MONACOS GP 2009 - MONTE CARLO. Lopp 6 av 17

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Producenten, går han på kokain eller? :down:

Han hattar fram och tillbaka och man får inte följa med de som är på ett snabbt varv. Han visar depåbilder när Piquet tabbat sig och man vill se om han kommer iväg igen. O.s.v...

När får vi producenter som kan F1?
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

JTarnstrom skrev:Men vad är det för jävla producenter... De missar ju varenda bil som är ute på ett snabbt varv.
Haha, du hann visst först! :up:

Kod: Markera allt

Q2
 1    4   Kimi Räikkönen  Ferrari              1'14.514         10  161.365
 2    2   H.Kovalainen  McLaren/Mercedes       1'14.809  0.295   4  160.729
 3   14   Mark Webber  Red Bull/Renault        1'14.825  0.311   5  160.694
 4   23   R.Barrichello  Brawn/Mercedes        1'14.829  0.315   9  160.686
 5   16   Nico Rosberg  Williams/Toyota        1'14.846  0.332   5  160.649
 6   15   Sebastian Vettel  Red Bull/Renault   1'14.879  0.365   9  160.579
 7    3   Felipe Massa  Ferrari                1'15.001  0.487  10  160.317
 8   22   Jenson Button  Brawn/Mercedes        1'15.016  0.502   8  160.285
 9    7   Fernando Alonso  Renault             1'15.200  0.686   8  159.893
10   17   Kazuki Nakajima  Williams/Toyota     1'15.579  1.065  10  159.091

11   12   Sébastien Buemi  Toro Rosso/Ferrari  1'15.833  1.319   8  158.558
12    8   Nelsinho Piquet  Renault             1'15.837  1.323  10  158.550
13   21   G.Fisichella  Force India/Mercedes   1'16.146  1.632   8  157.907
14   11   S.Bourdais  Toro Rosso/Ferrari       1'16.281  1.767   8  157.627
15   20   Adrian Sutil  Force India/Mercedes   1'16.545  2.031   7  157.084
Senast redigerad av Pastis den lör maj 23, 2009 14:55, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Apropå bildval, så tror jag att Blomman kom av sig lite i kommenterandet p.g.a. "pausunderhållningen". :)
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

AndersF1 skrev:Apropå bildval, så tror jag att Blomman kom av sig lite i kommenterandet p.g.a. "pausunderhållningen". :)
Nu var jag borta en stund men det kanske var något i stil med igår när han höll på att kommentera förarnas position i bilen när det visades ett gäng donnor på fördäck i bikini i halvliggande ställning varpå han fann sig med kommentaren "ungefär sådär" med då syftningen på körställningen gentemot förr om åren...
I was misled and that is the way it went
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Har dem glömt att tanka efter Q2? :roll:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Kimi parkerar i Rascasse nu.
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Back in buisness
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Och Branson går och vinkar och viftar som om det vore han själv som tagit pole. :D
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Cheever skrev:
AndersF1 skrev:Apropå bildval, så tror jag att Blomman kom av sig lite i kommenterandet p.g.a. "pausunderhållningen". :)
Nu var jag borta en stund men det kanske var något i stil med igår när han höll på att kommentera förarnas position i bilen när det visades ett gäng donnor på fördäck i bikini i halvliggande ställning varpå han fann sig med kommentaren "ungefär sådär" med då syftningen på körställningen gentemot förr om åren...
Det var några stackars flickor som inte ens hade råd att köpa överdel till sin bikini och knappt någon underdel heller. Dåligt med pengar, tydligen.

Lite trist att de inte kör Q3 med optimal soppamängd, så att man kunde få reda på vem som är snabbast. I Q2 behöver man ju bara ta sig vidare, så inte säkert att det satsas fullt.
Senast redigerad av AndersF1 den lör maj 23, 2009 15:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

sådana glada smilfinkar som Branson är ju vad forumet verkar gilla numera.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

PeppeF1 skrev:Och Branson går och vinkar och viftar som om det vore han själv som tagit pole. :D
Det är ju bra om han som betalar kalaset också trivs. :)
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jahapp, ingen presskonf. Viktigare att Hubbe får gå och käbbla lite på STCC-griden. Tydligen viktigare att man får visa sin programlista också. :cplain:
AndersF1 skrev:Lite trist att de inte kör Q3 med optimal soppamängd, så att man kunde få reda på vem som är snabbast. I Q2 behöver man ju bara ta sig vidare, så inte säkert att det satsas fullt.
Nästa år blir det väl tomma tankar?

Sen så kan man nog inte köra med lika stora marginaler i år som Ferrari/McLaren gjort förr då fältet är så otroligt jämnt.
Användarens profilbild
Silverkatten

Inlägg av Silverkatten »

VA! Var det för den här skiten de bröt F1-sändningen för! Jag kräver mina pengar tillbaka tack!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja det är tydligen viktigare enligt viasat att visa paraplyer från Gelleråsen.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Sami skrev:sådana glada smilfinkar som Branson är ju vad forumet verkar gilla numera.
Vad är det för fel på Branson? Kul tycker jag, smilfink eller inte.

Button växer för varje lopp, nu är visserligen inte loppet kört :-? men kvalet och han imponerar igen :up: Otur för Kimi :roll:

Vilken katastrof för BMW/Yottehoyta? Vad åller dom pååååå med?

Kul för Sutil att komma till Q2, hoppas att han får en liten revansch för förra året.
Senast redigerad av Cheever den lör maj 23, 2009 17:39, redigerad totalt 1 gång.
GMD

Inlägg av GMD »

Jaha, då börjar väntan på soppamängderna. Det roliga med de här kvalreglerna är ju att det är spännande hela dagen istället för bara en timme :roll:
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Sami skrev:Ja det är tydligen viktigare enligt viasat att visa paraplyer från Gelleråsen.
Ja, det var fan dåååååååligt... Dom hade väl kunnan bespara oss några minuter Clown-på-gridden så att vi hade fått se lite presskonf.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Button är tydligen tankad för 20 varv, rätt så kort eftersom det är hela 78 varv som ska köras. Men vad sysslade de med i Q2 då man var långsammare där än i Q3, sparade ett set mjuka?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

PeppeF1 skrev:Jahapp, ingen presskonf. Viktigare att Hubbe får gå och käbbla lite på STCC-griden. Tydligen viktigare att man får visa sin programlista också. :cplain:
AndersF1 skrev:Lite trist att de inte kör Q3 med optimal soppamängd, så att man kunde få reda på vem som är snabbast. I Q2 behöver man ju bara ta sig vidare, så inte säkert att det satsas fullt.

Sen så kan man nog inte köra med lika stora marginaler i år som Ferrari/McLaren gjort förr då fältet är så otroligt jämnt.
Men för bövelen... lyft blicken lite. STCC har betalat för sina sändningar och vill självklart ha exponering. Presskonferensen får vi ju se senare. Bättre F1-bevakning har vi aldrig haft.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

JTarnstrom skrev:
PeppeF1 skrev:Jahapp, ingen presskonf. Viktigare att Hubbe får gå och käbbla lite på STCC-griden. Tydligen viktigare att man får visa sin programlista också. :cplain:

Men för bövelen... lyft blicken lite. STCC har betalat för sina sändningar och vill självklart ha exponering. Presskonferensen får vi ju se senare. Bättre F1-bevakning har vi aldrig haft.
Jag tycker nog att man hade kunnat vara lite mer flexibla och istället brutit fem minuter senare efter det mest spännande F1-kvalet på året.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Vad bra att Kimi är med igen. Nu blir det seger i morgon.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

De flesta som skaffat Viasatmotor har nog pröjsat för att se F1 och inte sandsäcksracing. De kunde gått hängt kvar i F1 fem minuter till och fått med PK. Hubbe hade ändå haft 10 minuter att gå runt och försöka vara rolig innan start.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

JTarnstrom skrev:

Vi hade hunnit se mycket av presskonfen om vi bland annat sluppit sekvensen med dagstablån samt intervjun med prinsen som inte ens kör i STCC.

STCC betalar alltså Viasat för att de ska sända?
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Pepparkvarnen skrev:Vad bra att Kimi är med igen. Nu blir det seger i morgon.
Kan bli seger om bilen håller måttet och att den inte går sönder .
Kul att han fått fart på sig själv och hoppas han gillar att vara uppe bland dom bästa just nu så kanske suget kommer tillbaka .
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Yessss. Fan så bra. KIMI. Och oj vad jag mår och pöser, som en riktig pösmunk :-) . Jävligt tyst om Kimis insats här nu :-) :-) :-) :-) :-)

Synd att startvägen til första kurvan är så kort (Kersen).
Jag väntar med spänning på bränslemängdsuppgifterna - Button är garanterat lättare än Barrichello.

Förresten en rolig grej när Hamilton körde i väggen så sades det från TV-studion att Hamilton gjorde ett fel....och sen en massa ursäkter att visst kan ju Hamilton köra ....jag menar att måste man be om ursäkt för sina åskter. Hamilton klantade till det kort och gott.
Nu får Kovalainen chansen att inte behöva stå stand in för Hamilton.

Monaco ÄR speciellt.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Rexa skrev:
Kan bli seger om bilen håller måttet och att den inte går sönder .
Kul att han fått fart på sig själv och hoppas han gillar att vara uppe bland dom bästa just nu så kanske suget kommer tillbaka .
Han lär ha sagt i presskonferensen att det är bara seger som gäller.
Man skulle trott han var nöjd med det hoppet från träsket till toppen för Ferrari - men icke.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

JTarnstrom skrev:Men för bövelen... lyft blicken lite. STCC har betalat för sina sändningar och vill självklart ha exponering. Presskonferensen får vi ju se senare. Bättre F1-bevakning har vi aldrig haft.
Sant! Viasat Motor storsatsar på F1-säsongen 2009 och har duktiga Frida Nordstrand redo i depån samt initierade kommentarer från erfarne Stefan Lill-Lövis Johansson!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

PeppeF1 skrev: Vi hade hunnit se mycket av presskonfen om vi bland annat sluppit sekvensen med dagstablån samt intervjun med prinsen som inte ens kör i STCC.

Ska inte påstå att jag vet att så är fallet. Att de har ett avtal, det kan vi nog ta för givet.

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

JTarnstrom skrev:
PeppeF1 skrev: Vi hade hunnit se mycket av presskonfen om vi bland annat sluppit sekvensen med dagstablån samt intervjun med prinsen som inte ens kör i STCC.

Ska inte påstå att jag vet att så är fallet. Att de har ett avtal, det kan vi nog ta för givet.
Absolut, men normalt brukar väl TV-bolagen få buda för att sända populära evenemang så de kan locka tittare på det viset.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

PeppeF1 skrev:
JTarnstrom skrev:

Absolut, men normalt brukar väl TV-bolagen få buda för att sända populära evenemang så de kan locka tittare på det viset.
Ja, på populära evenemang ja :wink: Skämt åsido ligger det lite i det, STCC behöver exponering och det ör väl inte för inte som det sänds i SVT i efterhand.
Användarens profilbild
guuben
Utvisad
Utvisad

Inlägg av guuben »

Mer salt på såren (':D')
Jean Todt anser att KIMI är fortfarande en av de bösta förarna på banan.....och det sade han FÖRE kvalet. GO KIMI.

Jag hoppades, som jag skrev före kvalet, ett mirakel skulle hända i Monaco....nästan ett sånt inträffade idag :-)
Kanske ser vi den stora vändningen i morgon.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Såja, såja, det var ett bra kval. Det får man inga poäng för.
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

guuben skrev:Mer salt på såren (':D')
Jean Todt anser att KIMI är fortfarande en av de bösta förarna på banan.....och det sade han FÖRE kvalet. GO KIMI.

Jag hoppades, som jag skrev före kvalet, ett mirakel skulle hända i Monaco....nästan ett sånt inträffade idag :-)
Kanske ser vi den stora vändningen i morgon.
Klart han är det fan ge han en bil som är bra då är det inte många som hänger med även i en likvärdig bil .
Mvh Rexa
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Härligt med Kimi där uppe igen. :up:
Men tråkigt att Webber inte kom högre upp i kvalet efter 3:e plats i Q1 och Q2.
Han körde ut väldigt sent i Q3 och gjorde bara ett försök.
Förhoppningsvis har han en del soppa i bilen.
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Ni verkar ha haft en bra och tillfredsställande eftermiddag med F1, medan en annan var tvungen att jobba i stor besvikelse. Men jag måste säga grattis till Kimis placering, vad har hänt? Kan han ha läst kritiken på något forum och tagit åt sig :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

platt skrev:Ni verkar ha haft en bra och tillfredsställande eftermiddag med F1, medan en annan var tvungen att jobba i stor besvikelse. Men jag måste säga grattis till Kimis placering, vad har hänt? Kan han ha läst kritiken på något forum och tagit åt sig :D
Även en blind höna hittar ett korn ibland. Och som Cheevan skrev så får man inga poäng i kvalet. Tar Kimi pallplats imorrm och förtsätter så här resten av säsongen så kanske även jag blir imponerad. Men tills dess...
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Lemon skrev:
platt skrev:Ni verkar ha haft en bra och tillfredsställande eftermiddag med F1, medan en annan var tvungen att jobba i stor besvikelse. Men jag måste säga grattis till Kimis placering, vad har hänt? Kan han ha läst kritiken på något forum och tagit åt sig :D
Även en blind höna hittar ett korn ibland. Och som Cheevan skrev så får man inga poäng i kvalet. Tar Kimi pallplats imorrm och förtsätter så här resten av säsongen så kanske även jag blir imponerad. Men tills dess...
Om jag ser en som ligger ner och har svårt att resa sig, men lyckas till slut men en aning stapplande. Så brukar jag gratulera även om personen ramlar omkull strax efter. Ingen vad jag vet har dött av lite komplimanger och för min egen del så skitter jag i om det åt skogen för honom :D
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Finns nog ingen som tvivlar på att kapaciteten finns hos Kimi. Han har bara inte plockat fram den tillräckligt ofta den senaste tiden.

Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:Finns nog ingen som tvivlar på att kapaciteten finns hos Kimi. Han har bara inte plockat fram den tillräckligt ofta den senaste tiden.
Det är svårt att plocka fram någe när man kör en traktor .
Det är just detta som är så drygt ni kastar skit på han för att han inte hänger med men vad fan har han haft för material att sitta i ? Han kan inte göra underverk med rent skit .Det är samma sak som med Button suttit i en skit bil men presterar bra nu när han har en bra bil .
Mvh Rexa
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Ett råd i all välmening, släpp tangentbordet en stund Rexa. Kimi har vart under isen (haft lite otur) och inte visat sin potential sen han tog VM någongång.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Att FErrarin inte har fungerat har nog heller inte undgått någon. Däremot är det väl många som anser att han inte har visat rätt attityd under de omständigheterna. Under fjolåret underpresterade han kraftigt jämfört med Massa. Det finns det ju bevis på. Poängtabellen.

Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Kanske det som är det största problemet för Kimi - att hans inställning inte riktigt går hem i Italien när det går illa, han muttar lite och ser sur ut. Inte gastar och viftar med armarna. Det är inte så konstigt att alla reportrar med lite latinoblod i ådrorna vill se honom utbytt när han inte levererar som han ska och dessutom inte visar några som helst känslor. Men det har en tendens att försvinna i bashingen/hyllningen på forumet.

Tyckte själv att det var kul att Kimi gick till Ferarri, mest för att det retade vissa något grymt men han skulle ha tackat för sig redan efter 2007, men det är ju lätt att säga från soffan.
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

JTarnstrom skrev:Att FErrarin inte har fungerat har nog heller inte undgått någon. Däremot är det väl många som anser att han inte har visat rätt attityd under de omständigheterna. Under fjolåret underpresterade han kraftigt jämfört med Massa. Det finns det ju bevis på. Poängtabellen.
Vadå underprestera han kom 3 sammanlagt bröt några lopp och hade allmänt kass bil andra delen av säsongen eller typ hela .
Och här kan ni ju bara gissa er till hans attityd ..
Och klart det skulle vara frustrerade för vem som helst om bilen inte vill gå som man själv vill ..
Mvh Rexa
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Kod: Markera allt

STARTGRID
Pos   #  Förare           Stall-motor                Tid        Vikt  Diff
  1  22  J.Button         Brawn GP-Mercedes          1:14.902  647.5  16.0
  2   4  K.Räikkönen      Ferrari                    1:14.927  644.0  12.5
  3  23  R.Barrichello    Brawn GP-Mercedes          1:15.077  648.0  16.5
  4  15  S.Vettel         Red Bull-Renault           1:15.271  631.5   0.0
  5   3  F.Massa          Ferrari                    1:15.437  643.5  12.0
  6  16  N.Rosberg        Williams-Toyota            1:15.455  642.0  10.5
  7   2  H.Kovalainen     McLaren-Mercedes           1:15.516  644.0  12.5
  8  14  M.Webber         Red Bull-Renault           1:15.653  646.5  15.0
  9   7  F.Alonso         Renault                    1:16.009  654.0  22.5
 10  17  K.Nakajima       Williams-Toyota            1:17.344  668.0  36.5

11  12  S.Buemi          Toro Rosso-Ferrari         1:15.833  670.0  38.5
 12   8  N.Piquet Jr      Renault                    1:15.837  673.1  41.6
 13  21  G.Fisichella     Force India-Mercedes       1:16.146  693.0  61.5
 14  11  S.Bourdais       Toro Rosso-Ferrari         1:16.281  699.5  68.0
 15  20  A.Sutil          Force India-Mercedes       1:16.545  670.0  38.5

16   1  L.Hamilton       McLaren-Mercedes           1:16.264  645.5  14.0
 17   6  N.Heidfeld       BMW Sauber-BMW             1:16.264  680.0  48.5
 18   5  R.Kubica         BMW Sauber-BMW             1:16.405  696.0  64.5
 19   9  J.Trulli         Toyota                     1:16.548  688.3  56.8
 20  10  T.Glock          Toyota                     1:16.788  700.8  69.3

VIKTORDNING FÖR Q3. Uppskattade depåstopp enligt en bensinförbrukning på 1.71 kg/varv
Pos   #  Förare           Stall-motor                Tid        Vikt  Diff  Varv  Diff
  4  15  S.Vettel         Red Bull-Renault           1:15.271  631.5   0.0  12.6   0.0
  6  16  N.Rosberg        Williams-Toyota            1:15.455  642.0  10.5  18.7   6.1
  5   3  F.Massa          Ferrari                    1:15.437  643.5  12.0  19.6   7.0
  2   4  K.Räikkönen      Ferrari                    1:14.927  644.0  12.5  19.9   7.3
  7   2  H.Kovalainen     McLaren-Mercedes           1:15.516  644.0  12.5  19.9   7.3
  8  14  M.Webber         Red Bull-Renault           1:15.653  646.5  15.0  21.3   8.8
  1  22  J.Button         Brawn GP-Mercedes          1:14.902  647.5  16.0  21.9   9.4
  3  23  R.Barrichello    Brawn GP-Mercedes          1:15.077  648.0  16.5  22.2   9.6
  9   7  F.Alonso         Renault                    1:16.009  654.0  22.5  25.7  13.2
 10  17  K.Nakajima       Williams-Toyota            1:17.344  668.0  36.5  33.9  21.3

VIKTORDNING FÖR ALLA. Uppskattade depåstopp enligt en bensinförbrukning på 1.71 kg/varv
Pos   #  Förare           Stall-motor                Tid        Vikt  Diff  Varv  Diff
  4  15  S.Vettel         Red Bull-Renault           1:15.271  631.5   0.0  12.6   0.0
  6  16  N.Rosberg        Williams-Toyota            1:15.455  642.0  10.5  18.7   6.1
  5   3  F.Massa          Ferrari                    1:15.437  643.5  12.0  19.6   7.0
  2   4  K.Räikkönen      Ferrari                    1:14.927  644.0  12.5  19.9   7.3
  7   2  H.Kovalainen     McLaren-Mercedes           1:15.516  644.0  12.5  19.9   7.3
 16   1  L.Hamilton       McLaren-Mercedes           1:16.264  645.5  14.0  20.8   8.2
  8  14  M.Webber         Red Bull-Renault           1:15.653  646.5  15.0  21.3   8.8
  1  22  J.Button         Brawn GP-Mercedes          1:14.902  647.5  16.0  21.9   9.4
  3  23  R.Barrichello    Brawn GP-Mercedes          1:15.077  648.0  16.5  22.2   9.6
  9   7  F.Alonso         Renault                    1:16.009  654.0  22.5  25.7  13.2
 10  17  K.Nakajima       Williams-Toyota            1:17.344  668.0  36.5  33.9  21.3
 11  12  S.Buemi          Toro Rosso-Ferrari         1:15.833  670.0  38.5  35.1  22.5
 15  20  A.Sutil          Force India-Mercedes       1:16.545  670.0  38.5  35.1  22.5
 12   8  N.Piquet Jr      Renault                    1:15.837  673.1  41.6  36.9  24.3
 17   6  N.Heidfeld       BMW Sauber-BMW             1:16.264  680.0  48.5  40.9  28.4
 19   9  J.Trulli         Toyota                     1:16.548  688.3  56.8  45.8  33.2
 13  21  G.Fisichella     Force India-Mercedes       1:16.146  693.0  61.5  48.5  36.0
 18   5  R.Kubica         BMW Sauber-BMW             1:16.405  696.0  64.5  50.3  37.7
 14  11  S.Bourdais       Toro Rosso-Ferrari         1:16.281  699.5  68.0  52.3  39.8
 20  10  T.Glock          Toyota                     1:16.788  700.8  69.3  53.1  40.5
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Brawn snäppet vassare ändå, men vad sysslade Vettel med, han känns rökt om det inte blir en SC mellan hans och de andras stopp.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Intressant, Vettel gick för pole men det gick åt pipan och Button så pass tung, ännu mer inponerande :up:

Glock 700, inget stopp och regn imorgon så kan han göra en Salo ;)
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Och Kassa Massa var lättare än Kimi ..
Dags att ta in en annan andre förare nu istället för han ..
Mvh Rexa
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Aktuellt förhållande (sedan 18:00) Dagens prognos °F | °C
Klart 23°C
Känns som: 23°C

Barometer: 1018 mbar
Daggpunkt: 19°
Fuktighet: 78%
Sikt: 10 km
Nederb. senaste timmen: ET
Nederb. senaste dygnet: 0 cm
Vind: 3 m/s O
Soluppgång: 05:57
Solnedgång: 20:56
UV-index: 1 Låg

Iakttaget vid Nice.

Alla tid som visas är lokal mot Monaco.
I dag Högsta: 26°
Lägsta: 17°

Klart
17 26°
Klart
20 24°
Klart
23 20°
Klart

Det blir ingen Salo i morgon :D
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Oj vad lätt Vettel var.
Inte så bra kvalat av Vettel då.

Webber hyfsat tung i alla fall.
Brawn-bilarna tunga även de...lutar mot ännu en Button-seger.
Senast redigerad av Depeche den lör maj 23, 2009 19:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Rexa skrev:Det är svårt att plocka fram någe när man kör en traktor .
20 lopp sedan senaste segern, varav de flesta i en av fältets bästa bilar...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!