Ingen postar om Alexander Mosley?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Ingen postar om Alexander Mosley?

Inlägg av Jari »

Led han av sin fars skugga?
Har han lämnat in pga att pöbelns tryck efter "skandalen" blev honom övermäktigt?
Som jag förstått dog han i någon form av överdos och det får mig att inse att makt och pengar inte är någon garanti för lycka. Det är dock tragiskt att man kan driva en anhörig till sån olycka att man knarkar ihjäl sig och de drivande borde ta åt sig skuld för detta.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

Överdoseringar av narkotiska preparat brukar bero på slarv och oförsiktighet.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Intag av narkotiska preparat brukar bero på obalanser och/eller missnöje med det liv de lever.
Användarens profilbild
Dagon

Inlägg av Dagon »

Även om det nu skulle vara skandalen som låg till grund för Alexanders död så tror jag inte Max skulle se det så. Max lider av extrem hybris och är ofelbar om du frågar honom.

Jag ser det dock som väldigt troligt att Alexanders död är pga skandalen.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Dagon skrev:Även om det nu skulle vara skandalen som låg till grund för Alexanders död så tror jag inte Max skulle se det så. Max lider av extrem hybris och är ofelbar om du frågar honom.

Jag ser det dock som väldigt troligt att Alexanders död är pga skandalen.
I eftermälet till skandalen är det svårt att tolka Mosley som att han skulle se sig själv som ofelbar. Dessutom har han klart uttryckt vilken skada affären har gjort hans familj.

Skulle det vara så att sonens död är kopplad till sexskandalen lär Mosley inte vänta i onödan på att hänga ut den som låg bakom publiceringen av bilderna och videon.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag tror att Max själv redan känner sig ganska maktlös och kan nog knappast ta på sig mer skuld för sin sons död. Detta sagt med fadersrollen i åtanke mer än sexskandalen. Jag tycker att en större syndabock nu är den pöbel som ansåg sig kunna lasta Alexander för sin fars liv och leverne. Jag antar att även han kallats nazist, horkarl och liknande av den okunnigaste pöbeln som är så stor i GB, men som oroväckande nog breder ut sig även i Sverige.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Hade Max varit min far hade jag varit stolt.

Tänk att få promenera i paddock varje tävling, frottera sig med noblessen av motorsport, komma tillräckligt nära Bernie Eccelstone så jag kan sätta upp ett knä under hakan på honom så löständerna flyger all värdens väg, vara rik, ha en farfar med klara politiska åsikter, ha en far som var sexuellt kreativ trotts sin relativt höga ålder. Jag ser endast fördelar med Max som far!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Det är de oförstående bityckarna jag skulle få svårt för....
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Det är de oförstående bityckarna jag skulle få svårt för....

????????

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
????????
Ja, du vet väl att det i varenda fråga finns mer eller indre begåvade tyckare som anser sig ha rätt att tala för guds räkning eller liknande som anser sig ha rätt att fördöma t.ex i hans fall valet av farsa eller deras leverne och åsikter.
Gaddar tillräckligt många av dessa psykfall ihop sig och börjar ett personligt korståg i gammal hederlig västern eller pöbelstil för att försöka knäcka en människa så lyckas de ibland.
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Han var helt enkelt en looser och feg som inte vågade ta tag i sitt liv....
ESRL Driver of the year 2002
IWSC Champion 2002
Oldtimer
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Oldtimer »

MGRacing skrev:Han var helt enkelt en looser och feg som inte vågade ta tag i sitt liv....
mm
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

MGRacing skrev:Han var helt enkelt en looser och feg som inte vågade ta tag i sitt liv....
På vilket sätt var han lös, menar du?

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jari skrev:
Gösta skrev:
????????
Ja, du vet väl att det i varenda fråga finns mer eller indre begåvade tyckare som anser sig ha rätt att tala för guds räkning eller liknande som anser sig ha rätt att fördöma t.ex i hans fall valet av farsa eller deras leverne och åsikter.
Gaddar tillräckligt många av dessa psykfall ihop sig och börjar ett personligt korståg i gammal hederlig västern eller pöbelstil för att försöka knäcka en människa så lyckas de ibland.
Är det nu vi ska klistra in alla dina inlägg om bögar? :roll:

För att svara på ursprungsfrågan: Det kan väl bara den som kände Alexander Mosley svara på, eller kanske bara Alexander Mosley själv. Det är väl ganska meningslöst att mindre begåvade tyckare på ett svenskt F1-forum ska spekulera i varför han tog livet av sig?
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

ANFRAN skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev: ????????

För att svara på ursprungsfrågan: Det kan väl bara den som kände Alexander Mosley svara på, eller kanske bara Alexander Mosley själv. Det är väl ganska meningslöst att mindre begåvade tyckare på ett svenskt F1-forum ska spekulera i varför han tog livet av sig?
Mycket begåvad åsikt :up: Jag håller med.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev: ????????

Jag missar kopplingen här mellan mina åsikter om bögar och pöblars och annat packs jakt på enskilda människor.
Du kanske tycker mina åsikter om bögar är orättfärdiga eller okunniga, men så långt jag bryr mig, gör jag så gott jag kan.
Jag jagar ingen för dennes sexuella läggning och jag fördömer heller ingen för sina personliga val, men så vitt jag kan förstå så kan Alexander ha drabbats av så kallade kollaterala angrepp ifrån såna som inte kan skilja på honom och hans far.
Som en del av vårt gemensamma samhälle anser jag det absolut befogat att adressera ett sånt fenomen oavsett om det drabbar mig själv, en nära anhörig eller långt bort på andra sidan europa. Vi kan diskutera globala problem här, varför inte sånt vi också kan relatera till?
För klargörandets skull:
Jag påstår inte att jag vet vad som drev Alexander Mosley att knarka ihjäl sig. Jag är dock knappast ensam om att spekulera i om det var för hans fars officiella status, som spillde över på honom, med följdfrågan: Ska det få vara så, att barnen får bära sina fäders hundhuvuden och vilka bestämmer i så fall över att det är rättfärdigat.

Har någon läst in något annat i det jag skrivit så tänk om och fråga i stället.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jari skrev:
ANFRAN skrev:
Jari skrev: Ja, du vet väl att det i varenda fråga finns mer eller indre begåvade tyckare som anser sig ha rätt att tala för guds räkning eller liknande som anser sig ha rätt att fördöma t.ex i hans fall valet av farsa eller deras leverne och åsikter.

Jag missar kopplingen här mellan mina åsikter om bögar och pöblars och annat packs jakt på enskilda människor.
Du kanske tycker mina åsikter om bögar är orättfärdiga eller okunniga, men så långt jag bryr mig, gör jag så gott jag kan.
Jag jagar ingen för dennes sexuella läggning och jag fördömer heller ingen för sina personliga val ...
Men du har skrivit något i stil med att det är människans plikt att fortplanta sig innan hon börjar leka av sig (alltså ligga med den hon egentligen vill ligga med). Bland mycket annat. Jag tycker att de inläggen har påmint om en tyckare som anser sig ha rätt att fördöma någon annans leverne. Du tar dig kanske inte rätten att tala för Gud utan för Darwin, vad vet jag. Skitsamma. Jag hoppades mest att du skulle förstå vad jag menade.
Jari skrev:För klargörandets skull:
Jag påstår inte att jag vet vad som drev Alexander Mosley att knarka ihjäl sig. Jag är dock knappast ensam om att spekulera i om det var för hans fars officiella status, som spillde över på honom, med följdfrågan: Ska det få vara så, att barnen får bära sina fäders hundhuvuden och vilka bestämmer i så fall över att det är rättfärdigat.
Risken med att ställa den följdfrågan är att man gör spekulationen till sanning, vilket väl ingen tjänar på. Jag var väldigt kritisk till News of the Worlds "journalistik" eftersom tidningen rotade i Max Mosleys privatliv. Hur Max Mosley vill ha sex tycker jag är hans ensak tills han själv väljer att berätta om saken. På samma sätt tycker jag att Alexander Mosleys självmord inte angår andra än hans anhöriga och vänner. Och som sagt, ingen av oss andra kan veta. Den här tråden rättfärdigas inte heller av att du inte är ensam om att spekulera; det bekymmersamma är just att så många spekulerar – och drar slutsatser utifrån spekulationerna (om du vill ha exempel kan du se hur du avslutade ditt första inlägg). Om jag hade använt ordet "pöbel" lika ofta som du så skulle jag säga att sådana här spekulationer är riktiga pöbelfasoner. Och en sak vet jag med säkerhet: Alexander Mosley var betydligt mer än bara son till Max Mosley.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Jag tror att Alexander Mosley medvetet tog en överdos för att hans far har förstört F1.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

JTarnstrom skrev:
Opps... "looser" skulle jag ha skrivit.. inte looser.
Förlorare.. inte lös.. uppdatera ditt lexikon. ;)
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

MGRacing skrev:
JTarnstrom skrev:
Loose = lös
Loser = förlorare

Med eller utan citationstecken får du nog lov att uppdatera ditt lexikon. Mitt funkar alldeles utmärkt, tack.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

ANFRAN skrev:
Jari skrev:
ANFRAN skrev: Är det nu vi ska klistra in alla dina inlägg om bögar? :roll:

Jag jagar ingen för dennes sexuella läggning och jag fördömer heller ingen för sina personliga val ...
Men du har skrivit något i stil med att det är människans plikt att fortplanta sig innan hon börjar leka av sig (alltså ligga med den hon egentligen vill ligga med). Bland mycket annat. Jag tycker att de inläggen har påmint om en tyckare som anser sig ha rätt att fördöma någon annans leverne. Du tar dig kanske inte rätten att tala för Gud utan för Darwin, vad vet jag. Skitsamma. Jag hoppades mest att du skulle förstå vad jag menade.
Jag tror att du blandar och ger lite nu och i och med det inte gör ursprungsargumenten rättvisa. Ja, människan måste föröka sig för sin överlevnad vilket både Darwin och gud är överens om. Beträffande leka och kopulera eller vad du vill kalla det finns det många olika skolor. För mig räcker det med mogna överväganden innan man ger sig in i det vilket automatiskt diskvalificerar barn ur ekvationen.
Jag tror heller injte det är bra med kopulering i rakt ned eller uppåtstigande led pga risken för inavel. Jag tror också att kopulering mellan raser kan skapa oönskade hybrider. Då menar jag också dem som inte befruktas av kopuleringen.
Det finns varken acceptans eller överseende för så psykologiskt krystade idéer osv...
Nej, jag talar utifrån det lilla vet jag har och varken för Darwin eller Gud.
Jari skrev:För klargörandets skull:
Risken med att ställa den följdfrågan är att man gör spekulationen till sanning, vilket väl ingen tjänar på. Jag var väldigt kritisk till News of the Worlds "journalistik" eftersom tidningen rotade i Max Mosleys privatliv. Hur Max Mosley vill ha sex tycker jag är hans ensak tills han själv väljer att berätta om saken. På samma sätt tycker jag att Alexander Mosleys självmord inte angår andra än hans anhöriga och vänner. Och som sagt, ingen av oss andra kan veta. Den här tråden rättfärdigas inte heller av att du inte är ensam om att spekulera; det bekymmersamma är just att så många spekulerar – och drar slutsatser utifrån spekulationerna (om du vill ha exempel kan du se hur du avslutade ditt första inlägg). Om jag hade använt ordet "pöbel" lika ofta som du så skulle jag säga att sådana här spekulationer är riktiga pöbelfasoner. Och en sak vet jag med säkerhet: Alexander Mosley var betydligt mer än bara son till Max Mosley.
Helt rätt! Visst var Alexander mycket mer än så, men inte förväntas vi på den goda sidan väl acceptera att människor får driva en person utanför klippan?
Ska vi acceptera intoleranser bara för att det finns en risk för spekulation i vår tolkning, eller fördömandet av dem som drev honom? Ska vi gå omkring med skygglapparna på tills aftonbladet talar om för oss vad vi kan och bör uppröra oss över?
Jag röstar för tänk själv och allt man gör för att förbättra mänskligheten till skillnad mot tvärtom är bra.
Var och en får ta i där de anser orättvisor skett.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

ANFRAN skrev:För att svara på ursprungsfrågan: Det kan väl bara den som kände Alexander Mosley svara på, eller kanske bara Alexander Mosley själv. Det är väl ganska meningslöst att mindre begåvade tyckare på ett svenskt F1-forum ska spekulera i varför han tog livet av sig?
Men glöm inte nyfikenheten hos "skvallerkärringar" som Jari, som tycker om att spekulera i i för dem obekanta människors privatliv. Skvallerpressen samt skymningspressen lever av det och verkar ju frodas rätt så bra - Jari är tydligen inte ensam.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Fem mer eller mindre goda vänner till mig har tagit livet av sig och jag har tänkt på det där "varför" ganska mycket. Att det denna gång handlar om Alexander är bara en tillfällighet och eftersom han dessutom knarkade om det vi läst är rätt var han inte bara feg utan svag också. Inte ens det är dock pudelns kärna utan varför.
Det finns människor som dömer folk och driver dem, kanske utan att ens själv begripa det över gränsen och jag har lite svårt att bara svälja att det skulle vara okej och skita i det.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev: Det finns människor som dömer folk och driver dem, kanske utan att ens själv begripa det
Som de som påstår att drogberoende är fega och svaga?

Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

JTarnstrom skrev:
MGRacing skrev:
JTarnstrom skrev: På vilket sätt var han lös, menar du?
Loose = lös
Loser = förlorare

Med eller utan citationstecken får du nog lov att uppdatera ditt lexikon. Mitt funkar alldeles utmärkt, tack.
Du är bara en dålig förlorare som klankar ner på andras stavfel m.m. Gör något nyttigare än att välja att tycka på Quote och ge din mening som inte alltid går hem även om du så tror bkås du är moderator här. ;)

Jag menar dock fortfarande vad jag skriver.. det är fegt att ta sitt liv även om man inte orkar med vardagen.

Men jag hejjar på dig.. kul att du försöker i alla fall. 8)
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

MGRacing skrev:
JTarnstrom skrev:
MGRacing skrev: Opps... "looser" skulle jag ha skrivit.. inte looser.
Loose = lös
Loser = förlorare

Du är bara en dålig förlorare som klankar ner på andras stavfel m.m. Gör något nyttigare än att välja att tycka på Quote och ge din mening som inte alltid går hem även om du så tror bkås du är moderator här. ;)

Jag menar dock fortfarande vad jag skriver.. det är fegt att ta sitt liv även om man inte orkar med vardagen.

Men jag hejjar på dig.. kul att du försöker i alla fall. 8)
Se det så här: nu kommer du aldrig att stava fel på loser igen.

Jag tror att självmord, vilket vi inte vet om det rör sig om i det här fallet, många gånger kan ha andra orsaker än att vederbörande är för feg för att leva vidare.

Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

^^Så du tror att det är ett mord?
Olyckshändelse "up my ass" (översätt hur ni vill ;))...
IWSC Champion 2002
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

MGRacing skrev:^^Så du tror att det är ett mord?
Det kan ju vara en omedveten överdos också.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

En överdos kan också vara ett resultat av en olycka. Kanske en olycklig blandning av mediciner, alkohol och droger. Det kan sätta andningsapparaten ur spel. I det aktuella fallet har jag ingen anledning att spekulera i vare sig det ena eller det andra. Jag uttalar mig generellt.

Gösta

Inlägg av Gösta »

JTarnstrom skrev:
En överdos kan också vara ett resultat av en olycka. Kanske en olycklig blandning av mediciner, alkohol och droger. Det kan sätta andningsapparaten ur spel. I det aktuella fallet har jag ingen anledning att spekulera i vare sig det ena eller det andra. Jag uttalar mig generellt.
Men va f-n, har inte frallan talat omför Er att man inte skall spekulera om för Er okända människors död? Dr AndersF1 höll med. Nu slutar ni spekulera på ett internetforum och håller Er till fakta. Internetforum är inte något forum man spekulerar i, utbyter synpunkter och åsikter. Här håller man sig till fakta. :D Håller Er bara till det frallan tycker är meningsfullt. :wink:

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:
Jari skrev: Det finns människor som dömer folk och driver dem, kanske utan att ens själv begripa det
Som de som påstår att drogberoende är fega och svaga?
Nej, det är en sanning jag tror på och inte spekulation. Möjligen är det också en himla massa okunskap i början men knappast i hans ålder.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Jag tror att självmord, vilket vi inte vet om det rör sig om i det här fallet, många gånger kan ha andra orsaker än att vederbörande är för feg för att leva vidare.
Det är det absolut fegaste beslutet någon kan ta. Det är dessutom jävligt ynkligt att lämna dem som fortfarande älskat personen i ångest över sin otillräcklighet.
Den enkla vägen ut i stället för att ta tag i sina problem finns det bara ett ord för.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jari skrev:
JTarnstrom skrev:Jag tror att självmord, vilket vi inte vet om det rör sig om i det här fallet, många gånger kan ha andra orsaker än att vederbörande är för feg för att leva vidare.
Det är det absolut fegaste beslutet någon kan ta. Det är dessutom jävligt ynkligt att lämna dem som fortfarande älskat personen i ångest över sin otillräcklighet.
Den enkla vägen ut i stället för att ta tag i sina problem finns det bara ett ord för.
Att du och omgivningen betraktar det som fegt behöver inte betyda att personen tog livet av sig på grund av feghet. Jag tror att det finns många fall där den som tar livet av sig skapar en fullt logisk anledning där självmord ter sig som fullständigt självklart och rationellt. Inom ramarna för den logiken kan det faktiskt vara så att det är ett mycket modigt beslut som dessa personer fattar. Att vi sedan inte ser det så är en helt annan femma.

Det finns också gott om fall där det är mycket svårt att förklara hur det hela har gått till. Jag tänker då på fall där vederbörande kanske har varit ute i ett ärende, kanske tagit bilen för att handla något och sedan på vägen så är det nästan som en snutt programkod har aktiverats i deras huvuden och en ostoppbar sekvens av händelser har satts igång som har slutat med att personen har ändat sitt liv.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Visst har du sportat i något svenskt lag någon gång?
Det där låter precis som efter semifinalen eller skidloppen eller slalomen de senaste åren...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Blev det för svårt för dig att hänga med nu, Jari? Det kanske är bekvämast för dig att hålla fast vid de enkla förklaringarna och fördömandena.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

JTarnstrom skrev:Blev det för svårt för dig att hänga med nu, Jari? Det kanske är bekvämast för dig att hålla fast vid de enkla förklaringarna och fördömandena.
Jag medger gärna att det där sista svamlet gick långt över mjällen på mig.
Urskuldar du feghet med "en oväntad ostoppbar kedja av händelser som kommer från programkod" får du allt förklara dig lite om det ska låta ens det minsta vettigt.
Jag fördömer alla självmord, alltid!
De enklaste förklaringarna är oftast de som är mest rätt.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ett enkelt exempel, bara för att ta något, är hur synen på självmord är kulturellt betingad. I Japan har det ansetts ärorikt att ta livet av sig av olika anledningar. I det japanska samhällssystemet har det tett sig fullständigt rationellt och självklart. Finns även självmordssekter där de vanligaste förklaringarna till självmord, som depression etc, inte räcker till. Det tycker jag tyder på att kognitiva föreställningar skulle kunna ligga bakom självmord som annars inte kan förklaras. Dessa alternativa föreställningar kan ju uppstå genom temporär sinnesförvirring.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:
Det innebär alltså att finländarna är ett fegt folk eftersom det är 50% fler självmord per 100 000 invånare i Finland jämfört med Sverige och mer än dubbelt så många jämfört med Italien.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag förstår inte riktigt hur man kan anse att det är fegt att ta livet av sig. Det kan väl knappast vara så lätt att döda sig själv. Hur dåligt man än mår så tordes det ju ändå finnas något inom en som spjärnar emot vid en sådan situation där man är på väg att släcka sitt liv.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Man väljer den enklaste av lösningar när man ändra sitt liv i stället för att lösa sina problem och ja, det är massor av finnar som i sitt vemod och fyllda av vett "by Koskenkorva" väljer det enklaste sättet att också ända sina problem.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Gösta skrev:Men va f-n, har inte frallan talat omför Er att man inte skall spekulera om för Er okända människors död? Dr AndersF1 höll med. Nu slutar ni spekulera på ett internetforum och håller Er till fakta. Internetforum är inte något forum man spekulerar i, utbyter synpunkter och åsikter. Här håller man sig till fakta. :D Håller Er bara till det frallan tycker är meningsfullt. :wink:
Hur är det med läsförståelsen, var höll jag med Anfran? Jag skrev ju att det finns massor av skvallerkärringar av jaris typ, som gillar att spekulera i kändisars privatliv, så därför knappast ovanligt.

Angående självmord så kan det ibland tyckas som en allt för lätt lösning på sina problem, som ställer till det för vänner och anhöriga, men så länge man inte fullt kan sätta sig in i någon annans situation så är det svårt att fördöma. Att lida av en grav depression när allt känns totalt hopplöst är inte precis som att känna sig lite deppad.
Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

Å va fan har detta med F1 att göra??..........

Vad är nästa ämne i F1-avdelningen på Forza? En kusins brylling till nån som suttit i en F1-bil såg Lassie?
Skandal. :o
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det kan finnas en koppling till F1 genom att dödsfallet exempelvis kan påverka Mosley i hans kapacitet som FIA-ordförande.

Användarens profilbild
JockeJ71

Inlägg av JockeJ71 »

JTarnstrom skrev:Det kan finnas en koppling till F1 genom att dödsfallet exempelvis kan påverka Mosley i hans kapacitet som FIA-ordförande.
HAHA! Det KAN finnas en koppling.
Jo tjena, den var bra :D
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

JockeJ71 skrev:
JTarnstrom skrev:Det kan finnas en koppling till F1 genom att dödsfallet exempelvis kan påverka Mosley i hans kapacitet som FIA-ordförande.
HAHA! Det KAN finnas en koppling.
Jo tjena, den var bra :D
Om du inte har något att tillföra till ämnena utan bara vill dumförklara andra besökare bör du hellre avstå från att göra inlägg.

Detta sagt som moderator.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Detta sagt som användare: Mosley tvingades ställa in ett planerat möte med pressen i Barcelona angående de nya budgetreglerna på grund av dödsfallet. I den meningen är det med andra ord klarlagt att hans kapacitet som FIA-ordförande har påverkats.

Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:...På samma sätt tycker jag att Alexander Mosleys självmord inte angår andra än hans anhöriga och vänner. Och som sagt, ingen av oss andra kan veta. Den här tråden rättfärdigas inte heller av att du inte är ensam om att spekulera; det bekymmersamma är just att så många spekulerar – och drar slutsatser utifrån spekulationerna (om du vill ha exempel kan du se hur du avslutade ditt första inlägg). Om jag hade använt ordet "pöbel" lika ofta som du så skulle jag säga att sådana här spekulationer är riktiga pöbelfasoner. Och en sak vet jag med säkerhet: Alexander Mosley var betydligt mer än bara son till Max Mosley.
Du har helt missat vad "allmänintresse" innebär.
Max Mosley har frivilligt valt att bli FIA-ordförande och därmed tagit ett beslut att bli en ofentlig person med allt vad det innebär av offentlig exponering för honom och alla i hans närmaste omgivning. Särskilt bland motorsportintresserade människor som vi. När sen dennes son går bort alldelles för tidigt i livet av olika orsaker så kommer det att väcka undran och spekulationer, fullt legitimt och inte det minsta märkligt. Det spekulerades vilken hundras Barack Obama skulle välja, hur Bill Clinton satte på Monica Lewinsky, hur George Michael hade sex på en toalett, hur Jim Morrison dog, vem som mördade J. F Kennedy, samt om Zlatans senaste tatueringar. Vad Alexander Mosley var mer än en son för Max är irrelevant, för oss var han Max son och det är utifrån det vi funderar, debatterar, spekulerar mm. Det är vår rättighet och skyldighet att få spekulera.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:Du har helt missat vad "allmänintresse" innebär.
Nej då, inte alls. Jag har inte heller missat vad pressetik innebär. Respekt för människors privatliv är faktiskt viktigare än lösnummerförsäljning, borde faktiskt vara det.

Journalisterna kan nöja sig med att konstatera att den offentliga personen Max Mosleys son är död till följd av överdos eller självmord. Punkt. Om den offentliga personen Max Mosley någon gång i framtiden vill tala ut om sonens död är det förstås värt att publicera. Men när journalister jagar chockade anhöriga för att få kommentarer och gör stora rubriker av en kusins vaga funderingar, då har vi journalistik när den är som äckligast.
Gösta

Inlägg av Gösta »

ANFRAN skrev:
Gösta skrev:Du har helt missat vad "allmänintresse" innebär.
Nej då, inte alls. Jag har inte heller missat vad pressetik innebär. Respekt för människors privatliv är faktiskt viktigare än lösnummerförsäljning, borde faktiskt vara det.

Journalisterna kan nöja sig med att konstatera att den offentliga personen Max Mosleys son är död till följd av överdos eller självmord. Punkt. Om den offentliga personen Max Mosley någon gång i framtiden vill tala ut om sonens död är det förstås värt att publicera. Men när journalister jagar chockade anhöriga för att få kommentarer och gör stora rubriker av en kusins vaga funderingar, då har vi journalistik när den är som äckligast.
Du kan tycka vad du vill om huruvida journalismen är äcklig eller inte. Det är deras levebröd att leverera det som de tror ger klirr i kassan. Det är ditt privilegium att välja / välja bort att konsumera deras alster. Volvo bygger säkra bilar, men deras fabriker släpper ut en massa dynga i atmosfären. Finns det efterfrågan så tjänar man pengar på den, finns ingen efterfrågan så skapar man en för att kunna tjäna pengar på den. Det finns mycket oetisk journalism, och en hel del etisk också. I sverige har vi en pressetisk nämnd som bevakar detta, andra länder har motsvarande myndigheter / organisationer, men nivån för deras tolerans varierar med tiden och från land till land. I usa är det helt ok att visa hur barn brinner av napalm, men anses skandalöst att visa nakna bröst eller könsorgan.
Tja, vad skall man säga. Vi är alla olika, med olika erfarenheter, åsikter, intressen mm mm. Vems skall gälla, dina eller någon annans?

Om jag vill veta vad Max son dog av, vem skall bestämma om jag skall få göra det? Du? Pressetiska nämnden? Journalisten?

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Gösta skrev:Om jag vill veta vad Max son dog av, vem skall bestämma om jag skall få göra det? Du? Pressetiska nämnden? Journalisten?
Statsministern.