ViasatMotor = EpicFail

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

ViasatMotor = EpicFail

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

I dag, onsdag, klockan 12.00 presenteras ett stort samarbete mellan Aftonbladet och Viasat Motor. Det innebär att Aftonbladet startar den största svenska motorbevakningen någonsin på webben. De kommer bevaka allt inom motorsport och dessutom få tillgång till rörligt material från alla evenemang som sänds på Viasat Motor..

Satsningen är, som sagt, den största i Sverige och vi är naturligtvis extremt nöjda med det här samarbetet. Det innebär att vi tillsammans med Aftonbladet kan möta det enorma intresse som finns för motorsport. Vi ska se till att leverera den bredaste bevakningen av allt från Formel 1 till STCC.
--------------------------------------------------------------------

Att sammarbeta med Aftonbladet vore Viasat's undergång, ni läste det här först.
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Man ska synas någonstans också...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tror inte alls att samarbetet är dåligt. Jag tycker att Aftonbladet ska ha cred för att de ger mer utrymme åt motorsporten än någon annan tidning i det här landet. Kvaliteten har ibland lämnat en del att önska men öppenheten finns där. Ur Viasats perspektiv tror jag att Aftonbladet blir den bästa samarbetspartner de hade kunnat få tag på.

Och innan någon skyndar sig att påpeka kopplingen mellan mig och Aftonbladet så är min åsikt om nämnda tidning densamma som innan jag gjorde en del jobb åt dem.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Har nu varit inne och tagit en snabbkoll på sidan. Måste säga att jag tycker att det ser väldigt lovande ut.

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Det såg bra ut, man kunde läsa om både NASCAR och Danica.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Redbullgerdigvingar

Inlägg av Redbullgerdigvingar »

JTarnstrom skrev:Har nu varit inne och tagit en snabbkoll på sidan. Måste säga att jag tycker att det ser väldigt lovande ut.
Det roliga var att läsa alla stavfelen och att man upprepade samma mening X antal gånger. Blandade ihop förare i "artiklarna" o.s.v..
Aftonbladet är tillbaka där dem alltid har varit :)

Ska man ha en seriös Motorsportssida så ska man ha seriösa skribenter också.

Den hemsidan ser ut att vara skriven under en eftermiddag..
Hamilton förlorar vm i de 3 sista loppen :=)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Redbullgerdigvingar skrev:
JTarnstrom skrev:Har nu varit inne och tagit en snabbkoll på sidan. Måste säga att jag tycker att det ser väldigt lovande ut.
Det roliga var att läsa alla stavfelen och att man upprepade samma mening X antal gånger. Blandade ihop förare i "artiklarna" o.s.v..

Det är en kritik som gäller det mesta på internet nuförtiden. Det kommer att vimla med stav- och faktafel på Aftonbladets motorsida men tillgången på folk som kan sporten är begränsad. Ska man bygga upp något får man göra det från grunden. Vi som betraktar oss som experter har ju också möjlighet att välja andra kanaler om vi vill.

Användarens profilbild
Nigel

Inlägg av Nigel »

Efter en första titt verkar det lovande.

Känner jag Aftonbladet och Viasat rätt skulle det inte förvåna mig om sidan snart blir avgiftsbelagd.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Redbullgerdigvingar skrev:

Om man är tillbaka där man alltid varit, var är det då man kommer tillbaka ifrån?

Sidan är väl heller inte i första hand riktad mot oss som hängt på diverse motorforum i en herrans massa år utan mer mot den stora massan. Aftonbladet.se har en hel del besök i veckan och det är väl bara bra om fler blir intresserade och t.ex. beställer Viasat Motor så inte kanalen tvingas läggas ner p.g.a. för få tittare.

Jag själv kommer nog inte leta efter nyheter där utan hålla mig till Autosport och liknande sidor även i fortsättningen. Däremot kan det ju dyka upp trevliga repotage och bloggar som tar en bakom kulisserna, sånt som inte finns att läsa om på andra ställen.
CYD

Inlägg av CYD »

Jag tycker att det är bra att bevakningen av motorsport (främst då F1 i det här fallet) blir mer lätttillgänglig, finns där för den breda massan som kanske inte annars skulle se eller höra nåt om det. Intresset hos människor väcks kanske och det blir förhoppningsvis fler som intresserar sig och vill följa motorsport på lite närmare håll.

Se hur det gick med den förnämliga F1-tidningen som tyvärr ej hade kundunderlag för att överleva, jag hoppas att inte samma öde skall drabba VIASAT motor som jag tycker är en kanonsatsning för oss som gillar att titta på motorsport.

Nackdelen är måhända att färre får tillgång att se exemeplvis F1-loppen, (även om kanal 6 väl visar sammandrag), men ärligt hur bra har F1-sändningarna varit genom åren!? Det är ju riktig fest varje racehelg nu när bevakningen och kvaliteten är av en helt annan dignitet på VIASAT motor jämte hur det varit tidigare, man har sett riktiga "kalkonsatsningar" under tidigare år *huga* Aftonbladets bevakning av motorsport och därtill sammandragen i Kanal6 räcker kanske för de mindre intresserade, för de mer intresserade är VIASAT motor en kanonbra satsning tycker jag.