har efterfrågat. HAde de gjort det tidigare hade situationen aldrig uppstått.

Men det är bara ett politiskt utspel och inget att fästa sig vid. Nu vill stallen ta makten. Hur reglerna ska se ut är inte det som är viktigast för dem. Budgettaket hade de nog kunnat foga sig i, det finns det ju många uppgifter som bekräftar.
Vad börjar F1 ock vad slutar F1 .
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:Tycker att stallen borde avgå. De drar ju ned F1 i skiten. Nu kan de plötsligt utlova att de kommer att vara med till 2012, något som Mosley har efterfrågat. HAde de gjort det tidigare hade situationen aldrig uppstått.

Stallen vill inte kompromissa eftersom varje kompromiss innebär att Mosley blir kvar och stallen får mindre makt. Jag hoppas att Mosley inte ger sig.
Du vill döda f1
FIA = Ferrari International Assistance
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Oldtimer skrev:

Klockan? Rulltrappan? Du talar i gåtor. Jag ger mig, du är för smart för mig.
Senast redigerad av JTarnstrom den mån maj 25, 2009 00:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

olag skrev:

Du vill döda f1
Om stallen vinner den här kampen så har vi i praktiken fått den utbrytarserie som de ville starta för ett antal år sedan. Då är F1 dött.

Geer

Inlägg av Geer »

Stallen skall ha makten om reglerna. Det är dom som gör det intressant att följa F1. Det finns andra klasser för dom som har andra intressen.
Kanske tycker du att F1 varit en skitserie som under flera år dragits ner i skiten av stallen. Jag håller inte med. Tvärt om. FIA har stått för dom största blunderna med bl.a. idiotiska regeländringar.

För Max handlar det bara om en sak. MAKT. Han vill ha full kontroll över stallen och dess ekonomi. Det vill inte stallen. Lägre budget vill dom ha men inte Max finanspolis som skall styra över teamen.
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:
Oldtimer skrev:

Klockan? Rulltrappan? Du talar i gåtor.
Då är vi två . När kallas det f1 ock inte f1 .
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

F1 är det mästerskap som FIA har instiftat och skapat reglerna till.

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:F1 är det mästerskap som FIA har instiftat och skapat reglerna till.
Tror inte FIA äger rättighetrna till namnet F1. Har jag fel ?
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:
olag skrev:

Du vill döda f1
Om stallen vinner den här kampen så har vi i praktiken fått den utbrytarserie som de ville starta för ett antal år sedan. Då är F1 dött.
Är det inte stallen som utgör F1???

Just nu känns det mer som ett stort rollspel där Maxx och Äkelston sitter och kastar tärningar och slår sig på bröstet hur mycket makt dom har ..Precis som om dom spela rollspelet Drakar Demoner.

Tycker du inte att det är rimligt att stallen som ska köra F1 får vara med och utforma serien eller det är 2 maktgalna gubbar som ska hitta på saker?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:
JTarnstrom skrev:F1 är det mästerskap som FIA har instiftat och skapat reglerna till.
Tror inte FIA äger rättighetrna till namnet F1. Har jag fel ?
Ur reglementet:
The FIA will organise the FIA Formula One World Championship (the Championship) which is the property of the
FIA and comprises two titles of World Champion, one for drivers and one for constructors.

FOM äger väl rätten till att använda namnet F1 kommersiellt men ganska säkert är det nog så att det inte får användas för något annat evenemang än FIA:s världsmästerskap.

Geer

Inlägg av Geer »

Nu vänder det :bang:
Senast redigerad av Geer den mån maj 25, 2009 00:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

olag skrev:
JTarnstrom skrev:
olag skrev: Du vill döda f1

Just nu känns det mer som ett stort rollspel där Maxx och Äkelston sitter och kastar tärningar och slår sig på bröstet hur mycket makt dom har ..Precis som om dom spela rollspelet Drakar Demoner.

Tycker du inte att det är rimligt att stallen som ska köra F1 får vara med och utforma serien eller det är 2 maktgalna gubbar som ska hitta på saker?
Man kan tycka vad man vill om Max och Bernie men i princip anser jag inte att stallen ska vara med och bestämma hur mästerskapet ska utformas. I de flesta andra sporter bestäms reglementen av respektive förbund.

Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

JTarnstrom skrev:
olag skrev:
JTarnstrom skrev: Om stallen vinner den här kampen så har vi i praktiken fått den utbrytarserie som de ville starta för ett antal år sedan. Då är F1 dött.

Man kan tycka vad man vill om Max och Bernie men i princip anser jag inte att stallen ska vara med och bestämma hur mästerskapet ska utformas. I de flesta andra sporter bestäms reglementen av respektive förbund.
Och i dom förbunden sitter även representanter från lagen/teamen...
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

Rätt ! Om man skapar ett mästerskap som hela världen ska uppfatta som den mest teknologiska snabbaste grymaste fartfylldaste motorsporten i sin tid , så kan man inte göra om den till wtcc på tre år ? . Resten kan du räkna ut skjälv .
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Oldtimer skrev:
Rätt ! Om man skapar ett mästerskap som hela världen ska uppfatta som den mest teknologiska snabbaste grymaste fartfylldaste motorsporten i sin tid , så kan man inte göra om den till wtcc på tre år ? . Resten kan du räkna ut skjälv .
Om det är vad du tror så har du inte förstått vad regeländringarna går ut på. De nya reglerna har ingenting att göra med hur snabbt bilarna kommer att gå, eller hur avancerad teknologi som används. Eftersom det inte heller är vad FOTA oroar sig för tror jag inte att du behöver göra det heller.

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:
Oldtimer skrev:
Om det är vad du tror så har du inte förstått vad regeländringarna går ut på. De nya reglerna har ingenting att göra med hur snabbt bilarna kommer att gå, eller hur avancerad teknologi som används. Eftersom det inte heller är vad FOTA oroar sig för tror jag inte att du behöver göra det heller.
Men ? Jag pratar inte om vad jag tror . Vad är F1 ? Vad är det jag har gått på under mina 28 år som F1 fan ? = jo att F1 skall vara långt före alla andra motorsporter teknologiskt prestandamässigt bla bla resten tror jag du fattar .
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Oldtimer skrev:
Men ? Jag pratar inte om vad jag tror . Vad är F1 ? Vad är det jag har gått på under mina 28 år som F1 fan ? = jo att F1 skall vara långt före alla andra motorsporter teknologiskt prestandamässigt bla bla resten tror jag du fattar .
Du pratar ju om vad du tror, inte vad konflikten handlar om. Om du, trots bättre vetande fortsätter att tro att det nya regelförslaget innebär att F1 inte kommer att ligga i teknologisk framkant framöver så kan vare sig jag eller någon annan hjälpa dig med det. Du är inte mottaglig för fakta, uppenbarligen. Jag säger det igen, det nya regelförslaget säger ingenting om vilken teknologi (inte i någon större utsträckning än tidigare) som ska användas eller vilken prestanda bilarna ska hålla. Tvärtom är ju tanken att den teknolgiska friheten ska öka under det nya reglementet, Kostnaderna hålls inom budget.

För att göra det enkelt: ditt inlägg är goddag yxskaft.

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:
Oldtimer skrev:
Du pratar ju om vad du tror, inte vad konflikten handlar om. Om du, trots bättre vetande fortsätter att tro att det nya regelförslaget innebär att F1 inte kommer att ligga i teknologisk framkant framöver så kan vare sig jag eller någon annan hjälpa dig med det. Du är inte mottaglig för fakta, uppenbarligen. Jag säger det igen, det nya regelförslaget säger ingenting om vilken teknologi (inte i någon större utsträckning än tidigare) som ska användas eller vilken prestanda bilarna ska hålla. Tvärtom är ju tanken att den teknolgiska friheten ska öka under det nya reglementet, Kostnaderna hålls inom budget.

För att göra det enkelt: ditt inlägg är goddag yxskaft.
ja det är det efter närmare begranskning .
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ingen orsak. Du kan nu sova i trygg förvissning om att hur det än går, med eller utan Mosley, så kommer F1 att ligga i framkant.

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:Ingen orsak. Du kan nu sova i trygg förvissning om att hur det än går, med eller utan Mosley, så kommer F1 att ligga i framkant.
Det får stå för dig . Att F1 kommer att ligga i framkant .
Senast redigerad av Oldtimer den mån maj 25, 2009 01:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Oldtimer skrev:
JTarnstrom skrev:Ingen orsak. Du kan nu sova i trygg förvissning om att hur det än går, med eller utan Mosley, så kommer F1 att ligga i framkant.
Det får stå för dig . Att F1 kommer att ligga i framkant .
Vem skulle annars stå för det inlägget? :roll:

Det är väl självklart att jag står för det inlägget. Det står ju att det är jag som har gjort det - JTarnstrom, och det som står är ju vad jag tycker.
Senast redigerad av JTarnstrom den mån maj 25, 2009 01:11, redigerad totalt 2 gånger.

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:
Oldtimer skrev:
Det får stå för dig .
men va inte så snabb .

Vem skulle annars stå för det inlägget? :roll:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Oldtimer skrev:
Är det på det här inlägget jag borde ha svarat: Det får stå för dig!

Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

JTarnstrom skrev:
Oldtimer skrev:
Är det på det här inlägget jag borde ha svarat: Det får stå för dig!
Ja.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Förnuftet segrade och stupiditeten förlorade (så som den alltid gör i längden):
Fritt för stallen att utveckla bilarna.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

guuben skrev:Förnuftet segrade och stupiditeten förlorade (så som den alltid gör i längden):
Var har du fått det ifrån? Källa?

Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

JTarnstrom skrev:
guuben skrev:Förnuftet segrade och stupiditeten förlorade (så som den alltid gör i längden):
Jag tänker inte gå in och polemsiera med dig en hel sida här på forumet som inte leder nånvart ändå.
Förstod du verkligen inte vad jag menade?
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

guuben skrev:
JTarnstrom skrev:
Jag tänker inte gå in och polemsiera med dig en hel sida här på forumet som inte leder nånvart ändå.
Nej. Skulle det stämma som du säger borde du höra av dig till Autosport för det är i så fall en världsnyhet.

Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

JTarnstrom skrev:
guuben skrev:
JTarnstrom skrev: Var har du fått det ifrån? Källa?
Jag tänker inte gå in och polemisera med dig en hel sida här på forumet som inte leder nånvart ändå.
Nej. Skulle det stämma som du säger borde du höra av dig till Autosport för det är i så fall en världsnyhet.
Du bara provocerar och ironiserar samt det här är definitivt sista kommentaren till dig i den här saken.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det får stå för dig.

Fredrik i Trollhättan

JTarnstrom skrev: Tvärtom är ju tanken att den teknolgiska friheten ska öka under det nya reglementet, Kostnaderna hålls inom budget.
Det där är klart. Det som jag, och kanske många med mig, är rädd för är att de mindre stallen som nu förväntas ta över F1 inte kan utveckla sina bilar i samma utsträckning som tidigare. Man väljer kanske en bildesign för flera år och satsar på beprövad teknik.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Fredrik i Trollhättan skrev:
JTarnstrom skrev: Tvärtom är ju tanken att den teknolgiska friheten ska öka under det nya reglementet, Kostnaderna hålls inom budget.
Det där är klart. Det som jag, och kanske många med mig, är rädd för är att de mindre stallen som nu förväntas ta över F1 inte kan utveckla sina bilar i samma utsträckning som tidigare. Man väljer kanske en bildesign för flera år och satsar på beprövad teknik.
Det finns ingenting som skulle motsäga att stallen inte skulle utveckla sina bilar till max under budgettaket. Jag tror att rädslan för de effekter du talar om är kraftigt överdriven. Betänk vad man får för en halv miljard. Du får ett JAS-plan med tillhörande system för att hålla det i luften i 20 år. Det är en hel massa avancerad teknologi det, skulle jag vilja säga. I F1 ska stallen göra av med samma summa per säsong. Det räcker till avancerad teknologi så att det räcker. Däremot kommer man inte att kunna förfina tekniken på samma sätt som idag med vindtunnlar som går i treskift.

De mindre stallen kommer naturigtvis att starta i uppförsbacke men flera av dem har redan stora delar av de anläggningar som behövs för att bygga en komplett bil. Epsilon och Lola, till exempel. Som sportvagnstillverkare, där förfiningen av tekniken inte är lika högt uppdriven som i F1, så har de kanske till och med en fördel när det gäller att ta fram nya koncept. Inom ett par säsonger skulle jag räkna med att småstallen är konkurrenskraftiga på allvar.

Fredrik i Trollhättan

JTarnstrom skrev: Det finns ingenting som skulle motsäga att stallen inte skulle utveckla sina bilar till max under budgettaket. Jag tror att rädslan för de effekter du talar om är kraftigt överdriven. Betänk vad man får för en halv miljard. Du får ett JAS-plan med tillhörande system för att hålla det i luften i 20 år. Det är en hel massa avancerad teknologi det, skulle jag vilja säga. I F1 ska stallen göra av med samma summa per säsong.
Antar att det är driftkostnaden för ett JAS du pratar om. Utvecklingskostnaden är något helt annat.

Jag tror du kraftigt underskattar lönekostnaden för kvalificerad personal. En ingenjör kostar ca. 1 miljon om året i omkostnader. Det blir 400 personer det och då har man inte köpt några grejor. Kanske inte alla i stallet är ingenjörer men det finns även en del som förväntar sig mer betalt.
Jag tror det faktiskt är här stallen ser största problemet. Man skulle behöva skicka hem ganska mycket folk...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Priset för ett JAS-plan plus driftsystem och driftstöd i 20 år uppgår till cirka en halv miljard. Självklart är utvecklingskostnaden för JAS betydligt högre men om man skulle ta och göra en jämförelse mellan hela JAS-projektet och F1 under samma tidsperiod undrar jag om inte F1 vinner pengakampen... Nåväl, jag använde JAS för att sätta siffrorna i lite perspektiv. Många ger uttryck för att F1 skulle bli någon sorts fattigmansracing.

Om jag inte redan har skrivit det tidigare så tycker jag att det ser ganska klart ut vad striden mellan FIA och FOTA handlar om. Nu när Mosley uppenbarligen har förklarat sig villig till kompromisser har FOTA tvingats visa sina kort. SKulle man gå med på en kompromiss har man accepterat FIA:s position som den organisation som bestämmer över sporten. Det handlar med andra ord inte om budgettaket (flera stall har ju tidigare uttryckt sig positivt vad gäller den saken) utan om vem som ska bestämma över sporten. Ger sig FIA nu så har man förlorat makten över sitt eget mästerskap, något jag anser vara principiellt fel, och stallen har fått sitt utbrytarmästerskap.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Och nu sprack FOTA:s eniga fasad. Willams ansöker om deltagande till nästa säsong. De är helt ointresserade av en utbrytarserie.

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Och nu sprack FOTA:s eniga fasad. Willams ansöker om deltagande till nästa säsong. De är helt ointresserade av en utbrytarserie.
Det har aldrig varit på tal med en utbrytarserie från FOTA. Williams understryker att man fortfarande står bakom FOTA:s skrivelse till FIA.

Du har nog inte förstått vad det handlar om.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nej, inte från stallens sida. Däremot har ju många på olika forum, bland annat detta, satt sin förhoppning till en utbrytarserie.

Att FOTA får problem med att framstå som eniga i sitt hot om att hoppa av, det kan ju vem som helst räkna ut.

Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:Nej, inte från stallens sida. Däremot har ju många på olika forum, bland annat detta, satt sin förhoppning till en utbrytarserie.

Att FOTA får problem med att framstå som eniga i sitt hot om att hoppa av, det kan ju vem som helst räkna ut.
FOTA har aldrig hotat hoppa av. Det är några team som har talat i dom termerna.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Geer skrev:
JTarnstrom skrev:Nej, inte från stallens sida. Däremot har ju många på olika forum, bland annat detta, satt sin förhoppning till en utbrytarserie.

Det stämmer inte. Montezemolo har sagt följande:

"FOTA is now an organisation with a common view. We will not enter in the championship with these rules and this governance. So we have to discuss about the possibility to change the situation in a constructive way, but in a very clear way."

Det kan inte misstolkas.

Fredrik i Trollhättan

Williams? Var inte dom på randen till konkurs redan innan årets säsong. Och något vidare bra går det ju inte heller. Kanske man skulle passa bättre i en lite enklare, mindre resurskrävande serie?

Jag menar, vad har Williams egentligen att förlora?
Geer

Inlägg av Geer »

JTarnstrom skrev:
Geer skrev:

Det stämmer inte. Montezemolo har sagt följande:

"FOTA is now an organisation with a common view. We will not enter in the championship with these rules and this governance. So we have to discuss about the possibility to change the situation in a constructive way, but in a very clear way."

Det kan inte misstolkas.
Det har du just gjort. Det finns en skrivelse som man entas om.
Inte heller Williams vill ha FIA:s regler och styrning.