Jag tror det är godnatt för mitt intresse iom. KERS. I mitt tycke gör de omkörningarna mindre värda. Känns som sporten håller på att fördummas för att tilltala "Kolla han körde om han, ohh vilken häftig krasch..." massan.
Jag förstår att F1 behöver ett alibi nu när klorofylltalibanerna vinner allt mer mark (även om de skulle kunna köra dygnet runt 365 dagar om året utan att det gör till eller från i form av utsläpp)
Därför hade det väl varit bättre om KERS hade kunnat användas för att minska bränsleförbrukningen och inte som en push to pass knapp. Då hade jag inte sagt så mycket och omkörningarna hade fortfarande varit "äkta"
Bara min personliga åsikt.
Jag vet inte om jag ids titta längre.
-
- Moderator
Jag tror att KERS kommer att spela ut sin roll på samma sätt som Rydell pratade om. Förarna kommer att använda KERS för att försvara sina positioner och då försvinner den fördel vissa stall hade idag. Systemet kommer naturligtvis att finnas där och någon gång kommer det att fälla avgörandet även om omkörningarna inte blir så många fler, men då är det ju för att någon förmår utnyttja systemet mer effektivt än någon annan.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
Jag tror KERS kommer vara kvar och göra skillnader på banor med längre rakor, men jag skulle först vilja lansera ett par nya nicks, nämligen "baby-schumi" och kackerlackan.
Vilka det är avslöjas inte här pga risken att det finns känsliga läsare.
För dem som vill, kan de ju tänka på saken.
Vilka det är avslöjas inte här pga risken att det finns känsliga läsare.
För dem som vill, kan de ju tänka på saken.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
-
- Utvisad
Jag håller med, bara vi slipper de relativt tråkiga tävlingarna som har rått de senaste åren. Men riktigt framkom det inte i tv-bilderna hur och när Kersen "laddades" - på Star-tv såg man en digitalbild av Hamiltons "Kersindikator" och bromsningarna men inte fick jag riktigt hum på det där ändå.Tervo skrev:Jag gillade Kers-konceptet.
Roligt att dom kan avancera snabbare upp genom fältet nu så länge vissa enbart har systemet.
Över huvud taget så är årets reglemente uppbakad för god underhållning.
Noblesse oblige - ingen dumt i signaturen nu. (temporär snällhet på grund av att vädret ser bra ut idag - åtminstone bättre)
-
-
-
- Varnad
-
-
Jag ser en del intressanta fördelar med kers.
Som det var nu var dom som hade det generellt långsammare i kvalet, men kunde använda den för att arbeta sig igenom fältet under loppet. Jag gillar att se omkörningar så det var positivt.
Sen ser jag fram emot hur dom lär sig att utnyttja effekten. Även om den bil som skall köras om har kers, så har dom bara en begränsad tid på varje varv. Lite rävspel att få motståndaren att köra slut på kers tidigt på varvet för att sen använda den till att få resultat sent i varvet t.ex.
Jag ogillar power to push knappar som används i andra serier då det är en begränsad tid för hela loppet.
Som det var nu var dom som hade det generellt långsammare i kvalet, men kunde använda den för att arbeta sig igenom fältet under loppet. Jag gillar att se omkörningar så det var positivt.
Sen ser jag fram emot hur dom lär sig att utnyttja effekten. Även om den bil som skall köras om har kers, så har dom bara en begränsad tid på varje varv. Lite rävspel att få motståndaren att köra slut på kers tidigt på varvet för att sen använda den till att få resultat sent i varvet t.ex.
Jag ogillar power to push knappar som används i andra serier då det är en begränsad tid för hela loppet.
Brain dead, total amnesia,
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister
Get some mental anasthesia.
And if I can't be wrong I could be right.
I.Kilmister