BAHRAINS GP 2009 - SAKHIR. Lopp 4 av 17

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det lossande delar från den i den kontakten i alla fall, men det ska kanske vara så. Lite extra, onödigt skit som de sätter dit.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Depeche skrev:
EnzoF1 skrev:
Depeche skrev:Massa låg väl bakom Kimi vad jag kan minnas.
Massa körde sönder sin bil på egen hand.
Ja, precis som Webber sabbade sitt kval på egen hand.
Inte på det kvalvarvet där Sutil blockade Webber i alla fall.
Möjligtvis genom att kvala i sista minuterna men det har inget att göra med Massas klantighet.
Härligt för övrigt att se Webber förnedra Massa på banan. :lol:
Härligt att se Vettel förnedra Webber hela året.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Razor skrev:
Hannu skrev:Tyckte det såg ut som att Massa tog den själv ja när han undvek Rubens som kom på insidan.
Inte Kimis fel att han tog det spåret. Han var ju före så.

Men det kanske ser snyggare ut om han förstör framvingen på Kimis bil än på Rubens för i vilket fall som helst så hade den åkt. Briljant måste jag säga :D
Vad ska han göra då, gå upp i rök och försvinna i tomma intet?
Köra lite långsammare så han undviker kast när han inte har några marginaler att spela på? Hade han undvikit kastet hade det ju mest troligt gått bra eller hur?

Kanske Kimi skulle ha talat om det för honom.
Användarens profilbild
Depeche

Inlägg av Depeche »

Razor skrev:
Depeche skrev:
EnzoF1 skrev: Ja, precis som Webber sabbade sitt kval på egen hand.
Inte på det kvalvarvet där Sutil blockade Webber i alla fall.
Möjligtvis genom att kvala i sista minuterna men det har inget att göra med Massas klantighet.
Härligt för övrigt att se Webber förnedra Massa på banan. :lol:
Härligt att se Vettel förnedra Webber hela året.
Det har bara gått 4 race.
Hittills har han inte varit i närheten av att förnedra Webber i alla fall.
Hannu

Inlägg av Hannu »

Razor skrev:
Hannu skrev:Tyckte det såg ut som att Massa tog den själv ja när han undvek Rubens som kom på insidan.
Inte Kimis fel att han tog det spåret. Han var ju före så.

Men det kanske ser snyggare ut om han förstör framvingen på Kimis bil än på Rubens för i vilket fall som helst så hade den åkt. Briljant måste jag säga :D
Vad ska han göra då, gå upp i rök och försvinna i tomma intet?
Backat av ännu mer kanske. Kan ju knappast lasta Kimi för det. Han tar för sig i alla fall.
Användarens profilbild
olag

Inlägg av olag »

EnzoF1 skrev: Ja här finns inga skygglappar...

Visst tog Kimi poäng idag, och det är bra. Men hade Kimi skött sig hade Massa också tagit poäng. Så Kimi kostade stallet en massa pengar idag.
Barri hade oxå en trasig framvinge..Han tog poäng
:roll:
FIA = Ferrari International Assistance
Rexa
Utvisad
Utvisad

Inlägg av Rexa »

Hannu skrev:
EnzoF1 skrev:
Rexa skrev: Dom lär ha tröttnat på Babyn Massa innan det händer .. Kimi tog i alla fall poäng med en usel bil i dag ..
De har redan tröttnat på Kimi, men så tvingade han sig på dem i ett år till. Trist för de flesta racingfans.

Visst tog Kimi poäng idag, och det är bra. Men hade Kimi skött sig hade Massa också tagit poäng. Så Kimi kostade stallet en massa pengar idag.
Massa hade inte fixat poäng idag ändå.
Och inte i nästa lopp heller han är helt ute nu ..
Mvh Rexa
Ps. Alltid retar jag någon ;O)
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

Det är bara att gratulera dom båda förste förarna Kimi och LH som vissade att dom kan ju prestera. Nu kommer Mclaren att avancera i Spanien med Kimi i bakhasorna.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
Lenny

Inlägg av Lenny »

Razor skrev:Det var Kimis bakhjul som klippte Massas vinge. Kimi skär in en aning samtidigt som Massa får ett litet kast, ev. p g a av kontakt med Rubens.

Massa är nog den som är mest oskyldig i den incidenten, klämd mellan Rubens och Kimi.

Race incident.
Kimi hade halva banan fri på vänster, men valde att sandwicha stallkompisen.. smart kille.. :quest:

Janne tyckte Kimi utklassade Massa.. ska man skratta eller gråta :oops:
Saknar de gamla mästarna...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Vete fan om McLaren har gjort så stora framsteg ändå. Hamilton var ju pallen i Australien och hade mycket bättre pace loppet igenom. McLaren, BMW, Ferrari och Renault verkar ungefär jämngoda just nu.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
platt

Inlägg av platt »

JTarnstrom skrev:Vete fan om McLaren har gjort så stora framsteg ändå. Hamilton var ju pallen i Australien och hade mycket bättre pace loppet igenom. McLaren, BMW, Ferrari och Renault verkar ungefär jämngoda just nu.
Pallplats som han blev av med ja.
Men jag tyckte att både LH och Kimi vissade att det går bättre och jämnare nu en för, jag tror på framtiden. Vad ska man annars göra i väntan på McLarens dom :(
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Stackars Massa. :cry2:
Han blir nog aldrig världsmästare. Det ser kört ut i år och om han nu kommer att fortsätta i Ferrari så rår han inte på Alonso nästa år.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

..förutom att BMW verkar vara helt under isen och inte ens är i närheten av att kunna prestera poängplatser även i den nedersta skalan, Kubicas och Vettels krash i Melbourne måste svida nu.

Det tråkigaste loppet i år, även om inledningsvarvet var ganska underhållande men allt hände ju på en gång.

Kul med Button igen och Barrichello visar ju verkligen att han är den sopa jag alltid hävdat ;)
Har vi lite tur kan Vettel och Webber tillsammans med Toyotorna blanda sig i VM och jag har i alla fall inte räknat bort LH än. För Kova har tydligen fått rollen som däckstestare till Hamilton? Hur kan man annars tolka dagens lopp?

Ferrari kan knappast plocka in det man förlorat speciellt inte med den staben och om jag förstår hjärntrusten/Kimibasharna rätt här på forumet var det tydligen Kimis fel att Massa inte tog poäng. Bra tänkt man upphörs aldrig att förvånas över kraviteten i bortförklaringarna.

Alonso måste var grymt besviken och får inte Renutt orning på kärran snart får han nog rikta in sig på att försöka få in lite dugligt folk i Ferrari inför nästa år istället.

Vet inte riktigt om jag tycker att Webber är en sopa eller om han bara har otur än så länge. Kan det vara så att Red Bull Brawn och för den delen Yottehojta inte klarar av att ha mer än en snabb bil när det hettar till?
Senast redigerad av Cheever den sön apr 26, 2009 17:16, redigerad totalt 1 gång.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Lenny skrev:
Janne tyckte Kimi utklassade Massa.. ska man skratta eller gråta :oops:
Det var väl i och för sig Eje som hävdade det, men lite skrattretande är det allt. Kanske blir svårt att köra i samma tempo som Kimi med en skadad framvinge, som Kimi dessutom körde sönder...
Ferrari.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Bra kört av Kimi idag. Härlig fight med Glock efter depåstoppet.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Fp730a

Inlägg av Fp730a »

Trist race, ingen som tyckte Ferrari var lite sega med höger fram på Kimis bil sista depåstoppet?. Kunde hamnat före barren.

Skönt att spöa massa med oceaner av tid.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Fp730a skrev:Trist race, ingen som tyckte Ferrari var lite sega med höger fram på Kimis bil sista depåstoppet?. Kunde hamnat före barren.

Skönt att spöa massa med oceaner av tid.
Jo det tog några sekunder extra i det stoppet, men det var nog hans eget fel, han hade förmodligen mekat själv med hjulmutterpistolen innan eller så 8)
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Kovalainens vinge gick också sönder i starten, men han placerade sig före Massa.
Ingen bra dag för honom, fightas med Force India-bilar om placeringar...

Det är verkligen typiskt för Massa. Om det går bra, så går det väldigt bra. Om det går dåligt, så går det väldigt dåligt.

"I can be teamleader" Pjuh...
PS

Inlägg av PS »

Kuopio skrev:Kovalainens vinge gick också sönder i starten, men han placerade sig före Massa.
Gick Kova i depå efter 2 varv också?
Det är verkligen typiskt för Massa. Om det går bra, så går det väldigt bra. Om det går dåligt, så går det väldigt dåligt.

På vilket sätt är det typiskt Massa? Är det någon skillnad mot någon annan förare? Jag har för mig att Kimi kom 10:a i Shanghai från 8:e startposition. Det är också väldigt dåligt om man tänker efter.

Vi får väl trösta oss med att Massa i alla fall satte snabbare varv än Kimi. Får man frontvingen sönderkörd i första kurvan och har icke-fungerande KERS är det tyvärr inte mycket att göra i dagens jämna startfält. VM-titeln kan nog Ferrari redan glömma men än finns det tid att jobba sig tillbaka och eventuellt börja slåss om segrarna under andra halvan av säsongen.
macke23

Inlägg av macke23 »

Massa=varvad :D
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

PS skrev:
Kuopio skrev:Kovalainens vinge gick också sönder i starten, men han placerade sig före Massa.
Gick Kova i depå efter 2 varv också?

På vilket sätt är det typiskt Massa? Är det någon skillnad mot någon annan förare? Jag har för mig att Kimi kom 10:a i Shanghai från 8:e startposition. Det är också väldigt dåligt om man tänker efter.

Vi får väl trösta oss med att Massa i alla fall satte snabbare varv än Kimi. Får man frontvingen sönderkörd i första kurvan och har icke-fungerande KERS är det tyvärr inte mycket att göra i dagens jämna startfält. VM-titeln kan nog Ferrari redan glömma men än finns det tid att jobba sig tillbaka och eventuellt börja slåss om segrarna under andra halvan av säsongen.
Nej, Varv 1.

Det är typiskt då det har hänt flertalet gånger.

Få se hur F60B blir, alla stall kommer ha flera uppgraderingar till Barcelona, man kan inte räkna bort VM-titeln när det återstår 13 lopp.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Helt fel! Kova gick första gången i depå på varv 12. Jag har FIA:s officiella lista här.

Kubica 2
Nakajima 2
Massa 3
Heidfeld 3
Glock 11
Trulli 12
Kovalainen 12

o.s.v...
Bild
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Cheever skrev:Ferrari kan knappast plocka in det man förlorat speciellt inte med den staben och om jag förstår hjärntrusten/Kimibasharna rätt här på forumet var det tydligen Kimis fel att Massa inte tog poäng. Bra tänkt man upphörs aldrig att förvånas över kraviteten i bortförklaringarna.
Det var inte Kimis fel men inte heller Massas, som vissa enögda Kimifans vill få det till.
Race incident helt enkelt.

Men det är kanske Kimibashing att bara nämna hans namn?

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kuopio skrev:Det är typiskt då det har hänt flertalet gånger.
Det är väl i så fall mer typiskt Kovalainen att alltid framstå som medelmåttig, oavsett om det går bra eller dåligt för honom?

Det är synd, jag hade höga förväntningar på honom när han tog klivet upp till F1.

Äntligen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Kimi höll ihop bra idag. Hans första långa stint fick mig att tänka på McLaren-åren då han ofta hade sådana strategier och nötte och nötte. Det var skönt att se att killen kan bita i lite.
Bild
arska

Inlägg av arska »

Razor skrev: Det var inte Kimis fel men inte heller Massas, som vissa enögda Kimifans vill få det till.

Med risk att bli vindögd av inläggen innan, så rätar väl ditt inlägg upp synen igen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PS skrev:Vi får väl trösta oss med att Massa i alla fall satte snabbare varv än Kimi. Får man frontvingen sönderkörd i första kurvan och har icke-fungerande KERS är det tyvärr inte mycket att göra i dagens jämna startfält. VM-titeln kan nog Ferrari redan glömma men än finns det tid att jobba sig tillbaka och eventuellt börja slåss om segrarna under andra halvan av säsongen.
Dessutom var man utan telemetri från Massas bil.

Äntligen!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Razor skrev:
Cheever skrev:Ferrari kan knappast plocka in det man förlorat speciellt inte med den staben och om jag förstår hjärntrusten/Kimibasharna rätt här på forumet var det tydligen Kimis fel att Massa inte tog poäng. Bra tänkt man upphörs aldrig att förvånas över kraviteten i bortförklaringarna.
Det var inte Kimis fel men inte heller Massas, som vissa enögda Kimifans vill få det till.

Att Enzo skulle få mothugg var ju oväntat?
Användarens profilbild
Petrol

Inlägg av Petrol »

Vilken poängmaskin han är den där Kubica - :wink:
Vad i jössenamn har hänt hos BMW - litet KERS eller, jasså inte, okej, prova, eller - skit i det! Inget verkar funka - pinsamt.. :D

Okej dags att ta ny tag och se om den obeveklige Fissi går att klå, nästa gång, i sin ultra snabba bil.. :wink:
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
Användarens profilbild
jokan

Inlägg av jokan »

Pastis skrev:Brawn GP har tappat, de var inte alls tunga. Inte heller Alonso, men Ferrari!

Kod: Markera allt

1   9    J.Trulli       Toyota                648.5   1.33,431    5.5
 2  10    T.Glock        Toyota                643.0   1.33,712    0.0
 3  15    S.Vettel       Red Bull-Renault      659.0   1.34,015   16.0
 4  22    J.Button       Brawn GP-Mercedes     652.5   1.34,044    9.5
 5   1    L.Hamilton     McLaren-Mercedes      652.5   1.34,196    9.5
 6  23    R.Barrichello  Brawn GP-Mercedes     649.0   1.34,239    6.0
 7   7    F.Alonso       Renault               650.5   1.34,578    7.5
 8   3    F.Massa        Ferrari               664.5   1.34,818   21.5
 9  16    N.Rosberg      Williams-Toyota       670.5   1.35,134   27.5
10   4    K.Räikkönen    Ferrari               671.5   1.35,380   28.5
11   2    H.Kovalainen   McLaren-Mercedes      678.5   1.33,242   35.5
12  17    K.Nakajima     Williams-Toyota       680.9   1.33,348   37.9
13   5    R.Kubica       BMW Sauber-BMW        698.6   1.33,487   55.6
14   6    N.Heidfeld     BMW Sauber-BMW        696.3   1.33,562   53.3
15   8    N.Piquet Jr    Renault               677.6   1.33,941   34.6
16  12    S.Buemi        Toro Rosso-Ferrari    678.5   1.33,753   35.5
17  21    G.Fisichella   Force India-Mercedes  652.0   1.33,910    9.0
18  14    M.Webber       Red Bull-Renault      656.0   1.34,038   13.0
19  20    A.Sutil        Force India-Mercedes  679.0   1.33,722   36.0
20  11    S.Bourdais     Toro Rosso-Ferrari    667.5   1.34,159   24.5
Varför måste strategin se ut så här?
Vet inte Ferrari mekarna hur mycket rödvin dom häller i?
Var det inte åtminstonde 15 kg för mycket?
Dom som var lättare, är ju där framme!
Williams är bara en språngbräda inför 2013..
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Strangiato88 skrev:Massas vinge gick väl inte ens sönder? Han hade problem med kers. Man hörde i alla fall i BBC's sänding klart och tydligt, "Uhh kers is not working so well".
Jo, han hade tydligen problem med KERS, men det var inte anledningen till att han gick i depå.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Petrol skrev:Vilken poängmaskin han är den där Kubica - :wink:
Vad i jössenamn har hänt hos BMW - litet KERS eller, jasså inte, okej, prova, eller - skit i det! Inget verkar funka - pinsamt.. :D

Okej dags att ta ny tag och se om den obeveklige Fissi går att klå, nästa gång, i sin ultra snabba bil.. :wink:
Fisi hade ju bra koll vid varvningen - han borde ändå vara van...
Användarens profilbild
Christoffer

Inlägg av Christoffer »

AndersF1 skrev: Fisi hade ju bra koll vid varvningen - han borde ändå vara van...
Man måste ha lite överseende med rookies. :wink:
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister