Viasat Motor
-
-
-
- Varnad
-
Precis... En CardSplitter befinner sig väl i någon sorts gråzon. Så länge man inte distribuerar det utanför det egna hushållet
finns det inget i abonnemangsavtalet med Boxer som uttryckligen förbjuder det, såvitt jag vet.
Boxer tycker förmodligen något helt annat...
Men vad hade de väntat sig? Att alla glatt accepterar att betala avgift för varje mottagare istället för en generell avgift/hushåll?
Undrar hur länge det dröjer innan Radiotjänst hakar på och börjar driva in tv-licensen enligt samma princip?
finns det inget i abonnemangsavtalet med Boxer som uttryckligen förbjuder det, såvitt jag vet.
Boxer tycker förmodligen något helt annat...
Men vad hade de väntat sig? Att alla glatt accepterar att betala avgift för varje mottagare istället för en generell avgift/hushåll?
Undrar hur länge det dröjer innan Radiotjänst hakar på och börjar driva in tv-licensen enligt samma princip?
-
Saxat från Boxers allmänna avtal:
3. PROGRAMKORT OCH ANSVAR FÖR PROGRAMKORT
3.3 Programkort får inte användas i utrustning för duplicering eller flerfaldigande av
abonnemang eller i övrigt i syfte att göra en tjänst som omfattas av detta avtal tillgänglig
utan Boxers godkännande. Boxer kan kräva skadestånd för det olovliga nyttjandet samt ersättning för den
ytterligare ekonomiska skada gärningen har medfört. Avtals- och lagstridigt agerande regleras ytterligare i
punkt 7.
7. UPPHOVSRÄTT OCH MODIFIERING AV PROGRAMKORT
7.1 Kunden ansvarar för att de Tjänster som Boxer har tillhandahållit Kunden inte utnyttjas i strid med lag
eller detta avtal. Detta innebär bland annat (I) att Programkort bara får användas för mottagning i Kundens
hushåll, (II) att Programkort bara får användas inom Sverige, (III) att Kunden inte har rätt att göra ingrepp
i Programkort eller i den mjukvara som finns lagrad i Programkortet, (IV) att Kunden bara har rätt att ta
del av de Tjänster som omfattas av Kundens avtal med Boxer, samt (V) att Kunden inte har rätt att
kopiera, vidaresända eller på annat sätt göra det innehåll som förmedlas via Tjänsten tillgängligt för andra
än medlemmar i Kundens hushåll.
Jag kan inte se att en CardSplitter skulle stå i strid med pkt.7, jag har inte modifierat programkortet eller dess mjukvara.
Kortet sitter dock i en "av Boxer inte godkänd digitalmottagare", men då har de ju å andra sidan friskrivit
sig från allt ansvar i en tidigare paragraf...
Duplicering av abonnemang - nja... jag har bara grundpaketet och det hade jag även på tvillingkortet innan
jag installerade CardSplittern. För mig (och borde vara så för de flesta...) så är 1 abonnemang = 1 hushåll.
Att sedan operatörerna är giriga och vill pracka på oss ett extra abb. för varenda burk är förstås en helt annan sak...
3. PROGRAMKORT OCH ANSVAR FÖR PROGRAMKORT
3.3 Programkort får inte användas i utrustning för duplicering eller flerfaldigande av
abonnemang eller i övrigt i syfte att göra en tjänst som omfattas av detta avtal tillgänglig
utan Boxers godkännande. Boxer kan kräva skadestånd för det olovliga nyttjandet samt ersättning för den
ytterligare ekonomiska skada gärningen har medfört. Avtals- och lagstridigt agerande regleras ytterligare i
punkt 7.
7. UPPHOVSRÄTT OCH MODIFIERING AV PROGRAMKORT
7.1 Kunden ansvarar för att de Tjänster som Boxer har tillhandahållit Kunden inte utnyttjas i strid med lag
eller detta avtal. Detta innebär bland annat (I) att Programkort bara får användas för mottagning i Kundens
hushåll, (II) att Programkort bara får användas inom Sverige, (III) att Kunden inte har rätt att göra ingrepp
i Programkort eller i den mjukvara som finns lagrad i Programkortet, (IV) att Kunden bara har rätt att ta
del av de Tjänster som omfattas av Kundens avtal med Boxer, samt (V) att Kunden inte har rätt att
kopiera, vidaresända eller på annat sätt göra det innehåll som förmedlas via Tjänsten tillgängligt för andra
än medlemmar i Kundens hushåll.
Jag kan inte se att en CardSplitter skulle stå i strid med pkt.7, jag har inte modifierat programkortet eller dess mjukvara.
Kortet sitter dock i en "av Boxer inte godkänd digitalmottagare", men då har de ju å andra sidan friskrivit
sig från allt ansvar i en tidigare paragraf...
Duplicering av abonnemang - nja... jag har bara grundpaketet och det hade jag även på tvillingkortet innan
jag installerade CardSplittern. För mig (och borde vara så för de flesta...) så är 1 abonnemang = 1 hushåll.
Att sedan operatörerna är giriga och vill pracka på oss ett extra abb. för varenda burk är förstås en helt annan sak...
-
- Varnad
-
-
-
-
-
Ja inte är det dagens sträcka i alla fall. Och inte mycket att se hellet för den delen...Bopper skrev:Är ju samma program som visades 13:30 idag... (eller igår om man ska vara petig)Cheever skrev:Tredje gången gillt.Cheever skrev:Är det bara röd skylt och inget Africa Race ikväll säger jag upp mitt abbonemang era sopprötter!
Tack för det televerket.
I was misled and that is the way it went
-
De har väl bara köpt rättigheter att visa en sträckaCheever skrev:Ja inte är det dagens sträcka i alla fall. Och inte mycket att se hellet för den delen...Bopper skrev:Är ju samma program som visades 13:30 idag... (eller igår om man ska vara petig)Cheever skrev: Tredje gången gillt.
Tack för det televerket.
Keep on Boppin´
-
-
Vad sysslar Artur Ringart med nu för tiden? Har inte han jobbat som Diskjockey för länge länge sedan?Christoffer skrev:Vem är det som bestämmer musiken som spelas i bakgrunden under säsongssammanfattningarna som visas och även under div reportage?
Eloge till denne som väljer genomgående bra musik.
Keep on Boppin´
-
-
-
- Varnad
-
Jag såg det. Jag trodde att jag hade tryckt på fel knapp. Dom måste väl ha någon annan kanal som dom kan sända den där boll leken på.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
- Varnad
-
-
Lyfter på hatten för Viasat Motor, finns inte mycket mer att önska.
Fortsätter ni på samma nivå så är det värt varenda krona
Sen ser ju resultatlistan också ganska bra ut med 3* MERCEDES börjar likna DTM
Plus också till Pastis, tack för du håller koll och serverar nyheter och resultat på ett suveränt sätt
Och gråt inte nu kan det bara gå bättre för Ferrari
Fortsätter ni på samma nivå så är det värt varenda krona
Sen ser ju resultatlistan också ganska bra ut med 3* MERCEDES börjar likna DTM
Plus också till Pastis, tack för du håller koll och serverar nyheter och resultat på ett suveränt sätt
Och gråt inte nu kan det bara gå bättre för Ferrari
Jag är inte ung nog för att veta allt...
-
-
-
- Moderator
Jag vet inte vad mer man kan begära av en F1-sändning, så bra var det.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Kan bara instämma i hyllningskören efter premiärhelgen
Frida nordstrand ett riktigt fynd som dominerar förar-interjuverna och ställer bra och intressanta frågor och som någon var inne på Alonso blir säkerligen mer intressant på spanska, ett klart fynd som sagt Så bra jobb en första GP-helg hade i alla fall inte jag förväntat mig och jag tänkte på precios samma sak som Sami skrev, hur många Gynningar går det på en Frida? Minst tusen...
Ska man klaga på något blir det den trötte Växjö-snubben som radade upp självklarheter utan att vara intressant, det hade jag kunna gjort bättre Och sen Anna i studion? Öhh jaha? Tillförde lika mycket som ett sandkorn till i Sahara.
Men som sagt, riktigt bra typ världsklass, och inget jag trodde mig skulle få se i svensk tv. 79:-/mån är ett fynd för detta
Frida nordstrand ett riktigt fynd som dominerar förar-interjuverna och ställer bra och intressanta frågor och som någon var inne på Alonso blir säkerligen mer intressant på spanska, ett klart fynd som sagt Så bra jobb en första GP-helg hade i alla fall inte jag förväntat mig och jag tänkte på precios samma sak som Sami skrev, hur många Gynningar går det på en Frida? Minst tusen...
Ska man klaga på något blir det den trötte Växjö-snubben som radade upp självklarheter utan att vara intressant, det hade jag kunna gjort bättre Och sen Anna i studion? Öhh jaha? Tillförde lika mycket som ett sandkorn till i Sahara.
Men som sagt, riktigt bra typ världsklass, och inget jag trodde mig skulle få se i svensk tv. 79:-/mån är ett fynd för detta
-
Försnacket och sändningarna från loppet var suveräna. Det känns ju nästan som om vi var en betydande F1-nation. En avdankad gammal F1-förare som går och glider och en pigg hungrig reporter, som faktiskt kan något . (Jämför inte ens med idioterna, verkliga eller spelade, Carolina och ... ja vad han nu hette.)
Eftersnacket säkert lyftas däremot. Hur klarar de sig när Janne inte är i hemma? Kommer Rydell var programledare då? Kanske funkar... Men varför har de släpat dit Aftonbladet Anna? Är det pågrund av sammarbetet på den där blogg sidan? Puh!
Eftersnacket säkert lyftas däremot. Hur klarar de sig när Janne inte är i hemma? Kommer Rydell var programledare då? Kanske funkar... Men varför har de släpat dit Aftonbladet Anna? Är det pågrund av sammarbetet på den där blogg sidan? Puh!
-
Jag glömde en sak som inte bara jag noterade att döma av tidigare kommentarer, bildproducenten? Vad gick han på? Kan vi muta Frida och Lill-Lövis att hota BE att ta tillbaka Baker...-vad-han-nu-hette? Han skulle ha kölhalat den som eventuellt försökte leka bildproducent, till och med Janne ylade ju rätt ut när man visade parkering av Ferrari med trasig ratt.
-
Otroligt konstruktiv kritik.
Jag håller med de tidigare som talat, speciellt i anseende om Anna Andersson i båset efter loppet.... <---Hon tillförde ju ingenting, jag själv vet mer om motorsport generellt än hon. :?
Så studion i eftersnacket kommer inte att ha Janne på plats i vanliga fall eller?
Då kollapsar mycket av det hela känns det som.
Jag håller med de tidigare som talat, speciellt i anseende om Anna Andersson i båset efter loppet.... <---Hon tillförde ju ingenting, jag själv vet mer om motorsport generellt än hon. :?
Så studion i eftersnacket kommer inte att ha Janne på plats i vanliga fall eller?
Då kollapsar mycket av det hela känns det som.
Formula One is the Ignite in Life!
-
Verkligen bra sändning, förutom möjligen bildproducenten, men det var väl chockerande med ett F1-lopp med så många händelser.
Angående klagomålen om att man inte kan köpa VS-Motor separat, skulle det vara bättre om man fick köpa den separat för samma pris? I så fall kan ni väl radera övriga kanaler som ni får in, så är problemet löst. Alternativt ser man övriga kanaler som en ren bonus, som man ev. aldrig kommer att utnyttja.
Angående klagomålen om att man inte kan köpa VS-Motor separat, skulle det vara bättre om man fick köpa den separat för samma pris? I så fall kan ni väl radera övriga kanaler som ni får in, så är problemet löst. Alternativt ser man övriga kanaler som en ren bonus, som man ev. aldrig kommer att utnyttja.
-
Det var en Ringart som var producent för VS idag, återväxten är säkrad.Bopper skrev:Vad sysslar Artur Ringart med nu för tiden? Har inte han jobbat som Diskjockey för länge länge sedan?Christoffer skrev:Vem är det som bestämmer musiken som spelas i bakgrunden under säsongssammanfattningarna som visas och även under div reportage?
-
-
http://blogadmin.cafe.se/files/7/7955/ringart.jpgCheever skrev:Det var en Ringart som var producent för VS idag, återväxten är säkrad.Bopper skrev:Vad sysslar Artur Ringart med nu för tiden? Har inte han jobbat som Diskjockey för länge länge sedan?Christoffer skrev:Vem är det som bestämmer musiken som spelas i bakgrunden under säsongssammanfattningarna som visas och även under div reportage?
http://blogadmin.cafe.se/files/6/6287/davidr.jpg
Keep on Boppin´
-
-
Om tillräckligt få betalar för det så ökar chanserna att vi får det i en reklamfinnansierad kanal.matte skrev:Som sagt, kanonsändningar från hela helgen på Viasat Motor, hoppas att tillräckligt många inser detta och pröjsar för kanalen så vi kan få ha kvar detta framöver....
De har ju redan fullt med reklam på bilarna, skall vi dessutom betala för att få se på reklamen.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
Just för att slippa se på en massa tvättmedelsreklam som bryter mitt i racet, under ett omkörningsförsök eller så. RTL, som du förespråkar, är ju bedrövliga med 10 minuters reklamavbrott stup i kvarten.....Gösta skrev:Om tillräckligt få betalar för det så ökar chanserna att vi får det i en reklamfinnansierad kanal.matte skrev:Som sagt, kanonsändningar från hela helgen på Viasat Motor, hoppas att tillräckligt många inser detta och pröjsar för kanalen så vi kan få ha kvar detta framöver....
De har ju redan fullt med reklam på bilarna, skall vi dessutom betala för att få se på reklamen.
-
RTL bryter för reklam för att du skall slippa betala för F1 direkt. (du betalar för det indirekt genom reklamexponeringen). Sen är betalkanalerna förödande för att sprida motorsportintresset till den stora allmännheten. Hur tror du det skulle se ut om tex fopollsvm gich i en betalkanal? Hur tror du det skulle gynna fopollen? Till en början skulle tv kanelerna tjäna massor med pengar, men på sikt skulle intresset minska och FIFA skulle kräva att det sändes på sk fria kanaler för att intresset inte skulle dala.matte skrev:Just för att slippa se på en massa tvättmedelsreklam som bryter mitt i racet, under ett omkörningsförsök eller så. RTL, som du förespråkar, är ju bedrövliga med 10 minuters reklamavbrott stup i kvarten.....Gösta skrev:Om tillräckligt få betalar för det så ökar chanserna att vi får det i en reklamfinnansierad kanal.matte skrev:Som sagt, kanonsändningar från hela helgen på Viasat Motor, hoppas att tillräckligt många inser detta och pröjsar för kanalen så vi kan få ha kvar detta framöver....
-
Gösta skrev:matte skrev:Just för att slippa se på en massa tvättmedelsreklam som bryter mitt i racet, under ett omkörningsförsök eller så. RTL, som du förespråkar, är ju bedrövliga med 10 minuters reklamavbrott stup i kvarten.....Gösta skrev: Om tillräckligt få betalar för det så ökar chanserna att vi får det i en reklamfinnansierad kanal.
RTL bryter för reklam för att du skall slippa betala för F1 direkt. (du betalar för det indirekt genom reklamexponeringen). Sen är betalkanalerna förödande för att sprida motorsportintresset till den stora allmännheten. Hur tror du det skulle se ut om tex fopollsvm gich i en betalkanal? Hur tror du det skulle gynna fopollen? Till en början skulle tv kanelerna tjäna massor med pengar, men på sikt skulle intresset minska och FIFA skulle kräva att det sändes på sk fria kanaler för att intresset inte skulle dala.
Förvisso, men har du sett nån fotbollsmatch där de bryter mitt i matchen för ett reklaminslag??? Nej, de kommer före matchen, i halvtid eller efteråt. Om en reklamfinansierad kanal visar reklam före och efter ett lopp eller kval, OK fine, då har jag inget emot det, men för f-n bryt inte mitt i !!! Då pröjsar jag hellre för att slippa eländet..
-
Håller med dig, det är ett ofog att bryta under pågående sportaktivitet. Men jag hävdar fortfarande och tycker att en sport som är beroende av exponering för att sponsorerna skall få valuta för sina pengar genom exponering skall sändas i fria tv kanaler. Jag tror att Virgin vill att så många människor som möjligt skall få se att de sponsrar Brawn GP. Men nu hämmas detta i Sverige av att det inte visas i en fri kanal och bara direkt betalande tittare får se att de sponsrar Brawn GP. Branson tror jag kommer att trycka på Bernie och kräva att han slutar ta hysteriskt betalt för Tv rättigheterna så att fler får möjlighet att se hans investering i Brawn GP.matte skrev:Gösta skrev:matte skrev: Just för att slippa se på en massa tvättmedelsreklam som bryter mitt i racet, under ett omkörningsförsök eller så. RTL, som du förespråkar, är ju bedrövliga med 10 minuters reklamavbrott stup i kvarten.....
RTL bryter för reklam för att du skall slippa betala för F1 direkt. (du betalar för det indirekt genom reklamexponeringen). Sen är betalkanalerna förödande för att sprida motorsportintresset till den stora allmännheten. Hur tror du det skulle se ut om tex fopollsvm gich i en betalkanal? Hur tror du det skulle gynna fopollen? Till en början skulle tv kanelerna tjäna massor med pengar, men på sikt skulle intresset minska och FIFA skulle kräva att det sändes på sk fria kanaler för att intresset inte skulle dala.
Förvisso, men har du sett nån fotbollsmatch där de bryter mitt i matchen för ett reklaminslag??? Nej, de kommer före matchen, i halvtid eller efteråt. Om en reklamfinansierad kanal visar reklam före och efter ett lopp eller kval, OK fine, då har jag inget emot det, men för f-n bryt inte mitt i !!! Då pröjsar jag hellre för att slippa eländet..
-
-
- Utvisad
-
Upplever du det som att jag förbjuder dig????EnzoF1 skrev:Då tycker jag att Göta låter oss med utvecklad smak se på F1 på betalkanaler så kan han hålla sig till fopoll på gratiskanaler...
-
Jag är helnöjd med Viasat Motors upplägg! Betyget blir fem stjärnor!
Det var många bra intervjuer – varav en på spanska – och överlag skärpta kommentarer. Hur det ska bli i studion när Janne är på plats på racen återstår väl i och för sig att se, men det var skönt att se att det finns plats för seriös bevakning. (Jag minns med rysningar Aschbergs, Tores och Gynnings flams och trams.) Nej, fortsätter de som de började den här säsongen känns det helt rätt att betala en slant för att slippa reklamavbrotten.
Det var många bra intervjuer – varav en på spanska – och överlag skärpta kommentarer. Hur det ska bli i studion när Janne är på plats på racen återstår väl i och för sig att se, men det var skönt att se att det finns plats för seriös bevakning. (Jag minns med rysningar Aschbergs, Tores och Gynnings flams och trams.) Nej, fortsätter de som de började den här säsongen känns det helt rätt att betala en slant för att slippa reklamavbrotten.
-
Snubben som var redaktör på F1-racing och som satt i studion förra året gjorde det väl med den äran. Det finns uppenbarligen folk som både kan F1 och har medial träning.Nigel skrev:Jag är helnöjd med Viasat Motors upplägg! Betyget blir fem stjärnor!
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
I.Kilmister
-
Visst har det tidigare också funnits bra folk i studion, men de tre jag nämnde tillförde ingenting, utan snarare tvärtom, och deras instanser har varken glömts eller förlåtits. Fast den killen du nämner minns jag faktiskt inte…Christoffer skrev:Snubben som var redaktör på F1-racing och som satt i studion förra året gjorde det väl med den äran. Det finns uppenbarligen folk som både kan F1 och har medial träning.Nigel skrev:Jag är helnöjd med Viasat Motors upplägg! Betyget blir fem stjärnor!
Efter Viasat Motors rent ut skurkaktiga införsäljningskampanj i höstas har jag omvärderat kanalen. Bevakningen av Australiens Grand Prix var enastående bra. Jag saknade ingenting!
För övrigt har jag börjat snegla mot Nascar nu också. Även den bevakningen verkar ju bra.
-
Snart börjar STCC och Indycar +GP2. Min sambo fick migrän redan i helgen, vi får se om hon fortfarande är tillsammans med mig till hösten.Nigel skrev:Visst har det tidigare också funnits bra folk i studion, men de tre jag nämnde tillförde ingenting, utan snarare tvärtom, och deras instanser har varken glömts eller förlåtits. Fast den killen du nämner minns jag faktiskt inte…Christoffer skrev:Snubben som var redaktör på F1-racing och som satt i studion förra året gjorde det väl med den äran. Det finns uppenbarligen folk som både kan F1 och har medial träning.Nigel skrev:Jag är helnöjd med Viasat Motors upplägg! Betyget blir fem stjärnor!
Efter Viasat Motors rent ut skurkaktiga införsäljningskampanj i höstas har jag omvärderat kanalen. Bevakningen av Australiens Grand Prix var enastående bra. Jag saknade ingenting!
För övrigt har jag börjat snegla mot Nascar nu också. Även den bevakningen verkar ju bra.
Brain dead, total amnesia,
I.Kilmister
I.Kilmister
-
- Moderator
Nu har jag beställt Viasat Motor.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-
-
-