Kimi blir utbytt?
-
-
- Utvisad
Det här är för rolig tråd:
Här på forumet finns personer med verklig inside information som vet när förarna står för egna åsikter och när dom bara framför stallets åsikter - eller vice versa.
Ta det här med Alonso exempelvis ("Tärnströms inside info hur tankarna går i Alansos huvud") ....':D', du tog nog tak över huvudet nu eller tog du fram inside information direkt ur hans huvve och inte via stallet .
Skulle inte en tråd på klotterplanket istället vara befogad med nån typ av "Kimi kan inte köra, bara supa och knuffar dessutom fotografer."
Jantelagen, jantelagen och återigen jantelagen.
Här på forumet finns personer med verklig inside information som vet när förarna står för egna åsikter och när dom bara framför stallets åsikter - eller vice versa.
Ta det här med Alonso exempelvis ("Tärnströms inside info hur tankarna går i Alansos huvud") ....':D', du tog nog tak över huvudet nu eller tog du fram inside information direkt ur hans huvve och inte via stallet .
Skulle inte en tråd på klotterplanket istället vara befogad med nån typ av "Kimi kan inte köra, bara supa och knuffar dessutom fotografer."
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Utvisad
Typiskt svenskt beteende avundsjuka som fan på allt och alla .guuben skrev:Det här är för rolig tråd:
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
-
-
- Utvisad
-
Jäklar va kul - hahaha.jokan skrev:Ska fan skriva till Kimi att han måste bli mer stelbent korrekt svenskare och akta sig för att utmärka sig ***ASG***
Har forumet drabbats av nåt samlat anfall ifrån finskt avskräde?
Roligt hur en så vansinnigt intetsägande person som Kimi kan ge upphov till sådan blind idoldyrkan att fansen inte ens kan erkänna idolens mest uppenbara felhandlingar - fascinerande.
-
Allvrligt talat så uppvisade väl Kimi under den förra säsongen tecken på bristande motivation. Under denna säsong har i alla fall jag uppfattat det som att han skärp till sig lite.
Men personligen så anser jag att han, om han är 100% fokuserad på sin uppgift, har kapacitet att kunna köra ifrån Massa. I alla fall sett över en hel säsong. Men de där sista procenten fokusering uppfattar jag som att de fortfarande lyser med sin frånvaro.
Kanske är det dags att lägga F1-karriären på hyllan.. Trist
I vilket fall ser jag det som högst osannolikt att Ferrari byter ut honom under pågående säsong mot någon som t.ex. Marc Gene, det bör ju i så fall vara någon som kan prestera minst lika bra som Kimi.
Men personligen så anser jag att han, om han är 100% fokuserad på sin uppgift, har kapacitet att kunna köra ifrån Massa. I alla fall sett över en hel säsong. Men de där sista procenten fokusering uppfattar jag som att de fortfarande lyser med sin frånvaro.
Kanske är det dags att lägga F1-karriären på hyllan.. Trist
I vilket fall ser jag det som högst osannolikt att Ferrari byter ut honom under pågående säsong mot någon som t.ex. Marc Gene, det bör ju i så fall vara någon som kan prestera minst lika bra som Kimi.
-
-
Han gör aldrig fel, han har bara otur eller så är det rock-n-roll att göra som han gör.AndersF1 skrev:Roligt hur en så vansinnigt intetsägande person som Kimi kan ge upphov till sådan blind idoldyrkan att fansen inte ens kan erkänna idolens mest uppenbara felhandlingar - fascinerande.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Okej, och vad grundar du det på. Var det någon som skrattadeOldtimer skrev:Nej det är vad du är .platt skrev:Var vill du att vi ska komma? att Kimi är en rik, uppblåst, stropp och på köpet är lat.Oldtimer skrev:
Bra tänkt . Nu börjar vi komma någon stans . Eller ?
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Mera kul inlägg - fantastiskt va roligt, alla skrattar och originellt dessutom.jokan skrev:"Har forumet drabbats av nåt samlat anfall ifrån finskt avskräde?"
Nu ska du inte dömma andra efter dig själv
Här har du ett till tips för ditt nästa inlägg: "Än du rå'?!"
(jag är inte finne och kan därför svårligen vara finskt avskräde...)
-
- Utvisad
-
Har nog gillat Kimi Raikkönnen ifrån allra första början. Både som person och som förare. Första gången jag träffade honom var som fotograf åt Bild-Zeitung (numera Bild), vi gjorde ett jobb som egentligen inte handlade specifikt om formel-1 utan om jag korrekt återkallar det hela en sorts rätta virket-vinklat reportage riktat emot en bred läskrets. Han gjorde ett snudd på löjligt gott intryck. När reportrarna gjort sitt (Geheime Abschluss bl.a.) så fick vi tekniker och "runtomkring-folk" en mycket kort stund och han var rak och avväpnande ärlig. Väntade på att bli upphämtad av Jenni och satt ner i lobbyn en stund, drack Lipton Ice-Tea med resväskorna vid fötterna. Det var varmt. Kimi var cool. Han visade spellistor på sin iPod. Pratade producerandet av någon finsk trävaruhandel jag glömt namnet på. En morbror ägde.
Till ämnet.
Hittar Ferrari en snabbare förare; anställ.
Hittar man en förare (FA) som kan trolla med den i dagsläget milt uttryckt mediokra formelbil man utvecklat; samma sak där. Anställ.
Ingen stor sak. Dock: det är inte där skon klämmer. Du som följt F1 en tid vet detta.
Ferrari klarar sig utan Kimi (i dagsläget).
Kimi klarar sig utan Ferrari (i samma dagsläge).
Balans.
Rimligen tänker man javisst, vi kan ändå inte vinna just nu, stryp det negativa kontantflödet. Anställ Luca Badoer, anställ Björn Wirdheim, anställ vem fan som helst ända tills den punkt tills vi fått fix på teamet, bilen. Då återhyr vi ett ess.
Tills dess; varför inte finna en syndabock?
Ja! Varför inte? Låt oss flytta fokus. Bort ifrån oss utvecklare.
Felipe Massa är i sammanhanget bara en mycket simpel opportunist.
In my humble opinion.
Han kör bil mycket snabbt, men saknar vissa personliga kvaliteter som Kimi har och då framför allt den ärlighet som är en sådan nagel i ögat på Scuderia!
Till ämnet.
Hittar Ferrari en snabbare förare; anställ.
Hittar man en förare (FA) som kan trolla med den i dagsläget milt uttryckt mediokra formelbil man utvecklat; samma sak där. Anställ.
Ingen stor sak. Dock: det är inte där skon klämmer. Du som följt F1 en tid vet detta.
Kimi klarar sig utan Ferrari (i samma dagsläge).
Balans.
Rimligen tänker man javisst, vi kan ändå inte vinna just nu, stryp det negativa kontantflödet. Anställ Luca Badoer, anställ Björn Wirdheim, anställ vem fan som helst ända tills den punkt tills vi fått fix på teamet, bilen. Då återhyr vi ett ess.
Tills dess; varför inte finna en syndabock?
Ja! Varför inte? Låt oss flytta fokus. Bort ifrån oss utvecklare.
In my humble opinion.
Han kör bil mycket snabbt, men saknar vissa personliga kvaliteter som Kimi har och då framför allt den ärlighet som är en sådan nagel i ögat på Scuderia!
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
-
bilpojke#1 skrev:
Anställ Luca Badoer, anställ Björn Wirdheim, anställ vem fan som helst ända tills den punkt tills vi fått fix på teamet, bilen. Då återhyr vi ett ess.
In my humble opinion.
Ferrari har alltid klarat sig utan Kimi!
Badoer är mig veterligen redan anställd av Ferrari! Att anställa Wirdheim kräver att man förhandlar med Örnbluff, det lär inte vara lätt, vad skulle skillnaden vara på att anställa "vem fan som helst" och att anställa Wirdheim? Att återhyra ett "ess" vore det enda rätta Scuderia kunde göra idag, men det enda riktiga esset har ett kontrakt med Renault!
Förutom ärlighet så har Kimi ett gäng mindre önskvärda personlighetsdrag. Hans förkärlek till rusdrycker, lättja och arbetsovilja, mm. Sen har han ju sitt finska "charmerande" sätt att umgås med media och är en riktig glädjespridare. . Ferrari borde sparat mycket bekymmer och pengar genom att ha låtit Ron få behålla Kimi, de förtjänar varandra.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Jo, jag ser att du tycker det är roligt, det andas inte alls panikartad desperation över dina inlägg...guuben skrev:
Dess mer ni ni pratar skit om finska förare desto roligare för mig att se att Jantelagsfanan är den man följer i första hand på forumet.
Är det verkligen så jobbigt att någon ifrågasätter din idol?
-
Det här är jätte konstigt!
Vad skulle jag vara avundsjuk på??? Och varför på en Finne i så fall? Varför inte tyskarna som har haft så otroligt bra förare eller kanske britterna med alla deras stall. Ja och Italienarna som har Ferrari?
Nej, det är mot finnarna som vi har jante . Vad har Finnarna åstakommit som vi skulle vara så avundsjuka på att det blöder ur öronen som inte tyskar, italienare och britter har åstakommit?
För övrigt så tycker jag att Kimi är en lat lite omotiverat förare med stora problem att fokusera på F1.
Vad skulle jag vara avundsjuk på??? Och varför på en Finne i så fall? Varför inte tyskarna som har haft så otroligt bra förare eller kanske britterna med alla deras stall. Ja och Italienarna som har Ferrari?
Nej, det är mot finnarna som vi har jante . Vad har Finnarna åstakommit som vi skulle vara så avundsjuka på att det blöder ur öronen som inte tyskar, italienare och britter har åstakommit?
För övrigt så tycker jag att Kimi är en lat lite omotiverat förare med stora problem att fokusera på F1.
-
Kimi kommer inte att bli utbytt under säsongen. Varför skulle han det? Det är ju knappast så att det är förarna i Ferrari som underpresterat i år. Bilen har varit för dålig men det börjar se bättre ut nu i monaco. Sedan är möjligen Kimi knappast någon karismatisk kille, men det är ingen av de andra förarna heller. Hela gänget av förare i F1 är ju en grupp trista nördar och hälften av dem har ju till och med sig sin farsa som mellan träningarna servar dem med blandsaft och leverpastejmackor.
Det ser bra ut för Ferrari just nu under träningen.
Det ser bra ut för Ferrari just nu under träningen.
-
- Moderator
Har nu plockat bort ett stort antal inlägg. I den här tråden går det bra att tycka bra eller illa om Kimi, men däremot ska det inte förekomma inlägg som spekulerar i bevekelsegrunderna för åsikterna.
En del inlägg som har plockats bort har också varit krafitgt OT och av trollande karaktär. Diskutera i sak, eller låt bli.
Moderatorn
En del inlägg som har plockats bort har också varit krafitgt OT och av trollande karaktär. Diskutera i sak, eller låt bli.
Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Rätta mig om jag har fel, men att just nu plocka in någon annan än Kimi stryper väl inte det negativa kontantflödet? Nu har jag förvisso inte någon insyn i Kimis kontrakt men som jag uppfattat det har han kontrakt i 1 1/2 säsong till, dvs det skulle kosta pengar att ställa honom på sidan. Plus kostnaden för att anställa en ersättare. Vilket sammantaget bör innebära ett fortsatt negativt kontantflöde. Eller?bilpojke#1 skrev: Rimligen tänker man javisst, vi kan ändå inte vinna just nu, stryp det negativa kontantflödet. Anställ Luca Badoer, anställ Björn Wirdheim, anställ vem fan som helst ända tills den punkt tills vi fått fix på teamet, bilen. Då återhyr vi ett ess.
Från det ena till det andra så kan jag inte annat än hålla med Eje efter kvalet idag, det var en Kimi som på den gamla goda tiden! Hoppas det fortsätter så bara Se´n får vi väl se vad de hade för bränslemängd i bilarna också..
-
- Utvisad
Lovvorden bara haglade över Kimi från Ejes sida....men vad skulle han veta - eller hur Tärnström vet allt som rör i KIMIS huvud!Scorpio skrev:Rätta mig om jag har fel, men att just nu plocka in någon annan än Kimi stryper väl inte det negativa kontantflödet? Nu har jag förvisso inte någon insyn i Kimis kontrakt men som jag uppfattat det har han kontrakt i 1 1/2 säsong till, dvs det skulle kosta pengar att ställa honom på sidan. Plus kostnaden för att anställa en ersättare. Vilket sammantaget bör innebära ett fortsatt negativt kontantflöde. Eller?bilpojke#1 skrev: Rimligen tänker man javisst, vi kan ändå inte vinna just nu, stryp det negativa kontantflödet. Anställ Luca Badoer, anställ Björn Wirdheim, anställ vem fan som helst ända tills den punkt tills vi fått fix på teamet, bilen. Då återhyr vi ett ess.
Från det ena till det andra så kan jag inte annat än hålla med Eje efter kvalet idag, det var en Kimi som på den gamla goda tiden! Hoppas det fortsätter så bara Se´n får vi väl se vad de hade för bränslemängd i bilarna också..
Känns det inte bra Tärnström med tre NORDISKA förare (från Finland) bland de sju första.... SKÅL och Kipis. Rosberg är även finländsk medborgare.
JAG åtminstone är så jäkla impad att Finland får fram dessa förare - WOW.
Redigerat bort en kommentar som inte har annan avsikt än att provocera mig. Snart lyckas du och då blir du avstängd. Sista chansen.
Moderatorn
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
- Moderator
Rexa, i den här tråden diskuterar vi Kimi, inte Alx och vice versa. Låt också bli att diskutera vad andra har för åsikter. Håll dig till sakfrågan.
Moderatorn
Moderatorn
-
- Utvisad
BLA BLA BLAJTarnstrom skrev:Rexa, i den här tråden diskuterar vi Kimi, inte Alx och vice versa. Låt också bli att diskutera vad andra har för åsikter. Håll dig till sakfrågan.
Moderatorn
I tråden om Alex så gnäller du ju att den är bara gjord för att kasta dynga på han ..
SNACKA OM DUBBELMORAL .
Mvh Rexa
-
Nu är det väl så att det är en real chans att Kimi och Massa faktiskt blir av med jobbet, med tanke på resultat hittills i år. Så tråden har ett vettigt värde.
Jag tror inte Ferrari sparkar en förare mitt under säsongen. Däremot kanske han kan bli utbytt när vi börjar närma oss slutet. För att ge tex Alonso bra förutsättningar inför nästa år.
Jag tror inte Ferrari sparkar en förare mitt under säsongen. Däremot kanske han kan bli utbytt när vi börjar närma oss slutet. För att ge tex Alonso bra förutsättningar inför nästa år.
-
Om han mot förmodan skulle bli utbytt under säsongen så lär väl sannolikheten för att Alonso skulle ersätta redan då vara väldigt väldigt små.Silverkatten skrev:Nu är det väl så att det är en real chans att Kimi och Massa faktiskt blir av med jobbet, med tanke på resultat hittills i år. Så tråden har ett vettigt värde.
-
-
- Utvisad
Fan va skönt om Kimi tar en pallplats i morgon . För KIMI duger endast guld men jag skulle njuta av vilken som helst.
Sorry, den som skickar PM till mig, jag öppnar dom inte....jag tror man bara får problems här då.
Sorry, den som skickar PM till mig, jag öppnar dom inte....jag tror man bara får problems här då.
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
- Utvisad
Jag som tyckt att det här forumet har älskat att älta i just denna sak - men ett media är väl det här också.Pastis skrev:Exakt, det är bara media som hittar på när de inte har något att skriva om.Razor skrev:Det kommer inte att ske, vare sig Kimi eller Massa byts ut under pågående säsong.PeppeF1 skrev: Om han mot förmodan skulle bli utbytt under säsongena
-
guuben skrev:
Jag som tyckt att det här forumet har älskat att älta i just denna sak - men ett media är väl det här också.
En form av media är det kanske, men mest av allt en ankdamm bebodd av en skapligt stor andel ankor med halvtaskig attityd. Eller?
Hur upplevs stämningen?
God? Broderlig? Särdeles positiv?
Som en gemensam hyllningskör till racing?
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
-
- Utvisad
Du ställer en bra fråga - retorisk antar jag.bilpojke#1 skrev:guuben skrev:
Jag som tyckt att det här forumet har älskat att älta i just denna sak - men ett media är väl det här också.
En form av media är det kanske, men mest av allt en ankdamm bebodd av en skapligt stor andel ankor med halvtaskig attityd. Eller?
Hur upplevs stämningen?
Bashing varken mot förare, människor och folk, det tål jag inte - därför antar jag att man får problem här på forumet.
-
- Utvisad
Kan inte mer än hålla med .guuben skrev:Du ställer en bra fråga - retorisk antar jag.bilpojke#1 skrev:guuben skrev:
Hur upplevs stämningen?
Bashing varken mot förare, människor och folk, det tål jag inte - därför antar jag att man får problem här på forumet.
Hoppas Kimi kommer på pallen i dag och skrotet till bil han sitter i håller ..
Mvh Rexa
-
-
- Utvisad
-
Såg du inte på kvalet? Han satte ju bilen i räcket ganska tidigt och troligtvis så pajjade han sin hjulupphängning....Rexa skrev:Det behöver du inte säga det vet vi redan ändå ..Gösta skrev:Det hoppas inte jag.
Hur kommer det sig att Kassa Massa kvala så dåligt fast han var lättare än KIMI ?
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
IWSC Champion 2002
-
- Utvisad
Jo jag såg kvalet men inte fan paja han någe förutom noskonen lite och den bytte dom ju ut .MGRacing skrev:Såg du inte på kvalet? Han satte ju bilen i räcket ganska tidigt och troligtvis så pajjade han sin hjulupphängning....Rexa skrev:Det behöver du inte säga det vet vi redan ändå ..Gösta skrev:Det hoppas inte jag.
Hur kommer det sig att Kassa Massa kvala så dåligt fast han var lättare än KIMI ?
Fast klantigt som fan var det ju att smälla med räcket så där ..
Mvh Rexa
-
- Moderator
Massa hade nya bromsar som nöp. Ett misstag som han också medgav.
-
- Utvisad
Det har inte jag hört någe om .JTarnstrom skrev:Massa hade nya bromsar som nöp. Ett misstag som han också medgav.
Och har han nya bromsar så får man väll ta det lite försiktigt eller hur .
Fast det är bara bortförklaringar som vanligt när det gäller Gnäll Massa
Mvh Rexa
-
- Moderator
Du kan läsa Ferraris uttalanden på Autosport. Hur kan ett medgivande vara en bortförklaring? Men visst ska man ta det lugnt med kalla bromsar. Brakar man av med kalla bromsar så är det ju föraren som har gjort fel, eller hur?Rexa skrev:Det har inte jag hört någe om .JTarnstrom skrev:Massa hade nya bromsar som nöp. Ett misstag som han också medgav.
-
- Utvisad
Han skyller på bromsarna och inte på högerfoten . Alltid någe material fel aldrig bara hans helt egna fel ..JTarnstrom skrev:Du kan läsa Ferraris uttalanden på Autosport. Hur kan ett medgivande vara en bortförklaring?Rexa skrev:Det har inte jag hört någe om .JTarnstrom skrev:Massa hade nya bromsar som nöp. Ett misstag som han också medgav.
Mvh Rexa
-
- Moderator
Precis som en annan förare gjorde i fjolårets gp i Monaco.
-
- Utvisad
Om du menar Kimi förra året så stämmer det nog att bilen gick sönder för han säger som det är skyller inte på någe annat i onödan .. Massa skulle aldrig medge att han själv orsakat någe .JTarnstrom skrev:Precis som en annan förare gjorde i fjolårets gp i Monaco.
Mvh Rexa
-
- Moderator
Så här sade Massa efteråt:
" I just locked the rear brakes on the bump and you cannot really slow the car after that."
Tycker jag låter som en ganska uppriktig förklaring, snarare än en bortförklaring.
" I just locked the rear brakes on the bump and you cannot really slow the car after that."
Tycker jag låter som en ganska uppriktig förklaring, snarare än en bortförklaring.
-
-
-
- Utvisad
-
- Moderator
Jag fattar fortfarande inte vad det är för fel på Massas uttalande. Kanske Rexa kan förklara.
-
-
-