Till Quensel med flera
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vilka år tänker du på då? Några är ju fler än två, så han har alltså suttit i den bästa bilen högst en gång.On 2002-05-02 17:09, Tifosi wrote:
Schumacher gör misstag ja, men ingen kan ändra på det faktum att han vunnit 4 VM-titlar och några av dessa även i bilar som inte är de bästa.
Jag tycker nog att han suttit i den bästa eller åtminstone näst bästa bilen varje gång han har tagit sina WDC:s. Lite svårt att avgöra -94 och -95, eftersom det var lite skiftande under året.
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
On 2002-05-02 15:38, El Scorcho wrote:
Ni som inte tycker Montoya är imponerande är en samling insnöade nervösa tyskälskare. Och man undrar ju om ni verkligen gillar riktig racing överhuvudtaget.
Vidare så anser ni väl att allt som inte är F1 inte handlar om bilsport då? En mängd imponerande lopp i den riktiga hårdingserien CART, mästare där och mästare i Indy500 räknas inte heller? Schumacher skulle inte ens våga köra Indy500.
F1 behöver fler Montoyas och mindre omkörningar i depån.
Ehh Cart en hårdingserie???
Är det därför många gamla avdankade F1-förare hamnar i CART???
-
- Inlägg: 252
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1346
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Får mig osökt att tänka på:On 2002-05-02 15:51, JTarnstrom wrote:
På förekommen anledning kommer vi från och med nu att radera inlägg innehållande nedsättande kommentarer av typen "[latinamerikaner]", "Monkeyhoya", "helgay" eller andra nidnamn.
- Do you find it... wisible... when I say the name... Biggius... Dickus?
-
- Inlägg: 1127
- Blev medlem: sön feb 03, 2002 01:00
- Ort: Upplands Väsby
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Eller kanske Andretti och Fittipaldi samt nån avdankad F1-testförare som Kenny... Stallkompisen Bruno var väl också F1-testare för några år sedan - var det inte han som stred om platsen som Button fick i Williams, eller var det någon annan? Kennys f.d. stallkompis Papis körde ju också F1 ett tag.On 2002-05-02 21:02, Razor wrote:På senare år så har väl bl a Roberto Moreno, Martin Blundell, Tora Takagi, Shinji Nakano & Mauricio Gugelmin harvat runt i CART, vill du att jag ska räkna upp fler?On 2002-05-02 20:24, JBS wrote:
Hur många avdankade F1-förare kör CART? Vill minnas att Herbert ville in och fick nobben.
_________________
/Anders
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-05-03 01:28 ]</font>
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Eftersom F1 vs CART verkar vara på tapeten så kommer här veckans lättaste fråga från en som testade en IndyCar för ett gäng år sedan, vem kan det vara?...(lätt modifierad text)
The test was conducted at Firebird International Raceway, a road circuit near the Phoenix oval, and Penske team members have told me, that he was staggeringly quick - to the point that initially they doubted their stopwatches.
He loved the car - "It's a human's car!" he enthused afterwards. This was at a time, of course, when F1 cars were becoming ever more gizmo-ridden, with such as traction control, launch control, automatic gearboxes, and so on, while CART cars were devoid of such things, and, in X's opinion, allowed a driver much greater scope to express himself.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Yes Lucy!
Ayrton Senna's test drive in the Penske came at the instigation of his close
friend, and former mentor, Emerson Fittipaldi, who was then one of the
team's regular drivers. At the time Ayrton was a little disillusioned with
F1, and Emerson suggested he might care to think about switching to CART, at
least for a while.
Back then Marlboro was the sponsor of both the McLaren F1 team and the
Penske CART team, so there was no clash there, and Senna agreed readily to
try a Penske. The test was conducted at Firebird International Raceway, a
road circuit near the Phoenix oval, and Ayrton, Penske team members have
told me, was staggeringly quick - to the point that initially they doubted
their stopwatches.
Ayrton loved the car - "It's a human's car!" he enthused afterwards. This
was at a time, of course, when F1 cars were becoming ever more gizmo-ridden,
with such as traction control, launch control, automatic gearboxes, and so
on, while CART cars were devoid of such things, and, in Senna's opinion,
allowed a driver much greater scope to express himself.
It's important to remember that Ayrton truly adored driving, for the sake of
it, and so the chance to try something quite outside his experience was
irresistible. I somewhat doubt that he seriously contemplated a switch from
F1 to CART, although he was greatly attracted by the Indianapolis 500 - back
then still a race for 'proper' Indycars, of course...
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3381
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm