Allmänna regler och uppmaningar till Jari och Enzo

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Allmänna regler och uppmaningar till Jari och Enzo

Inlägg av JTarnstrom »

På förekommen anledning vill jag härmed meddela att följande gäller för Jari och Enzo:

alla inlägg där nationaliteter anges utan att det är relevant för trådämnet kommer att modereras.

förare ska kallas vid deras rätta namn. Nidnamn, anspelningar på hudfärg, nationalitet etc är inte tillåtna (gäller för alla på forumet).

nedvärderande beskrivningar av förare är inte heller tillåtna.

Brott mot ovanstånde kommer att medföra varning.

Sakliga diskussioner om förares eventuella personliga brister kan föras där det är relevant i förhållande till trådämnet, men det ska göras på ett respektfullt sätt.

Ifrågasättande eller kommenterande av moderering i trådar kommer att medföra omedelbar avstängning (jag har sagt till tillräckligt många gånger om detta).

Den vendetta som pågår mellan Jari och Enzo är inte viktigare än den allmänna ordningen på forumet. Vem som har rätt och fel i varje enskild konflikt är inte moderatorns uppgift att lösa. Det är ordningen på forumet som ska upprätthållas. Om detta leder till beslut som kan uppfattas vara orättvisa ur den enskilde individens perspektiv må det vara hänt. Det är något man får underkasta sig när man väljer att delta på forumet. Det ska också till ett antal överträdelser innan man har hamnat i den situation att man är nära en avstängning. För den som värderar sin medverkan på forumet finns det all tid i världen att undvika en avstängning.

Moderatorn
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tycker det är jättebra att man stängt av Jari och Enzo. Hoppas de lär sig att vara lite artiga och hövliga. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Gösta skrev:Jag tycker det är jättebra att man stängt av Jari och Enzo. Hoppas de lär sig att vara lite artiga och hövliga. :up:
Än så länge är enbart Jari avstängd. Rättvisan i det beslutet kommer inte att vara föremål för diskussion. Jari är välkommen tillbaka när han har lugnat ned sig.

Jag kan tillägga att när man har blivit varnad så bär man ligga lågt. Man har domarens ögon på sig, så att säga. Det måste bli ett slut på det eviga tjafset om modererandet. Passar inte galoscherna så är det utvisning som gäller.

Användarens profilbild
Tervo

Inlägg av Tervo »

Skönt att det finns gränser, men framförallt att de hålls.
Formula One is the Ignite in Life!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tur att tärnan är "untouchable" med dessa regler. Samvete har han ju bevisligen inte.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Följande gäller för Jari och Enzo när era konton aktiveras igen:

- er fejd kommer inte att tilåtas fortsätta
- ni får inte svara, direkt eller indirekt, på varandras inlägg (inte ens om ni håller god ton). Ni ska ignorera varandra
- trollningar, syftningar på gamla inlägg och fejder, är inte tillåtna
- inga pm ska skickas till moderator eller Pastis med klagomål om motparten.

Minsta antydan till att någon av er bryter mot ovanstående regler och det blir avstängning på livstid.

Moderatorn

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu räcker det! Den här tråden är inte avsedd att användas för något annat än info om vad som gäller för Jari och Enzo. Jag plockar bort era senaste inlägg och låser tråden för tydlighetens skull.

Vi kommer heller inte att acceptera att ni övriga medlemmar står som en skock snorungar och hejar på slagskämparna.

Moderaten